Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutin 22 kg pelkillä pussipirtelöillä

Vierailija
28.07.2026 |

Laihdutus kesti 14 viikkoa ja söin sen aikana pelkkiä pussipirtelöitä. Join melkein pelkästään vettä ja vichyä, lisäksi muutaman kerran kupin mustaa kahvia kun olin jossain kylässä. Laihtuminen oli helppoa ja halpaa kuin saippua, kun sain pussit hyvästä tarjouksesta. Olo pysyi koko ajan hyvänä enkä kärsinyt nälästä tai mieliteoista ensimmäisen päivän jälkeen. Kyllä nyt tuntuu hyvältä kun peilistä näkyy ihan erilainen kroppa kuin ennen! 

Kommentit (219)

Vierailija
101/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laihduttaisin nutriletin pussikuurilla jolla saa olla sen 2 viikkoa, tiedän että sillä laihtuu hyvin, mutta se on rikkaille. 2 päivän pussit maksaa 20 euroa eli mulla pitäisi opiskelijana olla laittaa se 300 e niihin hemmetin pusseihin. Pitäiskö silti. 

Tokmannilla 4 päivän pussit maksaa 27 € ja ne on säännöllisen epäsäännöllisesti tarjouksessa, joten halvemmallakin saa jos malttaa odottaa.

Okei kun menen äidin luo kylään, käyn katsomassa onko heidän isommassa lähi Tokmannissa tarjouksia, täällä ei ole. Olin aiemmin pari päivää pussidieetillä ja heti lähti 3-4 kiloa se on kyllä tehokas. 

Vierailija
102/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa lähti 26 kiloa puolessa vuodessa, kun lisäsin kaaliraastetta aterioihini ja vähensin rasvan käyttöä. Niin ja aamupuuro vaihtui lähes kokonaan keitettyihin kanamuniin.

Eli sain syödä enemmän ja rahaakin säästyi.

Valehtelet, ellei lähtöpainosi ollut suunnilleen 300 kilon luokkaa. 

Oletko koskaan kuullut insuliiniresistenssistä? Kun sen saa puhki, laihtuminen on nopeaa. Itse laihduin 25 vuotta sitten 20 kiloa 4 kuukaudessa, ylipainosta normaalipainoon. Insuliiniresistenssi puhkaistaan syömällä vain vähän hiilareita sisältäviä ruokia, kuten kananmunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laihduttaisin nutriletin pussikuurilla jolla saa olla sen 2 viikkoa, tiedän että sillä laihtuu hyvin, mutta se on rikkaille. 2 päivän pussit maksaa 20 euroa eli mulla pitäisi opiskelijana olla laittaa se 300 e niihin hemmetin pusseihin. Pitäiskö silti. 

Mikä on painoindeksisi, oletko perusterve ja millä tavoilla olet yrittänyt laihduttaa?

Kannattaa harkita myös vesi- tai nestepaastoa. Tutkimukset viittaa alustavasti siihen, että viikon vesipaastolla voi olla monia terveyshyötyjä. 

Vierailija
104/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kommenteissa ei taida ymmärtää, että on kahdenlaisia laihduttajia. On niitä jotka on syöny ittensä lihavaks joilla paino nousee tai jojoilee koko ajan. Nää ihmiset on usein sellasia että vetävät välillä laihdutuskuurin ja sit syövät sen painon taas takas koska elämäntavat on roskaa. 

Sit on niitä, jotka ei liho koko ajan vaan pysyvät samassa painossa yleensä aina, mutta joille on jossain elämäntilanteessa päässyt kertymään painoa. Näiden kohdalla tämmönen pikakuuri on täysin toimiva, koska eivät normaalilla elämiselle liho. 

Itse olen tätä jälkimmäistä kastia, oon aina saanu syödä ihan mitä lystää, paino oli alle 60kg ja jos huomasin painon nousseen vaikka 3kg niin pienellä laihdutuskuurilla se lähti pois ja taas sain syödä mitä halusin eikä paino nouse. Sitten sain lapsen, tuli korona ajat joilloin oma aktiivisuus laski rajusti ja ruokavalio huononi, tuli paljon terveysongelmis, tuli kortisoni kuuri. Nyt painoa on 25kg enemmän kuin ennen raskautta ja olen ollut tässä painossa jumissa jo useamman vuoden. Saan syödä ja tehdä mitä lystään, paino ei nouse eikä laske. Jos saisin itseäni niskasta kiinni ja tekisin kunnollisen laihdutus jakson niin voisin sen jälkeen taas jatkaa elämää normaalisti eikä paino tulisi takaisin koska normaalilla elämisellä en liho. Terveys ei vain ole riittänyt kuurin aloittamiseen. 

Eli lyhyt laihdustuskuuri kyllä toimii, jos painon nousun syy on muu kuin jatkuva ylensyöminen. 

Vierailija
105/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kommenteissa ei taida ymmärtää, että on kahdenlaisia laihduttajia. On niitä jotka on syöny ittensä lihavaks joilla paino nousee tai jojoilee koko ajan. Nää ihmiset on usein sellasia että vetävät välillä laihdutuskuurin ja sit syövät sen painon taas takas koska elämäntavat on roskaa. 

Sit on niitä, jotka ei liho koko ajan vaan pysyvät samassa painossa yleensä aina, mutta joille on jossain elämäntilanteessa päässyt kertymään painoa. Näiden kohdalla tämmönen pikakuuri on täysin toimiva, koska eivät normaalilla elämiselle liho. 

Itse olen tätä jälkimmäistä kastia, oon aina saanu syödä ihan mitä lystää, paino oli alle 60kg ja jos huomasin painon nousseen vaikka 3kg niin pienellä laihdutuskuurilla se lähti pois ja taas sain syödä mitä halusin eikä paino nouse. Sitten sain lapsen, tuli korona ajat joilloin oma aktiivisuus laski rajusti ja ruokavalio huononi, tuli paljon terveysongelmis, tuli kortisoni kuuri. Nyt painoa on 25kg enemmän kuin ennen raskautta ja olen ollut tässä painossa jumissa jo useamman vuoden. Saan syödä ja tehdä mitä lystään, paino ei nouse eikä laske. Jos saisin itseäni niskasta kiinni ja tekisin kunnollisen laihdutus jakson niin voisin sen jälkeen taas jatkaa elämää normaalisti eikä paino tulisi takaisin koska normaalilla elämisellä en liho. Terveys ei vain ole riittänyt kuurin aloittamiseen. 

Eli lyhyt laihdustuskuuri kyllä toimii, jos painon nousun syy on muu kuin jatkuva ylensyöminen. 

Sinäkin pidät maailmaa oudon mustavalkoisena. Ihan kuin kaikki ylipainoiset edustaisi jompaa kumpaa ääripäätä, joista toiset onnistuu pysymään laihdutuskuurin jälkeen melkein idioottivarmasti hoikkina ja toiset on tuomittu epäonnistumaan. 

Sinä et muuten voi tietää etukäteen, miten painonhallinta onnistuu sinulta jos onnistut laihtumaan. Lihominen, lihavana pysyminen, laihtuminen ja moni muu asia voi vaikuttaa siihen miten kroppasi toimii. Saatat yllättyä huomatessasi, että painosi pyrkiikin nousemaan takaisin nykyisiin lukemiin jos et taistele kovasti vastaan. 

Vierailija
106/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on painoindeksisi, oletko perusterve ja millä tavoilla olet yrittänyt laihduttaa?

Kannattaa harkita myös vesi- tai nestepaastoa. Tutkimukset viittaa alustavasti siihen, että viikon vesipaastolla voi olla monia terveyshyötyjä. 

Jos ei ole koskaan paastonnut, kannattaa aloittaa vähän lyhyemmillä pätkillä. 24 tuntiakin on ihan hyvä alku.

Vierailija
107/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole koskaan paastonnut, kannattaa aloittaa vähän lyhyemmillä pätkillä. 24 tuntiakin on ihan hyvä alku.

Miksi paasto kannattaisi lopettaa lyhyeen, jos tuntuu hyvältä jatkaa sitä viikon? Tutkimusten mukaan vuorokauden vesipaaston aikana kropassa ei vielä tapahdu mitään erityistä.

Vierailija
108/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kokemus, en syö grilliruokaa, karkkeja, limsoja tai vastaavia, mutta eläkeläisenä minun pitää varoa syömästä kovin paljoa. Lyhyellä pussikuurilla saan ne kertyneet muutamat ylikilot vaikka lomamatkan jälkeen pois nopeasti ja melko vähällä vaivalla.

Tavallisessa elämässä painoni pysyy ihan hyvin ennallaan,  punnitsen itseni joka aamu. En tästä juuri pystyisi muuttamaan syömisiäni 'terveellisemmiksi', jotta vuosien saatossa laihtuisin vaikka viisi kiloa.

Vierailija
109/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin pidät maailmaa oudon mustavalkoisena. Ihan kuin kaikki ylipainoiset edustaisi jompaa kumpaa ääripäätä, joista toiset onnistuu pysymään laihdutuskuurin jälkeen melkein idioottivarmasti hoikkina ja toiset on tuomittu epäonnistumaan. 

Sinä et muuten voi tietää etukäteen, miten painonhallinta onnistuu sinulta jos onnistut laihtumaan. Lihominen, lihavana pysyminen, laihtuminen ja moni muu asia voi vaikuttaa siihen miten kroppasi toimii. Saatat yllättyä huomatessasi, että painosi pyrkiikin nousemaan takaisin nykyisiin lukemiin jos et taistele kovasti vastaan. 

Kuka tätä on miinustanut ja miksi? Tieteelliset tutkimukset tukee kaikkea mitä sanoin.

Vierailija
110/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jojolaihdutusta on turha pelätä. Se on varmasti epäterveellisempää kuin pysyä koko ajan normaalipainoisena, mutta onko se välttämättä yhtä epäterveellistä kuin pysyä jatkuvasti lihavana?

Jojolaihdutuksen huono puoli on, että joka kera lihoo enemmän kuin lähtöpaino ja menettää lihasta.

Laihduttamatta jättämisen huono puoli on, että pysyy koko ajan lihavana ja lihoo helposti entistäkin lihavammansi. Kumpi on parempi ja miksi?

Vierailija
111/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt sain tästä idean ja kävin ostamassa nutrilett - pirtelöitä. Painan 87kg, ja kaikki vaatteet puristaa. Olisi sellainen pikastartti laihdutukseen, jos saisin parissa viikossa neljä kiloa pois. Katsoo sitten miten siitä jatkan. 

Vierailija
112/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuitko säilyttämään lihasmassasi? Jos et niin jatkossa lepokulutuksesi on entistä pienempi eli riski lihomiseen aikaisempaa suurempi. Lihakset kuluttaa levossakin, rasva ei.

Kukaan ei onnistu säilyttämään lihasmassaansa laihtuessaan, ellei laihduta todella hitaasti ja käy samalla salilla ahkerasti. Nopeaan laihdutukseen väistämättä liittyvä lihasmassan väheneminen ei kuitenkaan ole mikään ongelma, koska menetetyt lihakset saa nopeasti takaisin jos käy salilla. 

(Lisäksi lihakset kasvaa jos lihoo takaisin entiselleen, koska painavamman kropan liikuttaminen vaatii lihaksilta enemmän.)

Vierailija
113/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule raportoimaan vaikka 5 vuoden päästä mikä on tilsu. Yleensä tuolla systeemillä paino tulee takaisin korkojen kera, mutta toki toivon että sinulle ei niin käy.

Lihavuusleikkaus on ainoa keino, jolla todennäköisyys pysyvään painonpudotukseen on suhteellisen korkea. Kaikki muut laihdutusmenetelmät johtaa todennäköisesti siihen, että pudotetut kilot tulee takaisin korkojen kera, eikä VLCD ole sen suhteen poikkeus.

Laihdutuksen jälkeinen lihominen ei kuitenkaan ole mikään väistämätön luonnonlaki, joten ei kannata luovuttaa. Kannattaa kuitenkin tiedostaa, että suurin työ on vasta edessä sen jälkeen kun tavoitepaino on saavutettu.

Leikkauskaan ei auta ilman kalorikontrollia. Sitten se vasta paha paikka on, kun leikatulle on tullut kilot takaisin.

Vierailija
114/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussipirtelöiden kauhistelu on huvittavaa, kun ottaa huomioon että kyse on pelkästä lyhyestä kuurista. En nyt väitä että ne olisi mitenkään erityisen terveellisiä, mutta moni syö jatkuvasti paljon epäterveellisemmin.

Kauhistelen pussipirtelöitä, koska ne eivät ole ruokaa laisinkaan, vaan pelkkää myrkkyä elimistölle.

Miksi ei voi laihduttaa oikealla ruualla ja saada samalla hyvän olon, eikä vain tietyt numerot vaa'alle?

Pussipirtelöilläkin voi saada hyvän olon.

Rohkenen epäillä, ne pussiateriat ja -pirtelöt maistuvat niin kammottavalta, että hyvä olo saattaa olla kaukana. Toki, jos on jollain kes kit yslei riruokavaliolla, mikä tahansa nieltävä voi antaa hyvän olon. 

Vierailija
115/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussipirtelöiden kauhistelu on huvittavaa, kun ottaa huomioon että kyse on pelkästä lyhyestä kuurista. En nyt väitä että ne olisi mitenkään erityisen terveellisiä, mutta moni syö jatkuvasti paljon epäterveellisemmin.

Kauhistelen pussipirtelöitä, koska ne eivät ole ruokaa laisinkaan, vaan pelkkää myrkkyä elimistölle.

Miksi ei voi laihduttaa oikealla ruualla ja saada samalla hyvän olon, eikä vain tietyt numerot vaa'alle?

Rohkenen epäillä, ne pussiateriat ja -pirtelöt maistuvat niin kammottavalta, että hyvä olo saattaa olla kaukana. Toki, jos on jollain kes kit yslei riruokavaliolla, mikä tahansa nieltävä voi antaa hyvän olon. 

Makuasioitahan nämä on, mutta musta Nutriletin suklaapirtelöt maistuu oikeesti hyviltä. Allevon suklaapirtelö on jotenkin jauhoisen makuista, mutta ihan ok silti sekin. Kaikki muut kokeilemani pussipirtelöt onkin maistunut järkyttävän kamalilta.

Pussiateriat on selvästi enemmän makuuni. Oma lempparini on Allevon kananuudelikeitto, josta saa oikein maukasta kun laittaa joukkoon vähän Poppamiehen Naga jolokia -chilikastiketta ja kuivattua ruohosipulia. Myös Nutriletin kana- ja kasviskeitosta saa pienellä tuunauksella niin maukkaita, että niitä voisi hyvin luulla "oikeaksi" ruuaksi. Eikä ne ole lainkaan hassumman makuisia sellaisinaankaan. Myös Allevon puuro on ihan jees, mutta peruna-purjokeitto tökkii. 

On muuten surullista huomata, kuinka vahvasti liität hyvän olon ja ruuan maun yhteen. Ihminen käyttää kuitenkin vain pienen osan ajastaan syömiseen, etenkin silloin kun syö pussipirtelöitä jotka kulautetaan hetkessä alas kurkusta. Siksi pussipirtelöistä voi saada hyvän olon silloinkin kun ne ei maistu hyviltä.

Vierailija
116/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempia ja kestävämpiä tuloksia saa, kun opettelee terveet elintavat mitkä pystyy ylläpitämään lopun elämäänsä ja niillä laiduttaa.

Minä laihdutin 60 kiloa pussikuureilla ja olen pitänyt tuloksen viiden vuoden ajan tähän mennessä. Tein niin, että laihdutin lääkärin  valvonnassa eli kävin labroissa aina kolmen kuukauden jakson alussa ja lopussa. Kolmen kuukauden pussikuurin jälkeen annoin aineenvaihdunnan sopeutua eli en antanut painon nousta enkä laskea seuraavan kolmen kuukauden aikana. Söin perusterveellistä ruokaa. Sitten jatkoin taas seuraavalla kolmen kuukauden pussikuurilla jne. Noin siis niin monta kertaa, että BMI oli se 27, joka on alaraja pussikuureille. Viimeisen pussikuurin jälkeen pidin kolmen kuukauden tasausjakson ja sen jälkeen laihdutin kilo/kuukausi tahdissa normaalipainoiseksi. 

Vierailija
117/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhdessä päivässä  loppuu mieliteot, niin kai ne olisivat voineet loppua ilman pussipirtelöitäkin. 

Kyse ei ole siitä. Pussikuurilla menee ketoosiin viidessä päivässä. Osa tekee niin, että hankkiutuu ensin ketoosiin karppiruokavaliolla ja sen jälkeen aloittaa pussikuurin. 

Omalla kohdallani mieliteot eivät olleet ongelma, koska maustin pikakahvilla ja kaakaolla suklaanmakuisia pusseja ja tein niistä jäisiä juomia sekoittamalla niihin pakastettuja kahvipaloja. Surautin ne tehosekoittimella hileiseksi juomaksi. Lisäsin päivän sallitut kasvikset keittoihin soseutettuna ja maustoin keittoja. Osan kasviksista voi korvata marjoilla ja sekoitin niitä mansikanmakuisiin pusseihin. Lääkärin ohjeen mukaan söin myös joka päivä puoli purkkia maitorahkaa tai raejuustoa lihasmassan säilyttämiseksi. 

Vierailija
118/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempia ja kestävämpiä tuloksia saa, kun opettelee terveet elintavat mitkä pystyy ylläpitämään lopun elämäänsä ja niillä laiduttaa.

Tuo on omituinen harha, että ihminen laihtuisi pelkästään syömällä kuten kuuluisi syödä. Voi toimia alkulaihdutuksena niille, jotka elävät äärimmäisen epäterveellisesti, mutta moni lihoo syömällä ihan tavallista ruokaa hieman liian suuria annoksia ja jos ei ole sairaalloisen lihava, ero kulutuksessa normaalipainoiseen nähden on niin pieni, että syömällä kuin normaalipainoinen elimistö tottuu uuteen ruokamäärään ja pitää painonsa. On myös tutkimustuloksia, joiden mukaan laihdutus ap:een tapaan voi olla jopa toimivampi.

Onnittelut ap:lle, hieno suoritus! Tsemppiä myös jatkoon ja painonhallintaan erityisesti!

Syömällä päivittäin yhden lusikallisen ruokaöljyä yli kulutuksensa lihoo vuodessa 15 kiloa.

Vierailija
119/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko ripuli?

Miksi olisi tullut? Apteekista saa ilman reseptiä valmistetta nimeltään Visiblin S. Sitä on hyvä ottaa ohjeen mukaan, jos vatsa temppuilee.

Vierailija
120/219 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulla oli todella energinen olo. Suursiivosin taloni lattiasta kattoon yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi