Pitääkö noissa koulun terveystarkastuksissa oikeasti riisuutua?
Monenlaista tietoa liikkuu paljonko noissa koulun terveystarkastuksissa pitää riisua? Mikähän se oikea totuus on?
Joskus ihmetyttää kun tätä aihetta näistä terveystarkastuksista käsitellään melkein jokaisella keskustelufoorumilla. Ehkä se on tämä aika vuodesta kun tarkastukset pyörivät niin keskusteluakin esiintyy.
Kommentit (163)
Tuossa on hyvin ilmaistu minkä vuoksi siinä ei järkeä että vanhempien pitäisi olla mukana koulun tarkastuksissa. Ehkä 1. ja 5. luokalla mutta ei missään nimessä enää 8. luokalla.
Oikeastiko joku kuvittelee, että nuori siinä ryhtyy avautumaan ja kertoo elämästään, perheestään, jaksamisestaan? Kun ainoa ajatus on päästä oikein äkkiä vaatteittensa sisälle olemaan ihminen.
ja lääkärit välttämättä haluavat sivellä sitä häpykarvoitusta ja toiset pärjäävät kysymällä.
Olen neljän lapsen äiti ja kuopus on nyt vitosella. Yhden lapsen kohdalle sattui lääkäri, joka työnsi käsiä housujen sisälle ja raotteli ja kurkisteli tytön topin alle rintoja. Näiden kolmen muun kohdalla on ollut sitten sama lääkäri (nainen muuten kun esikoisen kohdalle sattui mies), joka on vain kysynyt, että joko kuukautiset on alkaneet ja oletko huomannut, että onko karvoitusta tullut.
Selkeästi riippuu lääkäristä, kuka niitä käsiä sinne housuihin työntää. Ja jokaisen tytön tarkastuksessa olen äitinä ollut matkassa.
mihinkään? Kouluterveydenhuolto ei ole pakollista. Toisaalta se ei ole myöskään sellainen palvelu mistä voit tulla poimimaan rusinat pullasta ja käskemään mitä tehdään.
Miksi ette vaan yksinkertaisesti kieltäydy riisuutumasta!
ja niin kannattaa tehdäkin. Ei ole pakko mitata, punnita jne., jos asiakas (nuori) katsoo, että hänen senhetkisessä elämäntilanteessaan tarvitaan keskusteluapua. Tai koko lääkärintarkastus voi keskittyä asiakkaan päänsäryn miettimiseen ilman mitään käsien liu'uttamista yli häpykarvoituksen.
Ei siellä tarkastuksessa todellakaan mitenkään liu'uteta käsiä yli häpykarvoituksen. Siellä vaan katsotaan, onko häpykarvoituksen kasvu jo alkanut ja onko murrosiän merkit siten olemassa.
Toiset lääkärit tutkivat perusteellisemmin kuin toiset. Jotenkin tuntuu että kynnys perusteellisempaan tarkastukseen on etenkin nuorille koululääkäreille korkeampi kuin vähän kokeneemmille. Mutta sen verran pitää oiaista että ei sinne housuihin kukaan käsiä työnnä vaan nopeasti kurkistetaan.
Selkeästi riippuu lääkäristä, kuka niitä käsiä sinne housuihin työntää. Ja jokaisen tytön tarkastuksessa olen äitinä ollut matkassa.
housuihin kurkistelun juuri nupuillaan oleville esimurkkutytöille. Toiset lääkärit kyllä saavat selville sen asian ilman pöksyihin tirkistelyä.
Kyllä se minusta osoittaa siitä pöksyihin kurkistelijasta enemmän kuin hänen ammattitaidostaan.
Toiset lääkärit tutkivat perusteellisemmin kuin toiset. Jotenkin tuntuu että kynnys perusteellisempaan tarkastukseen on etenkin nuorille koululääkäreille korkeampi kuin vähän kokeneemmille. Mutta sen verran pitää oiaista että ei sinne housuihin kukaan käsiä työnnä vaan nopeasti kurkistetaan.
Tuon ei silti tarvitse aina tarkoittaa sitä että lääkäri olisi jollakin tapaa perverssi!
housuihin kurkistelun juuri nupuillaan oleville esimurkkutytöille. Toiset lääkärit kyllä saavat selville sen asian ilman pöksyihin tirkistelyä. Kyllä se minusta osoittaa siitä pöksyihin kurkistelijasta enemmän kuin hänen ammattitaidostaan.
työnnellä sormia pikkareiden lahkeista sisälle, kuten tuolla aiemmin kerrotaan.
Nimittäin vitosluokan tytöillä harvemmin vielä mainittavaa karvoitusta on. Että kyllä se lääkäri pääsee vielä ihan pikkutytön pimppiä koskettelemaan ja kurkistelemaan siinä vaiheessa.
Tuon ei silti tarvitse aina tarkoittaa sitä että lääkäri olisi jollakin tapaa perverssi!
housuihin kurkistelun juuri nupuillaan oleville esimurkkutytöille. Toiset lääkärit kyllä saavat selville sen asian ilman pöksyihin tirkistelyä. Kyllä se minusta osoittaa siitä pöksyihin kurkistelijasta enemmän kuin hänen ammattitaidostaan.
En käynyt aikoinani tarkastuksissa just tosta syystä kun en halunnut riisuutua terkan edessä. Aina on oikeus kieltäytyä jos ei halua näissä käydä. Vapaaehtoisiahan nää kaikki tarkastukset on.
Minullakin tehtiin se viikko sitten ja .mun mahaa paineltiin kovakouraisesti mutta miksi? No siksi koska ne tarkistaa onko maksa oikealla paikalla
Mulla on kohta tarkastus ja oon 2kosella oon tyttö pitääkö mun riisuutua
Herää! Miten se liittyy mihinkään kasvatukseen jos omat lapset ei haluu olla nakuina millekkään ventovieraalle.
Joku Pervo-Pässikö näitä täällä aloittaa. On se huvittavaa, kun katsoo nykypäivän teinityttöjä, niin miltei alasti ne liikkuvat ulkonakin, tai ainkain hyvin paljastavissa asuissa. Ketään heistä ei tuo näytä nolottavan.
Mutta annas olla, kun mennään lääkärintarkastukseen, jossa sillr riisuuntumiselle on järkevä syy, niin ollaan niin perin pohjin häveliäitä. En usko, että teinit itse näitä kirjoittelee, vaan taas joku rähmäturpa setä-
Mitä? Itse olen 1 luokasta saakka terveys tarkastuksissa olemaan pikkuhousuissa!! :(
Kyllä, ainakin meilläpäin pitää vielä 4. luokkalaisten riisuutua alushoususilleen ja odottaa jonossa terkan oven takana.
No onhan täällä tosi kamalia juttuja. Ei ihme teinit potevat angstia.
No mulla oli terveystarkastus ja sen jälkeen erikseen koululääkäri juttu ja koululääkärin tarkistuksessa pitää riisua.pikkarit saa olla päällä ja jos on rintsikat,mutta mun ei ainakaan pitäny riisuuntua terveystarkastuksessa ja en tiiä että onko joka koulussa niin
Mun kaveri kävi eilen siellä oli nais lääkäri pojille mies lääkäri tytöille
Mun kaveri kävi eilen siellä oli nais lääkäri pojille mies lääkäri tytöille
Kävin itsekin lukiossa muistaakseni terveystarkastuksessa. Lääkärintarkastusta ei tainnut olla eikä lääkäri ollut paikalla tuossa terveystarkastuksessakaan.
Ei meilläkään kyseenalaistettu tarkastuksen pakollisuutta / vapaaehtoisuutta. Ei kai se tullut mieleenkään. Meillä oli oikein mukava terkkari, puolituttu, minkä vuoksi minulla ei ollut syytä olla menemättä tarkastukseen.