Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
Persut ei aja etujasi, vaikka siltä tuntuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mikään puolue ei aja etuani, jokainen puolue haluaa vain polkea etujani.
Olen 35-vuotias mies, enkä löytänyt oikein mitään samaistumispintaa jutun mieheen.
Sosiaalidemokratia voisi helpottaa enemmän käytännön asioita.
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias mies, enkä löytänyt oikein mitään samaistumispintaa jutun mieheen.
No paljonko saat palkkaa työstäsi? Sinä tykkäät siitä että sukupuolet häivytetään pois? Olet tyytyväinen nykyiseen yhteiskuntaan etkä vaadi muutoksia?
Ap
Hallitus leikkaa naisilta ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa.
Naisia ei kiinnosta enää seksi miesten kanssa.
Persuilla on oikeistolaisempi talouspolitiikka kuin kokoomuksella, joten totta kai kaikkien teidän pajamiesten kannattaa ampua itseänne jalkaan :D. Tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreätkö ajaa, tai mikään vihavasennuspuolue?
Tämä.
Vihreät,vasemmistoliitto,sdp ja nykyisin myös keskusta tuntuu olevan kaikista pahin vaihtoehto tavalliselle miehelle koska kyseiset puolueet haluaa lisää veroja, kyseisten puolueiden arvomaailma on ihan sairas ja kyseiset puolueet ei aja suomen etua.
Olen nuorehko mies, palkkaa en saa järin paljon, ajan polttomoottoriautolla töihin joten miksi ihmeessä äänestäisin edellä mainittuja puolueita?
Siksi persut koska se on vähiten surkea puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljonko saat palkkaa työstäsi? Sinä tykkäät siitä että sukupuolet häivytetään pois? Olet tyytyväinen nykyiseen yhteiskuntaan etkä vaadi muutoksia?
Ap
Tienaan 3 500 €/kk, en ole huomannut sukupuolien häivyttämistä pois ja se että en koe samaistumispintaa artikkelin mieheen ei tarkoita sitä, että olisin tyytyväinen nykyiseen yhteiskuntaan saati kaipaisi muutoksia. Ylipäätään outo ajatuskulku, että vaihtoehtoina olisi vain tämä nykyisyys tai tuon parikymppisen jenkkimiehen kanssa samaa mieltä oleminen.
Mua ei vinkumiset heilauta. Olen mies.
Miehistykää. Älkää kitiskö maailman menosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tienaan 3 500 €/kk, en ole huomannut sukupuolien häivyttämistä pois ja se että en koe samaistumispintaa artikkelin mieheen ei tarkoita sitä, että olisin tyytyväinen nykyiseen yhteiskuntaan saati kaipaisi muutoksia. Ylipäätään outo ajatuskulku, että vaihtoehtoina olisi vain tämä nykyisyys tai tuon parikymppisen jenkkimiehen kanssa samaa mieltä oleminen.
3500e/kk eli käteen sulla jää hiukan yli 2000e/kk. Tuolla 2000e/kk kun maksat asumiskulut,autoilun kulut, laskut,ruoka ja juomalaskut niin ei sillä paljoa juhlita. Sukupuolia täällä häivytetään jatkuvasti pois, enää et saa olla poika etkä tyttö vaan tasa-arvon vuoksi sukupuolet halutaan häivyttää pois.
Luulen että kaipaat sellaisia muutoksia yhteiskuntaan mikä tekee keskiluokan elämästä entistä tuskaisempaa ja sitä että työtä arvostetaan entistä vähemmän, haluat myös rankaista niitä ihmisiä entistä enemmän jotka ajaa polttomoottoriautolla töihin ja haluat sellaisen muutoksen että miehet ei saa olla miehiä?
TÄMÄ HESARIN JUTTU nuorista amerikkalaismiehistä SOPII KYLLÄ SUOMEENKIN! Tässä myös syitä lähteä ulkomaille ja vaimon etsintään kaukaisistakin maista! Mutta mitä ulkomailta sitten löytää vai tuhoutuuko sinnekin jollakin tavalla? Ihmiskunta on kuin jonkun parisuhdekuilun partaalla tai ei enää edes partaalla vaan tipahtanutko jo kokonaan sinne kuiluun.
Ei ole helppoa olla nuori amerikkalainen mies.
Ennen oli selvää, mitä tehdä. Perusta perhe, osta koti, tuo leipä pöytään.
Nyt palkka ei riitä mihinkään, ennen kunniallisina pidettyjä töitä ei arvosteta eikä nuoria naisia kiinnosta asettua aloilleen. Feminismin valtakausi ja #metoo-liike ovat katkeroittaneet monet.
Ja sitten on vielä alettu moittia miehiä jotenkin vääränlaisesta, myrkyllisestä tavasta olla mies.
Sitä Daniel Gibson, 23-vuotias tehdastyöläinen Alabamasta, ei voi ymmärtää.
Kaikki puhe toksisesta maskuliinisuudesta... hän sanoo. En oikein edes usko siihen.
Gibson on juuri sellainen nuori mies, johon republikaanien presidenttiehdokas Donald Trump pyrkii näissä vaaleissa vetoamaan.
Trump tavoittelee niitä, jotka tyypillisesti jättävät äänestämättä. He eivät ole erityisen poliittisia, mutta mieleltään konservatiivisia.
Moni heistä on kuullut Trumpin kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Miesten on turha vinkua yhtään mistään. Vika on heissä itsessään. Kun ei ole patriarkaatti hommaamassa heille ilmaisia seksiorjia ja yhteiskunta lainsäädännöllä enää pidä naisia vankeina parisuhteessa ja siitoseläiminä kotiinsa kahlittuina niin pitäisikö jo kehittää se psyykkisesti terveen ihmisen luonne? Artikkelin voi jättää lukematta kun siinä lukee Trump
"Orjan" asemassa ovat olleet niin miehet kuin naisetkin, jos tavallisista ihmisistä puhutaan.
Nuoret miehet ovat typeryksiä. Muutoskipuilu on merkillisen sukupuolittunutta T: ei enää niin nuori mies
Onhan tälläinen suuntaus ollu menossa jo pidemmän aikaa länsimaissa. Syntyvyys laskee ja sinkkujen määrä kasvaa, myös miehet oikeistolaistuu ja naiset vasemmistolaistuu.
Tasa-arvo on vuosien ajan tehnyt sen että naisia suositaan, tasa-arvo ei ole ikinä ollut sitä että ihmisiä pitää ajatella yksilöinä vaan tasa-arvo on aina ollut sitä että sukupuolittuneet asiat on pahasta eli asiat pitää jakautua tasaisesti sukupuolten välille. Uusin villitys taitaa olla tämä että sukupuolirooleja ei saa olla?
"Ei kovin poliittinen mutta konservatiivinen" kertookin kaiken.
Kaiken kaikkiaan vaikuttaa tyypiltä jota pelottaa ettei saa haluamaansa koska ei osaa toimia sen eteen. Sen sijaan että opettelisi toimimaan, toivoo että "joku muu" (painostettuna?) antaisi sen tarjottimella.
Uskon ihan täysin että tässä ajassa on vaikea olla myös ja muuttuvat rooliodotukset vaatii sopeutumista. Mutta ratkaisu ei ole se että ei kehitytä, ei oteta vastuuta yhteisestä hyvästä, ei tunnisteta muiden oikeuksia, vaan juututaan kaivelemaan sitä omaa incel-napaa.
Artikkelia en päässyt lukemaan ja olen jo vähän vanhempi gubbe, 40v.
Ainakin täällä pikkukaupungissa maailma on ihan mallillaan, ei minulla ole oikein mitään valittamista. Naiset ovat naisia, miehet ovat miehiä ja tuntuu siltä, että molemmat ryhmät ovat tyytyväisiä tilanteeseen.
Jos mediaa seuraa, niin kieltämättä maailma on menossa suuntaan joka ei niin hirveästi miellytä, mutta tämän ikäiset nyt joka tapauksessa jäävät jo junasta jyyräilemään omia vanhoja juttujaan. Nuoret rakentakoot sellaisen maailman kuin tahtovat ja toivottavasti viihtyvät siinä.
Ei voi sanoa, koska ketjunpoistattaja iskee.