Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitkät hiukset naisella on niin tärkeät miehille?

Vierailija
21.02.2021 |

Olen kuullut useita kertoja kommentteja, että ethän koskaan leikkaa noita pitkiä hiuksiasi lyhyiksi ja minulle on myös monesti ohimennen voivoteltu kun joku muu nainen on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi. Joskus jos olen jollekin miehelle näyttänyt löytämääni kivaa hiustyyliä ja kysynyt pitäisikö näyttää kampaajalle seuraavan kerran ja pyytää samanlaista, vastaus on ollut "ihan miten vaan, kunhan et lyhennä".

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on pitkät, tuuheat, paksut, kiharat hiukset niin en haluaisi naista jolla on lyhyet hiukset. Voisi näyttää hassulta jos minulla olisi naista pitemmät hiukset. 

Ilmankos minua ja miestäni aina tuijotellaan kun mulla poikatukka ja miehellä lapaluihin ulottuva tukka : D Hyvä että syy selvisi.

Vierailija
102/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.

Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.

Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.

Semmoinen kuin minulla eli hiuslaatu on lasimainen. Siinä ne kivasti pötköttää pitkin päätä ja yhdistettynä rasvaisen hiuspohjaan hiukset on aina klähmäiset. Hiukset pitää pestä päivittäin, joten latvat on sitten yhtä takkukasaa.

Minulla on lasimaiset pitkät hiukset. Ei superpitkät, mutta noin puolimetriset. Pesen 2 x vko. Hiukset hyväkuntoiset, kiiltävät ja pehmeät. Kampaajatuotteilla likaantuu nopeammin ja lähtee latvat hamppuuntumaan. Käytän luonnonkosmetiikkaa tai body shopin banaanisarjaa.

Katson nyt, kuinka pitkiksi näiden voi antaa kasvaa ennen kuin muuttuvat hiirenhännäksi. Ikää 46.

Nelikymppisenä minulla tuli myös rasvaisuusongelma, mutta kokeilin lukuisia eri tuotteita ja päänahka elpyi. Lopetin myös muotovaahdon ja

lakan käytön.

Minusta tämä mitä kutsutaan lasimaiseksi hiustyyliksi on kaikkein kaunein. Esim. Carmen Kaasilla on sen tyylinen. Näytti upealta catwalkilla, kun hänellä valui pitkä silkkinen päätämyöten menevä tukka.

Itsellä luonnonkiharaa niin hiuslaatu paksumpikarkeampi ja sähköisempi. Haaveilen juuri tuollaisesta silkkisestä, ohuemmasta hiuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole vain miehille tärkeät. Itsellenikin on.

Minulle ne tekevät naisellisen olon. Tykkään myös siitä miten saa tehtyä upeita lettejä.

Vierailija
104/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.

Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.

Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.

Minäkään en tunne kuin yhden naisen, kenellä on tämä tyypillinen suomalainen ohut hius 😂. Ihmettelen, että missä päin Suomea näitä hiirenhäntiä kasvaa, kun en ole näitä nähnyt pohjoisessa, etelässä, en idässä, enkä lännessä.

Tunnen joitakin joilla on tällainen hiuslaatu. Heitä kaikkia yhdistää se, että heidän hiuksensa ovat luonnostaan vaaleammat kuin maantienharmaat.

Vierailija
105/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki siitä miten voi olla kaunis vaikka paksut hiukset ovat vähän mitensattuu:

https://yle.fi/uutiset/3-11800731

En ymmärrä alapeukkuja, hänhän on todella prinsessamaisen kaunis ja tukka on söpö.

Vierailija
106/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tunne kuin yhden naisen, kenellä on tämä tyypillinen suomalainen ohut hius 😂. Ihmettelen, että missä päin Suomea näitä hiirenhäntiä kasvaa, kun en ole näitä nähnyt pohjoisessa, etelässä, en idässä, enkä lännessä.

Tunnen joitakin joilla on tällainen hiuslaatu. Heitä kaikkia yhdistää se, että heidän hiuksensa ovat luonnostaan vaaleammat kuin maantienharmaat.

Totta, luonnostaan blondeilla on lähes aina se hento hiuslaatu.

Vierailija
107/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lasimaiset selkään ulottuvat hiukset , haaveilen oikein lyhyestä kunhan saan aikaiseksi. Helppo tämä on kuin mikä , kerran viikkoon pesu ja hollantilainen letti ,se on siinä. Lyhyttä pitää muotoilla (jospa sittenkin olisin leikkauttamatta) kun pitkät on helpot : D tähän se lyhyen leikkaus on aina töksähtänyt : D

Vierailija
108/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset taas ajattelee, että onpa mitäänsanomaton tukka. Joko mukavuudenhaluinen tai ei ole varaa leikkauttaa tukkaa kasvoille sopivaan tyyliin. Pitkä tukka sopii aika harvoille ja se täytyy olla hyväkuntoinen. Puolipitkäkin on yleensä tyylikkäämpi.

Lyhyt tukka on miesmäinen, joutuu talvipakkasillakin pitämään hametta.

Vierailija
109/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset voi pitää myös kiinni, myös vanhana voi laittaa kauniisti nutturalle eikä mene parturiin rahaa.

Vierailija
110/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummolla oli hiukset vanhana laitettu kauniisti kiinni. Yhtenä päivänä mummo oli leikkauttanut lyhyet hiukset, näyttivät kamalalta, vanhemmiten monella tuo lyhyt tukka näyttää vielä kuivalta hampulta, varsinkin jos laittavat siihen kiharoita.

Vierailija
111/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pitkät hiukset naisella näyttävät paremmalta kuin lyhyet. Onko tätä jotenkin vaikea ymmärtää...?

Mä taas en ymmärrä tuollaista stereotyyppistä ajattelua. Minusta se ei ole noin yksinkertaista vaan tapauskohtaista. Sama kuin miehillä, joillekin miehille oikeasti sopii kalju ja joillekin pitkät hiukset. 

Itse olen nainen ja mulle sopii pitkät hiukset ehdottomasti joten pidän ne niin kauan kuin voin. Jos ne ohenee hirveästi, sitten ne on vähän pakko leikata.

Vierailija
112/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole rahaa parturiin. Puoliso laittaa ostetun värin (15 euroa) kotona mulle päähän ja puoliso leikkaa myös hiusten latvat 4 kertaa vuodessa. Vanhana meinaan pitää hiuksia kiinni. Suuret ikäluokat käy 6 viikon väleinkin parturissa, kun heillä on rahaa, ovat nyt 75-vuotiaita joten 10 vuoden päästä moni parturi loppuu kokonaan. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa joten loppuu monta parturia. Itsellä 3 tutkintoa, mutta ei työmarkkinatukitöillä parturiin mennä, mutta ei tarvitse miettiä hiusmallia ainakaan, säästyy sekin vaiva. Ehkä jätän jossain välissä tuon värinkin pois. Jos tulee ero niin sitten en voi värjätä ja hiustenlatvat on saksittava itse, näytti miltä näytti. Onneksi hiukset voi laittaa myös kiinni.

Vierailija
113/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä tykkäsin valintatilanteessa valita pitkätukkaisen tytön seurakseni. Perustelin tätä sillä, että pitkien hiusten hoito vaatii työtä, jolloin pitkähiuksinen henkilö on todennäköisesti luonteeltaan sinnikäs ja määrätietoinen, eikä ailahtele jokaisen mieleen tulevan idean mukaan. Parikymppisenä sitten totesin, että siinä  iässä on opiskeluiden yms menojen vuoksi muutakin tekemistä, jolloin helppohoitoinen hiusmalli osoittaa käytännöllisyyttä.

Vierailija
114/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan trollit usein jankuttavat, että "naisten ohut siimaletti ei ole hyvännäköinen, leikatkaa hiuksenne lyhyeksi".

Mahtaa se olla kova paikka, kun trollien oma pää alkaa kaljuuntua jo parikymppisenä ja naisilla vaan pysyy hiukset päässä vielä 40-vuotiaina. 

Nyt on pakko sanoa, että pidän ERITTÄIN seksikkäänä vanhaa naista (70-vuotias) jolla on pitkät, tuuheat, hopeanväriset hiukset. Ah, mikä jumalatar. Suutelen kättänne, hyvä rouva! 

Vierailija
115/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset eli pantava työkaveri. 

Vierailija
116/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun kysyisi miksi naiset tykkää pitkistä miehistä?

En minä ainakaan pidä pitkistä miehistä. Olen 152cm pitkä ja varmaan kaikki poikaystäväni ovat olleet reilusti alle 175senttisiä. Ei heitä tosin sillä perusteella ole valittu, mutta onhan se mukavaa olla jotenkin sopusuhtainen puolison kanssa, onnistuu halailu ja pussailukin helpommin. Aika vähän Suomessa edes on oikeasti pitkiä miehiä, enkä omassa tuttavapiirissäni ole kuullut kenenkään haikailevan pitkien miesten perään. Nämä tuntuu niin kulahtaneilta stereotypioilta molemmat! Tosin lyhythiuksinen nainen on edelleen niin iso kauhistus, että monet kaverit, jotka ovat leikanneet siilin tai kaljun ovat saaneet kuulla naljailua ihan tuntemattomilta miehiltä kaduilla tai baareissa.

Vierailija
117/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä pituudella minulle.

Vierailija
118/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat yksinkertaisia, kyllä.

Mullekin eräs ystävämies kerran sanoi, että keski-ikäiset naiset näyttää hirveiltä lyhyissä hiuksissa ja arvosteli ohikulkevia naisia tyyliin ” toikin olisi paremman näköinen pitkissä hiuksissa”. Ajattelin, että omapahan on mielipiteesi.

Itse pidin nuorena aina lyhyen leikkauksen ja olihan siinä työtä ja rahaa meni, kun joka kuukausi kävin leikkuuttamassa ja värjäämässä jne.

Nyt vanhana on helpompaa, kun on pitkä tukka. Ja otsatukka pelastaa paljon 👍

Aina, kun nainen mainitsee omaavansa otsatukan, minulle tulee tällainen mielikuva ja jokainen joka olisi halunnut lähteä kanssani treffeille, on saanut jäädä. 

https://i.pinimg.com/564x/02/a2/34/02a2344aa8d2f8a6b54c1a4c0860cc99.jpg

Vierailija
119/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole vain miehille tärkeät. Itsellenikin on.

Minulle ne tekevät naisellisen olon. Tykkään myös siitä miten saa tehtyä upeita lettejä.

Mietinkin, ettei kukaan ole vielä maininnut, että pitkistä hiuksista saa erilaisia kampauksia ja lettejä.

Itse en juuri naisten hiuksiin kiinnittänyt huomiota, ennenkuin näin yhden, joka vaihteli kampausta muutaman erilaisen letin, poninhännän ja avointen hiusten välillä. Jotenkin alkoi hiukset ja ko. nainen kiinnostaa kummasti. 😎

Vierailija
120/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei tuijota hiuksia vaan kuten naiset kokonaiskuvaa ja kasvoja.