Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväkuntoiset eläkeläiset ja valitus

Vierailija
24.06.2026 |

Mitä mieltä olette suht nuorina eläkkeelle jääneistä, hyväkuntoisista eläkeläisistä? Tiedän, että osalla on pieni eläke, mutta osalla on suuri. On myös nyttemmin lopetettu perhe-eläke joka nostaa pienituloisen eläkkeen, jos hän on ollut naimisissa. 

Omassa lähipiirissä on paljon näitä hyväkuntoisia eläkeläisiä, joilla on koti, kesäasunto ja rahaa ja terveyttä matkustella. Itse ruuhkavuosia elävänä, työn uuvuttamana ihmettelen. Nämä oman lähipiirin eläkeläiset eivät myöskään tarjoa apuaan vaan moittivat jos esim ei ole heidän standardiensa mukaan tarpeeksi siistiä tai kaunista. Valitetaan, jos nurmikkoa ei ole leikattu, mutta ei tarjoutua auttamaan.. Lapsenlapsia käydään tervehtimässä lyhyesti mutta hoitoapua ei tarjota. Puutarhankin kunnosta valitetaan. 

Eivätkö he näe mitä ruuhkavuosiarki on? Itse olen kolmen lapsen yksinhuoltaja, jolla on 37,5 h työviikko plus matkat joka tarkoittaa että herätys klo 6, lasten ja omat aamutoimet, töihin lähtö 7, kotiin klo 17, sitten läksyissä auttamista, ruuan laittoa, kaupassa käyntiä, lasten harrastushommia (kulkevat pääosin itse) ja oma liikuntaharrastus 2-3 kertaa viikossa jos vain ehtii. Sitten iltatoimet ja rättiväsyneenä nukkumaan klo 22. Arkena en ehdi pahemmin levätä tai rentoutua ja viikonloppuisin yritän tehdä niin että lepäämme koko perhe. Ei ole rahaa ostaa hienoja kalusteita, kaikki on kierrätettyä ja tekee kodista vähän nuhjuisen mutta meille kelpaa.  Eläkeläisille ei, tulee sanomista kun ei ole tätäkään heiluvaa pöydän jalkaa korjattu tai laitettu uusia jalkalistoja. Heille ei kuitenkaan tule mieleen tarjota apuaan missään vaikka heillä on kaiket päivät vapaata. 

 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaapaskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn

Jankuti jankuti jankuti 

Mene töihin.

Vierailija
4/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se yksinhuoltajan arki tuppaa olemaan. En tiedä etkä ehkä tiedä itsekään, minkä kuntoisia eläkeläisiä lähelläsi on. Ehkä eivät jaksa auttaa. Kaikki kivut kun ei näy päällepäin.

Vierailija
5/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaistahan se yksinhuoltajan arki tuppaa olemaan. En tiedä etkä ehkä tiedä itsekään, minkä kuntoisia eläkeläisiä lähelläsi on. Ehkä eivät jaksa auttaa. Kaikki kivut kun ei näy päällepäin.

Mutta länkyttämiseen riittää voimia?

Vierailija
6/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise aloittaja jo se napanuora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja passuuttavat itseään, kun tulevat käymään. Ja siitäkin pitää valittaa, mitä on tarjolla.

Vierailija
8/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisen terveys ole sinulta pois. Ei toisen rahat ole sinun. Mikset hauku yritysjohtajia. Omistajia. Niilläkin on. Mutta älä varasta.


Ihmetyttää tämä vanhempien haukkuminen. Vissiin aloittajalla ei ole omia, kyttää muita ja kuvittelee. Jollain on, muka, paremmin.

Kaikki tyytymättömyys johtuu johtuu vertailusta sanoo psykoterapeutti. Menetkö kasvamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toisen terveys ole sinulta pois. Ei toisen rahat ole sinun. Mikset hauku yritysjohtajia. Omistajia. Niilläkin on. Mutta älä varasta.


Ihmetyttää tämä vanhempien haukkuminen. Vissiin aloittajalla ei ole omia, kyttää muita ja kuvittelee. Jollain on, muka, paremmin.

Kaikki tyytymättömyys johtuu johtuu vertailusta sanoo psykoterapeutti. Menetkö kasvamaan

Oletko itse ihan tolkuissasi?

Ap puhuu ihan asiaa. 

Vierailija
10/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläke ole oma päätös aina. Siivotaan pois yrityksistä, työttömiksi, osa aika, sairaseläkkeelle. Elä sitten niillä, koita maksaa vuokra jotenkin. Ei kiinnosta enää palkata iän takia.


Muutut roskaksi 55 v sanoi head huntter - ei näitä kysytä, kerrottu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et keskustele tästä asiasta vanhempiesi kanssa ja pyydä apua? Eivät minunkaan vanhempani auttaneet minua yhtään, heille oli tärkeämpää oma elämä. En silti ole katkera heille. Kävin heitä auttamassa, kun eivät jaksaneet enää tehdä mitään. Miksi sinä et käy auttamassa vanhempiasi? 

Vierailija
12/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden elämä ei kuulu muille. Tuskin moni selostaa yksityiskohtia miksi on eläkkeellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä ääliö kuvittelet etteivät nuo ole itse ikinä eläneet ruuhkavuosia? Olet surkea valittaja, säälin lapsiasi. 

Vierailija
14/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

5/5!

 

Mene sinä helvetin eläkeloiseläjä muualle siitä naukumaan. Vtun kupparit! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ihmettelevät, kun lomalla nukutaan pitkään. 

Vierailija
16/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, kun itse olet nuori ja terve, lapsiakin on, työkykyinen ja nuorempia palkataankin. Miksi olet katkera ja ottanut vanhemmat ihmiset silmä tikuksi? Mikset muita tai miksi ketään? Jos vanhoista ihmisistä osa on terve, osa huolehtii kunnostaan, niin pitäisikö liikkuminen lopettaa ? Käyttää kaikki aika sairaanhoitoon ja kuormittaa se?

 

Tiedossa on paljon eläkkeellä olevia jotka hoitavat lapsien lapsia. Oikeastihan tämä on veronalaista tuloa lapsille. Verottajan pitäisi puuttua siihen varmaankin kun luen tekstiäsi. Kyyditetään, vahditaan ilmaiseksi, ruokitaan ja tarjotaan harrastuksia ja annetaan rahaa. Näistä valtio saisi miljardeja.

Vierailija
17/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä pointtia

1) miksi nuori ja hyväkuntoinen perheellinen valittaa. 

2) miksi juuri eläkkeelle jääneet ovat perheelliselle ongelma

3) miksi nuori ja hyväkuntoinen ei aio vanheta ja miten. voisimme oppia Häneltä

4) jos säästää 200 euroa kuukaudessa, on 35 vuoden kuluttua korkoa korolle jälkeen säästössä

tai omaisuutta 431 000 euroa. haluatko viedä ne jos joku on ansainnut ne tai perinyt? Tai yrityksien omistajilta tai perijöiltä?

 

bonuskysymys: pitäisikö perintö siirtää suoraan lapsenlapsille, jos seuraava sukupolvi on tällainen? Kitiseviä kommunistejako...

Vierailija
18/18 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä yh on kaikkien aikojen itsekäimmät ulisijat ja kaikesta valittajat, ja aina muissa vika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi