Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ, jota on paljon tarjolla: henkilökohtainen avustaja. Miksi ei kelpaa?

Vierailija
18.12.2013 |

sinulle siis jos olet työtön?

Kommentit (594)

Vierailija
161/594 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koulutusta sosiaalialalle.

Vierailija
162/594 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henkilökohtaisen avustajan työ vaadi sos.alan koulutusta! Ei tarvi myöskään olla lähihoitaja tms..suoraan sanottuna koulutusta ei vaadita lainkaan! Kuka tahansa voi toimia avustajana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/594 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpa nirso,itse olen tehny avustaja töitä niin että käyn asiakkaan tykönä aamuin illoin 7 pvää viikossa. Ja tehnyt tätä vuodesta 20009 asti.myös viikonloput.

Vierailija
164/594 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei yksinkertaisesti oo henkilökohtaiseksi avustajaksi. En pystyisi avustamaan toista vessakäynneissä, enkä viemään toista pesulle.

Vierailija
165/594 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:44"]Musta ei yksinkertaisesti oo henkilökohtaiseksi avustajaksi. En pystyisi avustamaan toista vessakäynneissä, enkä viemään toista pesulle.
[/quote]
kaiken lisäksi mulle tulee paha mieli, kun näen jonkun vammaisen.

Vierailija
166/594 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin alkaa ihan hyvin avustajaksi ja pystyisin avustamaan vaikeitakin avustettavia. Mutta kuka alkaa 9 euron tuntipalkalla tekemään sellaista työtä. 

Vierailija
167/594 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut avustaja kohta vuoden ja nyt alkaa tuntumaan, että sekoan. en jaksa enään kotona siivota tai miellyttää aviomiestäni saati leikkiä lapsen kanssa. teen töitä siis 5pv viikossa noin 40h.

Mietin miten uskallan sanoa "pomolleni" ettei pinna enään kestä tätä. päivät on muuten todella leppoisia ja pomoni on todella mukava. Tietenkin ne siivoukset ja ruuna laitto pitää tehdä juuri oikeassa järjestyksessä ja aina teen nekin väärin... Kerran viikkoon lähden itkien pois työpäivän päätteeksi. haluan auttaa ja olla mieliksi toiselle koska tiedän ettei ole helppoa pomollakaan sanoa miten nyt siivotaan tms.

omalle kohdalle kun miettii olisi ihan kauheaa kun joutuisi ottamaan avustajan ja laittaa se hommiin. Sen takia olen yrittänyt tehdä kaikkeni että pomolleni olisi hyvin asiat ja tykkään hänestä paljon, mutta se vain ei taida riittää :( Haluaisin jatkaa mutta pitäisi saada omakin perhe ja koti toimivaksi. ns normaaleissa työpaikoissa ei ole tällaista ongelmaa tullut koskaan ja olen niin siivous friikki ja perhekeskeinen. Haluan siis oman luonteena takaisin..

Vierailija
168/594 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työpaikka ollut pitkään auki,edellisen avustajan sairastuessa vakavasti.Työtuntimäärä 25h/VIIKKO.Ei nostelua,ei pukemista,syöttämistä tai sellaista.Olen erittäin joutava työajoissa,teemme yhdessä työvuorolistan. Kukaan ei ole hakenut minulle työhön.Mielestäni n11euron tuntipalkka ei ole huono+mahdolliset lisät päälle jos on halukas tekemään esim .sunnuntaisin työtä.

Yksinkertaisesti työ ei maistu.Etenkään kun yksipuolisesti mollataan kaikki avustettavat.

Vierailija
169/594 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pidä paikkaansa,että yksipuolisesti mollataan kaikki avistettavat! Poikkeuksia on niin hyvässä kuin pahassa.olen tehnyt avustajan työtä ja totesin,ettei sovi minulle.vika ei ole välttämättä avustettavassa vaan järjestelmässä,joka ei vain toimi.kuka tahansa väsyy,jos tuuraajat on kiven alla ja avustaja joutuu siksi tehdä ylipitkiä vuoroja Ym.eikä muuten ole avustajan tehtävä hommata sijaista ja piste!

Vierailija
170/594 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt henkilökohtainen ohjaaja koska olen lievästi kehitysvammainen ja on myös autismis kirjon oireita talviseen henkilökohtainen ohjaaja

Vierailija
171/594 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä olla henk.koht.avustaja mutta mulla on huono selkä (en voi nostaa ketään) enkä missään nimessä halua avustaa vessahommissa. Ei taida sellainen avustaja kelvata kellekään.

Vierailija
172/594 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:27"]Minulla on työpaikka ollut pitkään auki,edellisen avustajan sairastuessa vakavasti.Työtuntimäärä 25h/VIIKKO.Ei nostelua,ei pukemista,syöttämistä tai sellaista.Olen erittäin joutava työajoissa,teemme yhdessä työvuorolistan. Kukaan ei ole hakenut minulle työhön.Mielestäni n11euron tuntipalkka ei ole huono+mahdolliset lisät päälle jos on halukas tekemään esim .sunnuntaisin työtä.

Yksinkertaisesti työ ei maistu.Etenkään kun yksipuolisesti mollataan kaikki avustettavat.

[/quote]
Reilun tonnin bruttopalkalla voi olla vaikea löytää työntekijää, nykyisellä tukisysteemillä. Opiskelijoilla voi tulla vastaan työajat.

Vierailija
173/594 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helv, ehkei kannata hengailla aaveellä jos on noin herkkänahkainen?
Asia on tismalleen sama kuin se, ettei esim.pankinjohtajan työhön sovi, jos on lyhytpinnainen, huolimaton ja itsekeskeinen. Jokaisella alalla on omat vaatimuksensa ja hoitoalan lisäksi monilla muilla aloilla tarvitaan KUTSUMUS, eli pelkän rahan takia ei ainakaan kauan jaksa tiettyä työtä tehdä.

Jos tosiasiat ottavat päähän niin, että pitää yömyöhään alapeukutella, niin laitapa kone kiinni ja lähde vaikka kävelylle.

Vierailija
174/594 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillittäjä taitaa olla itse henkilökohtaisen avustajan työssä epäonnistunut ja siitä katkeroitunut?

Vierailija
175/594 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raskasta olla kahdestaan avustettavan kanssa koko työpäivä. pitää synkata sata prosenttisesti, muuten voi olla todella kamalaa.

Vierailija
176/594 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:46"]

Todella raskasta olla kahdestaan avustettavan kanssa koko työpäivä. pitää synkata sata prosenttisesti, muuten voi olla todella kamalaa.

[/quote]

Täällä kans yks avustaja joka ymmärtää. Se on melkein hyvä jos on useita asiakkaita ja muutaman tunnin vuoroja.. jos tekee työtä samalle tyypille vuosikausia monen monta tuntia viikossa, se on hieman liikaa. Kuten sanottua, monet sairaat voivat ymmärrettävästi olla luonteeltaan häijyjä, masentuneita tai mitä vain, siinä on kestämistä, etenkin avustajalla joka ei ole hoitoalalle koulutettu.

Vierailija
177/594 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon tehny töitä kahdelle henkilölle henk.koht. avustajana. Toiselle lukiovuodet, toiselle työpaikalla (jatkuu). Palkka ei oo kummonen ja varsinkin koululaisen kans saatto olla näitä tunnin pätkiä tai sit tunti aamulla ja kaks iltapäivästä. Samoin saatto käydä niin, et ku olin aamukasilta koululta, tuli just sillon tekstari, ettei koululainen tulekaan kouluun. Otin seiskakilsan työmatkat/suunta kuntoilun kannalta :D Nykynen työpaikka on parin kilsan päästä kotoa, joten ei mee koko päivä pieleen, jos tulee äkillisiä peruutuksia työhukin suhteen.

Vierailija
178/594 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 02:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 23:52"]

Tämän työn kanssa kannattaa tosiaan muistaa se tärkein: avustajan työ riippuu äärettömän paljon siitä, ketä avustat! Millainen vamma tai sairaus henkilöllä on ja miten kemianne kohtaavat.

Itse olen opiskelija ja teen työtä useille eri avustettaville, olen tehnyt jo vuosia. Työaikoja on helppo sopia joustavasti, palkka on ihan hyvä ja useimmat avustettavat siedettäviä. Henkinen kuorma voi olla suuri joskus, mutta sitä on vähemmän jos on useita eri avustettavia. Jos käy vuosia yhden ja saman henkilön luona, työsuhde voi vääristyä ja avustajasta tulee helposti likaviemäri, psykologi tai jotain muuta mitä ei pitäisi.

Tälle alalle eivät sovi lyhytpinnaiset ja itsekeskeiset, välinpitämättömät ihmiset. Tarvitaan aitoa halua auttaa sekä vastuuntuntoa ja malttia.

[/quote]

Minkä takia alapeukutetaan tällaista kommenttia?

[/quote]

Koska, jos epäonnistut tässä työssä, niin: "Tälle alalle eivät sovi lyhytpinnaiset ja itsekeskeiset, välinpitämättömät ihmiset.". Ja sitten jeesustelua: "Tarvitaan aitoa halua auttaa sekä vastuuntuntoa ja malttia.".

[/quote]

En ole tuo aikaisempi kommentoija,mutta mielestäni viestissä ei ollut tuomitseva sävy,vaan asiallisesti todettiin mitä henkilökohtaisen avustajan työ vaatii. Juuri siksi en ole hakenut kyseisiä hommia, olen liian lyhytpinnainen ja itsekeskeinen,eikä todellakaan löydy riittävästi malttia ja vastuuntuntoa. Lisäksi nuo vähäiset työtunnit.Ai niin,sitten inhoan koskea vieraisiin ihmisiin. En sopisi esimerkiksi kampaajaksi tai kosmetologiksi. Eiköhän se ole parempi,että jokainen työtön hakee sellaisia töitä joita pystyy ja haluaa tehdä?

Vierailija
179/594 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa tähän vähän toisenlaista näkökulmaa, olen siis avustettava. Joku tuolla edellä kyseli millaisia avustettavat ovat. Minä esimerkiksi olen akateemisesti koulutettu ja minulla oli vielä muutama vuosi sitten hyvä, nousujohteinen työ. Sitten sain vaikean loukkaantumisen seurauksena aivovamman ja osittaisen selkäydinvamman ja elämä muuttui silmänräpäyksessä. Sopeutumista se on vaatinut, mutta en silti mielestäni ole muuttunut katkeraksi hirviöksi :) Kävelen itse, joten minua ei tarvitse nostella ja huolehdin itse myös henkilökohtaisesta hygieniastani. Sen sijaan en voi kantaa mitään, en voi tehdä juuri mitään kotitöitä ja tarvitsen apua kodinulkopuoliseen asiointiin. 

Kannattaa muistaa, että tilanne ei ole helppo avustettavallekaan. Ei ole mukavaa olla riippuvainen toisen ihmisen avusta ja vieraan ihmisen tulo kotiin ja usein ihan iholle on stressitekijä myös avustettavalle. Meillä ei vaan ole vaihtoehtoja. Itse pyrin järjestämään avustajalleni järkevät (=riittävän pitkät, koska työmatkaan menee aikaa) työvuorot ja huomioin mahdollisuuksien mukaan avustajani toiveet ja muut menot ja sovimme työvuorot aina useamman viikon jaksoissa etukäteen. Toisaalta avustajani joustaa, jos tarvitsen yllättäen apua. Kuulun luonnollisesti Heta-liittoon varmistaakseni avustajalleni parhaat mahdolliset edut. Onhan tyytyväinen avustaja minunkin etuni, koska silloin hän jatkaa mielellään ja tekee työnsä hyvin. :)

Kirjoitukseni tarkoitus on muistuttaa, että kaikki avustettavat eivät ole vaikeita ihmisiä, työ ei ole aina fyysisesti raskasta ja me ihan oikeasti arvostamme suuresti avustajien apua, vaikka emme sitä aina muistaisi sanoakaan.

Vierailija
180/594 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut, mutta en saanut paikkaa. Ylioppilas ilman työkokemusta ei pääse (tähänkään duuniin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän