Miksi pitkät hiukset naisella on niin tärkeät miehille?
Olen kuullut useita kertoja kommentteja, että ethän koskaan leikkaa noita pitkiä hiuksiasi lyhyiksi ja minulle on myös monesti ohimennen voivoteltu kun joku muu nainen on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi. Joskus jos olen jollekin miehelle näyttänyt löytämääni kivaa hiustyyliä ja kysynyt pitäisikö näyttää kampaajalle seuraavan kerran ja pyytää samanlaista, vastaus on ollut "ihan miten vaan, kunhan et lyhennä".
Kommentit (204)
Naiset taas ajattelee, että onpa mitäänsanomaton tukka. Joko mukavuudenhaluinen tai ei ole varaa leikkauttaa tukkaa kasvoille sopivaan tyyliin. Pitkä tukka sopii aika harvoille ja se täytyy olla hyväkuntoinen. Puolipitkäkin on yleensä tyylikkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo hyvistä geeneistä ja luonteen lujuudesta.
Siis millä tavalla kertovat luonteen lujuudesta? Mulla ei ole mikään luja luonne ja hiukset ovat pitkät kun olen vain antanut niiden kasvaa. En edes hoida niitä säntillisesti, kunhan suihkussa pesen ja laitan hoitoaineen.
En ole koskaan kuullut yhdenkään miehen kommentoivan yhdenkään naisen hiuksia millään tavalla.
Mistä te löydätte näitä miehiä, jotka jatkuvasti kommentoivat naisten hiuksia ja juhlapukeutumisia?
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas ajattelee, että onpa mitäänsanomaton tukka. Joko mukavuudenhaluinen tai ei ole varaa leikkauttaa tukkaa kasvoille sopivaan tyyliin. Pitkä tukka sopii aika harvoille ja se täytyy olla hyväkuntoinen. Puolipitkäkin on yleensä tyylikkäämpi.
Mulla mies näyttää aina harmistuneelta jos tulen kampaajalta ja hiuksia on siistitty latvoista ja ehkä leikattu uuteen malliin. Ilmeisesti pitäisi hänen mielestään olla täysin villiintynyt pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa mukavuudenhalussa tai siinä ettei voi/halua rampata kampaajalla? Ja kun vielä useat miehet suosivat pitkiä hiuksia naisella, niin antaa akkojen arvostella vaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän luonteen lujuudesta kerro enemmän se, että pitää hiuksensa sellaisina kuin itse haluaa, eikä kuuntele muiden määräyksiä siitä, miltä pitää näyttää.
Armollisemmat ne pitkät hiukset mielestäni ovat (paitsi ehkä hyvin pitkille, kapeille kasvoille joissa piirteet jo hieman "valahtaneet") kuin lyhyt malli.
Joillekkin miehille. Minulle on henkilökohtaisesti aika se ja sama millaiset hiukset naisella on, tai vaikka ei olisi ollenkaan. Tapailin joskus naista jolla oli alopecia, eikä hiuksettomuus tehnyt hänestä yhtään vähemmän naista.
M
Koska lyhyet hiukset muuttaa naisen lespoksi ja se on huono juttu, jos nainen on muuten ns. duunattavan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä tavalla kertovat luonteen lujuudesta? Mulla ei ole mikään luja luonne ja hiukset ovat pitkät kun olen vain antanut niiden kasvaa. En edes hoida niitä säntillisesti, kunhan suihkussa pesen ja laitan hoitoaineen.
Pystyy sitoutumaan pitkiin hiuksiin ja niiden kasvattamiseen, omaan tyyliin, eikä säntäile muodin perässä eksyneenä ja laita lyhyttä hampputukkaa eri käsittelyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies näyttää aina harmistuneelta jos tulen kampaajalta ja hiuksia on siistitty latvoista ja ehkä leikattu uuteen malliin. Ilmeisesti pitäisi hänen mielestään olla täysin villiintynyt pitkä tukka.
Kehuja on tullut vain jos hiukset jo ennestään pitkät eikä ole saksittu yhtään, mutta on värjätty, föönattu kuohkeaksi ja laitettu vähän loivaa kiharaa.
Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.
Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.
En minäkään kommentoi, paitsi kerran buffajonossa kerran kysyin edellä olevalta naiselta, jolla on paksulti persuksille asti ylettyvät hiukset " anteeksi tungetteleni, mutta onko nuo hiukset ihan kokonaan itse kasvatetut". Oli ne ja mä en voinut kuin todeta vau.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kommentoi, paitsi kerran buffajonossa kerran kysyin edellä olevalta naiselta, jolla on paksulti persuksille asti ylettyvät hiukset " anteeksi tungetteleni, mutta onko nuo hiukset ihan kokonaan itse kasvatetut". Oli ne ja mä en voinut kuin todeta vau.
Kysytkö myös, ovatko jonkun rinnat aidot vai silarit? Yhtä vähän kuuluu randomille.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.
Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.
Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villiintyneestä tukasta tuli mieleen, että onhan se todella seksikästä aamuisin just pitkä sekaisin oleva tukka. Lyhyt pystyssä sojottava ei tee samanlaista fiilistä.
Ihmiset rakastavat stereotyyppeja. Tuuhea leijonanharja on naisen kruunu ja se liitetään kulttuurisesti stereotyyppiseen naiseuteen.
Kyllä naisetkin pitävät keskimäärin habitukseltaan tietynnäköisistä miehistä, ja useille naisille on tärkeää, että myös miehellä on kunnolliset hiukset.
Mieheni pitää lyhythiusisuudesta ja itsenäisistä , vahvoista naisista. Olen nyt kasvattanut pitkät hiukset ja kyllä hän anelee niitä leikkaamaan, mutta haluan pitää nyt pitkänä. Lyhyitä pitää niin usein leikkauttaa, että pysyvät mallissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö myös, ovatko jonkun rinnat aidot vai silarit? Yhtä vähän kuuluu randomille.
En kysy, mutta siinä oli sellainen tilanne, että kysyin hiuksista.