Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se artikkelissa mainittu "toksinen maskuliinisuus" on juuri nyt ainoa asia joka on estänyt ry.s.siä saamasta Ukrainaa kokonaan haltuunsa. Koska miehet taistelevat siellä kaikilla niillä tavoilla joita feministi vihaa koska ukrainalaiset eivät ole totuuden kiistäjiä.
Sori vaan bro, mutta niistä sun puhumista "maskuliinisista" vanhoista patuista ei oo mihinkään. Ite oon aseistakieltäytyjä ja liberaali, mutta laitoin pari viikkoo sitten tollasen vanhan patun parissa sekunnissa maahan, koska oon harrastanu koko ikäni kamppailulajeja, taistelen vaan omien etujeni puolesta. Joten itke lisää soijapoika
Hupaisaa luettavaa kun aito soijapoika unelmoi vanhuksen pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratian eräs hienous, unohdetut ryhmittymät saavat äänensä kuuluviin: Ei auta woke-liberaalien itkut😂
Demokratian haittapuoli on se, että kuka tahansa riittävän häikäilemätön voi vääntää systeemin oman diktatuurinsa tukemiseen ja demokratia ei kykene tälle tekemään mitään kun se on tapahtunut. Kuten monessakin länsimaassa suomi mukaanlukien on tapahtunut kun putleristit ujuttaa valtaansa pala kerrallaan aina vaan läpikotaisemmin yhteiskuntaan.
Tarvittavat isot muutokset ei oikeastaan koskaan maailmanhistoriassa ole tapahtuneet demokraattisesti kun vallan kaapannut ei siitä yleensä suostu vapaaehtoisesti luopumaan.
Ja muutenkin valta päätyy aina sille ahneimmalle ja häikäilemättömimmälle joka on valmis tekemään kaikkensa sen saadakseen "säännöistä" piittaamatta.
Yhteisunnallisella hallinnolla ei ole tulosvastuuta, joten kuka tahansa voi lupailla ja valehdella mitä tahansa, eikä joudu siitä koskaan siitä vastuuseen. Liike-elämässä enemmin tai myöhemmin häikäilemättömille huijareille käy Elisabeth Holmesit tai Bernie Madoffit ja kalterit kutsuvat. Ymmärrän varsin hyvin miksi narsistit Trump ja Musk ovat rakastuneet yhtäkkisesti politiikkaan.
Feministit aloittivat sodan videopelaajia sekä kunnollisia ja hyviä miehiä vastaan. Kun enää ei kelpaa tavallinen mies parisuhteeseen ja seksiin vaan valitaan pelkästään se jykeväleukainen alfajännis niin ei mikään ihme että kohderyhmälle puhuvaa kuunnellaan.
Nyt makaatte niin kuin petaatte. Ei, me emme aio alkaa bonusisäksi jänniksen siittämille lapsille.
Metoo-liikkeestä katkeroituvat vain piinkovat misogynistit ja saalistajat.
Naiset, paetkaa miehiä naisten kaupunkiin.
"Juu lusmut ok, mut ihanan naivi ajatus, et työnantajat pitäisivät aina kalliit vanhat ja kokeneet työntekijät. Kun uusia tekijöitä saa halvemmalla. Ja sitä samaa kierrätystä voi tehdä loputtomasti. Ja ne vanhat kalliit muuttuvat edullisiksi tekijöiksi uudella kierroksella."
Kallis, vanha ja kokenut ei välttämättä ole paras. Hyvä työmoraali, positiivinen asenne omaan työpanokseen ja kohtuullinen toive palkasta on hyvä ja omalla kohdalla toiminut aina. Olen jälkikäteen saanut monessa paikassa tietää, että minulle maksettiin parasta palkkaa.
"Eli toisen sanoen oot luuseri ja todennäkösesti inceli"
Sivusta huomautus, te vassarit asutte yleensä vielä 50-vuotiainakin äitinne kellarissa ja käytätte vaippoja.
"Meinaatko, että naispoliisi on sua parempi antamaan turpaan?😂"
Pelkäät siis naispoliiseja. Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Feministit aloittivat sodan videopelaajia sekä kunnollisia ja hyviä miehiä vastaan. Kun enää ei kelpaa tavallinen mies parisuhteeseen ja seksiin vaan valitaan pelkästään se jykeväleukainen alfajännis niin ei mikään ihme että kohderyhmälle puhuvaa kuunnellaan.
Nyt makaatte niin kuin petaatte. Ei, me emme aio alkaa bonusisäksi jänniksen siittämille lapsille.
No ette tietenkään! Ettehän te halua olla isiä edes omille lapsillenne!
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kyllä mennä juuri toiseen suuntaan. Katsos, kun kaikki nuoret ja nätit on siellä naisten kaupungeissa, alkaa meidän 40+ vanhojen, rupsahtaneiden akkojen kultakausi. Joskos vielä aviomies löytyisi tavisnaisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Demokratian eräs hienous, unohdetut ryhmittymät saavat äänensä kuuluviin: Ei auta woke-liberaalien itkut😂
Wokeen kuuluu just syrjittyjen ja unohdettujen ääni. Kannattais vähän perehtyä siihen, mitä arvostelee.
terveisin Pena 63v Muhokselta
Tavallaan mä taas 28-vuotiaana naisena ymmärrän teitä nuoria miehiä. Olette hukassa miehuutenne kanssa, koska yhtäällä olette kasvaneet niin erilaisissa aikakausissa. Kun synnyitte, asiat olivat vielä aikalailla toisin. Toki nykyaikaa silloinkin, mutta erilaista. Vasta viime vuosina, sanotaan 10-vuoden sisällä tämä isompi muutos on tapahtunut. Voi olla miehelle hämmentävää että yhtäkkiä ei olekaan se luomakunnan kuningas eikä naisia sadakaan taivaalta syliin kuten elokuvissa. Naisilla on myös vaatimuksia, enemmän kuin ehkä ikinä. Tai lähinnä naisten äänet ovat vihdoin tulleet kuulluksi. Eikä pelkästään siis naisten, myös vähemmistöjen. Heteromiehen rooli on aina ollut olla se kuningas voittamaton, jota kaikki palvovat. Se on sitä patriarkaattia, jota nyt vihdoin olemme saaneet purettua. Miesten on aika huomata että muutos koskee kaikkia. Miestenkin täytyy muuttua jotta tilaa jää myös muille sukupuolille ja vähemmistöille. Ette ole enää kuninkaita vaan yksi osa tätä luomakuntaa. Tasaveroisia muiden kanssa.
Siksi osa kapinoi tätä vastaan. Haluaa pitää kiinni siitä mihin lapsena oppi uskomaan. Mitä toiminta-ja komedia-elokuvat 2000-2010-luvulla kertoivat. Vuonna 2024 on kuitenkin eri äänet kellossa. Ja Niin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän periaatteessa tuon tekstin. Olen itse sitä mieltä kans että perinteiset arvot ovat hyvät kunhan suhteessa molemmat ovat tasaveroisia ja mieskin tekee osansa. Äärifeminismi on eri kuin tavallinen feminismi jossa naisilla yhtäläiset oikeudet käydä töissä, tienata, olla sinkku ja lapseton jos niin haluaa yms.
Mielestäni tuo on feminismiä parhaimmillaan. Sehän ei siis millään tavalla sulje perinteisiä arvoja pois, kunhan ollaan tasa-arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kyllä mennä juuri toiseen suuntaan. Katsos, kun kaikki nuoret ja nätit on siellä naisten kaupungeissa, alkaa meidän 40+ vanhojen, rupsahtaneiden akkojen kultakausi. Joskos vielä aviomies löytyisi tavisnaisellekin.
terveisin Pena 63 v Muhokselta
Vierailija kirjoitti:
Suurin virhe koskaa on ollut antaa naisille oikeus äänestää.
Tällaisia viestejä lukiessa en ihmettele, miksi naiset eivät halua olla miesten kanssa tekemisissä. Kauan eläköön 4B-liike!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota suo isäksi kenellekään. Feminismin mukaan nainen (ja mies) saa päättää ihan itse, kenet kelpuuttavat ja kenet ei. Sota on sun pääsi sisällä. Mutta sinuakaan kukaan ei voi pakottaa jykeväleuan lapsen isäksi. Se jykeväleuka on sen lapsensa isä.
Vierailija kirjoitti:
"Juu lusmut ok, mut ihanan naivi ajatus, et työnantajat pitäisivät aina kalliit vanhat ja kokeneet työntekijät. Kun uusia tekijöitä saa halvemmalla. Ja sitä samaa kierrätystä voi tehdä loputtomasti. Ja ne vanhat kalliit muuttuvat edullisiksi tekijöiksi uudella kierroksella."
Kallis, vanha ja kokenut ei välttämättä ole paras. Hyvä työmoraali, positiivinen asenne omaan työpanokseen ja kohtuullinen toive palkasta on hyvä ja omalla kohdalla toiminut aina. Olen jälkikäteen saanut monessa paikassa tietää, että minulle maksettiin parasta palkkaa.
Niin, tässä vanhassa systeemissä. Sehän on sinua kans suojannut ja olet ollut kallis työnantajalle (miksi niin monta paikkaa?). Tulevaisuudessa sinulle ei tarvi maksaa, kuten nykyään ja sinun työsopimus voidaan aina kirjoittaa uusiks kuten uusille työntekijöille. Miksi kukaan maksaisi sinulle paljon, kun halvempaakin tekijää saa.
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä puuttuu kunnollinen miehen malli. Oma isä, perheenjäsen, joku. Ja kunnollisella tarkoitan sellaista, joka ei hakkaa eikä muutenkaan yllytä purkamaan arggressiota epäterveellisellä tavalla. Semmoinen, joka opettaa kuinka kohdella naisia oikein, että myös joskus sitten löytäisi sen kumppaninkin. Semmoinen joka pistää pojan miettimään seuraamuksia teoistaan. Itselläni on veli ja hän sai tehdä mitä huvitti, "pojat on poikia" asenteella kasvatettiin, jopa toisten hengellä sai leikkiä, eikä koskaan joutunut vastuuseen.Tytöt me jouduimme häpeämään monta kuukautta jotain vähäpätöisempää asiaa ja muutenkin ylikiltiksi kasvatettiin kun toinen sai vain riehua ja lyödä. No nyt aikuisena sen näkee, kuinka kieroutuneeksi ja aggressioon turvautuvaksi henkilöksi on kasvanut. Samaa opettaa myös tyttärelleen, hakkaamaan toista ihan huvin vuoksi.
Ihan oikeesti nyt vähän rajaa tähän keittiöpsykologiaan....
Minun isäni rakasti viinapulloaan enemmän kuin minua. Sain turpaani koulukiusaajilta, mutta siitä huolimatta minä en ole ikinä lyönyt tai raiskannut naisia vaan hoidin pääni kuntoon ihan itse. Toki on kaikenlaisia onnettomia lumihiutaleita joiden psyyke hajoaa heti, kun vähän sataa paskaa tupaan, mutta ei se silti tarkoita, että jokaisen kohdalla käy niin.
Pari vuotta vanhempi, mutta muuten sama.