Häät erillisillä jatkoilla
Kaipaisin ajatuksia ja kokemuksia häistä, joissa on järjestetty erilliset jatkot itse juhlien jälkeen. Vihkimisen jälkeen meillä on tarkoituksena pitää rento ruokailu johon myös lapset saavat tulla. Illaksi olemme suunnitelleet jatkoja erillisessä tilassa. Juhlien väliin olimme suunnitelleet siirtymäaikaa, jotta vieraat saavat rauhassa viedä lapset hoitoon, sekä myöskin me saamme mahdollisuuden sanoa heipat ja kiitokset niille, jotka menevät kotiin. Ajatuksena on, ettei kenenkään tarvitsisi tuntea jäävänsä jostain paitsi. VIrallinen osuus päättyy sinne ruokailuun. Loppuun myös sanottakoon, ettei häistä ole tulossa millään muotoa perinteiset, koska emme välitä semmoisesta. Itse vihkiminen on ehkä ainoa perinteinen asia koko päivässä mutta siihen se sitten jääkin.
Kommentit (18)
Pääasia että alkoholia on tarjolla riittävästi, ei noita leikkejä muuten jaksa.
Minusta hyvä idea. Ne jotka haluavat bailata, saavat bailata, ja lapsiperheet ja kuivakurkut saavat osallistua mutta eivät joudu paheksumaan muiden hauskanpitoa otsat kurtussa.
Olin tuollaisissa häissä kerran. Ruokailu tapahtui ravintolassa, josta siirryttiin muistaakseni noin klo 21 viereiseen saman puljun tilaan tanssimaan ja ryypiskelemään.
Monetko jatkot on kirkon jälkeen. Hääjuhla mielestäni riittää hyvin ja ruokailu sekä kahvit. Jotain ohjelmaa mut ei mitää morsianryöstöjä. Turkin kukaan jaksa sen jälkeen mihkään jatkoille. Ja hääpäivä on muutenkin jännä hääparille että suosittelen että jatkot pitää kahdestaan hääpari. Ite menny naimisiin joten tiedän että jännä päivä vie kyllä mehut.
Parhaat jatkot ovat ne missä sulho kourii humalassa kaason persettä
Vierailija kirjoitti:
Monetko jatkot on kirkon jälkeen. Hääjuhla mielestäni riittää hyvin ja ruokailu sekä kahvit. Jotain ohjelmaa mut ei mitää morsianryöstöjä. Turkin kukaan jaksa sen jälkeen mihkään jatkoille. Ja hääpäivä on muutenkin jännä hääparille että suosittelen että jatkot pitää kahdestaan hääpari. Ite menny naimisiin joten tiedän että jännä päivä vie kyllä mehut.
Surullista jos ei ihminen edes omana hääpäivänään jaksa kuin kahvitella. Toki jos menee naimisiin 90-vuotiaana niin ymmärrettävää.
Edellisissä häissä, joissa olin vieraana, morsian, sulho ja muutama vieras juhlivat ja tanssivat aamuseitsemään asti.
Maistraatissa kävimme ihan kahdestaan vihillä. Ja meillä oli ensin ns perhejuhlat ja sitten kahden päivä bileet.
Ja taatusti joku loukkaantuu teette niin tai näin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä idea. Ne jotka haluavat bailata, saavat bailata, ja lapsiperheet ja kuivakurkut saavat osallistua mutta eivät joudu paheksumaan muiden hauskanpitoa otsat kurtussa.
Olin tuollaisissa häissä kerran. Ruokailu tapahtui ravintolassa, josta siirryttiin muistaakseni noin klo 21 viereiseen saman puljun tilaan tanssimaan ja ryypiskelemään.
Ja lapsiperheet jotka haluaisivat bailata pahoittaa mielensä kun eivät voi vetää viinaa muun suvun vahtiessa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsiperheet jotka haluaisivat bailata pahoittaa mielensä kun eivät voi vetää viinaa muun suvun vahtiessa lapsia.
Tämä on se paras puoli.
Mielensä pahoittaminen on taattua. Teette oman näköisen jutun miettimättä hittojakaan mitä muut siitä ajattelee. Ne on teidän häät!
Joku jää aina paitsi. Ei ole varaa vaatteisiin, kampaajaan, matkaan, lahjaan, polttareihin. jne.
”Katkaiskaa se napanuora” Älkää tehkö itsenne takia asioita liian monimutkaiseksi miellyttääksenne kaikkia.
Yhdessäkin tapahtumassa on varmasti tarpeeksi järjestettävää saatika, että pitäisi aikatauluttaa kolme eri tapahtumaa eri kokoonpanolle.
Olen ollut sellaisissa häissä ja ei ollut mielestäni toimiva ratkaisu vaihtaa paikkaa kesken juhlien. Jatkot oli baarissa ja siellä porukka hajaantui tyhmästi ja lopulta kaikki oli vaan omien tuttujensa kanssa. "Virallisella" osuudella oli kivaa tutustua uusiin ihmisiin, mutta jatkoilla kaikki vaan jotenkin hävisivät. En nähnyt hääpariakaan jatkoilla kuin enää kuin vilaukselta, keskittyivät bilettämään lähipiirinsä kanssa.
Jos haluaa olla erilainen ja järjestää muut kuin perinteiset häät, niin ne pitää olla oikeasti loppuun asti mietityt ja hiotut että väki viihtyy. Kiva ajaa parisataa kilometriä autolla ja maksaa hotellihuone juhlista joissa tuntee itsensä täysin ulkopuoliseksi. Tämä oli nyt vaan vähän niinkuin hotelliloma miehen kanssa vieraassa kaupungissa ilman että voitiin itse päättää mitä syötiin ja missä baarissa biletettiin.
Jatkomme eivät olisi baarissa, vaan erillisessä juhlatilassa josta löytyy klubimainen tanssilattia, loungetilaa, pelihuonetta mm. ilmakiekolla ja dartsilla. Pelkomme oli myös juurikin tuo että vieraat hajaantuisivat, minkä vuoksi yksityinen tila olisi mielestämme parempi ratkaisu.
Olen ollut tuollaisissa häissä. Oli muuten huippukivaa ja juhlittiin aamuun asti!
Miten paljon te noin muuten olette tekemissä näiden ihmisten kanssa joille olette järjestämässä häitä, joista ette kuitenkaan haluta häitä?
Jätän rennot häät väliin, koska ne on yleensä sellainen sisäpiirijuttu, jossa pienellä porukalla on kivaa ja loput (sukulaiset ja ns. pakkokutsutut kavereitten avecit) on vain rekvisiittana.
Jatkojuhlat vain pienelle porukalle (ei minulle) jo kertoo sen, että olen kutsuttuna vain siksi, että hyvät tavat tms. sitä edellytti. Koskaan en ole lähtenyt häistä viemään lapsia hoitoon ja palannut juhliin, joko kokonaan lapsettomat tai lapselliset juhlat.
Aivan se ja sama. Muutaman vuoden päästä voimaannut ja tulet tälle palstalle hakemaan vikoja miehestäsi ja erosympatioita.