Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihminen paljastuu joksikin aivan muuksi

Vierailija
24.06.2026 |

Kertokaa sellaisia juttuja, että tuttu ihminen onkin paljastunut aivan toisenlaiseksi tai tehnyt jotakin sellaista, että ette ikinä olisi hänestä uskonut.

 

Mulle tulee mieleen esimerkiksi yhdestä vanhasta työpaikasta tosi mukava mies, joka oli siinä pikkufirmassa ollut töissä varmaan parikymmentä vuotta. Sellainen iloinen ja hauska tyyppi, josta tykkäsi asiakkaat ja työkaverit. Erään vuoron päätteeksi hän kavalsi firman rahat ja häipyi. Siis tyhjensi tilin ja kassan, useita tuhansia euroja, ja katosi niiden kanssa. Ei tavoitettu mistään. 

Jäin itsekin muutama viikko tuon jälkeen pois sieltä, niin en tiedä, miten juttu päättyi. Omistaja yritti asiaa selvitellä ilman poliisiakin aika pitkään, kun kaikki oli ihan varmoja, että miehelle on tullut jokin mielenhäiriö, sairastuminen tms. Mutta tää meni kyllä "en olisi ikinä uskonut" -kategoriaan. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaveri sai piilov*ttuilusta tarpeekseen. Ja otti korkojen kanssa takaisin. 

Vierailija
2/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikista ihmisistä paljastunut ja muuttuneet. Mutta myös äitini. Ehkä jo pikkulapsena havaitsin että on erilainen äiti kuin muutamien muiden. Vuodet myös tuovat ihmisistä esiin asioita ja some.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta ap paljastui ainakin se, että levittelet toisten asioita hyvillä mielin. Mutta onneksi sinä olet varmaan ihan täydellinen ja tasapaksu ihminen.

Vierailija
4/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Yhtiökumppani kavalsi koko ajan enemmän ja enemmän rahaa, tuli ilmi kun laskut jäivät maksamatta. Ulospäin ei olisi uskonut.

Auttavainen naapuri paljastui varkaaksi. Apua tuli, mutta tavaraa lähti.

Vierailija
5/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähiperhepiiristä paljastui, että oli todella kulissit pystyssä. Komea, mukavanoloinen, urheilullinen pariskunta, kauniit lapset, iso omakotitalo... Sitten tuli ero, paljastui vuosien pettämistä molempien taholta, väkivaltaa, kauheita riitoja... kulissit romahti kerta heitolla. En ole ikinä nähnyt niin riitaista ja hirveää eroa kuin heillä. Ihan sairaita juttuja, joita en tänne jaa. Lähipiiri oli todella järkyttynyt, itsekin olin.  

Vierailija
6/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ap paljastui ainakin se, että levittelet toisten asioita hyvillä mielin. Mutta onneksi sinä olet varmaan ihan täydellinen ja tasapaksu ihminen.

Ja sinä olet leppoisa ja rakentava ihminen, joka ei kuunaan sylkisi turhanpäiväistä myrkkyä intterneetissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tää on ihan vakio; tavallisista tavallisin kunnollinen ja hiljaisena tunnettu perheenisä ottaa ja jättää perheensä jonkun pimatsun takia...

Vierailija
8/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ap paljastui ainakin se, että levittelet toisten asioita hyvillä mielin. Mutta onneksi sinä olet varmaan ihan täydellinen ja tasapaksu ihminen.

Ja sinä olet leppoisa ja rakentava ihminen, joka ei kuunaan sylkisi turhanpäiväistä myrkkyä intterneetissä?

Olet oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lähiperhepiiristä paljastui, että oli todella kulissit pystyssä. Komea, mukavanoloinen, urheilullinen pariskunta, kauniit lapset, iso omakotitalo... Sitten tuli ero, paljastui vuosien pettämistä molempien taholta, väkivaltaa, kauheita riitoja... kulissit romahti kerta heitolla. En ole ikinä nähnyt niin riitaista ja hirveää eroa kuin heillä. Ihan sairaita juttuja, joita en tänne jaa. Lähipiiri oli todella järkyttynyt, itsekin olin.  

No eikös näin ole suurimmalla osalla pariskunnissa? Kulisseja pidetään yllä viimeiseen saakka, jotkut onnistuu siinä paremmin, jotkut huonommin.

Vierailija
10/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle päin kaikki kunnossa oli paridkunnalla. Juurikin sellainen kulissi avioliitto (postaillaan fscebookkiin lomakuvia jne). Päätyi pettämiseen pahoinpitelyyn ja eroon.

 

Toinen tuttu pariskunta firmat oli omat omakotitalot asiallisesti käyttäytyviä päälleppäin. Päättyi pettämiseen ja eroon.

 

Kaikki ihmiset joita olen tuntenut monia monia vuosia muuttuneet jonkin verran. Elämän tilanteiden ja vanhenemisen johdosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ap paljastui ainakin se, että levittelet toisten asioita hyvillä mielin. Mutta onneksi sinä olet varmaan ihan täydellinen ja tasapaksu ihminen.

Ja sinä olet leppoisa ja rakentava ihminen, joka ei kuunaan sylkisi turhanpäiväistä myrkkyä intterneetissä?

Sivusta vastaan, jos tuo aloitus oli sun tekemä, niin missä kohtaa se oli rakentava?

Vierailija
12/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tää on ihan vakio; tavallisista tavallisin kunnollinen ja hiljaisena tunnettu perheenisä ottaa ja jättää perheensä jonkun pimatsun takia...

Se on kans aika vakio että nainen lähtee ns paremman perään kun joku saa sille esitettyä hivenen parempaa miestä tarpeeksi. Osa heistä jää yksin kun uusi mies ei ollutkaan niin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus lähiperhepiiristä paljastui, että oli todella kulissit pystyssä. Komea, mukavanoloinen, urheilullinen pariskunta, kauniit lapset, iso omakotitalo... Sitten tuli ero, paljastui vuosien pettämistä molempien taholta, väkivaltaa, kauheita riitoja... kulissit romahti kerta heitolla. En ole ikinä nähnyt niin riitaista ja hirveää eroa kuin heillä. Ihan sairaita juttuja, joita en tänne jaa. Lähipiiri oli todella järkyttynyt, itsekin olin.  

No eikös näin ole suurimmalla osalla pariskunnissa? Kulisseja pidetään yllä viimeiseen saakka, jotkut onnistuu siinä paremmin, jotkut huonommin.

Monessa pariskunnassa ollaan oma itsensä eikä pidetä mitään kulisseja yllä ollenkaan. Eletään vain elämää.

Vierailija
14/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut raiskasi hirveän kiva, empaattisen oloinen, laajasti verkostoitunut suomenruotsalainen lastenoikeusjärjestön toiminnanjohtaja.


Miehet, joiden parisuhteet eivät kestä ja ihmettelette miksi - heissä voi olla jokin todella pimeä ja häiriintynyt puoli, joka tulee esiin vasta esim. vuoden tuntemisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tää on ihan vakio; tavallisista tavallisin kunnollinen ja hiljaisena tunnettu perheenisä ottaa ja jättää perheensä jonkun pimatsun takia...

Tuollaisessa tapauksessa yksinhuoltajuus miehelle. Itsepä on soppansa keittänyt.

Vierailija
16/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu diakonissa jäi kiinni siitä, että oli pettänyt miestään systemaattisesti vuosia.

 

Tuttu umpiuskovainen ja raitis kasvissyöjä rupesi kovan työuran jälkeen ryyppäämään, ajautui huonoon seuraan ja löytyi kotoaan kuolleena hämärissä olosuhteissa.

Vierailija
17/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no tää on ihan vakio; tavallisista tavallisin kunnollinen ja hiljaisena tunnettu perheenisä ottaa ja jättää perheensä jonkun pimatsun takia...

Se on kans aika vakio että nainen lähtee ns paremman perään kun joku saa sille esitettyä hivenen parempaa miestä tarpeeksi. Osa heistä jää yksin kun uusi mies ei ollutkaan niin hyvä.

Hyvästä suhteesta ei kukaan lähde. 

Että nainen voitti kuitenkin. 

Pääsi rasittavasta miehestään eroon.

Vierailija
18/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kerran työelämässä kollega pettänyt. Työskentelimme samassa projektissa ja minun nähdäkseni kaikki sujui tosi mutkattoman mukavasti, asiat etenivät ja meistä tuli projektin aikana, no jos ei nyt bestiksiä, niin hyviä tuttuja kuitenkin. Kollega vaikutti tosi mukavalta ja juttelimme jonkin verran myös siviilipuolen asioista kuten tehdyistä ja suunnittelluista opinnoista, ammatillisista haaveista, muutosta (olimme molemmat asuneet ulkomailla pitkän pätkän jne). 

Kun projekti loppui, otti esihenkilö minuun yhteyttä ja kertoi, että tältä kollegalta oli tullut minusta negatiivista palautetta. Hän arvosteli aika kovin sanoin tekemääni työtä ja oli kertonut esihenkilölle mm. näistä opintosuunnitelmistani  ynnä muuta saaden minut vaikuttamaan siltä, etten suhtautunut työhön tosissani, vaan olin hakeutumassa aivan toiselle alalle yms.

Olin aivan puulla päähän lyöty ja tuntui kauhealta! Vielä näin vuosien jälkeenkin mietin joskus tuota asiaa. En keksinyt mitään syytä, miksi kollega käyttäytyi näin - kyse ei minun nähdäkseni ollut mistään uralla kiipimisestä tms, että olisi ollut jokin kilpailutilanne ylennyksestä tai jotakin sellaista. 

En tavannut kyseistä kollegaa enää koskaan, emme olleet samassa toimipaikassa. Lähdin firmastakin muutama kuukausi tuon tapahtuman jälkeen (lähtö sinänsä ei liittynyt tuohon episodiin).

Vierailija
19/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin pitkään yhtä naapuruston miestä ujona kilttinä isimiehenä kunnes paljastui hänestä aika selkeä piilonarsistisuus. Alkoi minulle yhtäkkiä lähetellä kaksimielisiä meemejä, matki ja myötäili elämääni, manipuloi ja alkoi erittäin päällekäyväksi ilman että olin antanut mitään kiinnostuksen merkkejä, en ole koskaan tuntenut minkäälaista vetoa tuohon mieheen. Nyt on olo kuin en tuntisi koko miestä

 

Tuo piilonarsistisuus on kyllä petollista ja kannattaa olla tarkkana

Vierailija
20/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä työpaikasta tuollainen ap:n kaltainen työpaikka-asioiden levittelijä ja juoruilija. Viihtynyt nettipalstoilla vuosia levittelemässä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme