Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamattua on peukaloitu monta kertaa, osoittavat tutkijat

Vierailija
20.12.2023 |

*Mutta kuka tämä joulun syntymäpäiväsankari oikein oli? Jumalan poika? Ihmisen muodon ottanut valepukuinen Jumala? Hurmaava saarnamies, jota hänen seuraajansa alkoivat sittemmin pitää jumalolentona?*

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010057053.html

Kommentit (340)

Vierailija
161/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni muslimi tuntui suuttuvan kun kerroin totuuksia islamista=saatanan "uskonnosta". Te olette väärässä. Palvotte saatanaa ja siksi teillä on suomut silmillänne. allah=saatana. Deal with it.

Kristinuskon näkökulmasta islam on väärän profeetan uskonto, eksytys niistä monista. Islamiin  on sopivin osioin otettu Vanhasta Testamentista aineksia (vaikeahan kaikkea olisi keksiä tyhjästä) ja tietenkin ajan muita uskomuksia. Mutta islamin pointti on peittelemätön väkivaltaisuus jonka avulla se saavutti ison uskonnon aseman.  Islamiin kasvatettu ihminen ei tietenkään tuollaisia mieti, tiedekin on siinä suhteessa kiellettyä.  

Vierailija
162/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee muihin uskontoihin kuin kristinuskoon, 

se ei riitä, että uskoo yhteen Jumalaan. Raamattu sanoo nimittäin näin: Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.

Eli pitää myös ymmärtää Jumalan olemus, tämä johtaa oikeamielisyyteen ja oikeisiin 'hedelmiin'. Jeesus varoitti vääristä profeetoista, tutkikaa mitä hedelmiä usko/uskonto tuottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni muslimi tuntui suuttuvan kun kerroin totuuksia islamista=saatanan "uskonnosta". Te olette väärässä. Palvotte saatanaa ja siksi teillä on suomut silmillänne. allah=saatana. Deal with it.

Ikävä kyllä sinulla ei ole sanomista siihen mitä tai ketä muslimit palvovat, vaan he päättävät sen ihan itse. Ja he nyt ovat päättäneet palvoa ihan sitä samaa jumalaa joka raamatussakin sortaa, alistaa ja murhauttaa kokonaisia populaatioita vähän väliä.

Vierailija
164/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vain aika ajoin päivitetty sopivammaksi sillä maailma on muuttunut niin paljon tuhansien vuosien aikana.

Seuraavassa päivityksessä jeesus ei enää ratsasta aasilla vaan kullan värisellä jaguaarilla. Oikeasti mieti vähän itsekin. Hyvin harva tietää enää mikä on seimi tai navetta jossa jeesus syntyi. Jos kirjaa ei päivitettäisi niin kukaan ei enää ymmärtäisi siitä yhtään mitään. Kirjan tarkoitus on levittää uskontoa, ei olla pelkkää hepreaa.. eiku no,..ymmärsit pointin? Ehkä tai voi olla. 

Väärin, kirjojen tarkoitus ei ole levittää uskontoa.

Kirjojen tarkoitus on saada ihminen miettimään, kuka minä olen ja mikä tai mitä Jumala on?

Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'" 2. Moos. 3:14

Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne." Joh. 8:24

Niinpä Jeesus jatkoi: "Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut. Joh. 8:28

Minä sanon tämän teille jo nyt, ennen kuin ennustus toteutuu, jotta sen toteutuessa uskoisitte, että minä olen se joka olen. Joh. 13:19

Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi. Joh. 10:35

Vierailija
165/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede kyllä vie järjestäen kaiken uskon ihmisiltä, on vienyt siitä asti kun sen menetelmät tutkimusmielessä otettiin käyttöön. Tiede ei näin ollen luo lainkaan toiminnan perusteita, vaan ainoastaan riistää niitä.

Minusta on uskomatonta, että joku ihan tosissaan mieluummin elää uskoen johonkin, kuin tietäen totuuden vaikka se veisikin toimintakyvyn tai uskon (johonkin). Käytännössä siis valitaan valheessa eläminen ennemmin.

Jonkinlainen uskominen on olennainen ihmisen psyykessä.  Uskomme että tulee huominen jne. oikeastaan kaikki toimintamme on uskomisen varassa.  Tietysti on se kokemus, että koska elimme eilen ja tänään, elämme huomennakin. Eli luottamus ei ole suoraa valhetta. Koska totuus tiedetään vain jäljestäpäin. 

Vierailija
166/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole lukenut koraania. Se on täynnä murhaaa ja terrrorismia.

Et siis ole lukenut Raamattua. Se on täynnä murhaa ja orjuuttamista.

no joko löysit uudesta testamentista käskyn kristityille murhaaan ja orjuuttamiseen?

Voin jo suoraan sanoa että sitä et löydä.

Vierailija
167/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä profeetta on valheen profeetta.  Ja sen opit tekee kyvyttömäksi ymmärtää.  Huomaa keskusteluissa muslimin kanssa. 

Vierailija
168/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon evankeliumi on rauhan evankeliumi, se sanotaan raamatussa. Myös selkeästi sanotaan, ettei muuta evankeliumia ole. 

'Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen. Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana.'

'Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.'

Vierailija
169/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukalopaikkoja ovat monet ottaneet. Kokonaisuutenakin kannattaisi lukea. 

Vierailija
170/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede kyllä vie järjestäen kaiken uskon ihmisiltä, on vienyt siitä asti kun sen menetelmät tutkimusmielessä otettiin käyttöön. Tiede ei näin ollen luo lainkaan toiminnan perusteita, vaan ainoastaan riistää niitä.

Minusta on uskomatonta, että joku ihan tosissaan mieluummin elää uskoen johonkin, kuin tietäen totuuden vaikka se veisikin toimintakyvyn tai uskon (johonkin). Käytännössä siis valitaan valheessa eläminen ennemmin.

Jonkinlainen uskominen on olennainen ihmisen psyykessä.  Uskomme että tulee huominen jne. oikeastaan kaikki toimintamme on uskomisen varassa.  Tietysti on se kokemus, että koska elimme eilen ja tänään, elämme huomennakin. Eli luottamus ei ole suoraa valhetta. Koska totuus tiedetään vain jäljestäpäin. 

Tässä kuitenkin arvosteltiin tiedettä ja sen menetelmiä selvittää esimerkiksi kristinuskon historiaa, muutoksia ja perusteita. Käytännössä meillä on paljon jengiä, joka _haluaa_ uskoa kuten kirkko opettaa. Ja auta armias jos jostakin tuleekin todisteita, että uskot omiasi, ei koskaan ole tapahtunutkaan - syytetään _tiedettä_, ollaan vihaisia tutkijoille, ammutaan ennemmin viestintuoja kuin kestetään totuus 🤔😳

Vierailija
171/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on rauhan sanoma:

'

Jeesus vastasi: Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.'

'Autuaita ovat puhdassydämiset:

he saavat nähdä Jumalan.

Autuaita rauhantekijät:

he saavat Jumalan lapsen nimen.'

'Teille on opetettu: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.'

'Siunatkaa niitä, jotka teitä vainoavat, siunatkaa älkääkä kirotko. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.'

'Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä.'

'Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä. Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. '

Vierailija
172/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanpa perustukseksi että UT ei missään kohdassa kehota väkivaltaan. Tämän pitää olla kristittyjen toiminnan lähtökohta. Jos mennään VT:n ja koraanín väkivaltakäskyjen puolelle, niin oleellinen ero löytyy käskyjen aika- ja paikkasidonnaisuudesta. VT:n käskyt on (kärjistäen) muotoiltu näin: *Sinä Joosua, ota Israelín aseistetut urhot, mene ja käy sotaa amalekilaisia vastaan, voita heidät. Älä säästä ketään, ei miehiä, naisia, lapsia eikä karjaa.*

Tuolla käskyllä ei kukaan Joosua jälkeen voi oikeuttaa samanlaista toimintaa, koska käsky on tarkasti rajattu. (Jos nyt - tänään - aiot tuolla perustella sodankäyntiä, on se yhtä selväjärkistä kuin lähteä tänään Itä-Karjalan korpiin Suomi-konepistooli kainalossa ja kädessä päämajan kaukopartiokäsky vuodelta 1943).

Koraanin käskyt uskottomia vastaan taistelemiseen ovat valtaosaltaan kaikille uskoville yleispäteviä sekä aina ja kaikkialla voimassaolevia.

Siksi islam johtaa jatkuvasti terrorísmíín ja väkívaltaan, siinä missä kristinuskon EI PITÄISI tehdä samaa. 

Vierailija
173/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Raamatusta nyt puhutaan? Kuningas Jamesin Raamatusta vai Genevan Raamatusta vai jostain myöhemmästä?

Vierailija
174/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tätä vasten eri uskontojen oppeja, raamattu on hyvin selkeä minkälaiseen elämään johtaa oikea usko.

Tarkoitan tätä: antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja. Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte. Mutta jos Henki johtaa teitä, ette ole lain alaisia. Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta.'

Vierailija
175/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on käännetty niin monta kertaa että jopa kokonaisia kirjoja on poistettu ja ovat visusti piilossa Vatikaanissa (mitähän jännää niistä löytyy..?) ja sanojen merkitykset ovat muuttuneet täysin ajan saatossa. Jos haluaisi lukea mahd "aidon" raamatun, niin ei todellakaan kannata lueskella mitään uusia painoksia, vaan mahdolliisimman vanhoja

Vierailija
176/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on rauhan sanoma:

'

Jeesus vastasi: Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.'

'Autuaita ovat puhdassydämiset:

he saavat nähdä Jumalan.

Autuaita rauhantekijät:

he saavat Jumalan lapsen nimen.'

'Teille on opetettu: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne

Hyvä lisäys tuo "mikäli se teistä riippuu".  Sanoma itsessään kun on vahvasti kaikkea negaa vastaan. Tulkittavissa niin että saa riidellä/sotia puolustautuakseen hyökkäykseltä?  Onkohan tuo alkuperäisessä tekstissä vai jossain välissä pyöristelty?  Vaikka niinhän sitä tekisi luonnostaankin, eläisi rauhassa mutta reflektoi jos tarvis. 

Vierailija
177/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lähivuosina paljastuukin monen raamatun kertomuksen itse asiassa kertovan UFO/UAP - havainnoista? Se on mahdollista mikäli uskoo tämänhetkisiä tapahtumia meren toisella puolen.

https://www.ncregister.com/features/of-ufos-space-aliens-and-the-cathol…

https://www.nbcnews.com/politics/congress/are-5-memorable-moments-congr… - ei tällä tasolla järjestetä kuulemisia joulupukin olemassa olosta.

Niin no, monet ufo-havainnot on todennäköisesti enkelihavaintoja tai havaintoja muista henkimaailman asioista. "Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. "

Vierailija
178/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no joko löysit uudesta testamentista käskyn kristityille murhaaan ja orjuuttamiseen?

Voin jo suoraan sanoa että sitä et löydä.

Tiedätkö että Raamattu ei ole pelkkä Uusi Testamentti?

Kristinuskossa opin kannalta vain Uusi Testamentti merkitsee.  Vanha taustoittaa ja on tietenkin mielenkiintoinen muuten. Jouluevankeliumikin on Uudessa.  En tiedä,  miten esim. juutalaiset suhtautuu nykyisin Vanhaan Testamenttiin, ainakin näyttäisivät elävän tätä päivää modernisti kuten muutkin (paitti muslimit).

Vierailija
179/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lisäys tuo "mikäli se teistä riippuu".  Sanoma itsessään kun on vahvasti kaikkea negaa vastaan. Tulkittavissa niin että saa riidellä/sotia puolustautuakseen hyökkäykseltä?  Onkohan tuo alkuperäisessä tekstissä vai jossain välissä pyöristelty?  Vaikka niinhän sitä tekisi luonnostaankin, eläisi rauhassa mutta reflektoi jos tarvis. 

Kyllä, sillä viitataan juuri siihen, että puolustautua saa, läheisiä saa puolustaa. Sodassa kuolleet Suomea puolustaneet sotilaat täyttivät kirjaimellisesti nämä Jeesuksen sanat: 

Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.

Mutta kristityn tehtävä on aina pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa, mikäli mahdollista.

Vierailija
180/340 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa voi ajatella ihan maallisiin termein, vanha testamentti ja uusi testamentti. Jos joku tekee uuden testamentin perintöä koskien, niin se tarkoittaa, että vanhempi testamentti ei ole voimassa. Jeesuksen sovituksen myötä vanhan testamentin raskas vaatimus lain noudattamisesta on täytetty koko ihmiskunnan puolesta. Vanha testamentti on yhä merkityksellinen, mutta kristittyjä ohjaa uuden testamentin sanoma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän