Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutin 22 kg pelkillä pussipirtelöillä

Vierailija
28.07.2026 |

Laihdutus kesti 14 viikkoa ja söin sen aikana pelkkiä pussipirtelöitä. Join melkein pelkästään vettä ja vichyä, lisäksi muutaman kerran kupin mustaa kahvia kun olin jossain kylässä. Laihtuminen oli helppoa ja halpaa kuin saippua, kun sain pussit hyvästä tarjouksesta. Olo pysyi koko ajan hyvänä enkä kärsinyt nälästä tai mieliteoista ensimmäisen päivän jälkeen. Kyllä nyt tuntuu hyvältä kun peilistä näkyy ihan erilainen kroppa kuin ennen! 

Kommentit (219)

Vierailija
141/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussipirtelöiden kauhistelu on huvittavaa, kun ottaa huomioon että kyse on pelkästä lyhyestä kuurista. En nyt väitä että ne olisi mitenkään erityisen terveellisiä, mutta moni syö jatkuvasti paljon epäterveellisemmin.

Kauhistelen pussipirtelöitä, koska ne eivät ole ruokaa laisinkaan, vaan pelkkää myrkkyä elimistölle.

Miksi ei voi laihduttaa oikealla ruualla ja saada samalla hyvän olon, eikä vain tietyt numerot vaa'alle?

Pussipirtelöilläkin voi saada hyvän olon.

Ainakin minulla oli todella energinen olo. Suursiivosin taloni lattiasta kattoon yms.

Eikö Pussipirtelöt mene kaupaksi kun joutuu jo täällä mainostamaan?

Ketuttaako oikeasti noin paljon? Ja ei, en kaipaa sinulta enää vastausta. Mene itseesi.

Vierailija
142/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi laihduttaa myös Makkaralla. Syö yhden Grillimakkaran päivässä.

Normiruoallakin voi laihduttaa kun syö kohtuudella ja liikkuu. Juu se ei tule kuukaudessa mutta vuodessa näkyy jo hyvin. Ei siihen mitään Pirtelöitä tarvita. 

Miksi sun hanuria kutittaa, jos joku haluaa pudottaa painoaan pussikuurilla? Pussikuurit ei ole mitään kitukuureja ja kaloreita saa ihan riittävästi. Pussien lisäksi syödään proteiinia (kanaa, rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa..) sekä rasvalisää (öljyä) ainakin ene-dieetillä, jota myös valvotaan lääkärin, sairaanhoitajan ja/tai ravitsemusterapeutin toimesta ja käydään labrakokeissa. Käyt säännöllisesti hoitokäynneillä jossa sinut punnitaan. Itse vedin eneä 16vkoa ja painoa putosi tänä aikana 26kg. Kehonkoostumusmittauksen mukaan lihasmassaa ei ole hävinnyt eikä luustomittauksissa ollut laskua. Minun ongelma oli vatsarasva, jota oli kertynyt elinten ympärille ja painonpudotuksella on se hyvä puoli, että sieltä se poistuu myös ensimmäisenä. Pussikuureja ei lopeteta kuin seinään vaan viikko kerrallaan. Joka viikko vähennetään 1 pss pois päivittäisistä annoksista, seuraavalla viikolla 2, jne kunnes kaikki 5 ateriankorvauspussia on vaihdettu normaaliin ruokaan. Pussikuureilla on myös se hyvä puoli, että saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, sekä se, että jo lyhyemmän kuurin jälkeen makutottumukset muuttuu: rasva, suola, makeus tuntuvat suussa jopa epämiellyttäviltä joten helposti ei tule tartuttua karkkeihin, pitsaan tai muuhunkaan mässyyn. Kaiken ilkeilyn ja väheksynnän sijaan olisi sinunkin syytä onnitella. Mikä siinä on niin vaikeaa tuntea iloa toisten onnistumisista?

Syynä on kateus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut olette onnistuneet hitaassa paluussa normaaliin ruokaan pussikuurin jälkeen? Mulla se jäi pelkäksi yritykseksi, koska nälkä alkoi kurnia suonissa heti kun kalorimäärää lisättiin eikä syödyt kalorit riittänyt kattamaan kulutusta. Nälkä ja ruoka pyöri jatkuvasti mielessä ennen kuin luovutin ja siirryin syömään normaalisti.

Vierailija
144/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu nyt kun siirryt tavalliseen ruokaan?

Vierailija
145/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muut olette onnistuneet hitaassa paluussa normaaliin ruokaan pussikuurin jälkeen? Mulla se jäi pelkäksi yritykseksi, koska nälkä alkoi kurnia suonissa heti kun kalorimäärää lisättiin eikä syödyt kalorit riittänyt kattamaan kulutusta. Nälkä ja ruoka pyöri jatkuvasti mielessä ennen kuin luovutin ja siirryin syömään normaalisti.

Hiilareita vähentämällä nälän saa pysymään paremmin kurissa.

Vierailija
146/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on kysytty aiemminkin ja vastaus on edelleen sama: Nesteet tulee takaisin, minkä takia paino nousee n. 2-5 kg ilman varsinaista lihomista. Loput on itsestä kiinni.

Vierailija
147/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut nälkä pyssikuurien aikana eikä sen jälkeenkään. Miksi kalorimäärää lisättiin? Sinähän saat pelkästään pusseista jo sen n.1400kcal ja rasvat ja proteiinit päälle ja mitä enemmän paino putoaa, sitä vähemmän kaloreita syödään. Ei paino putoa ilman kalorivajetta. Juo myös enemmän. 

Vierailija
148/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut nälkä pyssikuurien aikana eikä sen jälkeenkään. Miksi kalorimäärää lisättiin? Sinähän saat pelkästään pusseista jo sen n.1400kcal ja rasvat ja proteiinit päälle ja mitä enemmän paino putoaa, sitä vähemmän kaloreita syödään. Ei paino putoa ilman kalorivajetta. Juo myös enemmän. 

Mistä pussipirtelöistä saa 1400 kcal/vrk? Eihän se mahdu edes LCD-dieetin rajoihin VLCD:stä puhumattakaan. 

Nutriletin pussipirtelöistä saa alle 800 kcal/vrk.

Vierailija
149/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestissäsi ei ole mitään järkeä. Vai meinaatko oikeasti, että kovinkin moni ihminen pärjää 1400 kalorilla päivässä lopun ikäänsä? 

Vierailija
150/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissäsi ei ole mitään järkeä. Vai meinaatko oikeasti, että kovinkin moni ihminen pärjää 1400 kalorilla päivässä lopun ikäänsä? 

Ihis. Hyvin olen pärjännyt 66 vuotta jo. Olen aina ollut pieniruokainen mutta osaan myös koostaa ruuat niin että saan hyvän ravinnon noilla kaloreilla.

Itseasiassa alemmillakin koska laihdutan nyt alle 1200 kcal päiväannoksella

Vierailija
151/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä. Minä olen laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kiloa korjaamalla ruokavaliota. Lisäsin proteiinia ja hiilarit minimiin. Ei nälkää, vatsakipuja, turvotusta tai väsymystä.

Voin niin hyvin, että näin tulen syömään jatkossakin.

Paras sinäkin sanomaan vaivaisella 2 kk kokemuksella 😁

Tottahan tuo on. Et sinä niitä pussipirtelöitä voi loputtomiin syödä. Vähähiilihydraattista ruokavaliota sen sijaan on helppo elämäntapa.

Kuka on edes väittänyt syövänsä pussipirtelöitä lopun elämänsä? Kyllä noilla hyvän startin saa elämäntapamuutokselle jos sen toteuttaa oikein.

Eihän aloittaja puhunut mitään elämäntapamuutoksesta. Hän on laihtunut pussipirtelöillä. Kun hän alkaa jälleen syödä kuten ennenkin, hän lihoo. Aivan kuten oli lihonut ennen pirtelökuuria.

Suurin osa lihoo takaisin, kuten käy muillakin tavoilla laihtuneille. Osa onnistuu kuitenkin pitämään painonsa saavutetuissa lukemissa (pl. nesteet) tai lihoo vain vähän. 

Jos aloittaja syö kuten aiemmin, hän lihoo. Yksinkertaisesti siksi, että sillä tavoin syömällä hän on aiemminkin lihonut. Ei mikään pussikuuri sitä muuta.

Vierailija
152/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Nyt sitten saavutetun painon pitäminen on se haaste. Tsemppiä siihen! Varmasti hyvä olo motivoi pitämään kilot kurissa.

Vierailija
153/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on kysytty aiemminkin ja vastaus on edelleen sama: Nesteet tulee takaisin, minkä takia paino nousee n. 2-5 kg ilman varsinaista lihomista. Loput on itsestä kiinni.

Aloittaja on lihonut rutkasti elintavoillaan, koska pudotettavaa oli noin paljon.

Jos aloittaja jatkaa samoilla elintavoilla, hän tulee jälleen lihomaan rutkasti.

Vierailija
154/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on lihonut rutkasti elintavoillaan, koska pudotettavaa oli noin paljon.

Jos aloittaja jatkaa samoilla elintavoilla, hän tulee jälleen lihomaan rutkasti.

Aloittaja ei ole kertonut, mistä hänen lihomisensa johtui.

Lihoin itse pitkälti yli 30 kiloa, kun sairastuin masennukseen. Liikunnan harrastaminen ei maistunut yhtään ja lisäksi käytin sellaista masennuslääkettä jolla oli ruokahalua lisäävä vaikutus. Kun olin parantunut ja lopetin lääkityksen, pudotin ylimääräiset kilot vauhdilla. Sen jälkeen paino onkin pysynyt kurissa ihan itsestään. Tai jos ollaan tarkkoja, tässä 10 viime vuoden aikana on tullut muutama lisäkilo, mutta olen edelleen normaalipainoinen joten turha stressata pienistä.

Vierailija
155/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihoin itse pitkälti yli 30 kiloa, kun sairastuin masennukseen. Liikunnan harrastaminen ei maistunut yhtään ja lisäksi käytin sellaista masennuslääkettä jolla oli ruokahalua lisäävä vaikutus. Kun olin parantunut ja lopetin lääkityksen, pudotin ylimääräiset kilot vauhdilla. Sen jälkeen paino onkin pysynyt kurissa ihan itsestään. Tai jos ollaan tarkkoja, tässä 10 viime vuoden aikana on tullut muutama lisäkilo, mutta olen edelleen normaalipainoinen joten turha stressata pienistä.

Niin. Sinähän teitkin muutoksen elintapoihin.

Aloittaja taas on kertonut vain ryystäneensä pirtelöä.

Vierailija
156/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinähän teitkin muutoksen elintapoihin.

Aloittaja taas on kertonut vain ryystäneensä pirtelöä.

En tehnyt mitään tietoisia muutoksia elintapoihin painonhallinta mielessäni. Laihdutuskuuri oli ainoa, mutta se kesti aikansa ja sen jälkeen painonhallinta on sujunut itsestään.

Vierailija
157/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussipirtelöiden kauhistelu on huvittavaa, kun ottaa huomioon että kyse on pelkästä lyhyestä kuurista. En nyt väitä että ne olisi mitenkään erityisen terveellisiä, mutta moni syö jatkuvasti paljon epäterveellisemmin.

Kauhistelen pussipirtelöitä, koska ne eivät ole ruokaa laisinkaan, vaan pelkkää myrkkyä elimistölle.

Miksi ei voi laihduttaa oikealla ruualla ja saada samalla hyvän olon, eikä vain tietyt numerot vaa'alle?

Ainakin minulla oli todella energinen olo. Suursiivosin taloni lattiasta kattoon yms.

Ketuttaako oikeasti noin paljon? Ja ei, en kaipaa sinulta enää vastausta. Mene itseesi.

Hassu =)

Vierailija
158/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA ON SANONUT ETTÄ PITÄÄ ELÄÄ PUSSIDIEETILLÄ LOPUN ELÄMÄNSÄ!? Yrittäkää nyt ymmärtää lukemaanne, että nuo dieetit ovat VAIN startti laihdutukselle, eikä mikään pysyvä elämäntapa.

Vierailija
159/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA ON SANONUT ETTÄ PITÄÄ ELÄÄ PUSSIDIEETILLÄ LOPUN ELÄMÄNSÄ!? Yrittäkää nyt ymmärtää lukemaanne, että nuo dieetit ovat VAIN startti laihdutukselle, eikä mikään pysyvä elämäntapa.

No juurihan tuossa joku kysyi, miksi kalorimäärää lisättiin kun pusseista jäsaa jo 1400 kcal energiaa.

Vierailija
160/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu =)

H ö p ö n a s s u 😘

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi