Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18392)

Vierailija
1321/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3-henkinen urheileva perhe ja ruokiin + herkkuihin kuluin viime vuonna 313 e/kk. Ostan nykyään kaikki leivät ResQ-kasseissa. Paljon käytetään myös puolivalmisteita ja eineksiä, koska kenelläkään ei ole aikaa kokkailla ruokia alusta asti, paitsi joka toinen viikonloppu joukkoomme liittyy kulinaristi, jolloin meillä on paremmat sapuskat kuin ravintolassa. Muulloin ei hifistelyä harrasteta. Lihat ostan pääsääntöisesti tarjouksista ja punalaputettuina. Hedelmät ja vihannekset aina mahdollisuuksien mukaan satokauden tuotteita, tarjouksesta ja kilohintoja vertaillen.

Olen huippukunnossa aktiivisen liikunnan ansiosta eikä ylipainoa ole ja sen todistavat myös veriarvoni, joten tämä ruokavalio toimii. 

Tästä olisi kyllä kiva saada esimerkkiruokia. Einekset on kuitenkin yleensä kalliimpia, sisältää vähän kasviksia ja paljon suolaa, vähän proteiinia ja osa mikroeineksistä sisältää myös varsin vähän kaloreita etenkään urheilijan tarpeisiin. Jos kolme ihmistä ruokkii yhdellä aterialla vaikka mikroeineksillä, niin sinne meni jo helposti 10 euroa.

Vierailija
1322/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään seuraavasti:

Aamupalaksi: Kiwi ja mandariini

Välipalaksi: mysli ja maustamaton jogurtti

Lounas: itse tehty pastakinkkusalaatti

Päivällinen: hernekeitto

Iltapalaksi: kananmuna, kalkkunaleikkelettä, pari porkkanaa j tomaatti.

Hinta joku vajaa 6e

Tostakun kiwin vaihtaa pois niin tippuu viidenneksellä hinta, piru kun ovat kalliita nykyään. Hernekeitonkin kun tekee lihattomana niin saa hintaa pois. Myslin voisin vaihtaa halvempaan. Kyl väitäb että sais tuon päiväbudjetin 3-4€

Lounarit säästyy kun tekee salden töihin. Voi viikonloppuna syödä ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän lounas maksoi 1e (purjo-perunasosekeitto ja leipäsiivu oivariinilla) 

Päivällinen shepherd's pie, annos 1,60e

Aamulla ja illalla siivut leipää oivariinilla ja juustolla, 1 rainbow jugurtti.

Yhteensä n 3,30e päivän ateria/hlö 

Perheen tulot 140ke/v. Tykätään kotiruuasta ja olemme normaalipainoisia

Vierailija
1324/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pienillä kaloreilla osa oikein tulee toimeen? Nämä kaksi ylempää esimerkkiä on kyllä todella vähäkalorisia, vähän leipää, keittoa ja hedelmiä. Onko näiden kirjoittajat aina jotain istumatyötä tekeviä 50 kiloisia naisia?

Vierailija
1325/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

77kg ja teen keskiraskasta työtä. Käyn myös salilla olen tuo ylempi myslinsyöjä ja kyllä riittää.

Vierailija
1326/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki täysin henkilökohtaista kuka milläkin pärjää, itselle tulisi noista nälkäkiukku aika nopeaan koska olen kai jo niin vanha että "tarvitsen" aamusta sen puuroni.

Olen myös sitä ikäluokkaa pks lähiöstä että joka päivä ei välttämättä ollut tarjolla kahta lämmintä ateriaa vaan mentaliteetti oli se että koulussa on syötävä, kun listalla on aina vain yksi lämmin ateria.

Tänään oli kaupoilla ensimmäiset nakit ja perunasalaatit uuden vuoden jälkeen halpuutuksessa, ostin yhden paketin Lidlin nakkeja 0.97e joka nyt odottaa jääkaapissa mitä sille tapahtuu ellei pakkanen syö sitä..

Vierailija
1327/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppusin syön vaihteluksi puuroa, mutta se ei pidä itsellä näläntunnetta kurissa. Siksi arkena mysli+jog

Onko jossain hyvä kalorilaskuri? Kyllä minä pärjään tuolla setillä hyvin. Tuloksia tulee salillakin.

Vierailija
1328/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vastaa sen perusteella, että on AIEMMIN pystynyt tähän. Tai sitten saa ilmaiset perunat, lihat kalat tms. Tai sitten syö todella vähän. Ainakaan minä en pystyisi syömään noin vähän, mitä tuolla muutama on kirjannut syömisiään, laihtuisin olemattomiin kun nytkin olen jo normaalin painon alarajalla.

mutta sinänsä vastauksena siihen, mitä syödä, jos rahaa on todella vähän, niin

puuroa, pakastepuolukoita

omenoita

valkoisia papuja tomaattikastikkeessa paahdetun leivän päällä

kikherneitä, papuja, soijasuikaletta jauhelihan jatkeena esim makaronilaatikossa

kananmunia

punalaputettua kanaa ja jauhelihaa, mutta siinäkin kannattaa olla tarkkana. Jos kilohinta on korkea alunperin, niin -30 prosentin ale ei vielä hirveästi auta.

makaronia, perunaa

halvinta juustoa, maitoa

Kermat, leivänpäälliset, rasvat olen itse jättänyt kyllä kaappiin muuten paitsi mitä voita paistamiseen tarvitaan, silloin kun rahaa on ollut todella vähän. Kyllä noilla ruoka-aineilla, mitä laitoin aika pitkälle pääsee, mutta että sataseen kuussa niin sitä en usko, ei ainakaan minun syöntimäärällä.

Vierailija
1329/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin suurinpiirtein tuon minun setin kilokari.net laskurin avulla ja 2336kcal.

Ainakin suuntaa antavasti riittävä.

T. Myslinsyöjä

Vierailija
1330/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kilokalori.net

Vierailija
1331/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. 100 e /kk riittaa myös herkkuihin ja saunajuomiin.

3 vuotta kotikonttorilla rouvan kanssa: 100 e/ vk eli 50e/vk/ hlo eli n 200 e/kk/hlo.

Ja rouva on lisäksi gluteiiniton (joka on siis kalliimpaa)-

Rn ymmärrä miksi ihmiset ostaa lihottavaa, tarpeetonta ja kilohinnaltaan kalliita pikku pakkauksia, 

Perusruokaa ja itsetehtyä. Kerran viikossa vakio kauppalista (hieman tietty muuttuu mitä tarvii):

- kauraryynejä (aamupala)

- kananmunia

- ruis- ja gluteiiniton kauraleipäpaketti

- kanaleikettä 200 g

- juustopaketti ~700 g (joka toinen vk)

- raejuusto 400 g

- rasvaton jugurtti 1 kg

- maitorahkaa 2 prk

- 2 dl kermaviili ja 2 dl ruokakerma

- rasvaton maito (kahviin)

- 1 kg porkkanapussi 

- 1 kg sipulipussi

- tarjous tomaatteja, kurkkua,  ja muita kasviksia 

- 1 kg appelsiineja ja 1 kg omenia tai mitä sattuu tarjouksessa olemaan sesongin mukaan

- 400g... 1 kg kanafile paketti tai mitä milloinkin tarjouksessa 

- kokonainen kala mikä on tarjouksessa (ja loput pakkaseen ensi viikoksi)

- 400g .. 1 kg naudan tai possun lihaa mikä sattuu tarjouksessa olemaan (ja loput pakkaseen)

- ruokajuomaksi VETTA . Tuoremehun kaloreita on turha kantaa kaupasta. Sen sijaan oikeita hedelmiä ja itse poimittuja marjoja.

YHT all noin 100 e/vk jolla syö 2 hlö hyvin

Mutta kumpaankaan kotimaiseen duopolin kauppaan ei kannata astua,   

Vierailija
1332/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pienillä kaloreilla osa oikein tulee toimeen? Nämä kaksi ylempää esimerkkiä on kyllä todella vähäkalorisia, vähän leipää, keittoa ja hedelmiä. Onko näiden kirjoittajat aina jotain istumatyötä tekeviä 50 kiloisia naisia?

1323 vastaa. 

Painan 75kg, mies 104kg eli ylipainoa kummallakin. Hyvin pärjätään tällä ruokavaliolla:) Kaloreita tulee vähän tälle päivälle mutta nälkä lähtee. Joten on ok. Noiden syömisten lisäksi 2 kuppia kahvia, ei muuta napostelua. 

Ruuassa paljon kasviksia: purjoa, sipulia, valkoisia papuja, tomaattikastiketta (itsetehtyä), porkkanaa, kukkakaalia. Terveellistä, lihaa tarvitaan vähemmän kun on muita aineksia tuossa paimenenpaistoksen soosissa. 

Juusto leivällä täysrasvaista mutta vain 1 siivu per leipä. 

Vierailija
1333/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1323 vastaa. 

Painan 75kg, mies 104kg eli ylipainoa kummallakin. Hyvin pärjätään tällä ruokavaliolla:) Kaloreita tulee vähän tälle päivälle mutta nälkä lähtee. Joten on ok. Noiden syömisten lisäksi 2 kuppia kahvia, ei muuta napostelua. 

Ruuassa paljon kasviksia: purjoa, sipulia, valkoisia papuja, tomaattikastiketta (itsetehtyä), porkkanaa, kukkakaalia. Terveellistä, lihaa tarvitaan vähemmän kun on muita aineksia tuossa paimenenpaistoksen soosissa. 

Juusto leivällä täysrasvaista mutta vain 1 siivu per leipä. 

Huomasin oman kirjoitusvirheeni - näin kovasti haluaisin olla normaalipainoinen🤣 Olemme siis ylipainoisia! 

Vierailija
1334/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen ostanut seuraava 90 eurolla

1 L mehua

1pkt juustoa

1pkt leipää

1pkt kalkkunaleikettä

1 L riisimaitoa

1 pss klementiinejä

1 salaatinkerä

1 varsiselleri

500 g linssejä

1plo viinietikkaa

1tlk ykkösolutta

2 pientä vanukasta

0,5 limu

1 kurkku

1 pieni pss pähkinöitä

1 proteiinipatukka

ravintoloista: 1 pizza  1 pokebowl, 1 täytetty voileipä

unohdin ehkä jotain tästä.

Vierailija
1335/18392 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa marjojen kanssa ja teetä

Välipala sämpylä meetvurstilla, omena ja jääteetä kaverin kanssa liikenteessä 

Ruokana jauhelihakastiketta pakkasesta ja perunoita, keitettyä porkkanaa ja punajuuria 

Iltapalalla pari keksiä, omenaa ja teetä 

Vierailija
1336/18392 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aaamulla syö veteen keitettyä kaurapuuroa, niin nälkä on jo tunnin päästä karmaiseva! Keitettty muna ja pari leipää voilla ja juustolla pitää nälän pois tunteja

Vierailija
1337/18392 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tän viikon sapuskat:

kaurapuuroa (hiutaleet 0,49e pkt, riittää 2 viikoksi), banaania kilo 1,19, 2 maitoa (punalapulla, yhteensä  alle euron), itse poimitut marjat pakkasesta, itse leivottua leipää (raaka-aineet alle euron), hummusta (kikherneet 0,75 euroa, tilkka öljyä+mausteet = alle euro) - noilla aamu/iltapalat ja vähän välipalaakin

Ruoat :

-linssisosekeitto ( kuivatut linssit aasia-kaupasta säkki, keittoon pari desiä eli 0,5 euroa, juureksia noin eurolla, tomaattimurska 0,49 euroa plus mausteita eli noin 2 euroa 4 litran proteiinipitoinen herkkusoppa) NOIN 10 ATERIAA

-kaalilaatikko (kaali 1,22 euroa, porkkanaa 0,2 euroa, soijarouhetta 0,70 euroa, puuroriisiä vähän, yhteishinta alle 3 euroa, NOIN 6 ATERIAA

-paahdetut kikherneet+wokkia, nuudeleita, itsetehty soossi, kikherneet 0,75 euroa, wokki 1,39 euroa, nuudelit noin 50 senttiä, yhteensä noin 3 euroa, NOIN 3 ATERIAA

-paistettua tofua, paistettuja perunoita + porkkanoita eli spydäriä. tofu 0,95 euroa (lidl, normihinta 1,35) muut noin 0,5 euroa, yhteensä 1,5 euroa

-munakasta kikhernejauhoista ja sienistä ( jauhot alle 0,5 euroa, iso herkkusieni irtomyynnistä 0,2 euroa ) yhteensä alle 1 euroa

Tossa kaikki mitä on ma-pe suunniteltu, annoshinta 0,20 euroa - 1,5 euroa, enimmäkseen painottuu 0,2-0,5 euroon. Viikonloppuna sitten riisiä tofulla ja kasviksilla, ehkä pitsaa tms

Ostan tarjoustuotteita ja punalaputettuja, paljon haen aasia-kaupoista ( kuivatut pavut ym proteiinit, riisit, nuudelit, säilykkeet, mausteet jne)

Ruokaostoksiini menee max 90 euroa kuussa, tohon mahtuu jo herkkujakin!

Vierailija
1338/18392 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla olen ostanut seuraava 90 eurolla

1 L mehua

1pkt juustoa

1pkt leipää

1pkt kalkkunaleikettä

1 L riisimaitoa

1 pss klementiinejä

1 salaatinkerä

1 varsiselleri

500 g linssejä

1plo viinietikkaa

1tlk ykkösolutta

2 pientä vanukasta

0,5 limu

1 kurkku

1 pieni pss pähkinöitä

1 proteiinipatukka

ravintoloista: 1 pizza  1 pokebowl, 1 täytetty voileipä

unohdin ehkä jotain tästä.

No, riittävätkö nuo ostamasti tuotteet sitten neljäksi viikoksi? Koska kyseessähän oli satanen kuukaudeksi.

Vierailija
1339/18392 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aaamulla syö veteen keitettyä kaurapuuroa, niin nälkä on jo tunnin päästä karmaiseva! Keitettty muna ja pari leipää voilla ja juustolla pitää nälän pois tunteja

Toi on hirveän yksilöllistä. Mun on syötävä aamulla leipää, tai "kuolen nälkään" parin tunnin päästä. Ihan sama vaikka olisin vetäissyt aamulla makkaramunakkaan ja lihapiirakan - ei ollut leipää niin pääkoppa tulkitsee sen niin, että nälkäänhän tässä näännytään. Kermamaitoon keitetty riisipuuro ei muuta tilannetta sekään. Kaksi leipäpalaa (ranskanleipää, ruisleipää, hiivaleipää - ihan sama), päällä levitettä ja keittokinkkua, tai hummusta ja kasviksia - niillä jaksaa ja nälkä pysyy poissa ;-)

Ja sit on näitä, joiden kroppa taas vaatii aamulla sen veteen keitetyn kaurapuuron (tai jopa neljänviljanpuuron!) ja kupillisen kahvia, ja niillä pärjää hyvin iltapäivään asti.

Vierailija
1340/18392 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaikuttaa niin paljon myös se, kuka mistäkin täyteen tulee. Toinen  tarvitsee läjän proteiinia ja toinen pärjää sillä veteen keitetyllä kaurapuurolla..

Eikä tämä ole mikään kilpailu, tyyliin kuka pätee ja esittää ravinnon ja terveyden puolesta parasta, tämä on vaan ihmisten vastauksia alkuperäiseen kysymykseen mikä tuntuu olevan monelle vastaajalle vaikeaa. Kuin myös laskukoneen tms käyttö..

Aamupuurotyyppi vastaa silti edelleen..

Nyt ainakin meidän prismassa tarjouksessa 900g nakkeja 2.49e ja 5kg perunoita 1.99e. Lisäksi paikallisessa prismassa oli naudan jauhelihaa 400g 2.99e. Harrastukseen menon takia en tänään pystynyt ottamaan mitään tästä ns kantoon, suunnitelmana siis mennä huomenna aamusta ja kaveri tulee kauppakeskuskahville samalla iskulla :)

Mulla on pakkasessa ns omatekemiä pakastejuureksia, nakkipaketit helposti jaettavissa kahtia niin 2x nakkipakettia tulee helposti vähintään 7 ateriaa yhteensä 

Toki kaikki muut, puurot, mausteet ja jääteet yms pitää hankkia mutta ostan sieltä missä edullista on ja nää ainakin itse olen löytänyt vaan vertailemalla ja olemalla kartalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän