Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19144)

Vierailija
15721/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro ja leipä ei paljoa maksa. Lisäks aina salaattitarpeet ja itsetehtyä vinaigrettea salaatin päälle. Kerran viikossa ostan 300g kananjauhelihapaketin ja 200g tofupaketin. Lisäksi ostan Prismasta savustettuja kilohaileja öljyssä purkin. Niitä laitan leivän päälle ja salaatin joukkoon. Perunasta ja pastasta en välitä. Pienikokoinen olen en tarvitse enempää hiilareita. En pidä hampurilaisesta tai pitsasta. Pikakahvia maidolla juon aamulla ja teepussin illalla. Aika kurinalaista elämää elän ja se sopii itselleni. Alle 100€ kuvittelisin, että rahaa menee. Salaattiaineksia aina kaupan edullisimmat kasvikset, toki pakastimesta ostan myös esimerkiksi vihreitä papuja ja muitakin kasvispusseja. Ja toki edullisinta salaattijuustoa. Riisiä lisään toisinaan salaattiin ja sopii kanapullien, tofun ja kilohailien kanssa kasvisten kera.

Tofu..🤢🤮🤮

Vierailija
15722/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun joku muistutti noista savustetusta öljy-kilohaileista. On lisäaineettomia ja valmiita syötäväksi. Ovat kyllä erittäin rasvaisia ja suolaakin on, eli en suosittele syömään montaa päivässä. Meillä lapset söivät aina 1-2 sellaista välipalana keitetyn kananmunan kanssa ennen urheiluharrastusta. Ihan pari euroa maksoi purkki ja säilyi viikon verran. Nyt kun lapset muuttanut pois niin ehkä myös yksipuolistunut ruokailu eli syön enemmän kaaliruokia ja keittoja tukevien pasta- ja liharuokien sijaan. Vielä ehtisi tosin tehdä jonkun tuhdin papupata-uuniruoan ennen kevään salaatteja ja iloitteluja.

Pääsuäisenä lapset tulevat syömään niin taidanpa tehdä taas tarjolle noita puolitettuja keitettyjä kananmunia kilohailin kera lisukkeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15723/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku täällä yökkää tofulle niin viestittää vain olevansa todella köyhä kun ei hyvissä ravintoloissakaan ole käynyt. Sekä olevansa todella sivistymätön ja huono kokki. Ei mulla muuta.

Vierailija
15724/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku täällä yökkää tofulle niin viestittää vain olevansa todella köyhä kun ei hyvissä ravintoloissakaan ole käynyt. Sekä olevansa todella sivistymätön ja huono kokki. Ei mulla muuta.

Heh, ei se tofu valitettavasti tule paremmaksi edes rahalla tai ravintolalla😅

Mutta nämähän on onneksi makuasioita joista ei voi kiistellä sanoi rahikainen. 

Ei mulla muuta😉

Vierailija
15725/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa laittaa ketsuppia simaan.

Because I can.

-winner-

Vierailija
15726/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sen verran vielä että aina kun käyn "hyvissä" ravintoloissa niin mulla on tapana tilata RUOKAA, Ei tofua!🤮

15727/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se vappu olikaan...

Kun on taas viettänyt viikon pitkiä työpäiviä, alkaa olla viikot ja kuukaudetkin jo sekaisin. En tehnyt viime viikolla "isoa" ruokakauppareissua lainkaan, mutta eipä meillä jääkaappi ole tyhillään vieläkään. Sitä mukaa kuin sieltä syödään ruokia pois, niin pakastimesta sinne ilmestyy uutta, tai sitten päivän ruuanlaitosta jää ylimääräistä,  joka menee jääkaappiin.

Tänään sinne päätyy paistettua kananmunia, keitettyjä pakastekasviksia ja perunamuusia. Pakastimesta otin eilen jo sulamaan kaalilaatikkoa, josta osa on vielä siellä jääkaapissa. Pois jääkaapista lähti rasia keltaista riisiä (syöty loppuun). Että ei nyt ole edes 50/50 tilanne. Kuvittelin, että olisin tänään tehnyt kurpitsapannukakkuja tai ihan tavallista pannukakkua, että olisi maitopurkillinen tyhentynyt, mutta eipä tuon päivän aterian jälkeen näköjään tarvitse. Tää kesäaikaan siirtyminen aina vähän heittää päiväjärjestystä vinoon.

Eilen meni perikunnan talkoissa, siellä saatiin grillimakkaraa ja salaatteja (perikunnan piikkiin eli maksetaan ne lopulta itse kuitenkin), ja osa päivästä meni vapaaehtoistyössä, jossa saatiin kahvia/teetä ja kahvipullaa. Saa nähdä, mitä ensi viikonloppu tuo tullessaan, kun vaalikampanjat on kiihkeimmillään.

Onko ensi viikolla Cittareissa jotain erityisiä tarjouksia? Kaipaisin tuoreita vihanneksia, eikö nyt pitäisi jo tulla eteläisestä Euroopasta jotain edullisesti?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
15728/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sen verran vielä että aina kun käyn "hyvissä" ravintoloissa niin mulla on tapana tilata RUOKAA, Ei tofua!🤮

Miten voit sitten sanoa, että se on pahaa? Oletko  joskus kaupasta ostanut ja heittänyt öljyyn pannulle eri mausteiden kanssa ja todennut, että onpa pahaa? Eihän se ole edes ruokaa sellainen kokkaus, missä ei ole päätä eikä häntää. En minäkään tykkää syödä kananmunaa, ellei sitä keitetä tai paisteta oikein tai käytetä vaikka leivonnaisen joukossa muiden raaka-aineiden kanssa. On pelkästään aika pahaa juotuna mukista. En silti yökyläilee jos joku kertoo syövänsä joskus kananmunaa.

Vierailija
15729/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffapäivä kotona. Ruisleipiä ja paahtoleipiä olen syönyt. Nyt vielä 0,50€ maksava voin makuinen popcornpussi Lidlistä. Illalla viel leipää jos jaksaa. Alle 1€ päivä.

Vierailija
15730/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffapäivä kotona. Ruisleipiä ja paahtoleipiä olen syönyt. Nyt vielä 0,50€ maksava voin makuinen popcornpussi Lidlistä. Illalla viel leipää jos jaksaa. Alle 1€ päivä.

Kuivaa leipää ilman rasvaa tai päällisiä...

Vierailija
15731/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vuokra-asun oissa on vuoden tai 11 kuukauden sopimus. Täällä on eräc kerrostalo, joihin mainostetaan jatkuvasti myös lyhyempiaikaisia sopimuksia. Mutta on aika ankea talo ja vaihtuvuus suuri. Sen myötä myös olisi aika levotonta siinä asua. Ainakin aikuisen ja vanhemman ihmisen, ehkä nuoremmat eivät välitä. Miten perheellinen muuten voisi soveltaa tuota teltta-asumista osaksi vuotta? 

Joku roti on säästämisessäkin. Surkeat asumisolot olisivat viimeiset itsellä. Ja sen lisäksi vielä halvat ruokamenot, kaksi tärkeää elämisen ehtoa, ainakin minulle. 

Usein ne, jotka ovat sitä mieltä, ettei mikään onnistu eikä mikään ole mahdollista. On yleensä ne sairaat ja väsyneet sohvaperunat. Aika moni pystyy elämään haluamaansa elämää. Vaikka sitten asumalla asuntoautossa lapsien kanssa ja nauttimalla elämästä. Itse olen asunut monestikin hulppeissa huv

Elämästä nauttivat seikkailijat tuskin ovat mamma-palstalla kuuntelemassa toisten äksyilyjä ja valituksia tylsästä elämästä ja raha-ongelmista. En minäkään reissuillani somea käytä tai keskustelupalstoja lue, mutta niinä kuukausina kun tulen koti-Suomeen sukulaisia moikkaamaan niin aikaa on lorvia puhelimen kanssa. Rahaa on säästössä mutta halvasti tulee syötyä ihan vaan riisiä ja kasviksia ja kananmunia yms. Koska haluan nauttia elämästäni ihan muussa muodossa, kuin syömällä vaikkapa jauhelihaa joka päivä. Se ei tee minusta onnellista.

Vierailija
15732/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa se voin makuinen popcornpussikin maistua pahalta. Itse ainakin lämmittäisi ensiksi sen mikrossa, ja söisin vain ne poksahtavat maissin jyvät, en söisi pussia.

Aika aasille täällä ihmiset joutuvat ruokiaan selittämään. Voisi olettaa, että leivän päälle laitetaan vähintään margariinia? Ehkä jopa juustoa ja kurkkua.

Vierailija
15733/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun joku muistutti noista savustetusta öljy-kilohaileista. On lisäaineettomia ja valmiita syötäväksi. Ovat kyllä erittäin rasvaisia ja suolaakin on, eli en suosittele syömään montaa päivässä. Meillä lapset söivät aina 1-2 sellaista välipalana keitetyn kananmunan kanssa ennen urheiluharrastusta. Ihan pari euroa maksoi purkki ja säilyi viikon verran. Nyt kun lapset muuttanut pois niin ehkä myös yksipuolistunut ruokailu eli syön enemmän kaaliruokia ja keittoja tukevien pasta- ja liharuokien sijaan. Vielä ehtisi tosin tehdä jonkun tuhdin papupata-uuniruoan ennen kevään salaatteja ja iloitteluja.

Pääsuäisenä lapset tulevat syömään niin taidanpa tehdä taas tarjolle noita puolitettuja keitettyjä kananmunia kilohailin kera lisukkeena.

Onpa pienoruokaisia tämän ketjun urheilevat lapsetkin aina. Ennen liikuntaa 1 kananmuna ja 1-2 pientä öljyyn säilöttyä sinttiä purkista. Ei edes leipää?

Vierailija
15734/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko leffapäivä joku tekosyy laiminlyödä normaali syöminen kokonaan? Eihän tässä ole yhtään kunnon ateriaa tai kasviksia, ei minkäänlaista proteiinia. Ei ihme että olo on vetelä eikä muuta jaksa kuin lojua sohvalla tuijottamassa leffoja, jos syöminen on noin yksipuolista.

Vierailija
15735/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit sitten sanoa, että se on pahaa? Oletko  joskus kaupasta ostanut ja heittänyt öljyyn pannulle eri mausteiden kanssa ja todennut, että onpa pahaa? Eihän se ole edes ruokaa sellainen kokkaus, missä ei ole päätä eikä häntää. En minäkään tykkää syödä kananmunaa, ellei sitä keitetä tai paisteta oikein tai käytetä vaikka leivonnaisen joukossa muiden raaka-aineiden kanssa. On pelkästään aika pahaa juotuna mukista. En silti yökyläilee jos joku kertoo syövänsä joskus kananmunaa.

Tulee kyllä todella kumimaista pannulla ja lopputulos maistuu pelkästään epämiellyttävältä, koostumus ja paha sivumaku ei muuksi muutu. Pari kertaa olen kokeillut ja tekee aina tiukkaa syödä ruoka edes loppuun eikä heittää roskiin. Mieluummin ostan kanaa niin ruoasta saa oikeasti maistuvaa.

-Eri

Vierailija
15736/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa pienoruokaisia tämän ketjun urheilevat lapsetkin aina. Ennen liikuntaa 1 kananmuna ja 1-2 pientä öljyyn säilöttyä sintti

Miksi leipää pitäisi syödä ennen urheilua? Toki jos koululounaasta on aikaa ja lapsi tulee kotiin tekemään läksyjä niin varmaan jotain syö samalla? Menee sitten vaikka ulos kavereiden kanssa ja kotiin tultua vaihtaa himassa vaan kamat niin nappaa samalla sen kananmunan ja rasvakalan ennen treeneihin lähtöä? Ellei ole jo päivällisen aika eli sitten lämmintä ruokaa perheen kanssa. Ja treenien jälkeen iltapala. Mistä ihmeestä kukaan tietää toisten treeniaikatauluja, ja ihan eri onko 1h satujumppa kyseessä vai 2h lätkätreenit.

Vierailija
15737/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa pienoruokaisia tämän ketjun urheilevat lapsetkin aina. Ennen liikuntaa 1

Lasten liikunta on yleensä kestävyysurheilua ja kyllä ennen sitä on tapana syödä jotain hiilihydraatteja, kuten leipää, koska siitä keho saa nopeasti energiaa käyttönsä.  Miksi muutenkin alkaa aina tälläinen kummallinen selittely, että aiemmin päivällä on jo varmaan syöty sitä sun tätä ja tämä esitetty ateria onkin vain kiireessä hotkaistu välipala. En minä tätä lukijana osaa ymmärtää, pystyn lukemaan vain että ennen treeniä on syöty 1 kananmuna ja 1-2 pientä kalaa, mikä kuulostaa aika heppoiselta aterialta ainakaan urheilevalle teinille, päiväkoti-ikäiselle ehkä ok määrä.

15738/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanastakin saa mautonta tai jopa pahaa, jos ei osaa tai viitsi vaivautua tekemään kunnolla. Minähän en edes maistele* itsetekemiäni kanaruokia, mutta saan niistä aina kehuja. Opettelemalla olen opetellut maustamaan oikein, en juurikaan käytä valmiiksi marinoituja tuotteita. Ihan sama tofun kanssa, tai soijarouheen, tai vaikka hernissuikaleiden kanssa. Niitä pitää opetella käyttämään oikein, maustamaan oikein.

Ei tofua voi vain heittää pannulle! Senkin opin kantapään kautta. Samoin kuin sen, että ei niitä soijarouheita TODELLAKAAN liotella ennen ruokaan lisäämistä.

Ja joo, ei mun kokkaukset aina mee ihan nappiin, mutta sellainen tilanne on ehkä kerran vuodessa. Yleensä vain olen tehnyt liian vähän ruokaa, kun olen kuvitellut, että ei tästä nyt oikein kukaan varmaan tykkää, kun on tofua/soijaa/papuja/kikherneitä/kasviksia, ja sitten se pannu on nuoltu tyhjäksi, että onko lisää?

Ehkä tää meidän nuoriso omaa minulta perityt vääristyneet makuhermot, kun tykkäävät mun tekemistä tofu-ruuistakin?

* en voi syödä kanaa, nuoriso pitää siitä

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
15739/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa se voin makuinen popcornpussikin maistua pahalta. Itse ainakin lämmittäisi ensiksi sen mikrossa, ja söisin vain ne poksahtavat maissin jyvät, en söisi pussia.

Aika aasille täällä ihmiset joutuvat ruokiaan selittämään. Voisi olettaa, että leivän päälle laitetaan vähintään margariinia? Ehkä jopa juustoa ja kurkkua.

Tässäkin kommentissa oletetaan, että lukija on joku selvänäkijä, joka näkee ne leivän päälliset joita ei kerrota. Jos päällisiä ei mainita niin silloin leivässä on korkeintaan sitä margariinia, harva vetää leipää kuiviltaan. Jos täytteitä on enemmän, niin voi mainita, että söi kinkku-juustoleipiä tai leipää munakkaalla jne. Ei pitäisi olla liian vaikeaa kirjoittaa? 

Vierailija
15740/19144 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että 100€ viikossa ei riitä, ainakaan kolmelle ihmiselle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä