Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helppoa leipoa myyjäisiin? Inhoan leipomista

Vierailija
03.02.2025 |

Inhoan tätä kivikautista olettamusta, että kaikki äidit tykkäävät leipoa. Itse vihaan leipoa ja teen sitä lähinnä pakon edessä, eli lasten synttäreille ja silloinkin tilaan osan tarjottavista valmiina.

Yhden lapsen harrastuksesta pitää leipoa muutaman kerran vuodessa myyjäisiin ja kaikkien on osallistuttava. Itsellä leipomiseen menee aikaa, koska mikään ei tule ns selkäytimestä, vaan reseptiä on seurattava orjallisesti. Minulla ei juuri ole sellaisia "bravuureja", joita pystyy tehdä vasemmalla kädellä ja silmät kiinni.

Eli nyt, auttakaa leivontakielteistä äitiä mäessä ja linkatkaa takuuvarmat, helpot ja hyvät reseptit, joista sais äkkiä pyöräytettyä pe iltana lauantaiaamuna varten jotain myyntiin? Vaadittava määrä on noin kaksi piirakkaa, suolaista tai makeaa. Laktoosittomana pitäisi vähintäänkin tehdä.

PS. En ole ikinä tehnyt esim mokkapaloja tai porkkanapiirakkaa, jotka tuntuvat olevan vakiotuotteita näissä myyjäisissä.

Kommentit (57)

Vierailija
2/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkeistä.

Tuo viimeinen mulla on tainnut olla työn alla joskus pari kertaa, mutta sitruunarahkapiirakka-versiona. Pohja vaikutti etäisesti tutulta.

Mietin vaan ettei kukaan ehkä osta ihan basic-piirakoita myyjäisissä, vaan pitäisi olla jotain takuuhyvää ja tunnettua tai sitten jotain erikoisen hienoa ja näyttävää (ei onnistu minulta 😄).

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato netistä vaikka hakusanalla helpot leivonnaiset/piirakat.

Vierailija
5/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviinereitä. Ostat pari pakettia torttutaikinaa, sulatat levyt ja leikkaat joka levyn kolmeen osaan. Paina palan keskelle matala pieni syvennys johon laitat n. teelusikallisen paistonkestävää täytettä esim. hilloa tai vaniljakreemiä. Paistat uunissa niin taikina kohoaa ja täyte jää silmäksi "viinerin" keskelle.

Vierailija
6/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapaan nyt tulee ekana mieleen

Vierailija
7/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerikakku on aikahelppo ja siitä voi tehdä sokerikakun jättämällä kaakaon pois.

Jotkut saa siitä tehtyä sitruunakakun en vaan tiedä miten.

Vierailija
8/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylöitä. Helppoa ja halpaa. Suolaiset leivonnaiset menevät kaupaksi paremmin.

Vierailija
9/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Edelleen ahdistaa 😄

En ymmärrä miksi tästä ei voi ostaa itseään ulos? Olisi varma tuotto joukkueelle, sen sijaan että leivon ahdistuneena jotain, vaikka ei olisi edes aikaa ja joka ehkä jää myymättä. Sitten on mennyt aikaa, rahaa ja hermot, eikä tulosta edes tullut. Typerä systeemi.

Ap.

Vierailija
11/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauralastut. Niitä helpommalla et pääse.

Vierailija
12/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoa ja vettä. Sekoittaa keskenään. Laittaa sokeria jos kaapista löytyy.

Vierailija
13/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinit on helppoja, onnistuu takuuvarmasti. Googleta helpot muffinit niin löytyy paljon reseptejä.

Vierailija
14/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin suklaahippukeksit tai browniet!

Vierailija
15/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis suklaahippukekseillä tarkotan sellasia isoja "jenkki" cookies -tyyppisiä

Vierailija
16/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos suolaisia saa/voi tuoda niin sitten joku (kasvis)piirakka tai täytetyt sämpylät. Sämpylät vois varmaan ostaa valmiina? Ja piirakkaan käyttää jotain valmista pohjaa?

Vierailija
17/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa suolainen piirakka onnistuu keneltä vain. Kaupasta saa takuulla valmiita pohjiakin. Osta pari sellaista ja toiseen vaikka kinkkutäyte, toiseen kasvis (ohjeita on netti pullollaan). Pääset helpolla ja ehkä menevät kaupaksikin paremmin kuin kuivakakku tms.

Vierailija
18/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipitappi

Vierailija
19/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Edelleen ahdistaa 😄

En ymmärrä miksi tästä ei voi ostaa itseään ulos? Olisi varma tuotto joukkueelle, sen sijaan että leivon ahdistuneena jotain, vaikka ei olisi edes aikaa ja joka ehkä jää myymättä. Sitten on mennyt aikaa, rahaa ja hermot, eikä tulosta edes tullut. Typerä systeemi.

Ap.

Olen ollut itse usein tilanteessa jossa olen pokalla ostanut jotain kaupan keksejä ja asetellut näytille. Usein ne maistuu paremmaltakin kuin osaamattoman tekeleet.

Vierailija
20/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoituksen sana ap:lle: nämä vaikuttavat helpommilta kuin ovat 😅 Jollet ole leiponut juuri lainkaan, kumpikaan ei ole paras vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi