Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäpä asioita, mitä olen oppinut työelämästä.

Vierailija
03.10.2026 |

Tässäpä asioita, mitä olen oppinut työelämästä. 

- Työelämässä pitää tulla toimeen  kaikkien kanssa

- Muista että itsekin olet työkaveri. MItä jos oletkin itse se työporukan ärsyttävä ihminen?

- Töissä pitää olla koko ajan neutraali, ei mitään mielipiteitä, eikä mitään negatiivista saa sanoa

- Työelämää ja vapaa-aikaa ei saa sekoitaa keskeneään. Ne on kaksi eri maailmaa. Itse kieltäydyn aina esim. pikkujouluista

- Vedä se rooli, joka kuuluu työhösi/ammattiisi. Työelämä on näyttelemistä. Älä ainakaan ole oma itsesi.

- Aina. Siis ihan aina pelaa ns. omaan pussiin. Aina oma etu tavoitteena. Esitä, että olet tiimipelaaja, mutta oikeesti tavoittelet vain jatkuvasti omaa etua. Näin kaikista menestyneimmät ihmiset tekee.

- Älä ikinä sano, että et jaksa tehdä töitä tai olet väsynyt. Jälleen kerran näyttelijän taidot peliin. 

- Positiivinen asenne kaikkeen. Ilman että se vaikuttaa mielistelyltä ja teennäiseltä. Jälleen kerran näyttelijän taitoja vaaditaan

- Opettele valehtelemaan. rehellisenä et pärjää tässä maailmassa. 

Ikää 41. Kaikki työelämän virheet tehty. Kukaan ei kertonut mitä on työelämä. Nyt tiedän. Minusta tuli vuosien mittaan oikein hyvä näyttelijä.  Ja vasta kun näitä neuvoja rupesin noudattamaan, aloin menestymään

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kasvojen ilmeet pitää hallita. Ei saa näyttää ärsyyntymistä, eikä mitään muutakaan tunnetta. Koko ajan vaan positiivinen ilem kasvoilla. Mutta tämäkin ilman, että näyttää tekohymyltä ja teennäiseltä. 

Vierailija
2/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristä toimintatavoista ei tule huomauttaa ja kaikki esihenkilön sanoma on laki mitä ei saa kyseenalaistaa vaikka niillä olisi haitallisia vaikutuksia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä pitää joskus tehdä myös ilmaiseksi. Yhtään ei saa kinuta vastaan. Jos kinuat se kostautuu.

Vierailija
4/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on aina oikeassa!

Vierailija
5/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran pelko on viisauden alku...

Vierailija
6/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies on aina oikeassa!

Tämä

Vierailija
7/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäänpuukottajia pitää puukottaa rintaan.

Vierailija
8/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itselläni yksi työkaveri ja jatkuvasti tekee työnäs väärin. Kokemusta jo 10 vuotta. Kerran rupesin neuvomaan, miten kannattaisi työ tehdä. vastaus oli "kyllä minä tiedän, miten nämä työt tehdään oikein". 

Esihenkilökin tietää tämä. Mutta kukaan ei uskalla puuttua asiaan. Henkilö saa pitää työpaikkansa ja tekee vuodesta toiseen työnsä huonosti ja väärin. Läpi menee vuodesta toiseen jostain syystä :(

Eli ei saa mennä neuvomaan ketään, joka tekee työnsä huonosti/ väärin. Pitää huolta vaan omasta työstänsä ja siitä, että se oma työ on tehty niin kuin on sovittu. 

Vierailija
9/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit yhden. Älä ole liian hyvä työssäsi, ellei todella ole tahtoa ja mahdollisuutta edetä huipulle. Muussa tapauksessa saat palkkioksi hyvästä työstä kiitokset ja lisää töitä.

Vierailija
10/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen noudattanut nyt noin 20 vuotta, turha tehdä töitä kun rahaa saa töitä tekemättäkin, mukavampi naureskellaoravanpyöräluusereille. 

Vierailija
11/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vielä se kaikkien tärkein, älä keskeytä sitä työpaikan ainoaa monologin pitäjää vaan anna sen puhua tauot läpeensä.

Vierailija
12/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan hauku ketään selän takana. Vaikka kyseessä olisi maailman huonoin työntekijä. Oikea vastaus on:

" hän on hirveen mukava ihminen". 

Vierailija
13/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se monimutkaista ja vaikeea on. Mitä enemmän työyhteisössä on ihmisiä, ja mitä enemmän joudut tekemisiin ihmisten kanssa, sitä hirveämpää se on. :(

Vierailija
14/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kerta, kun tulee palkkalaskelma, se pitää tarkistaa itse, että kaikki on maksettu, niin kuin on sovittu. 

Joka ikinen kerta. 

Vierailija
15/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jatkuvasti töitä.

Vierailija
16/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:n Selviytyjät on kuin työelämä pähkinänkuoressa. Ole liitossa, joka palvelee ennen kaikkea sinun intressejäsi ja urasuunnitelmiasi. Muu on toissijaista.

Vierailija
17/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun koituu mahdollisuus, tee työajalla jotain myös ihan itsellesi.

Vierailija
18/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoe itsellesi maanantai aamuna, että kohta on perjantai ilta.

Vierailija
19/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mennä maanantaina taas töihin. 

Vierailija
20/33 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tv:n Selviytyjät on kuin työelämä pähkinänkuoressa. Ole liitossa, joka palvelee ennen kaikkea sinun intressejäsi ja urasuunnitelmiasi. Muu on toissijaista.

Tätä olen itsekin miettinyt monta kertaa. Samanlaista kieroilua ja selkäänpuukottamista. Liitot ja suhteet pitää olla kunnossa. Ilman suhteita töitä ei tule! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän