Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kirja jonka olet lukenut?

Vierailija
17.10.2022 |

Eli suositelkaa parhaita kirjoja joita olette lukeneet tai mitä voisitte lukea uudestaan monta kertaa :) Yritän löytää luettavaa syyslomalle, joten apu olisi aivan ihanaa!

Kommentit (773)

Vierailija
1/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon sotilas ja kaikkia muita sota romaaneja kanssa. Kuten edellä mainittiinkin niin kaikki klassikot alta pois jotta olet kiinnostavaa seuraa kahvi ja illallispöydässä.

Vierailija
2/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat:

Jane Austen, Ernest Hemingway

Uudemmat:

Joyce Carol Oates, Ian McEwan, Alice Munro

Kotimaiset:

Pirkko Saisio, Mika Waltari

Dekkarit:

Andrea Camilleri, Agatha Christie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fredrik Backmanin kirjat ovat aivan ihastuttavia. Ahdistunutta porukkaa ja Mies, joka rakasti järjestystä!

Vierailija
4/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja joita luen uudestaan ja uudestaan on Montgomeryn Runotytöt ja Annat, Lotrit, Tuulen viemää ja Potterit. Parhaita lukemiani kirjoja en osaa nimetä, olen lukenut niin paljon ja on monia kirjoja, jotka ovat olleet hyviä, mutta ei silti tule luettua uudestaan.

Vierailija
5/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumitarzan -91 vuonna

Vierailija
6/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja joita luen uudestaan ja uudestaan on Montgomeryn Runotytöt ja Annat, Lotrit, Tuulen viemää ja Potterit. Parhaita lukemiani kirjoja en osaa nimetä, olen lukenut niin paljon ja on monia kirjoja, jotka ovat olleet hyviä, mutta ei silti tule luettua uudestaan.

Ai niin ja Austenin kirjoja olen myös lukenut useita kertoja, eniten Ylpeyttä ja ennakkoluuloa ja Järkeä ja tunteita.

Vierailija
7/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana saapuu Moskovaan

Romaani, Mihail Bulgakov

Vierailija
8/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon sotilas ja kaikkia muita sota romaaneja kanssa. Kuten edellä mainittiinkin niin kaikki klassikot alta pois jotta olet kiinnostavaa seuraa kahvi ja illallispöydässä.

Itse tykkään enemmän Täällä Pohjantähden alla -kirjoista, vaikka toki Tuntematon sotilaskin on hyvä. Pohjantähdissä on todella mielenkiintoista tarinaa vanhan ajan Suomesta, jos se kiinnostaa. On mielestäni myös helppolukuinen vanhaksi kirjaksi.

Vierailija
9/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi klassikot pois alta Tuntematon sotilas, Rikos ja rangaistus, fifty shades etc.

Vierailija
10/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi klassikot pois alta Tuntematon sotilas, Rikos ja rangaistus, fifty shades etc.

Mistä lähtien fifty shades on ollut klassikkokirja?

Vierailija
11/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt on ihan omasta maustasi kiinni, minkälaisesta tykkäät. KIrjallisuuden tyylilajeja on vaikka kuinka.

Itse olen aina tykännyt historiallisista romaaneista, myös ns. goottilaisesta romaanista (tai romanssista). Sitä lajia edustaa Carola Salisburyn "Talvimorsian". Kirjailija on oikeasti mies, joka käyttää C.S.-salanimeä. Olen lukenut kirjan monta kertaa, koska se on ihan viihdyttävä tarina.

Vierailija
12/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ne kirjat jotka jokaisen "pitäisi" lukea. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
13/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Vierailija
14/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Chingiz Aitmatovin kirjat. Vaikkapa ajankohtainen "Äidin pelto". Hänen teoksistaan jäänyt voimakkain jälki muistiini.

Vierailija
15/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu

Juuri tuossa pari sekuntia sitten pistin 450 € tilauksen menemään Kärkkäiselle ja siinä hankin mm. vaimolle uuden yleiskoneen (koska naisten paikkahan tosiaan on ydinperheen keittiössä :)), kuudelle lapselleni Mein Kampfit ja Pyhät Raamatut, paraslaatuisia kiinalaisia leikkiautoja ja joditabletteja jolla pidetään putlerin laskeumat poissa

Vierailija
16/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdoton mainita yhtä tai edes muutamaa kymmentä parasta. Nykyään tulee luettua hirveän paljon vähemmän kuin nuorena mutta kesällä tuli telkkarista Schindlerin lista mikä innosti lukemaan myös sen kirjan. Tosi hyvä! Yleensä tykkään enemmän elämäkerroista.

Vierailija
17/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan löydä parasta. Todella monta, mistä tykkään aina vaan ja kaikista niistä tykkään eri syistä. En käy edes ehdottelemaan, kun et avannut yhtään, mistä tykkäät? Historia, romantiikka, fantasia, scifi, draama, jännitys? Entä minkälaiset tilanteet, henkilöt ja juoni kiinnostavat?

Vierailija
18/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kirjasuositukseni Päivi Alasalmi ja Sudenraudat, poistettiin.

Vierailija
19/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kirjasuositukseni Päivi Alasalmi ja Sudenraudat, poistettiin.

Hakekaa netistä itse kirjan kuvaus, kun sitä ei vissiin saa laittaa tänne. En muutakan tiedä, miksi kommenttini poistettiin.

Vierailija
20/773 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien fifty shades on ollut klassikkokirja?

Kaikkien aikojen myydyin naistenkirja. (kertoo aika hyvin naisten oikeista biologisista haluista)

:D

Vaikuttaa siltä, että lukee sitä miessukupuolikin. Tosin tais kattoo vaan leffan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi