Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaksin miehen kanssa lomalle, lapset 2v ja 5v jäävät kotiin :)

Vierailija
14.04.2010 |

mieheni juuri varailee meille 7v häämatkaa, ja 2v ja 5v jäävät isovanhemman hoiviin. Olemme yötä pois. Iso ikävä tulee nuorimmaista, mutta ehkä äiti selvii ;)

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tutkimustulokset/virtaukset/suuntaukset menee 10-20 vuoden välein ääripäästä toiseen. Kärjistäen siis mikä nyt on haitaksi lapselle onkin 10v päästä hyväksi.

Juujuu, 1-2 v on PIENI enkä kannata eroa viikkotolkuklla. MUTTA kukin tekee tavallaan ja ehkä nyt pitää huomioida olosuhteet: lapsen persoonallisuus, uhmaikä, kuka hoitaa, äidin poissaolon kesto jne. 5-6 pv on ihan ok, jos olosuhteet on suotuisat.

Monilla lapsilla esim. mummo on "läheisempi" kuin isä, tai ainakin viettää aikaa paljon enemmän lasten kanssa kuin reissuisä. Onko huonoa hoitoa?

Ihan vaan tuttavapiiristä tulee mieleen kaksi tapausta, joissa molemmilla tyttäret ovat itse äärimmäisen innoissaan olleet 5-7 pvää mummolassa ilman minkäänlaista trauman merkkiä päinvastoin. Ja nyt toisen näistä lapset (2 tyttöä, 4 ja 8) saattavat viettää maalla mummon luona 2 vkoa putkeen ja hyvin onnellisia ja tasapainoisia vaikuttavat olevan. Että onhan se kiinni lapsen persoonallisuudesta, hoidon mielekkyydestä JA SIITÄ, mihin on totuttu. Nukutaanko kaikki yöt kotona kouluikään saakka vai ollaanko kylässä paljon (perheenä). Ja onko hoito kotona vai muualla.

Vierailija
102/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikka ja hoitaja, sekä muut "tuttuustekijät". Jos lapsia hoitaa vanhempien loman aikana kotona esim. entisestään läheinen isoäiti, on tilanne ihan eri kuin vaikkapa päivähoitoa aloitettaessa kodin ulkopuolella.

Vierailija
105/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
106/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO niin, te jotka sanotte että lapselle tulee trauma jos äiti on poissa. Miten sitten jos tulee toinen lapsi? Äitihän on silloin 2-3 yötä ainakin poissa kotoa?

Itse ainakin lähdin sairaalaan yöllä (esikoisen nukkuessa), vauva syntyi aamuyöllä ja aamulla kun esikoinen heräsi, hän tuli sairaalaan heti katsomaan pikkusiskoa. Kotiin lähdin saman päivän iltapäivällä, eli yhden yön olin poissa kotoa.

Vierailija
107/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei homma mene ihan niin kuin sinulla?

Toisen lapsen syntymä ei tarkoita noin pitkää poissaoloa

NO niin, te jotka sanotte että lapselle tulee trauma jos äiti on poissa. Miten sitten jos tulee toinen lapsi? Äitihän on silloin 2-3 yötä ainakin poissa kotoa?

Itse ainakin lähdin sairaalaan yöllä (esikoisen nukkuessa), vauva syntyi aamuyöllä ja aamulla kun esikoinen heräsi, hän tuli sairaalaan heti katsomaan pikkusiskoa. Kotiin lähdin saman päivän iltapäivällä, eli yhden yön olin poissa kotoa.

Vierailija
108/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meistä äideistä oikeasti lähes kaikki olla kuultu tuo yö/ikävuosi sääntö ja tiedetään sen olevan totta ja suositeltavaa.

Varmasti lapsissa on eroja, mutta esim. oma lapseni oli minusta ensimmäistä kertaa yötä erossa ollessaan 1v8kk. Olin yön toisella paikkakunnalla, lapsi oli sen aikaa isänsä kanssa kotona.

Päivä oli mennyt ihan ok, mutta kun ilta oli tullut ja lapsi tajunnut etten tulekaan kotiin, oli kamala paniikki iskenyt. Hän oli itkenyt ja huutanut (repinyt ovenkahvaa ja hokenut äitiä) pari tuntia kunnes oli lopulta "luovuttanut" ja uupuneena nukahtanut isänsä syliin.

Kun palasin kotiin seuraavana päivänä, lapsi ei alkuun edes katsonut minuun. Halusi olla vain mieheni sylissä. Lopulta kun otin lapsen syliin ja sanoin ettei äiti mene enää mihinkään, hän leppyi ja alkoi halia. Koko illan oli yhtä hymyä, mutta ei tosiaan päästänyt silmistään hetkeksikään. Ja sitä takertumista jatkui muutaman päivän. Illalla kun käytiin vierekkäin nukkumaan, hykerteli onnesta :)

Nyt lapsi täyttää 2v ja olemme lähdössä kesällä reissuun viikoksi. Mutta lapsi todellakin lähtee mukaan!!!! Mummo lähtee meille matkaseuraksi, joten miehenkin kanssa saadaan sitten viettää kahdenkeskistä "laatuaikaa" jos halutaan (en usko että sitä kovastikaan kaivataan, mukavampi sitä on olla koko perheen yhdessä).

Vierailija
109/139 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on isä ihan samanarvoinen vanhempi kuin minä..en laske että lapset on hoidossa jos ovat isäsnsä kanssa kotona..voisin hyvin häipyä vaikka pariksi viikoksi ja lapset pärjäis isän kanssa hyvin..on minusta aivan eri asia laittaa lapsi muualle hoitoon kun että on oman isän kanssa..

Vierailija
110/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en malta odottaa...

Vierailija
111/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään Italiaan 5vrk lomalle, lapset jää mummin hoiviin:)

Vierailija
112/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa kaksin. Sen jälkeen on isovanhempien naamat jo niin norsunvitulla, että parempi vaan olis ollut itse hoitaa lapsensa.

Siis kerran käytiin kahden yön matkalla, lapset tuolloin 9v. ja 4v.

Vierailija
113/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyl ikävöisin myös sitä isompaa. Mutta jos hoitaja on tuttu ja jaksava ja luotettava niin miksi ei.

Vierailija
114/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tarkoitus vielä ilmaista, kuinka kateellinen olen ja toivottaa teille onnellisille hyvää matkaa :-)

Vierailija
115/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsesi ei saisi olla erossa sinusta kahta yötä kauempaa! Perusturvallisuus kärsii, näin psykologit sanovat. Eli yö per ikävuosi. Mietihän vähän lapsiasi.

Vierailija
116/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis pystyt nauttimaan lomasta tietäen että nuorempi ei tajua ettette ole hylänneet kokonaan.

2v kun ei vielä tajua aikakäsitettä eikä sitä että vanhempi tulee myös takaisin.

Vierailija
117/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen kyllä meille riittää aika kun lapset nukkuvat... nykyinen avioerooja

Vierailija
118/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se parisuhde siitä parane, vaikka miten kauas lapsista lähtisi! Ero tulee, jos ei kestä arkea.

Miehet tietty tietävät, että naisen saa tyytyväiseksi viemällä sen reissuun, sitten saa vuoden verran nauttia täydestä palvelusta. Fiksu mies sinulla, varmistaa hotellitason elämän koko vuodeksi.

Vierailija
119/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis pystyt nauttimaan lomasta tietäen että nuorempi ei tajua ettette ole hylänneet kokonaan. 2v kun ei vielä tajua aikakäsitettä eikä sitä että vanhempi tulee myös takaisin.

Ai kamala, mikä hirvee trauma! Tästä ei toivu ikinä! EIjeijei!

Vierailija
120/139 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siitä joskus pääsee pakoon. Minä lähtisin riemusta kiljuen ja letti liehuen vaikka heti ihan minne tahansa, kunhan joku hoitaisi lapset sillä aikaa. Ja mun lapset ovat vasta 1v ja 4v, nuorempaa imetänkin vielä.

Minun mies ilmeisesti on sitten tyhmä, kun ei tajua. Tai sitten sitä ei vaan kiinnosta mun tyytyväisyyteni. Joskaan en mä mitään vuoden hotellitason elättämistä jollain kuuden päivän reissulla tarjoaisi, mutta kuukauden tai pari jaksaisin ihan hyvillä mielin jo viikonlopun reissustakin.