Laihdutin 22 kg pelkillä pussipirtelöillä
Laihdutus kesti 14 viikkoa ja söin sen aikana pelkkiä pussipirtelöitä. Join melkein pelkästään vettä ja vichyä, lisäksi muutaman kerran kupin mustaa kahvia kun olin jossain kylässä. Laihtuminen oli helppoa ja halpaa kuin saippua, kun sain pussit hyvästä tarjouksesta. Olo pysyi koko ajan hyvänä enkä kärsinyt nälästä tai mieliteoista ensimmäisen päivän jälkeen. Kyllä nyt tuntuu hyvältä kun peilistä näkyy ihan erilainen kroppa kuin ennen!
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut hyvästä saavutuksesta! Älä anna kateellisten puheiden häiritä. Harvalla riittää itsekuria tuollaiseen urakkaan.
Mitä tuon pussikeittovaiheen jälkeen tapahtuu siirryttäessä tavalliseen ruokaan?
Korvataan yksi pussi kerrallaan noin 250-300 kcal aterialla. Tahtina voi pitää vaikka viiden päivän jaksoja, jolloin korvataan pussi kevyellä aterialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ripuli?
Miksi olisi tullut? Apteekista saa ilman reseptiä valmistetta nimeltään Visiblin S. Sitä on hyvä ottaa ohjeen mukaan, jos vatsa temppuilee.
Jos tahtoo päästä halvemmalla ja/tai välttyä turhalta sokerilta, kannattaa jättää Visiblinit apteekin hyllylle ja ostaa ruokakaupasta psylliumia. Vaikuttava aine on sama.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laihduttaisin nutriletin pussikuurilla jolla saa olla sen 2 viikkoa, tiedän että sillä laihtuu hyvin, mutta se on rikkaille. 2 päivän pussit maksaa 20 euroa eli mulla pitäisi opiskelijana olla laittaa se 300 e niihin hemmetin pusseihin. Pitäiskö silti.
Saman saat ihan korvaamalla yhden pussin 33 grammalla soija- tai heraproteiinia ja syömällä sen lisäksi vähähiilihydraattisia kasviksia ja marjoja 200 kcal edestä joka päivä. Silloin pitää muistaa ottaa joka päivä yksi monivitamiini sekä kalsiumtabletit ja teelusikallinen rypsiöljyä, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laihduttaisin nutriletin pussikuurilla jolla saa olla sen 2 viikkoa, tiedän että sillä laihtuu hyvin, mutta se on rikkaille. 2 päivän pussit maksaa 20 euroa eli mulla pitäisi opiskelijana olla laittaa se 300 e niihin hemmetin pusseihin. Pitäiskö silti.
Tokmannilla 4 päivän pussit maksaa 27 € ja ne on säännöllisen epäsäännöllisesti tarjouksessa, joten halvemmallakin saa jos malttaa odottaa.
Fiksuruoassa ja Matsmartissa pusseja on jatkuvasti alehintaan.
Minä olen tehnyt tuon saman muutaman kerran. Kun pirtelökuuria ei loputtomiin voi jatkaa, niin joka kerta olen lihonut takaisin sen minkä olen onnistunut pudottamaan. Jojohommaa. Pirtelöt eivät ole halpoja ja erittäin harvoin ovat tarjouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä. Minä olen laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kiloa korjaamalla ruokavaliota. Lisäsin proteiinia ja hiilarit minimiin. Ei nälkää, vatsakipuja, turvotusta tai väsymystä.
Voin niin hyvin, että näin tulen syömään jatkossakin.
Paras sinäkin sanomaan vaivaisella 2 kk kokemuksella 😁
Tottahan tuo on. Et sinä niitä pussipirtelöitä voi loputtomiin syödä. Vähähiilihydraattista ruokavaliota sen sijaan on helppo elämäntapa.
Kuka on edes väittänyt syövänsä pussipirtelöitä lopun elämänsä? Kyllä noilla hyvän startin saa elämäntapamuutokselle jos sen toteuttaa oikein.
Eihän aloittaja puhunut mitään elämäntapamuutoksesta. Hän on laihtunut pussipirtelöillä. Kun hän alkaa jälleen syödä kuten ennenkin, hän lihoo. Aivan kuten oli lihonut ennen pirtelökuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdessä päivässä loppuu mieliteot, niin kai ne olisivat voineet loppua ilman pussipirtelöitäkin.
Kyse ei ole siitä. Pussikuurilla menee ketoosiin viidessä päivässä. Osa tekee niin, että hankkiutuu ensin ketoosiin karppiruokavaliolla ja sen jälkeen aloittaa pussikuurin.
Omalla kohdallani mieliteot eivät olleet ongelma, koska maustin pikakahvilla ja kaakaolla suklaanmakuisia pusseja ja tein niistä jäisiä juomia sekoittamalla niihin pakastettuja kahvipaloja. Surautin ne tehosekoittimella hileiseksi juomaksi. Lisäsin päivän sallitut kasvikset keittoihin soseutettuna ja maustoin keittoja. Osan kasviksista voi korvata marjoilla ja sekoitin niitä mansikanmakuisiin pusseihin. Lääkärin ohjeen mukaan söin myös joka päivä puoli purkkia maitorahkaa tai raejuustoa lihasmassan säilyttämiseksi.
Puolella purkilla rahkaa säilyy lihasmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman saat ihan korvaamalla yhden pussin 33 grammalla soija- tai heraproteiinia ja syömällä sen lisäksi vähähiilihydraattisia kasviksia ja marjoja 200 kcal edestä joka päivä. Silloin pitää muistaa ottaa joka päivä yksi monivitamiini sekä kalsiumtabletit ja teelusikallinen rypsiöljyä, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyvät.
Oletko todella sitä mieltä, että laihduttajan kannattaa syödä 165 grammaa proteiinia päivässä? Sehän on ihan sairaan paljon. Mielestäni 100 g on maksimi ja useimmille riittää vähempikin.
Suosittelisin itse ennemmin vaikka broilerin fileesuikaleita (melkein kalorittomasti maustettuina), vähärasvaista kalkkunaleikettä ja rasvatonta raejuustoa proteiinin lähteeksi, jos tahtoo välttää pusseja. Lisäksi kylmäpuristettua rypsiöljyä, saksanpähkinää, kalaöljyä, vähäkalorisia kasviksia, kuitulisää ja kattava monivitamiinivalmiste tai mikä ettei useampaakin eri valmistetta. Myös suolan saannista on tärkeää huolehtia, koska sitä nyt harvemmin sisältyy mihinkään pillereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdessä päivässä loppuu mieliteot, niin kai ne olisivat voineet loppua ilman pussipirtelöitäkin.
Kyse ei ole siitä. Pussikuurilla menee ketoosiin viidessä päivässä. Osa tekee niin, että hankkiutuu ensin ketoosiin karppiruokavaliolla ja sen jälkeen aloittaa pussikuurin.
Omalla kohdallani mieliteot eivät olleet ongelma, koska maustin pikakahvilla ja kaakaolla suklaanmakuisia pusseja ja tein niistä jäisiä juomia sekoittamalla niihin pakastettuja kahvipaloja. Surautin ne tehosekoittimella hileiseksi juomaksi. Lisäsin päivän sallitut kasvikset keittoihin soseutettuna ja maustoin keittoja. Osan kasviksista voi korvata marjoilla ja sekoitin niitä mansikanmakuisiin pusseihin. Lääkärin ohjeen mukaan söin myös joka päivä puoli purkkia maitorahkaa tai raejuustoa lihasmassan säilyttämiseksi.Puolella purkilla rahkaa säilyy lihasmassa?
Se puoli purkkia rahkaa syötiin pussien lisäksi. Suurin osa proteiinista tuli pusseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla 4 päivän pussit maksaa 27 € ja ne on säännöllisen epäsäännöllisesti tarjouksessa, joten halvemmallakin saa jos malttaa odottaa.
Ei ole. Matsmartissa oli aiemmin Naturdietin pusseja jatkuvasti hyvään hintaan, mutta ne on poistunut valikoimista. Toivottavasti tulee vielä joskus takaisin, koska ne oli hyviä välipaloja ja 20 € 25 pussin paketista oli mielestäni sopuhinta.
Matsmartissa on nykyään lähinnä Naturdietin valmispirtelöitä, jotka on kalliimpia kuin Tokmannilla. Makuvalikoimaa tosin on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussipirtelöiden kauhistelu on huvittavaa, kun ottaa huomioon että kyse on pelkästä lyhyestä kuurista. En nyt väitä että ne olisi mitenkään erityisen terveellisiä, mutta moni syö jatkuvasti paljon epäterveellisemmin.
Kauhistelen pussipirtelöitä, koska ne eivät ole ruokaa laisinkaan, vaan pelkkää myrkkyä elimistölle.
Miksi ei voi laihduttaa oikealla ruualla ja saada samalla hyvän olon, eikä vain tietyt numerot vaa'alle?
Pussipirtelöilläkin voi saada hyvän olon.
Rohkenen epäillä, ne pussiateriat ja -pirtelöt maistuvat niin kammottavalta, että hyvä olo saattaa olla kaukana. Toki, jos on jollain kes kit yslei riruokavaliolla, mikä tahansa nieltävä voi antaa hyvän olon.
Näitä pussiruokia saa maustaa niin paljon kuin sielu sietää. Mausteiden käyttö ei ole kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko elää pussikeitoilla loppuelämäsi?
Miksi pitäisi? Laihduttamisestahan oli kyse. Minäkin olin ene-dieetillä helmikuusta toukokuuhun ennen leikkausta ja tänä aikana lähti 18kg ja leikkauksen jälkeen vielä 8kg vaikken enää pussipirtelöillä ollutkaan. Minä toki söin pirtelöiden lisäksi rasva- ja proteiinilisää ettei lihakset lähde. Nyt normiruokaa mennyt 2kk ja paino putoaa tasaisesti alaspäin. Niissä ateriakorvikkeissa sentään on kaikki hivenaineet ja vitamiinit mitä ihminen päivittäin tarvitsee.
Oot vaan puutteessa.
Etkö parempaa argumenttia enää keksinyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä. Minä olen laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kiloa korjaamalla ruokavaliota. Lisäsin proteiinia ja hiilarit minimiin. Ei nälkää, vatsakipuja, turvotusta tai väsymystä.
Tottahan tuo on. Et sinä niitä pussipirtelöitä voi loputtomiin syödä. Vähähiilihydraattista ruokavaliota sen sijaan on helppo elämäntapa.
Kuka on edes väittänyt syövänsä pussipirtelöitä lopun elämänsä? Kyllä noilla hyvän startin saa elämäntapamuutokselle jos sen toteuttaa oikein.
Eihän aloittaja puhunut mitään elämäntapamuutoksesta. Hän on laihtunut pussipirtelöillä. Kun hän alkaa jälleen syödä kuten ennenkin, hän lihoo. Aivan kuten oli lihonut ennen pirtelökuuria.
Suurin osa lihoo takaisin, kuten käy muillakin tavoilla laihtuneille. Osa onnistuu kuitenkin pitämään painonsa saavutetuissa lukemissa (pl. nesteet) tai lihoo vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummassakaan ei ole tällä hetkellä yhtään VLCD-pusseja.
Ne on armaan ihan hyvä startti, mutta ei ne pelasta, jos ruokailu ei muutu. Pysyvämpää tulosta saa, kun muuttuu ruokavaliokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lihoo takaisin, kuten käy muillakin tavoilla laihtuneille. Osa onnistuu kuitenkin pitämään painonsa saavutetuissa lukemissa (pl. nesteet) tai lihoo vain vähän.
Lihoo jos palaa entiseen. Painonhallinta on koko loppulämän juttu, tai lihoo takaisin. Joku pitää sitä elämäntapamuutoksena, mutta riittää että pitää kalorit niin alhaalla ettei liho. Voi niitä pussejakin syödä hautaan asti, jos ei muuta keinoa löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussipirtelöiden kauhistelu on huvittavaa, kun ottaa huomioon että kyse on pelkästä lyhyestä kuurista. En nyt väitä että ne olisi mitenkään erityisen terveellisiä, mutta moni syö jatkuvasti paljon epäterveellisemmin.
Kauhistelen pussipirtelöitä, koska ne eivät ole ruokaa laisinkaan, vaan pelkkää myrkkyä elimistölle.
Miksi ei voi laihduttaa oikealla ruualla ja saada samalla hyvän olon, eikä vain tietyt numerot vaa'alle?
Ainakin minulla oli todella energinen olo. Suursiivosin taloni lattiasta kattoon yms.
Eikö Pussipirtelöt mene kaupaksi kun joutuu jo täällä mainostamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla oli todella energinen olo. Suursiivosin taloni lattiasta kattoon yms.
Eikö Pussipirtelöt mene kaupaksi kun joutuu jo täällä mainostamaan?
Etkö keksi mitään tuon parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi laihduttaa myös Makkaralla. Syö yhden Grillimakkaran päivässä.
Normiruoallakin voi laihduttaa kun syö kohtuudella ja liikkuu. Juu se ei tule kuukaudessa mutta vuodessa näkyy jo hyvin. Ei siihen mitään Pirtelöitä tarvita.
Miksi sun hanuria kutittaa, jos joku haluaa pudottaa painoaan pussikuurilla? Pussikuurit ei ole mitään kitukuureja ja kaloreita saa ihan riittävästi. Pussien lisäksi syödään proteiinia (kanaa, rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa..) sekä rasvalisää (öljyä) ainakin ene-dieetillä, jota myös valvotaan lääkärin, sairaanhoitajan ja/tai ravitsemusterapeutin toimesta ja käydään labrakokeissa. Käyt säännöllisesti hoitokäynneillä jossa sinut punnitaan. Itse vedin eneä 16vkoa ja painoa putosi tänä aikana 26kg. Kehonkoostumusmittauksen mukaan lihasmassaa ei ole hävinnyt eikä luustomittauksissa ollut laskua. Minun ongelma oli vatsarasva, jota oli kertynyt elinten ympärille ja painonpudotuksella on se hyvä puoli, että sieltä se poistuu myös ensimmäisenä. Pussikuureja ei lopeteta kuin seinään vaan viikko kerrallaan. Joka viikko vähennetään 1 pss pois päivittäisistä annoksista, seuraavalla viikolla 2, jne kunnes kaikki 5 ateriankorvauspussia on vaihdettu normaaliin ruokaan. Pussikuureilla on myös se hyvä puoli, että saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, sekä se, että jo lyhyemmän kuurin jälkeen makutottumukset muuttuu: rasva, suola, makeus tuntuvat suussa jopa epämiellyttäviltä joten helposti ei tule tartuttua karkkeihin, pitsaan tai muuhunkaan mässyyn. Kaiken ilkeilyn ja väheksynnän sijaan olisi sinunkin syytä onnitella. Mikä siinä on niin vaikeaa tuntea iloa toisten onnistumisista?
Ja joku on sulle vissiin väittänyt että aikoo ????