Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
"Töitä ei arvosteta, koska suuryritykset (joita Trump tukee) eivät halua maksaa kunnollisia palkkoja työntekijöilleen voitontavoittelussaan."
Ja silti sinä mieluummin tilaat halpakrääsää jostain sellaisesta maasta, jossa työntekijöillä ei ole mitään ihmisoikeuksia ja saavat aivan mitätöntä palkkaa ja myös lapsityövoima on käytössä. Eikö yhtään hävetä?
Vierailija kirjoitti:
"Ja reagoitte sen reppanan provoon?
Miksi ihmeessä? Fiksut, mummoikäiset naiset antoi veetille just mitä se halus."
Tuo on ominaisuus, joka on sisäänrakennettu suomalaisilla naisilla. Aivan kaiken ikäiset palstatanttarat ovat niin olevinaan aikuisia, viisaita ja elämää nähneitä ja jopa äitejä, sekä isoäitejä, mutta pienikin provo saa kuoren pirstoutumaan ja sieltä kuoriutuu tanttaravauva. Sitten alkaa sydäntä särkevä rääkyminen ja kiukuttelu, niinkuin olisi koko päivän pitänyt kirvelevää kakka-/pissavaippaa. Se karmea rääkyminen houkuttaa myös muu tanttaravauvat konttaamaan paikalle, kuten tämäkin keskustelu osoittaa.
Olen nauranut jo vuosikausia näille, että millaisia riitoja näillä on läheistensä kanssa kun keskustelutaidot on nähtävissä täällä, eli niitä taitoja ei vaan ole.
Mikäs palstakunkku sinä luulet olevas? Asenteella, et me veetit nyt voidaan vähän provoilla ja tyhmät naiset niihin vastaa. Itsekin nyt reagoit. Tyhmien naisten, äitien jopa isoäitien kommentteihin. Olet naisvaltaisella palstalla. Provoilet ja reagoit. Olet siis itse ehta palstamamma.
Meidän "riidoista läheisten kanssa" sinulla ei ole aavistustakaan. Iso osa aloituksiatakin on provoilua, jonka jopa sinä otat tosiasaan.
Mikä saa naisvihaajan olemaan jatkuvasti vapaaehtoisesti vihaamien ihmisten kanssa? Kauhea tarve tulla nähdyksi. Kauhea "naisenpuute".
"Nykyhallituksen politiikka voi myös johtaa siihen, että myös sinut irtisanotaan ilman mitään syytä. Olisi hyvä katsoa vähän pidemmälle ja ymmärtää, että nämä heikennykset voivat osua kehen tahansa."
Lusmujen irtisanominen on ainoastaan hyvä asia. Sen tajuaa jokainen terveen työmoraalin omaava ja omaa työpaikkaansa ja työnantajaansa kunnioittava ihminen.
Olin joskus saada turpaan, kun jengi itki lomautusilmoitusta ja sanoin suoraan että ihmekös tuo, kun olette koko vuoden jarrutelleet tuotantoa ja sen myötä on menetetty tilauksia.
Trumpistit eivät ole älyn jättiläisiä. Asumisen kalleudesta on itketty jenkeissä ysärin Frendeistä asti ja nyt kuvitellaan Trumpin tuovan ratkaisun siihen. Salli minun nauraa räkäisesti tuollaiselle idiotismille.
"Kuitenkin Trump on Putinin kaveri."
Hyviä kaveruksia, kun Trump uhkasi pommittaa Moskovan maan tasalle.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen artikkelista:
"Ei ole helppoa olla nuori amerikkalainen mies.
Ennen oli selvää, mitä tehdä. Perusta perhe, osta koti, tuo leipä pöytään.
Nyt palkka ei riitä mihinkään, ennen kunniallisina pidettyjä töitä ei arvosteta eikä nuoria naisia kiinnosta asettua aloilleen."
Palkka ei riitä mihinkään, koska globaalissa taloudessa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Entiset ajat eivät voi enää palata takaisin, koska Yhdysvaltojen kanssa kilpailee kaksi muuta mahtavaa talousmannerta (Eurooppa ja Aasia).
Töitä ei arvosteta, koska suuryritykset (joita Trump tukee) eivät halua maksaa kunnollisia palkkoja työntekijöilleen voitontavoittelussaan.
Luokkaerot ovat kasvaneet. Prosentti väestöstä omistaa melkein puolet kaikesta omaisuudesta. Sellaiset kuin tuo Donald Trump, joka sai omaisuutensa perintönä.
Tätä nuo tietämättömät miehet eivät osaa nähdä. Mieluummin s
MIkä ero suomalaisiin naisiin? Syyttävät miehiä omasta palkkatasostaan vaikka se on hyvin tiedossa kun he menevät loisimaan julkiselle sektorille tai muihin "töihin" arvottomalla yliopistotutkinnollaan.
Vierailija kirjoitti:
Trumpistit eivät ole älyn jättiläisiä. Asumisen kalleudesta on itketty jenkeissä ysärin Frendeistä asti ja nyt kuvitellaan Trumpin tuovan ratkaisun siihen. Salli minun nauraa räkäisesti tuollaiselle idiotismille.
Ratkaisu olisi tullut jo mutta sosialistit eivät antaneet Freddie Mac ja Fannie Mae mennä konkurssiin vaan sosialisoivat tappiot joten hintakorjausta asuntomarkkinoille ei tarvinnut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu olisi tullut jo mutta sosialistit eivät antaneet Freddie Mac ja Fannie Mae mennä konkurssiin vaan sosialisoivat tappiot joten hintakorjausta asuntomarkkinoille ei tarvinnut tehdä.
Ja lehmät lentää. Trump ei korjannut ongelmaa edellisellä presidenttikaudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synnyttämisestä puhuminen porsimisena ihmisillä on naisvihaa."
Sehän on aivan oikea ilmaisu naiselle, joka on lyönyt hynttyyt yhteen sian kanssa. Alustavan arvion mukaan mammoista 98%:lla kotona röhkii sikamies. Onkohan miesten nimitteleminen sioiksi palstamammojen tapa kertoa rakkaudesta?
Ai tässä kohtaa yleistäminen on ok? Et elä kuten saarnaat. En ole ikinä sanonut yhtään miestä siaksi. Enkä sano. Sika on hieno eläin...tästä voit vaihteeks vetää hernerokan nenääs.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa arvio? Et varmaan ja siksi et tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen artikkelista:
Nyt palkka ei riitä mihinkään, ennen kunniallisina pidettyjä töitä ei arvosteta eikä nuoria naisia kiinnosta asettua aloilleen."
Palkka ei riitä mihinkään, koska globaalissa taloudessa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Entiset ajat eivät voi enää palata takaisin, koska Yhdysvaltojen kanssa kilpailee kaksi muuta mahtavaa talousmannerta (Eurooppa ja Aasia).
Töitä ei arvosteta, koska suuryritykset (joita Trump tukee) eivät halua maksaa kunnollisia palkkoja työntekijöilleen voitontavoittelussaan.
Luokkaerot ovat kasvaneet. Prosentti väestöstä omistaa melkein puolet kaikesta omaisuudesta. Sellaiset kuin tuo Donald Trump, joka sai omaisuutensa perintönä.
Tätä nuo tietä
Ihan samaa kitinää Suomessakin on, kun inflaatio nosti hintoja ja käytännössä siis elintaso koronakriisin myötä laski ihan kaikilla ihmisillä. Varakkaimmille rahat riittävät edelleen, mutta silti he kitisevät.
Vierailija kirjoitti:
Se artikkelissa mainittu "toksinen maskuliinisuus" on juuri nyt ainoa asia joka on estänyt ry.s.siä saamasta Ukrainaa kokonaan haltuunsa. Koska miehet taistelevat siellä kaikilla niillä tavoilla joita feministi vihaa koska ukrainalaiset eivät ole totuuden kiistäjiä.
Sori vaan bro, mutta niistä sun puhumista "maskuliinisista" vanhoista patuista ei oo mihinkään. Ite oon aseistakieltäytyjä ja liberaali, mutta laitoin pari viikkoo sitten tollasen vanhan patun parissa sekunnissa maahan, koska oon harrastanu koko ikäni kamppailulajeja, taistelen vaan omien etujeni puolesta. Joten itke lisää soijapoika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lehmät lentää. Trump ei korjannut ongelmaa edellisellä presidenttikaudellaan.
Mitä Trump olisi voinut tehdä? Jälkikäteen kumota edeltäjiensä maksattamat tukipaketit ja periä rahat takaisin? Nyt et taida ideologisista syistä käsittää mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
"Töitä ei arvosteta, koska suuryritykset (joita Trump tukee) eivät halua maksaa kunnollisia palkkoja työntekijöilleen voitontavoittelussaan."
Ja silti sinä mieluummin tilaat halpakrääsää jostain sellaisesta maasta, jossa työntekijöillä ei ole mitään ihmisoikeuksia ja saavat aivan mitätöntä palkkaa ja myös lapsityövoima on käytössä. Eikö yhtään hävetä?
Kenelle puhut? Kuka on tämä "sinä"? Miten tämä liittyy Amerikan vaaleihin?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se artikkelissa mainittu "toksinen maskuliinisuus" on juuri nyt ainoa asia joka on estänyt ry.s.siä saamasta Ukrainaa kokonaan haltuunsa. Koska miehet taistelevat siellä kaikilla niillä tavoilla joita feministi vihaa koska ukrainalaiset eivät ole totuuden kiistäjiä.
Sori vaan bro, mutta niistä sun puhumista "maskuliinisista" vanhoista patuista ei oo mihinkään. Ite oon aseistakieltäytyjä ja liberaali, mutta laitoin pari viikkoo sitten tollasen vanhan patun parissa sekunnissa maahan, koska oon harrastanu koko ikäni kamppailulajeja, taistelen vaan omien etujeni puolesta. Joten itke lisää soijapoika
Onneksi poliiseja löytyy tarvittava määrä nujertamaan kaltaisesi väkivaltainen anarkisti.
Vierailija kirjoitti:
Johan sillä oli mahdollisuua vaikuttaa. Mitä sai silloin aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen artikkelista:
Tätä nuo tietä
Lopetetaan julkinen ala, katsotaan miten käy. Eipä ole tietämättömyydessä mitään eroa osan suomalaisten miesten ja näiden amerikkalaisten "osattomien" välillä. Sikäli suomalainen koulu on osan kohdalla epäonnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Trump olisi voinut tehdä? Jälkikäteen kumota edeltäjiensä maksattamat tukipaketit ja periä rahat takaisin? Nyt et taida ideologisista syistä käsittää mistä on kysymys.
No, mitä se nyt pystyy tekemään? Ei muuta kuun lässyttämään valheitaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi poliiseja löytyy tarvittava määrä nujertamaan kaltaisesi väkivaltainen anarkisti.
Jos voimat riittää, useimmilla oikeistolaisilla kaljamahoilla ei riitä;))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synnyttämisestä puhuminen porsimisena ihmisillä on naisvihaa."
Sehän on aivan oikea ilmaisu naiselle, joka on lyönyt hynttyyt yhteen sian kanssa. Alustavan arvion mukaan mammoista 98%:lla kotona röhkii sikamies. Onkohan miesten nimitteleminen sioiksi palstamammojen tapa kertoa rakkaudesta?
Ai tässä kohtaa yleistäminen on ok? Et elä kuten saarnaat. En ole ikinä sanonut yhtään miestä siaksi. Enkä sano. Sika on hieno eläin...tästä voit vaihteeks vetää hernerokan nenääs.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa arvio? Et varmaan ja siksi et tajua mistään mitään.
Hmm...siis kumpi ei ymmärrä? Sun arvio on yhtä merkittävä, kuin kasa lantaa. Tosin lannallakin on arvonsa oikeassa paikassa. Tuolla sinun "arviolla" ei edes lannan hajun vertaa.