Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitkät hiukset naisella on niin tärkeät miehille?

Vierailija
21.02.2021 |

Olen kuullut useita kertoja kommentteja, että ethän koskaan leikkaa noita pitkiä hiuksiasi lyhyiksi ja minulle on myös monesti ohimennen voivoteltu kun joku muu nainen on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi. Joskus jos olen jollekin miehelle näyttänyt löytämääni kivaa hiustyyliä ja kysynyt pitäisikö näyttää kampaajalle seuraavan kerran ja pyytää samanlaista, vastaus on ollut "ihan miten vaan, kunhan et lyhennä".

Kommentit (204)

Vierailija
61/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät dösät tärkeämpi

Vierailija
62/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät dösät tärkeämpi

Linja-autot? Ooookeiii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset vanhentavat ja rumentavat naista.

Naiset kannustavat toisiaan rumennukseen.

Miksi näin?

Niinpä.. Minulla on todella nopeaa kasvavat paksut hiukset ja koska ne kasvavat nopeasti suosin pitkää tukkaa. Tämä sitten aiheuttaa katkeruutta muissa naisissa. Ei ole pitkäkään aika kun ohuthiuksinen työkaveri puhui siitä kun joku oli ns tempaissut jotakin ja sanoi minulle ettå tiina voisi tempaista ja leikata kerrankin ihan lyhyen tukan. Wtf? Miksi ihmeessä jos en sellaista itse nimenomaan halua.

Vierailija
64/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän pidän hiukseni ihan just sellaisina kuin itse haluan, eikä ole 47 vuoteen yksikään mies kommentoinut! Nyt on vähän pidempi, puoleen selkään asti oleva ”koronatukka”. Vielä pari-kolme vuotta sitten oli lyhyt, kun urheilin silloin niin paljon ja treenasin maratonille. Lyhyen tukan helppous on siinä, että se kuivuu suihkun jälkeen nopeasti ja tosi nopea hurauttaa kuivaksi hiustenkuivaajalla. Pitkää tukkaa taas ei tarvitse laittaa mitenkään, niin sikäli helpompi. Minulle ehkä parhaiten käy kasvojen muotoon sellainen malli, joka joskus oli Monicalla Frendeissä useamman vuoden, siis sellainen pirteä polkkatukka, joka ylettyy hartioille. Sitä pitää leikata 4-5 viikon välein, kun minulla hius kasvaa nopeasti. Siksi nyt Koronan aikana kasvattanut pidemmän, jota ei tarvitse leikata kuin 3 kk välein. Mies ei edes huomaa minun muutoksiani. Kerran vaihdoin värin punaisesta ruskeaan, eikä mies huomannut mitään eroa.

Vierailija
65/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No useimmat naiset ovat kauniimpia pitkillä hiuksilla. Vain jos kasvojen luusto on poikkeuksellisen kaunis, lyhyet hiukset tai jopa kalju voi olla hieno.

Vierailija
66/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin minulla oli pitkät vaaleat hiukset, asun ulkomailla. Kaikenmaailman sekopäät äijät tuijotti tai häiriköi. Lopulta kyllästyin vaikeasti hoidettaviin ja painaviin hiuksiin, värjäsin tummaksi ja leikkautin lyhyemmäksi. Loppui tuijotus ja ihmiset ovat alkaneet suhtautua minuun asiallisemmin. Olen tosi tyytyväinen nykyisiin hiuksiini enkä enää haluaisi pitkiä hiuksia. Paskan väliä tykkääkö joku mies vai ei.

Vierailija
67/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittelen mielelläni sormillani naisen hiuksia ja niskan puolelta.

Vierailija
68/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelpaa kauniin naisen jolla on paksu ja laineikas hiuslaatu, pitää lyhyttä mallia. Korostaa kasvojen kauneutta, tuo eleganssia ilmeeseen. Toki harmaahiirulaisille en suosittele ;)

Vierailija
69/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku Charlize Theron tai Monacon Charlene tulisi ovesta, kyllä niitä miehet tuijottaisivat kuin jotain kotimaista peruspirkkoa pitkässä hamppuharjassaan.

Cher on ainoita julkkiksia kenelle pitkä tukka sopii, toisaalta hänellä on persoonallisuutta sitä kantaakin.

Vierailija
70/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama onko naisella pitkät vai lyhyet hiukset. Olen kohdannut elämässäni todella viehättäviä naisia, joilla on ollut lyhyet hiukset ja osalla todella pitkät.

Kokonaisuus ratkaisee. :-)

Vierailija
71/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisille on niin tärkeää ettei mies kaljuunnu nuorena?

Vierailija
72/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies tykkäsi kun aloin kasvattamaan tukkaa lyhyestä pitkäksi. Jaksoi kehua miten kauniilta pitemmät hiukseni näyttää aika kauan. Lopulta kuitenkin kyllästyi hiuksiin kaikkialla: lattialla, suihkun seinissä, aamupalassa, sängyssä, pyllyvaossa.. Ja totesi että oikeastaan lyhyet hiukset sopii minulle oikein mainiosti, koskahan leikkaan takaisin :D

Vierailija
73/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lyhyet hiukset muuttaa naisen lespoksi ja se on huono juttu, jos nainen on muuten ns. duunattavan näköinen.

Ei muuta. Hiukset ei kerro henkilön seksuaalisuudesta yhtään mitään.

T. Pitkähiuksisen naisen pitkähiuksinen vaimo

Vierailija
74/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin minulla oli pitkät vaaleat hiukset, asun ulkomailla. Kaikenmaailman sekopäät äijät tuijotti tai häiriköi. Lopulta kyllästyin vaikeasti hoidettaviin ja painaviin hiuksiin, värjäsin tummaksi ja leikkautin lyhyemmäksi. Loppui tuijotus ja ihmiset ovat alkaneet suhtautua minuun asiallisemmin. Olen tosi tyytyväinen nykyisiin hiuksiini enkä enää haluaisi pitkiä hiuksia. Paskan väliä tykkääkö joku mies vai ei.

Hmmm. Mulla on pitkät ja paksut hiukset joita värjään luonnollisesti raidoilla vaaleaksi. Asun myös ulkomailla mutta kukaan ei häiritse, tuijota eikä huutele. En myöskään ole onnistunut löytämään poikaystävää ja omat aloitteeni on torpattu. Että ei ne pelkät hiukset ratkaise...

Vierailija
75/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kun kysyisi miksi naiset tykkää pitkistä miehistä?

No eihän se nyt ole ollenkaan sama. Hiukset on uusiutuva luonnonvara, kun taas ihmisen pituus ymmärtääkseni ei. 

Kertoisitko tämän myös minun hiuksilleni? Alkavat kyllä olla uhanalainen laji tuolla päälaella 😀

M28

Vierailija
76/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset taas ajattelee, että onpa mitäänsanomaton tukka. Joko mukavuudenhaluinen tai ei ole varaa leikkauttaa tukkaa kasvoille sopivaan tyyliin. Pitkä tukka sopii aika harvoille ja se täytyy olla hyväkuntoinen. Puolipitkäkin on yleensä tyylikkäämpi.

No, tuo on puhdas mielipidekysymys. Näin miehenä en ole monen vuosikymmenen aikana montaa sellaista naista nähnyt, josta olisi tullut mielestäni paremman näköinen tukkansa leikatessaan vaan käytännössä ihan paria harvaa poikkeusta lukuun ottamatta siinä on käynyt juuri toisin päin, että sen pitkän kanssa nainen nyt vaan näytti paljon paremmalta kuin sen kynityn "ei-mukavuudenhaluisen" lärtsänsä kanssa. 

Joo, tiedänhän minä, miten naiset aina muistaa kehua maasta taivaaseen noita toistensa tuoreita ihania kynittyjä hiuksiaan töissäkin. Yleensä itse siinä kohdassa ajattelee, että ei hemmetti miten hirveä, mutta en tietenkään sitä kenellekään nyt mene sanomaan. Oma asiansahan se on millaista hiusta haluaa pitää eikä se, mistä minä pidän vaikuta siihen mitenkään. 

Vierailija
77/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kun kysyisi miksi naiset tykkää pitkistä miehistä?

No eihän se nyt ole ollenkaan sama. Hiukset on uusiutuva luonnonvara, kun taas ihmisen pituus ymmärtääkseni ei. 

Kertoisitko tämän myös minun hiuksilleni? Alkavat kyllä olla uhanalainen laji tuolla päälaella 😀

M28

...ja aika monet naisetkin selittävät kuinka etenkin vanhempana on haastavaa pitää pitkiä hiuksia.

Sitä paitsi mitä iloa siitä uusiutuvasta luonnonvarasta on jos sitä ei käytä? Sehän on kuin 190cm mies joka kulkisi aina kumarassa siten että päälaki heiluisi 160cm korkeudella.

Vierailija
78/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies vaihtaa naista lennosta, sillä uudella on yleensä pidemmät hiukset.

Vierailija
79/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sitten varmaan harvinaisuus. Hän on aina tykännyt lyhyt hiuksista naisita. Mä taas olen itse tykästynyt lyhyeen myös. Aiemmin hiukseni ulottuivat lapaluiden alle. En vaan enää itse niitä jaksanut. leikkasin ensin polkaksi, siitä vielä lyhyemmäksi. Nykyisen miehen kun tapasin, oli jo vuosia ollet lyhyet.  Olen joskus aatellut, josko kasvattaisin taas pidemmäksi,mutta mies ei halua. Enkä sitten mietittyäni itsekkään, mulla on paksut hiukset, pitkinä kuivaminen kestää kauan ja ovat todella kuumat kesällä.Niinpä lyhyellä mennään. Sopii kyllä poskipäihin ja kasvoihin muutenkin.

Vierailija
80/204 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on ihan aikakaudesta riippuvainen juttu. Meillä kuuttakymppiä lähestyvillä tai ylittäneillä naisilla pitkät hiukset ovat aika harvinaiset. Joskus 70-luvulla saattoi olla muotia ja monella oli, mutta muoti muuttui ja lyhyempi tukka tuli muotiin minun ikäpolvella. Miehet eivät ole koskaan kommentoineet, että pitäisi olla pitkät hiukset. Luulen, että minun sukupolveni miehet ovat aika vähän puuttuneet naisten ulkonäköön. Se ei ole ollut sopivaa (käyttäytymisnormi), mutta nuoremmat miehet kai vapaammin voivat kommentoida."

Saman ikäpolven kasvatti vastaa:  Kokeilin lyhyitä hiuksia noin vuonna 1974. Onneksi hiukset kasvoivat pian  vauhdilla takaisin. Mulla on edelleen todella paksut ja taipuisat hiukset, joita pidän niin pitkänä kuin ne kauniisti kasvavat. Ovat nykyään tuonne puoleenväliin selkää, vaikka latvoja tasoitellaan säännöllisesti. Ennen kasvoivat pitemmiksikin.  Kaikki mieheni ovat niistä tykänneet. Niitä on positiivisesti kommentoitu kampaajalla, kaveripiirissä, työpaikoilla, ihan joka puolella. Onhan se kivalta tuntunut, vaikka tiedänkin, että hiukseni ovat geeniperimän tuotosta eivätkä omaa ansiotani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan