Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverisuhteen päättäminen?

Vierailija
03.11.2024 |

Onko kokemuksia siitä miten päättää kaverisuhde jossa ei vain enää olisi kiinnostusta nähdä kaveria ja tuntuu että jotenkin on mennyt ihmisenä eri suuntaan? Mitään sellaista ei oo et hän ois huono kaveri mutta huomaan etten vaan tiiä mistä puhuttais. Tää on tuttua tapailusuhteista, joissa vaan tuntuu että vaikka toinen on ok niin ei vaan jotenkin kiinnosta niin paljoa että näkisi. Mut kaveri kai haluaa nähdä koska sitä ehdottaa, ja mulla on kauhea stressi kun on olo et nyt ois oma vuoro mutta kun ei vaan haluais.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole sinussa, mutta minusta me olemme kasvaneet erillemme, enkä enää halua pitää yhteyttä. 

Vierailija
2/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla mistä syistä muilla on tullut etääntymistä tai muutoksia pitkissä kaverisuhteissa.

Mutta näinhän se varmaan olisi mitä yllä vastattiin. Tosin tein huonon aloituksen kun en avannut että kyseessä lähes 20 vuotta kestänyt kaveruus, joka on ollut pitkään tosi tiivis ja läheinen siinä mielessä että on nähty viikoittain ja keskusteltu henkilökohtaisista asioista. Mutta olen muuttunut ihmisenä ja enää ei kiinnosta niin paljoa tän tyyppinen vatvominen millainen tää kaverisuhde on ollut, ei ole niitä aiheita mistä on aiemmin puhuttu (ihmissuhteet). Jotenkin tuntuu kurjalta et tekisin tälle ihmiselle näin että vain en itse enää ota yhteyttä ja homma lakkaa jos hänkään ei ota yhteyttä tai kysy että missä mättää. Luulen hänen laittaneen merkille asian mutta hänen voi olla vaikea ottaa sitä puheeksi ja miettii varmaan mitä on käynyt. Ja minä mietin että mitä vastaisin ja sanoisin. Että sanoisinko totuuden että tuntuu ettei yhteistä enää ole mielestäni vai mitä... Ehkä se olisi reilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali suomalainen tapa tehdä tuo on ghostaus.

Vierailija
4/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä olen sen verran lapsellinen, että toivoisin tämän suhteen vaan kuihtuvan. Olen estynyt puhumasta tunteistani ja se tuntuu vaikealta, mutta se olisi myös epäreilua jättää toinen hämmennykseen. Jos hän nyt sitä tuntee edes. Ehkä siis kaipaisin vertaistukea että onko joku ollut samassa tilanteessa ja miten asia on mennyt. 

Vierailija
5/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin tuollaisia fiiliksiä ollut kavereitteni suhteen, mutta yleensä ne ovat kyllä menneet ohi. Sitä paitsi, jos kaveri menee elämässään eri suuntaan, sekin voi olla ohimenevä vaihe. Mutta en halua yleistää, koska tietenkin on sellaisia tapauksia, joissa kaveruuden lopettaminen on hyvä ajatus.

Vierailija
6/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lopetettua kaverisuhteeni ,jotka alkoivat tuntua vain kuormittavilta asioilta, lopettamalla minkäänlaisen yhteyden pidon.Muuttaminen auttoi asiaa ,sekä puhelinnumeron muuttaminen.En kertonut uusia yhteystietojani.

En ole katunut, koska kuuntelin vain omia tuntemuksiani ja halusin edistää hyvinvointiani kaikin tavoin.

Olin masentunut ja väsynyt, enkä todellakaan kaivannut mitään lisädraamaa suhteiden ja tunteitteni selvittelyillä kenellekään.

Omatuntoani lohdutin sillä, etten voi enkä saa olla niin tärkeä ihminen kenellekään, etten saisi tehdä niin kuin oma tahtoni on.Eihän pakolla pidä olla ns ystävä.Sen täytyy tulla omasta tahdosta.Ei se muuten mitään ystävyyttä olekaan.

Joten win-win tilannehan se vain on.

Ennen muutttamistani olimme enää harvoin tekemissä muutenkin.

Vierailija
7/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lopetettua kaverisuhteeni ,jotka alkoivat tuntua vain kuormittavilta asioilta, lopettamalla minkäänlaisen yhteyden pidon.Muuttaminen auttoi asiaa ,sekä puhelinnumeron muuttaminen.En kertonut uusia yhteystietojani.

En ole katunut, koska kuuntelin vain omia tuntemuksiani ja halusin edistää hyvinvointiani kaikin tavoin.

Olin masentunut ja väsynyt, enkä todellakaan kaivannut mitään lisädraamaa suhteiden ja tunteitteni selvittelyillä kenellekään.

Omatuntoani lohdutin sillä, etten voi enkä saa olla niin tärkeä ihminen kenellekään, etten saisi tehdä niin kuin oma tahtoni on.Eihän pakolla pidä olla ns ystävä.Sen täytyy tulla omasta tahdosta.Ei se muuten mitään ystävyyttä olekaan.

Joten win-win tilannehan se vain on.

Ennen muutttamistani olimme enää harvoin tekemissä muutenkin.

Jotkut eivät vaan tajua tällaisia vihjeitä. Jatkavat vaan soitto- ja viestipommitusta.

Vierailija
8/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut suoraan! 

Vierailija
9/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin rehellisesti mitä ajattelen. Senkin voi tehdä ystävällisesti, niin ettei toinen voi pahoittaa mieltään.

Vierailija
10/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suoraan puhuminen ois varmasti hyvä ajatus. Voihan sitä aina sanoa että itsestä johtuvaa ettei ole nyt ollut niin sosiaalinen oli ja asianhan voi jättää myös auki siltä varalta että jos tämä onkin vain vaihe ja jossain kohtaa tuntuu että oma tunnelma muuttuu. Tämähän voi olla vain minunkin henkilökohtainen vaihe. Sen takia ei nyt toki ehkä tarvi sitten dramaattisesti päättää suhdetta vaan se voi olla vähän tyhjäkäynnillä. 

Kiitos vastauksista.

Vierailija
11/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap? Entä se kaverisi? 

Vierailija
12/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hyvän kaverin kanssa voi avoimesti keskustella tilanteesta ja muuttuneista tarpeistaan olla ystävänä. Se vaatii diplomatiaa, ettei syytä vain toista, mutta kannattaisi aloittaa ihan puhumalla missä mennään. Kohteliaasti voi sanoa jotakin sellaista kuin "koen etääntyneeni ystävyydestämme" tai " tuntuu, etten osaa enää kertoa sulla asioistani". Jos kaverisi on yhtään fiksu hän myös yrittää keskustella kanssasi. Jos ei, niin heipat vaan.

Vierailija
13/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hyvän kaverin kanssa voi avoimesti keskustella tilanteesta ja muuttuneista tarpeistaan olla ystävänä. Se vaatii diplomatiaa, ettei syytä vain toista, mutta kannattaisi aloittaa ihan puhumalla missä mennään. Kohteliaasti voi sanoa jotakin sellaista kuin "koen etääntyneeni ystävyydestämme" tai " tuntuu, etten osaa enää kertoa sulla asioistani". Jos kaverisi on yhtään fiksu hän myös yrittää keskustella kanssasi. Jos ei, niin heipat vaan.

Kun usein tuollaisessa tilanteessa ei ole enää halua edes parantaa välejä, tilaisuus meni jo. Eropäätös on jo tehty.

Vierailija
14/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässäni on monikin kaverisuhde hiipunut elämntilanteiden vaihtumisen ja lisääntyneen erilaisuuden myötä. Minusta se kuuluu elämään, enkä näe sellaisen vaativan mitään kertaluontoista puheeksi ottamista tai poikki panemista. Sellaiset 'bänät' kuuluu romanttisiin ihnissuhteisiin tai korkeintaan sellaisiin läheisiin ihmissuhteisiin, joissa toinen on ylittänyt rajoja tai pettänyt luottamuksen pahasti.

Kun lakkaa olemasta aloitteellinen ja kieltäytyy ystävällisesti kiireisiin tai omaan jaksamiseen vedoten riittävän monta kertaa, yleensä toinenkin osapuoli alkaa kohdistaa odotuksiaan muihin suuntiin. Sellaisessa tapauksessa, että tietää olevansa toisen tärkein tai jopa ainoa ystävä, näin on toki vaikea tehdä. Riippuen ystävyyden historiasta oikea tapa voi olla hiljalleen lisääntyvä avoimmuus kieltäytymisen syistä. Kerralla "jättäminen" aiheuttaa usein isoimman haavan.

Vierailija
15/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt sitten moro ja näkemiin.

Vierailija
16/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole sinussa, mutta minusta me olemme kasvaneet erillemme, enkä enää halua pitää yhteyttä. 

Ei. Musta tämä on kamala viesti. Jos olleet 20 v kavereita

Vierailija
17/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kaveri ei ole tehnyt mitään pahaa niin ottaisin kyllä täysin omalle kontolle asian.

Tyyliin,"sellainen ajanjakso elämässä,jossa en jaksa muita ihmisiä " tms.

Yleensähän ihmissuhteet vaan kuivuu kasaan. Itsestään.

(Tyyliin Ehdotat parikertaa tapaamista ja toiselle ei käy niin et ehdota enää.)

Toki jos olette olleet 20v läheisiä niin en tiedä miten toi käytännössä menis..

Kyllä kai sen muutoksen toinenkin huomaa.

Vierailija
18/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Musta tämä on kamala viesti. Jos olleet 20 v kavereita

Itsellä tuollainen viesti herättäisi kyllä enemmän kysymyksiä. Varmaan jopa loukkaantuisin tai suuttuisin.

Vierailija
19/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostin aikoinaan kissan pöydälle yhden kanssa ja hän vain naureskeli ettei tiedä mistä puhun vaikka äänestä kuuli että tiesi. En enää tavannut häntä sen jälkeen. Muille olen sanonut että en halua tavata. Ei mitään tekosyitä kiireistä vaan päin naamaa '' en halua tavata sinua/teitä pettureita''.

Vierailija
20/33 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nostin aikoinaan kissan pöydälle yhden kanssa ja hän vain naureskeli ettei tiedä mistä puhun vaikka äänestä kuuli että tiesi. En enää tavannut häntä sen jälkeen. Muille olen sanonut että en halua tavata. Ei mitään tekosyitä kiireistä vaan päin naamaa '' en halua tavata sinua/teitä pettureita''.

Joo. Sulla kuulostaa olevan joku kauna. "Pettureita".

Ap taas kirjoittaa ettei kaveri ole tehnyt mitään väärää.

Älä nyt projisoi tähän jotain omia juttujasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän