Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On kyllä masentavaa tajuta, että koko loppuelämä menee köyhänä

Vierailija
24.06.2026 |

Eikä ole edes teoreettista mahdollisuutta vaikkapa matkustaa ennen eläkkeelle pääsemistä, jolloin saa vähän enemmän rahaa ja on mahdollisuus säästää.

Sitä odotellessa sitten, enää 22 vuotta jäljellä!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko halvaantunut vai mistä moinen?

Vierailija
2/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko halvaantunut vai mistä moinen?

Työnantajien mielikuvissa olen ilmeisesti halvaantunut, kun en pääse edes työhaastatteluihin enää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan mennä päivä kerrallaan.

Vierailija
4/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut kestätte tätä?

Ap

Vierailija
5/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus sinulla on? 

Vierailija
6/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin rikas mies hakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin et tarvitse yksityisiä lääkäripalveluita ja olet terve, ongelmasi on ihan vaan pääkopasta kiinni. 

Vierailija
8/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy omaisuutesi ja lähde reissaamaan jonnekiin intiaan. Näe ja koe elämää. Suomessa vaan masentuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta. E

Vierailija
10/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Muillakin samoja haasteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota vaan kädet ristissä...

Vierailija
12/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muut kestätte tätä?

Ap

Hyvin. Mulla on läheiset, koti, harrastukset ja terveys tallella. Se on jo aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus sinulla on? 

Ammattikoulu, amk ja avoimen yliopiston opintoja.

Ap

Vierailija
14/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapi nähdä saatko eläkettä tai kuinka paljon sitä enää silloin jaetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus sinulla on? 

Onko mahdollisuutta uudelleenkouluttautua, ilmeisesti työttömyyskorvauksen ehtoja ollaan sorvaamassa uusiksi kouluttautumisen suhteen. Entä ulkomaille muutto, lähimaihin?

Vierailija
16/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aloittajan mahdollista kouluttautua alalle, joka työllistää paremmin? Ja / tai etsiä töitä muualta kuin Suomesta?

Esimerkiksi moni ihan perinteinen duunariammatti työllistää edelleen hyvin, koska mm. rakentamisessa tarvitaan osaajia aina. Rakennusfirmat saisivat tosin suosia kotimaista osaamista enemmän ja sivuuttaa alihankkijat, jotka työllistävät virolaista tms. työvoimaa. Sähköasentajista tuntuu olevan pula, mutta myös muut LVIS-osaajat saavat helposti töitä. Ja tekemällä pitkää päivää voi päästä helposti paremmille ansioille kuin monet akateemiset.

Vierailija
17/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aloittajan mahdollista kouluttautua alalle, joka työllistää paremmin? Ja / tai etsiä töitä muualta kuin Suomesta?

Esimerkiksi moni ihan perinteinen duunariammatti työllistää edelleen hyvin, koska mm. rakentamisessa tarvitaan osaajia aina. Rakennusfirmat saisivat tosin suosia kotimaista osaamista enemmän ja sivuuttaa alihankkijat, jotka työllistävät virolaista tms. työvoimaa. Sähköasentajista tuntuu olevan pula, mutta myös muut LVIS-osaajat saavat helposti töitä. Ja tekemällä pitkää päivää voi päästä helposti paremmille ansioille kuin monet akateemiset.

Mulla on fyysinen rajoite, joka estää suurimman osan kaikista duunaritöistä. Valitettavasti.

Ap

Vierailija
18/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus sinulla on? 

Onko mahdollisuutta uudelleenkouluttautua, ilmeisesti työttömyyskorvauksen ehtoja ollaan sorvaamassa uusiksi kouluttautumisen suhteen. Entä ulkomaille muutto, lähimaihin?

Olen miettinyt ulkomaille muuttamista, mutta ei sitäkään oikeasti voi tehdä pennittömänä. Tai voi, mutta se on kyllä todella vaarallista, jos ei ole minkäänlaista puskuria suojana.

Ap

Vierailija
19/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy omaisuutesi ja lähde reissaamaan jonnekiin intiaan. Näe ja koe elämää. Suomessa vaan masentuu.

Entäs sen jälkeen kun kaikki on tuhlattu. Ompa hyvä neuvo

Vierailija
20/29 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus sinulla on? 

Ammattikoulu, amk ja avoimen yliopiston opintoja.

Ap

Kokeile hakea ulkomaille töihin. Jos tuntuu vaikealta nykyään on amk korkeakouluissa työnhaku ja urasuunnittelu kursseja avoimen puolellakin.

Suomessa ei arvosteta korkeastikoulutettuja ammattilaisia millään alalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän