Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19145)

Vierailija
15681/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

``Tunnen ihmisen, joka syö 3 päivää peräkkäin aina puuroa, että saa maksettua viikonloppukaljansa. Eli jotkut kyllä syö noin. Tätä siis jatkunut ainakin 3 vuotta. On kuitenkin ainakin ulkoisesti ihan terve ja pientä vararasvaakin on eli varmaan lisäilee voita ja sokeria sitten puuroonsa ettei nyt ainakaan laihdu. Tai sitten se kalja-lauantai lihottaa.``

Tässä toinen ihmettelyni? Kotiviini n 13% on helppoa ja halpaa valmistaa itse, litran hinnaksi tulee 0,75€ ja vastaa 8,7 keskiolutta. 2,25€ maksaisi reilu laatikko ( 26 tlk)    olutta. En ole ostanut 10 vuoteen joten luulen että säästäisi 100€ kk panemalla alkoholinsa itse.

Vierailija
15682/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15683/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ostaa Lidlistä -50% jauhelihaa eli 5 pakettia ja jokainen maksoi alle 1€. Lisäksi pähkinäöljy oli -50% ni ostin sellaisen 1,50€. Kurkku kans alennuksessa niin sellainen lähti myös mukaan 0,60€.

Sit kävelin Prismaan mutta sieltä en löytönyt juuri mitään edullista, paitsi ostin cypros halloumia 1,99€. Ja spaghetin 1kg 0,76€. Ja ruisleiväpaketin 1,20€.

Noilla nyt pärjään monta päivää ainakin. Pakastimessa vielä marjoja ja sieniä. Sekä oon sinne paloitellut edullisia kasviksia esim. Kesäkurpitsaa kun sai kesällä 0,99€/kg niin pahoittelin pakkaseen. Myös vesimelonia löytyy sieltä ja sipulia ja muuta.

Toki on kans kaurahiutaleita, margariinia ja riisiä. Ja mausteita. Ens viikolla sitten seuraavan kerran etsimään tarjouksia. Väittäisin että pärjään hyvin 80€/kk.

Eikö lidlin jauheliha maksa kuin 2€/400g paketti? En ole koskaan löytänyt sielrä noun halpaa jauhelihaa

Vierailija
15684/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

``Tunnen ihmisen, joka syö 3 päivää peräkkäin aina puuroa, että saa maksettua viikonloppukaljansa. Eli jotkut kyllä syö noin. Tätä siis jatkunut ainakin 3 vuotta. On kuitenkin ainakin ulkoisesti ihan terve ja pientä vararasvaakin on eli varmaan lisäilee voita ja sokeria sitten puuroonsa ettei nyt ainakaan laihdu. Tai sitten se kalja-lauantai lihottaa.``

Tässä toinen ihmettelyni? Kotiviini n 13% on helppoa ja halpaa valmistaa itse, litran hinnaksi tulee 0,75€ ja vastaa 8,7 keskiolutta. 2,25€ maksaisi reilu laatikko ( 26 tlk)    olutta. En ole ostanut 10 vuoteen joten luulen että säästäisi 100€ kk panemalla alkoholinsa itse.

Ihmettelen kanssa, asun teltassa, täällä voi asua ihan hyvin toukokuusta lokakuun alkuun. Miksi ihmiset valittavat että menee rahaa asuntoon. Ei mene, muuttakaa telttaan puoleksi vuodeksi. Säästätte tuhansia euroja.

Vierailija
15685/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Haa, tulipa edellisestä mieleeni.  Olisiko kenelläkään minisiman ohjetta?

Olen joskus tehnyt simaa minkä-lie-pussinkylkiohjeen mukaan (ehkä fariinipussin) ja sitä tuli tietysti saavillinen. Olin kovin nuori, enkä ollut varautunut edes riittävään pullomäärään 🤭 Sain siman lopulta kuitenkin pulloihin asti.

Jos jollain olisi ohje 75 cl - yhteen litraan simaa, olisin vappufiiliksissä.

Kyllä mä voin yhden pullon verran kaupastakin ostaa mutta kaupan sima tuppaa olemaan enempi tunkkaista kotikaljan ja sitruunalimsan sekoitusta. Se maku vaan ei ole oikea.

guuglettaa jokaisen tomaattimurskan hinnan eikä osaa etsiä simaohjetta ?????????????????

Vierailija
15686/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin ostaa Lidlistä -50% jauhelihaa eli 5 pakettia ja jokainen maksoi alle 1€. Lisäksi pähkinäöljy oli -50% ni ostin sellaisen 1,50€. Kurkku kans alennuksessa niin sellainen lähti myös mukaan 0,60€.

Sit kävelin Prismaan mutta sieltä en löytönyt juuri mitään edullista, paitsi ostin cypros halloumia 1,99€. Ja spaghetin 1kg 0,76€. Ja ruisleiväpaketin 1,20€.

Noilla nyt pärjään monta päivää ainakin. Pakastimessa vielä marjoja ja sieniä. Sekä oon sinne paloitellut edullisia kasviksia esim. Kesäkurpitsaa kun sai kesällä 0,99€/kg niin pahoittelin pakkaseen. Myös vesimelonia löytyy sieltä ja sipulia ja muuta.

Toki on kans kaurahiutaleita, margariinia ja riisiä. Ja mausteita. Ens viikolla sitten seuraavan kerran etsimään tarjouksia. Väittäisin että pärjään hyvin 80€/kk.

Eikö lidlin jauheliha maksa kuin 2€/400g paketti? En ole kos

Tai saa kilon spagettia 76 sentillä? Missä ne myy kilon spagettia.

Vierailija
15687/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan nauraa kun sanon etten ikinä osta 1,15€/kg ranskalaisia vaan ihan sitä aitoa tavaraa 0,99€/kg tms. Ja maustan ne perunat vielä suolalla ja öljyllä eli tulee samanhintaiseksi kuin pakaste-eines, mutta en nyt vaan halua lisäaineita ja haluan itse määrätä öljyn määrän. En kuitenkaan hauku einesten käyttäjiä jos esimerkiksi eivät vain osaa tehdä ruokaa eivätkä halua opetella.

Kun kerralla niitä ranskalaisia perunoita syödään 1-1,5kg, niin voin kertoa, että kun tulen töistä kotiin puoli seitsemän jälkeen illalla 12 tunnin työpäivän jälkeen, niin mielelläni maksan 1,39€/kg ranskalaisista perunoista, jotka joku on pessyt, kuorinut, suikaloinut ja uppopaistanut kertaalleen, jotta saan vain kipata ne uunipannulle paistumaan ja keräämään akryyliamidia, nam. Edes minun loputtoman suurissa pakastimissani ei ole riittävästi tilaa, et

Pitääpä sohaista tähän muurahaispesään. En ole koskaan sietänyt pakasteranskiksia, niissä vaan koostumus eikä maku natsaa. Ehkä pitäisi jossain kastikkeessa uittaa se kuivakkuus pois, mutta ei sekään kiinnosta. Jos sen kaltaista haluan niin sitten suikaleita, lohkoja tai puolikkaita, vähän aikaa esikeittäen ja uuniin, kuorethan kannattaa jättää niin tulee niitä maalaisperunoita. Se täytyy myöntää että viimeksi pakasteranskiksia yrittänyt syödä viime vuosituhannella, ehkä kehitystä on sittemmin tapahtunut. En silti aio kokeilla.

- eri -

Vierailija
15688/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

70-luvulla ja 80-luvulla ostettiin jauheliha kaupan tiskiltä. Se piti käyttää ruuanlaittoon heti samana tai ehdottomasti seuraavana päivänä, se ei säilynyt. Kananmunat myytiin irtomyyntinä, ne ostettiin paperipussiin. Sai olla varovainen, ettei ne mene rikki. 80-luvulla alkoi kennomunat yleistyä. Kanaa sai pakastettuna, tai jos oli asiaa Hämeenlinnaan, niin moottoritien viereisestä Raketista sai kokonaisen grillatun kanan.

Lopetin jauhelihan syömisen sen jälkeen kun olin kaupassa kesätöissä 1969. Jauheliha ajettiin lihamyllyn läpi takahuoneessa, käytettiin halvimmat lihankappaleet, sekaan jauhettiin kamaraa jolloin tulos oli vaaleaa. No jauhettiin sekaan vielä sydäntä niin tuli nätti punainen väri. Ja uudelleen myllyn läpi että väri tasoittui. 

Satutko tietämään mitkä lihanosat ovat terveellisimpiä? Ei suinkaan ne fileet, vaan ne halvemmat lihankappaleet, missä myös sidekudosta mukana. Ylipäätään jos lihaa syö, niin kannattaa arvostaa koko ruhoa.

Vierailija
15689/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäämpä pieni kyseli

jos käyt töissä teetkö töihin omat eväät vai syötkö työpaikan lähellä olevassa ravintolassa?

Meneekö sinulla biojätteeseen koskaan ruokaa?

Omat eväät. Miksi käydä ravintolassa?

Biojätteeseen hedelmän- ja perunan ja kananmunien kuoret, teepussit, joskus vanhoja leipiä ja kuolleita hiiriä :D Hanhenmaksapallerot, kaviaari, kobehärkäsiivut, etanat, 0-kaloriset smoothiet ja ravut ja myrkkysienet myös biojätteeksi heti kun joku niitä erehtyy tähän huusholliin tuomaan, prkl, juntit!

-winner-

Vierailija
15690/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän menu on ollut pieni kulho hedelmämysliä ja mansikkajogurttia - ja lisäsin litran jugurttitölkkiin lasillisen vettä ja hölskytin, että varmasti joka tippa ja jämä tuli purkista. Hinta-arvio noin 40c ja kaloreita varmaan vähintään 70 000 kilokaloria ja vitamiinit = 0 :DDDD

Illalla sitten kauppaan.

-winner-

Vierailija
15691/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

``Ihmettelen kanssa, asun teltassa, täällä voi asua ihan hyvin toukokuusta lokakuun alkuun. Miksi ihmiset valittavat että menee rahaa asuntoon. Ei mene, muuttakaa telttaan puoleksi vuodeksi. Säästätte tuhansia euroja.``

Ehkä tuo on ironiaa, turvallinen ja ihmismäinen asuminen on näin kylmässä maassa tärkeää.

Tupakasta ja alkoholista säästäminen on järkevää ja itse olen sen tehnyt.

15692/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Haa, tulipa edellisestä mieleeni.  Olisiko kenelläkään minisiman ohjetta?

Olen joskus tehnyt simaa minkä-lie-pussinkylkiohjeen mukaan (ehkä fariinipussin) ja sitä tuli tietysti saavillinen. Olin kovin nuori, enkä ollut varautunut edes riittävään pullomäärään 🤭 Sain siman lopulta kuitenkin pulloihin asti.

Jos jollain olisi ohje 75 cl - yhteen litraan simaa, olisin vappufiiliksissä.

Kyllä mä voin yhden pullon verran kaupastakin ostaa mutta kaupan sima tuppaa olemaan enempi tunkkaista kotikaljan ja sitruunalimsan sekoitusta. Se maku vaan ei ole oikea.

guuglettaa jokaisen tomaattimurskan hinnan eikä osaa etsiä simaohjetta ?????????????????

Voi että! Kun olet ilmiselvästi minua paljon fiksumpi ja näppärämpi googlettaja, voit varmaan etsiä mulle ohjeen 0,75 cl - litran simalle.

Mä kun löysin minimissään neljän litran ohjeita. Mistä löytäisin apteekkivaa'an jotta voisin jakaa 1/5 osan teelusikallisesta neljällä? Entä meneekö tämä ainessuheiden jako näin suoraviivaisesti?

Nyt on sormi suussa täällä!

Täytyykin muistaessani taas päivittää tomaattimurskaindeksi 😁

Kampin Pimu

Vierailija
15693/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lidlin jauheliha maksa kuin 2€/400g paketti? En ole kos

Ihan tavallinen sika-nauta 300g paketti maksaa Lidlissä 1,79€. On aina maksanut. Saman hintasta K-Menun vastaava Citymarketissa. Lähi K-kaupassa taas kallista 2,09€ sama paketti ja koko siis nykyään aina 300g, kilohinta jää kuitenkin aina 6€/kg tms. En osta mitään lihaa jos maksaa yli 7€/kg.

15694/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "Tai saa kilon spagettia 76 sentillä? Missä ne myy kilon spagettia."

Oliko tämä nyt joku kompa kilo v.s. kilogramma?

Kyllähän kilon paketeissa spagettia myydään yleisesti. Prismassa halvin Xtra maksaa 0,39 euroa kilon pussi.

Kampin Pimu

Vierailija
15695/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lidli

Itse olen ostanut 1kg spaghettia ihan jokaisesta kaupasta jossa käyn. K-market, Citymarket, Lidl ja Prisma. Hinta eri merkeillä kuitenkin tuo 0,76€/kg. Siksi en ostakaan nykyisin enää muita pastoja tai makaroneja, kun 400g satvimakaronipussikin maksaa nykyään jo 0,49€. Aivan liian kallis kilohinta minulle. Mutta puolisokea pitää olla jos ei kaupassa ole nähnyt 1kg spaghettipusseja.

Vierailija
15696/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte syömään jatkuvasti 23% sikanautaa? Ostin viimeksi 9,5 % kevytjauhelihaa (jossa 50 % sikaa) ja tästäkin tuli keittoon jäähdyttämisen jälkeen isoja erottuvia oransseja rasvalauttoja, ja keiton liemi oli rasvaa täynnä uudelleen lämmitettynäkin. Rasvassa ei sinänsä mitään pahaa ole, mutta tuo on nimenomaan sitä epäterveellisintä, kovaa rasvaa, jota tulisi välttää.

En ihmettele että niin monella on täällä kolesteroliongelmaa nimenomaan lihansyönnistä johtuen.

Vierailija
15697/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova rasva ja uskomukset. Kova rasva pitää kuluttaa liikkumalla pois. Michael Mosley teki tästä hyvän dokkarin.

Jos ei kuluta niin sitten ei kannata syödäkkään. Minä yritän kuluttaa ( eilen 35 km fillarilla, tänäänkin jo 10km) ja ostan aina 10% naudanjauhelihaan. Makkarat ovat pahimpia 25-30% rasvaa, niitä maksimissaan 1 kerran kk. Veriarvoni ovat oikein hyvät. Kohta tulee tytär ja vaihdan kesäkumit ihan käsipelillä.

Vierailija
15698/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 euroa kuussa menee mulla rahaa ruokaan. Syön kaksi kertaa päivässä puuroa ja päivällisen hieman täyttävämmän.Yleensä keittoja.

Vierailija
15699/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pystytte syömään jatkuvasti 23% sikanautaa? Ostin viimeksi 9,5 % kevytjauhelihaa (jossa 50 % sikaa) ja tästäkin tuli keittoon jäähdyttämisen jälkeen isoja erottuvia oransseja rasvalauttoja, ja keiton liemi oli rasvaa täynnä uudelleen lämmitettynäkin. Rasvassa ei sinänsä mitään pahaa ole, mutta tuo on nimenomaan sitä epäterveellisintä, kovaa rasvaa, jota tulisi välttää.

En ihmettele että niin monella on täällä kolesteroliongelmaa nimenomaan lihansyönnistä johtuen.

Vaikka aina tuota halvinta ja rasvaisista jauhelihaa ostan niin syön vain pienen määrän kerrallaan sitä. Esim. 50g kastiketta soaghetin kanssa. En vedä kerralla puolta pakettia todellakaan.

Lisäksi kun olen ruskistanut lihan niin laitan joukkoon sipulisilpun, en lisäile erikseen öljyä pannuun. Yleensä lisään vielä tomaattimurskan joukkoon ja joskus vielä vehnäjauhoa kiinteyttämään soosin jos en jaksa kypsytellä sitä kasaan. Ei minua ole näkyvä rasva haitannut muutenkaan jos sellaista olisi. Kun tekee pihvejä/pyöryköitä niin pieni rasva on vain hyväksi tuomaan mehukkuutta kun se kananmuna ja korppujauho tarvitsee sitä nestettä että tulee hyviä pihvejä. Joukkoon voi laittaa myös porkkanaraastetta ja sipulisilppuja raikastamaan pihvejä jos rasva ällöttää.

Vierailija
15700/19145 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäähdytä ja kuori kova rasvakerros pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi