Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20484)

20161/20484 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeksi 0,75 sentin kolan 1,5 litraa Lidlistä sunnuntaina 5.4.2026. Ei ollut ainakaan vielä purrut sokerivero siihen. Sokeria siinä on 0,5 grammaa sataa grammaa kohden. Vaikuttaako se, vai onko vaan aiempaa tuotantoa?

Totta muuten, että maanalaisissa tiloissa on hankalampi suunnistaa. Niin, ja uuden hyvinvointikeskuksen (lue: terveyskeskus) rakentaminen sotkee nyt kuvioita vielä. Kyllä Sähkötalon Lidliin pääsi ennen myös Runeberginkadulta ja Kampinkujalta ihan Sähkötalon juuresta. Tulee pääsemään taas jos tai kun uusi rakennus valmistuu vuonna 2027.

Kampin Pimu

20162/20484 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja mun suu on vissiin tuohesta kun kaikki kolat käy... 🤔 En niitä paljon juo, joten en ainakaan ole kehittänyt tottumusta eikä tekoaineetkaan erotu mun suussani tai olossani.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
20163/20484 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, nyt sitten tarkkana Lidlin Nixe-tonnikalan kanssa. Ota lukulasit ja lue purkin kyljestä mitä se sisältää. Ne halvimmat jotka maksaa 0,78 per purkki on säilötty auringinkukkaöly-vesiseokseen. Tämä tonnikalahiutale on aivan passeli kun teen tonnikalapataa. Aivan samaksi mössöksi menee myös ne kalliimmat versiot. Mulla on tapana valuttaa se purkin öljy ja kuullottaa siinä omassa öljyssään sofftritto. Mutta öljy-vesiseos ei tähän tarkoitukseen käy. Vesi ja öljy ei emulgoidu ja kuumennettaessa öljy hylkii vettä ja sitten räiskyy! Käytä jotain oikeaa öljyä jos ne kuumennat. Kylmiltään en itse ole niitä kokeillut.

Kampin Pimu

20164/20484 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ske, nyt sitten tarkkana Lidlin Nixe-tonnikalan kanssa. Ota lukulasit ja lue purkin kyljestä mitä se sisältää. Ne halvimmat jotka maksaa 0,78 per purkki on säilötty auringinkukkaöly-vesiseokseen. Tämä tonnikalahiutale on aivan passeli kun teen tonnikalapataa. Aivan samaksi mössöksi menee myös ne kalliimmat versiot. Mulla on tapana valuttaa se purkin öljy ja kuullottaa siinä omassa öljyssään sofftritto. Mutta öljy-vesiseos ei tähän tarkoitukseen käy. Vesi ja öljy ei emulgoidu ja kuumennettaessa öljy hylkii vettä ja sitten räiskyy! Käytä jotain oikeaa öljyä jos ne kuumennat. Kylmiltään en itse ole niitä kokeillut.

Juuri nyt en muista, ostinko tonnikalahiutaleita vedessä vai öljyssä (vai sitten molemmissa?). Pieni hetki... Joo, öljyssä ja vedessä. Mutta noissa nyt tarkoitus onkin maistaa, että maistuuko ne sellaiselle härskiintyneelle turskaöljylle vai tonnikalalle.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20165/20484 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ostin viimeksi 0,75 sentin kolan 1,5 litraa Lidlistä sunnuntaina 5.4.2026. Ei ollut ainakaan vielä purrut sokerivero siihen. Sokeria siinä on 0,5 grammaa sataa grammaa kohden. Vaikuttaako se, vai onko vaan aiempaa tuotantoa?

Totta muuten, että maanalaisissa tiloissa on hankalampi suunnistaa. Niin, ja uuden hyvinvointikeskuksen (lue: terveyskeskus) rakentaminen sotkee nyt kuvioita vielä. Kyllä Sähkötalon Lidliin pääsi ennen myös Runeberginkadulta ja Kampinkujalta ihan Sähkötalon juuresta. Tulee pääsemään taas jos tai kun uusi rakennus valmistuu vuonna 2027.

Enpä osaa sanoa, omassa Lidlissäni korottivat heti hintoja 1.4. Luulin että kyseessä oli aprillipila, mutta ei ollut. Mitä tulee näihin makeutusaineisiin, jotkut eivät tosiaan erota niitä helposti oikeasta sokerista, mutta itse kyllä huomaan selvästi. Voi olla että olen jonkinlainen supermaistaja, sillä pidän monia asioita pahanmakuisina, mitä monet taas syövät ihan iloisesti. Jopa 25 prosenttia maailman väestöstä lukeutuu supermaistajiin, joten ne eivät ole niin harvinaisia.

T. Lidl-mies

20166/20484 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein pitsoja, pakastimesta lähti yksi mozzarella ja kourallinen sieniä. Laitoin taikinaan loput kasvisjuustosta - sen ostin niitä parin viikkoa sitten pidettyjä kahvituksia varten (jäi piirakasta puolisen desiä sitä raastetta yli). Käytin omaan pitsaani jääkaapista vuohenjuuston jämät, se alkoi olla jo sillä hilkulla, että kohtapuolin olisi pitänyt heittää menemään. Samalla uuninlämmityksellä paistoin focacciaa, siihen meni purkinloppu oliiveja ja puoli purkkia sitruunapestoa (olettaisin, purkissa on tekstit vain italiaksi, enkä ole vielä kovin pitkällä italian opinnoissa). Focaccia ei oikeastaan ole meillä "leipää", se on enemmänkin herkkua. Eli joudun varmaan huomenna leipomaan jotain muuta leipää... täytyy miettiä joku uuniruoka sitten, että saa samoilla sähköillä tehtyä sen.

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20167/20484 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Eli Helsingissä Lidliä etsiessä pitää olla mukana puhelimessa google maps, kompassi, asemakaavapiirustus 1800-luvulta, eväät ja kunnon kävelykengät?

Kiusa se on pienikin kiusa

20168/20484 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Hmmm. Eli Helsingissä Lidliä etsiessä pitää olla mukana puhelimessa google maps, kompassi, asemakaavapiirustus 1800-luvulta, eväät ja kunnon kävelykengät?

Tottakai 😁 Suosittelen lisäksi Väyläviraston tietyökarttaa!

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20169/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä tonnikala (palana vedessä ilmeisesti) tarjouksessa, 10€/kg. Onko tuo edes halpa, kannattaako lähteä hakemaan?

Vierailija
20170/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä tonnikala (palana vedessä ilmeisesti) tarjouksessa, 10€/kg. Onko tuo edes halpa, kannattaako lähteä hakemaan?

Palatonnikalaksi halpaa tai ainakin edullista. Halvin hiutaletonnikala on 5€/kg, mut se harvoin on syömäkelpoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20171/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä tonnikala (palana vedessä ilmeisesti) tarjouksessa, 10€/kg. Onko tuo edes halpa, kannattaako lähteä hakemaan?

Tonnikala on niin makuasia! Kaikkein halvin on Lidlin Nixe tonnikalahiutaleet joko vedessä tai auringonkukkaöljy-vesiseoksessa, 78 senttiä purkki 160/112 grammaa. Valutettuna ilman nestettä hinnaksi tulee 6,96 kilo.  Tämä kelpaa mulle hyvin tonnikalapataan jossa kala menee joka tapauksessa mössöksi.

Tokmannin Priima palatonnikalat vedessä tai auringonkukkaöljyssä maksaa viisi euroa kolme purkkia 185/130 grammaa, eli valutettuna hinta on 12,82 kilo.

Pirkan tonnikalapalat vedessä tai auringonkukkaöljyssä maksaa plussakortilla 3,50 kaksi purkkia 200/150 grammaa, valutetun sisällön hinnaksi tulee 11,67 kilolta ja ilman plussakorttia huikeat 15,20 kilo.

S-ryhmältä sitten löytyy Rainbowta, X-trata ja Coopia ja niitä on julmettu valikoima, mutta esimerkkinä Triplan Prisman Coop paloina oliiviöljyssä maksaa 16,73 kilo.

Nämä kaikki edellä mainitut on ns. halpismerkkejä. Jos haluaa jotain Calvoa tai Abbaa nousee hinta sitten jo 23-30 euron tienoille.

Tuo tarjous on "tonnikalafileet" vedessä, en tiedä miten se eroaa "tonnikalapaloista". Normaalisti saman tuotteen hinnan mainitaan olevan 11,93 per kilo.

Riippuu täysin käyttötarkoituksesta ja omasta mieltymyksestä mitä tonnikalaa käyttää ja onko siis kympin kilohinta itselle edullista.

Kampin Pimu

Vierailija
20172/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... mitä tekisin 1200 eurolla vuodessa? Ulkomaanmatkan? Laittaisin harrastuksiin? Ostaisin vaatteita? 

 

En kyllä keksi yhtä ainoaa parempaa sijoituskohdetta, kun se ylimääräinen satanen ruokaan joka kuukausi. Elämän laadun kannalta paras sijoitus. Mitä varten te ruoasta pihistelijät oikein säästätte? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20173/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mitä tekisin 1200 eurolla vuodessa? Ulkomaanmatkan? Laittaisin harrastuksiin? Ostaisin vaatteita? 

 

En kyllä keksi yhtä ainoaa parempaa sijoituskohdetta, kun se ylimääräinen satanen ruokaan joka kuukausi. Elämän laadun kannalta paras sijoitus. Mitä varten te ruoasta pihistelijät oikein säästätte? 

Rahaa ei ole enempää.

Käytetään säästynyt raha johonkin kivaan, vaikka kylpylälomaan kotimaassa, tai pariin ruotsinristeilyyn, tai tekoripisiin ja rakennekynsiin ja niiden ylläpitoon.

Maksetaan mopoauton vakuutus. Maksetaan lemmikin eläinlääkärikäynnit. Ostetaan satasella lisää viinaa.

 

Mitä se sinulle kuuluu?

Vierailija
20174/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt 1,99e maksanutta mämmiä koko roveellisen katsoessani ja kommentoidessani eduskunnan huuhaa-tuntia. (Hmmm. Kuinka rove pitäisikään taivuttaa oikein ja miksi vain mämmissä on rove? Söin roveen?)

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20175/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen syönyt 1,99e maksanutta mämmiä koko roveellisen katsoessani ja kommentoidessani eduskunnan huuhaa-tuntia. (Hmmm. Kuinka rove pitäisikään taivuttaa oikein ja miksi vain mämmissä on rove? Söin roveen?)

-winner-

Roppeen?

20176/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mitä tekisin 1200 eurolla vuodessa? Ulkomaanmatkan? Laittaisin harrastuksiin? Ostaisin vaatteita? 

 

En kyllä keksi yhtä ainoaa parempaa sijoituskohdetta, kun se ylimääräinen satanen ruokaan joka kuukausi. Elämän laadun kannalta paras sijoitus. Mitä varten te ruoasta pihistelijät oikein säästätte? 

Niin, valintojahan nämä ovat. Jos nyt ei satu olemaan nallewahlroos, on raha rajallista. Aina se on jostain pois. Kun voi järkevällä valinnalla päästä edellisemmin, miksi en niin tekisi.

Kampin Pimu

Vierailija
20177/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tonnikala ei ole tonnikalaa vaan boniittia.

20178/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tonnikala ei ole tonnikalaa vaan boniittia.

Boniitti on tonnikalan sukuinen kala. Käytännössä kaikki säilykeyonnikala on boniittia.

Kampin Pimu

20179/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on lammas syöty. Loppuliemi menee pakastimeen jos mahtuu. 

Kampin Pimu

20180/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen syönyt 1,99e maksanutta mämmiä koko roveellisen katsoessani ja kommentoidessani eduskunnan huuhaa-tuntia. (Hmmm. Kuinka rove pitäisikään taivuttaa oikein ja miksi vain mämmissä on rove? Söin roveen?)

-winner-

Meilläpäin puhutaan ropposesta, eli söit mämmiropposellisen.

 

Jos taivuttaisin rove-sanan, niin ehkä söit roppeellisen?

 

Koska kuitenkin olen laiska ja mukavuudenhaluinen, kävin katsomassa Kotuksen sivuilta:

rove

TAIVUTUS 
substantiivi (taivutus: ropeen, rovetta, ropeessa jne.)
tuokkonen.
Marja-, mämmirove.
2024 Kotimaisten kielten keskus ja Kielikone Oy

 

Eli winner söi ropeellisen mämmiä.

 

Ja Kotuksesta selvisi se, että rove, ropponen ovat peräisin verbistä ropista, ja ne tulee sitten siitä, että se tuohesta tehty mämmituokkosellinen ropisee?

Kiusa se on pienikin kiusa