Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?
On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Missä ne edut on noin vaikeasti?
S-ryhmällä ainakin.
Ei jää käyttämättä mutta siitä olen todellakin samaa mieltä että on todella kyseenalaista että s-ryhmän mobiilikupongit on s-mobiilin kanssa samassa sovelluksessa. On todella inhottavaa näppäillä kaupan kassalla mobiilipankin tunnuslukua. Olen antanut siitä palautettakin.
PS. Siihen voit vaikuttaa kuinka nopeasti näyttö menee pimeäksi.
On teillä mummoilla tuo elämä sitten vaikeaa.
En mäkään näitä käytä kovin usein, kun käytän Prismassa ja S-marketissa lähes aina itsepalvelukassaa (näissä kaupoissa on aina liian vähän kassoja auki). K-kaupassa ei tarvitse säätää puhelimen kanssa kassalla yhtään mitään, mobiiliedut voi aktivoida sovelluksessa milloin vaan ja osan tarjouksista saa ilman mitään aktivointejakin.
Sormenjäljellä aukeaa ilman salasanoja ja näytön pinememisen voi säätää vsikka 5 minuuttiin
Cittarilla on helpppoa, koskee muitakin k-kauppoja. Ylhäällä vasemmalla voi vaihtaa kauppaa kun joskus saattaa ksupermarketissa tai kmarketissa ola jokin muukin kuin mitä kaikissa kkaupoissa.
Kun avaa äpin niin heti näkee mitä mobiililietuna. Täällä viikolla esim Oddlygood maustamaton barista 3kpl 1 € per purkki.
En itse käytä tuota tuotetta mutta jos haluisin tuon ostaa niin menisin kauppaan, etsisin kuvan mukaisen tuotteen ottaisin ostoskoriin 3 kpl taikka vaikka vain yhden ja vasta sitten aktivoisin edun. Aktivointi lataa tuotteen plussakortille ja kassalla ei tarvii käyttää kuin plussakorttia koska alennus on valmiiksi jo kortilla. Tuo neuvo koskee tuotteita jotka ei ole itselle niin tuttuja niin varmasti ottaa oikean.
Kun tuote on tuttu niin kotona voi jo aktivoida sen kortille.
S-ryhmän äppiä en oo ladannut, enkä myöskään Lidlin. Ässä kaupassa käyn kyllä silloin tällöin, Lidlissä en juuri koskaan. Siksi en tiiä miten noi toimii.
Joo jää ässäedut ostamatta koska niin hankala.
Lisään vielä sen verran että k-kauppojen mobiiliedut jää käyttämättä vain jos ne on sellaisia mitä en halua.
9/9 |
20.07.2026 | 11:53
Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.
LIDLillä on aika annelista myös se kuponkien aktivointi ja apin skannailu.
Ei ole tuota ongelmaa. S-Ryhmän edut ovat pankin sovelluksessa. Ei hyvä. Lopetan s-pankin tilin. On muutenkin perseestä.
Vierailija kirjoitti:
On teillä mummoilla tuo elämä sitten vaikeaa.
Et tiedäkään, kuinka kovia aikoja ovat kokeneet. Ilku ihan rauhassa, jos saat sillä itsellesi paremman fiiliksen.
Jää kun ei ole mieleisiä ei tarjouksia.
Syy ei ole käytön hankaluus, osaan kyllä sen.
N 71
Vierailija kirjoitti:
Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.
Mä käytän koska plussakortti on puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, äpistä näkee (tulee myös mailina) heti maanantaina mitä omaplussa edut ovat. Helppo käyttää kun ei tarvii mitään toimenpiteitä, on valmiiksi plussakortilla kuten sanoitkin.
Jää. Ei tulisi mieleenkään alkaa näpläämään ruokakaupassa jotain kaupan mobiilisovellusta ja etsimään kuponkeja.
Ja minä olen sentään viettänyt aika ison osan työurastani suunnittelemalla ja kehittämällä mobiilipalveluja, joten en todellakaan vastusta teknologiaa itsessään.
Kauppojen sovellukset ovat nykyajan kukkuramerkkivihkoja. Kukkuramerkkejäkin keräilivät lähinnä eläkeikäiset. Nyt ongelmana on vain se, että kohderyhmä ei osaa käyttää niitä laitteita joiden kautta konseptia yritetään heille työntää.
Lopputulos on sitten että viisi ihmistä odottaa kassajonossa jäätelöt sulaen ostoskorissa kun myyjä ja eläkeikäinen asiakas yrittävät löytää siitä vanhentuneesta halpispuhelimesta oikeaa applikaatiota ja qr koodia.
Jos teknologia ei helpota elämää vaan tekee sen vaikeammaksi niin jotain on tehty väärin.
En ole kuullutkaan noista. Eli kaiketi sitten jää.
Jää käyttämättä. Prismaan ja skanneri käteen. En ala mitään värkkäämään.