Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivoisin tositv-ohjelmaa jossa suurten ikäluokkien edustajat hakee itse töitä omien ohjeidensa mukaisesti.

Vierailija
24.03.2023 |

Muitakin variantteja tästä mallista voisi olla.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin ehdottomasti. Tiukka kädenpuristus ja katse silmiin, kyllä töitä tekevälle löytyy:D Sitten pyydetään poistumaan ja seuraamaan rekrytointisivua tai laittamaan avoin hakemus. Näihin tulee sitten 4kk kuluttua vastaus että valintamme ei juuri tällä kertaa osunut teihin.

Minun piti joitain vuosia sitten hakea opintolainaa, ja 50-luvulla syntynyt äitini väitti kivenkovaan että on pakko käydä pankissa (omien sanojensa mukaan kyllä tietää nämä asiat, että ei muuta kuin kävelet tiskille ja kysyt) ja kun kävelin siihen tiskille selvittämään asiani niin virkailijakin oli vähän hämillään ja sanoi että teet vain netissä sen hakemuksen. Äiti oli tietysti aivan tuohtunut että ei hän ollut väärässä kun ennen ainakin tehtiin näin...

Et voinut sitten itse selvittää, miten lainaa haetaan? Ilmankos on vaikea saada töitä.

82/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 70_vuotias mutsi on sitä mieltä, että jos on kiinnostunut jostain työpaikasta, niin sinne kannattaa soittaa esimiehelle. Minä taasen olen sitä mieltä, että sinne kannattaa lähettää työhakemus s-postilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D

Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.

Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä. 

Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.

No sitten ei ole ihme, jos ohjeet ei toimi. Jos työnantajapuolikin on noin tärkeä omasta itsestään. Normaali kohtaaminen ei ole enää trendikästä.

Meillä täällä on kahvila-lounasravintola, jossa on töissä ainoastaan eläkeläisiä. Nuoret ei kuulemma tule töihin, vaikka palkkakin on ihan kohtuullinen. Kun se ei ole tyylikäs baristakahvila.

Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.

En usko hetkeäkään tuohon kohtuulliseen palkkaan. Tässä on 100% varmasti kyse siitä että yrittäjä maksaa niin vähän että työtä ei pysty ottamaan vastaan kukaan muu kuin sellainen jolla on jo jokin muu toimeentulo alla (eläke, jokin kehitysvammaisten tukimuoto). Tämä on todennäköisesti täysin tarkoituksellista ja suunniteltua, eikä mitään "vapaamielisyyttä". Lisäksi saa asiakkailta sympatiaa ja vapaamielisen maineen kun uhriutuu kuvailemallasi tavalla ja palkkaa ihmisiä joiden ei edes tarvitse elää palkallaan.

Olet väärässä, hän maksaa täysin normaalit alan sopimusperäiset palkat. Siitä hän on jopa hyvin tarkka. Tunnen hänet henk.koht. ja tiedän muustakin syystä, koska olen itsekin siinä kahvilassa työskennellyt.

Hän on iso yrittäjä, omistaa muun alan liikkeitä kolmella tai neljällä paikkakunnalla. Nuoret ei tule töihin kahvilaan koska siellä pitää tehdä työtä säännöllisesti ja pienissä tiloissa, netin näpyttämiselle ei ole aikaa, sille ei anneta arvoa, että työnantaja on hyvä ja antaa monenlaisia etuja työntekijöilleen.

Paikka ei ole trendikäs, siellä ei käy nuoria juuri asiakkainakaan.

Työnantaja laittoi ilmoituksen paikallisen ravintola-alan oppilaitokselle, että tarjoaisi kesätöitä opiskelijoille ja valmistuneille, mahdollisesti vakituisestikin. Ei kiinnostanut kuin yhtä.

Vierailija
84/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten lopussa kaikki osallistujat pakotetaan lähihoitajan koulutukseen kun kukaan ei ole onnistunut työllistymään.

Tai kuntouttavaan työtoimintaan. Jos ei ole aikaisemmin syrjäytynyt, siellä kyllä oppii. Vähän kuin pikkurikolliset oppii linnassa kunnon kriminaaleiksi ja syömishäiriöiset laitoshoidossa uusia niksejä olla syömättä.

Vierailija
85/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D

Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.

Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä. 

Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.

No sitten ei ole ihme, jos ohjeet ei toimi. Jos työnantajapuolikin on noin tärkeä omasta itsestään. Normaali kohtaaminen ei ole enää trendikästä.

Meillä täällä on kahvila-lounasravintola, jossa on töissä ainoastaan eläkeläisiä. Nuoret ei kuulemma tule töihin, vaikka palkkakin on ihan kohtuullinen. Kun se ei ole tyylikäs baristakahvila.

Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.

En usko hetkeäkään tuohon kohtuulliseen palkkaan. Tässä on 100% varmasti kyse siitä että yrittäjä maksaa niin vähän että työtä ei pysty ottamaan vastaan kukaan muu kuin sellainen jolla on jo jokin muu toimeentulo alla (eläke, jokin kehitysvammaisten tukimuoto). Tämä on todennäköisesti täysin tarkoituksellista ja suunniteltua, eikä mitään "vapaamielisyyttä". Lisäksi saa asiakkailta sympatiaa ja vapaamielisen maineen kun uhriutuu kuvailemallasi tavalla ja palkkaa ihmisiä joiden ei edes tarvitse elää palkallaan.

Olet väärässä, hän maksaa täysin normaalit alan sopimusperäiset palkat. Siitä hän on jopa hyvin tarkka. Tunnen hänet henk.koht. ja tiedän muustakin syystä, koska olen itsekin siinä kahvilassa työskennellyt.

Hän on iso yrittäjä, omistaa muun alan liikkeitä kolmella tai neljällä paikkakunnalla. Nuoret ei tule töihin kahvilaan koska siellä pitää tehdä työtä säännöllisesti ja pienissä tiloissa, netin näpyttämiselle ei ole aikaa, sille ei anneta arvoa, että työnantaja on hyvä ja antaa monenlaisia etuja työntekijöilleen.

Työnantaja laittoi ilmoituksen paikallisen ravintola-alan oppilaitokselle, että tarjoaisi kesätöitä opiskelijoille ja valmistuneille, mahdollisesti vakituisestikin. Ei kiinnostanut kuin yhtä.

Jos palkka on ok, sitten kyse on todennäköisesti siitä että ei tarjoa täysiä työtunteja. Tämä on toiseksi yleisin syy miksi ei löydy tekijöitä. On täyttä huttua, että nuorille kelpaa vain työt trendikkäissä paikoissa joissa on aikaa "netin näpyttämiselle". Tuo on juuri sitä ylimielisyyttä minkä takia teidän ikäluokkaa usein pidetään huonosti käyttäytyvänä.

Vierailija
86/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seitsemänkymppiset eläkeläiset hakisivat töitä?

Koska kuulemma tietävät niin valtavan hyvin, miten se tapahtuu.

Siis kuka tietää? Mainitse yksi, edes yksi!

Esim. jokainen boomeri jonka kanssa olen koskaan aiheesta keskustellut. Siis *omasta* mielestään tietää.

Ja kuinkahan monen boomerin kanssa olet näistä asioista keskustellut? Ninpä niin, et yhdenkään.

Kuule, kyllä se asenne on suurilla ikäluokilla vahvassa, että a) joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä ja b) töitä saa kaikki jotka tahtoo.

Ensimmäistä kertaa törmäsin tuohon asenteeseen, toki edeltävän sukupolven suusta, kun en 90-luvulla saanut kesätyöpaikkaa. Pappani veli kysyi, mihin olen menossa kesätöihin, ja kun kerroin etten päässyt mihinkään (en päässyt ikinä edes niihin kaupungin kahden viikon paikkoihin, koska isäni oli virkamies), tuo isosetä, maailman lempein mies muuten, sanoi oikein vihaisesti: "Kyllä töitä tekevälle aina löytyy." Kiitos, että teit selväksi vian olevan minussa...

Nyttemmin olen törmännyt samaan omien 40-luvun lopulla syntyneiden vanhempieni kanssa. Minulla on useampikin sairaus, joiden takia olen vajaakuntoinen työnhankija, mikä tietysti merkittävästi heikentää työmahdollisuuksiani. No, isäni sanoi juuri tuon "ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä..." -lausahduksen, ja kertoi mm., että "kyllä ennen vanhaan piti sinnitellä töihin vaikka olisi vähän väsyttänytkin, muuten tuli nälkä". Isä kyllä itse aikanaan teki lyhennettyä työviikkoa työuupumuksen takia, mutta se on päässyt kätevästi unohtumaan.

Äitini taas ehdottelee minulle koko ajan uusia mahdollisia sairauksia, jos löytyisi jotain fibromyalgiaa ja CFS:ää kunniallisempa podettavaa. Se, että minä olen joskus kontannut kauppareissulta loppumatkan kotiin kun jalat petti, ei merkitse mitään: vain se merkitsee, että diagnooseillani on lorvikatarrin maine, ja olen siten suvun häpeäpilkku. Täsmälleen samat oireet MS-taudin aiheuttamina olisivat ilmeisesti hyväksyttävämpiä.

Suoritin tuossa yhden tutkinnon, kun ajattelin voivani sen alan töitä tehdä, ja koko koulutuksen ajan vanhempani suhtautuivat minuun paljon myönteisemmin. Nyt, kun olen taas luuseri työtön kuntouttavassa työtoiminnassa, mitään mitä sanon ei oteta vakavasti. Koska en käy töissä, en voi tietää mistään mitään.

-eri, N40-

Vierailija
87/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin ehdottomasti. Tiukka kädenpuristus ja katse silmiin, kyllä töitä tekevälle löytyy:D Sitten pyydetään poistumaan ja seuraamaan rekrytointisivua tai laittamaan avoin hakemus. Näihin tulee sitten 4kk kuluttua vastaus että valintamme ei juuri tällä kertaa osunut teihin.

Minun piti joitain vuosia sitten hakea opintolainaa, ja 50-luvulla syntynyt äitini väitti kivenkovaan että on pakko käydä pankissa (omien sanojensa mukaan kyllä tietää nämä asiat, että ei muuta kuin kävelet tiskille ja kysyt) ja kun kävelin siihen tiskille selvittämään asiani niin virkailijakin oli vähän hämillään ja sanoi että teet vain netissä sen hakemuksen. Äiti oli tietysti aivan tuohtunut että ei hän ollut väärässä kun ennen ainakin tehtiin näin...

Oma vikasi. Pitääkö kaikki vanhalta äidiltä kysyä. Eikö mitään oma-aloitteellisuutta. Mikset mennyt pankin sivuille netissä niin sieltähän asia olisi selvinnyt. Pyyhkiikö äiti vielä pyllysi?

Vierailija
88/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko eläkeläinen oikeasti antaa nuoremmille mitään työnhakuohjeita?

Antaahan ne hokee kuin papukaija MENE TÖIHIN.

Taidamme liikkua sitten eri porukoissa, kun minulle ei ole yksikään eläkeläinen tuollaista kertonut.

Ehkä et vain tapaa kovin paljon eläkeläisiä?

Minä törmäsin tässä yhtenä päivänä kirjastossa herttaiseen mummeliin, jonka olen nähnyt kirkossa, ja jonka kanssa olemme nyökkäysväleissä. Minä en ole käynyt kirkossa hetkeen, koska on muitakin velvoitteita. Tämä sitten kysymään, että miksei minua ole näkynyt, ja tiukka kysymys: "Ootkos laiska lähtemään?"

En tiedä onko tuo boomeri vai vielä vanhempi, mutta selvästikin pieninkin epäilys siitä, että joku olisi LAISKA, on aivan oiva syy alkaa nokkia käytännössä ventovierasta ihmistä.

Tuo laiskuuden pelko suurissa ikäluokissa on niin hirmuista, että se ajaa esim. äitini hääräämään koko ajan jotain täysin turhaa, verenpaineet katossa. Mitä siitä seuraisikaan, jos laiskottelisi hetken? Sitä voisi vaikka kohdata itsensä, ja sen nyt tietää millainen mörkö se oma itse on.

Vierailija
89/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on ok, sitten kyse on todennäköisesti siitä että ei tarjoa täysiä työtunteja. Tämä on toiseksi yleisin syy miksi ei löydy tekijöitä. On täyttä huttua, että nuorille kelpaa vain työt trendikkäissä paikoissa joissa on aikaa "netin näpyttämiselle". Tuo on juuri sitä ylimielisyyttä minkä takia teidän ikäluokkaa usein pidetään huonosti käyttäytyvänä.

Mietin samaa. Lisäksi kiinnittää huomion miksi tuonne kahvilaan kelpaavat vain joko nuoret tai sitten muista lähteistä pääasialliset tulonsa saavat. On paljon keski-ikäisiäkin työttöminä. Miksi heitä ei syyllistetä siitä etteivät ole hakeneet töihin tuonne kahvilaan? Heillehän se voisi sopiakin paremmin jos siellä ei nuoret ole kohderyhmää asiakkaissakaan.

Vierailija
90/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun kaverini, 25v. sähköinssi teki juuri näin ja työllistyi siltä istumalta. Eli ei se ihan mahdotonta ole, mutta varmaan erittäin harvinaista.

Ja minun mieheni pääsi asiantuntijatehtäviin soittamalla kaverilleen, että mis sie tarvihet oikein hyvää miest, tässä siul ois sellane.

Läheskään kaikilla ei kuitenkaan ole a) suhteita, b) jumalaista tuuria ja c) erityislaatuista osaamista.

Nykyaikana kaiken noista kolmesta pitää osua kohdalleen, että saa paikan yhdellä soitolla tai sisään kävelemällä.

Vierailija
91/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo laiskuuden pelko suurissa ikäluokissa on niin hirmuista, että se ajaa esim. äitini hääräämään koko ajan jotain täysin turhaa, verenpaineet katossa.

Tuossa on jotain samansukuista kuin siinä, että vastustetaan etätyön tekemistä ajattelemalla, että vain kun olet konttorilla ja puuhastelet kovasti jotain (oikeista tuloksista riippumatta), teet töitä. Sinut tulee nähdä tekemässä jotain. Vaikkapa sitten juoksemassa kopiokoneen ja kahviautomaatin väliä.

Vierailija
92/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidamme liikkua sitten eri porukoissa, kun minulle ei ole yksikään eläkeläinen tuollaista kertonut.

Minä törmäsin tässä yhtenä päivänä kirjastossa herttaiseen mummeliin, jonka olen nähnyt kirkossa, ja jonka kanssa olemme nyökkäysväleissä. Minä en ole käynyt kirkossa hetkeen, koska on muitakin velvoitteita. Tämä sitten kysymään, että miksei minua ole näkynyt, ja tiukka kysymys: "Ootkos laiska lähtemään?"

En tiedä onko tuo boomeri vai vielä vanhempi, mutta selvästikin pieninkin epäilys siitä, että joku olisi LAISKA, on aivan oiva syy alkaa nokkia käytännössä ventovierasta ihmistä.

Tuo laiskuuden pelko suurissa ikäluokissa on niin hirmuista, että se ajaa esim. äitini hääräämään koko ajan jotain täysin turhaa, verenpaineet katossa. Mitä siitä seuraisikaan, jos laiskottelisi hetken? Sitä voisi vaikka kohdata itsensä, ja sen nyt tietää millainen mörkö se oma itse on.

Tuo "laiska lähtemään" saattaa olla myös jotain ihan muuta kuin ilkeilyä ja syyttämistä sinua laiskaksi. Laiska lähtemään on myös sellainen toteamus, etteikö vaan ole huvittanut...ainakin täällä meidän murrealueella.

Vierailija
93/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun 70_vuotias mutsi on sitä mieltä, että jos on kiinnostunut jostain työpaikasta, niin sinne kannattaa soittaa esimiehelle. Minä taasen olen sitä mieltä, että sinne kannattaa lähettää työhakemus s-postilla.

Katsoin ihan piruuttani oman työpaikkani osalta, että kenen kaikkien puhelinnumero löytyy organisaation ulkoisilta sivuilta. Ei kenenkään. Ainoa puhelinnumero on vaihteen numero. Jotenkin epäilen, että sieltä ei noin vain koska tahansa yhdistetä esimerkiksi suoraan toimitusjohtajalle.

Vierailija
94/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse hakea kun soitellaan vähän väliä, ja tarjotaan keikkaa.

Vierailija
95/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ainakin ennen yritys, jossa oli riittävä määrä kehitysvammaisia, sai tuntuvat verohelpotukset, koska oli sosiaalinen yritys tai jotain.

Vierailija
96/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen tälläkin palstalla viimeksi pari päivää sitten lukenut jonkun ilmeisesti kuusikymppisen vätkytystä siitä miten nuoremmasta polvesta ei ole enää mihinkään ja että pitää soitella ja tunkea sisään yrityksiin jopa siitä huolimatta, että mahdollisessa ilmoituksessa lukee "emme vastaa puhelintiedusteluihin". Omaa työpaikkaani kun mietin niin tuollainen taukki ei takuulla saisi töitä, vähintään pidettäisiin hiukan yksinkertaisena tai vaihtoehtoisesti todella röyhkeänä. Kaikilla rekrytointeihin osallistuvilla on säännöstään kalenterit aivan täynnä, ei ne ehdi yhtäkkiä kesken päivän osallistua tuollaiseen pelleilyyn.

Meidän työpaikalle ei edes pysty marssimaan sisään. Ovesta kuljetaan lätkällä tai erikseen jonkun kutsumana ja opastamana. Kai boomerin ohje sitten tässä tapauksessa olisi vaania oven vieressä ja hyökätä kiinni heti kun joku tulee ulos tai menee sisään. Varmasti tekisi lähtemättömän vaikutuksen!

Vierailija
97/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi niin täydellinen kohtaus tähän sarjaan, suoraan elävästä elämästä tältä päivältä. Meidän 14v oli hoksannut, että Tokmannille voi päästä jo tuossa iässä ja kertoi äidilleni vm 50, että tekee hakemuksen. Siihen kuului tehdä video. Äitini oikein suuttui asiasta, että mikä on, kun ei viitsi pyöräillä kun lähimpään Tokmanniin on vain 3km. Nuori ihmetteli, että pyörällähän minä kulkisinkin, että sehän tässä on se hieno juttu, että on joku pyöräilymatkan päässä oleva työpaikka, jonne voi hakea jo alle 15-vuotiaat. Kunnes nuorikin tajusi, että mummo on nyt aidosti sitä mieltä, että sähköiset hakemukset kiinni ja videot jätetään tekemättä, vaikka niitä erityisesti ohjeissa pyydetään ja suoraan vaan pyörällä lähimpään Tokmanniin työtä pyytämään.

Ja tämähän on sinällään ihan huvittavaa, mutta todella kaameaa siinä mielessä, että nuoreni innokkuus vaihtui hämmentyneeseen häpeään ja varmasti hänelle jäi sellainen olo, että hän tekee nyt jotain puolinaisesti, huonosti tai laiskasti. Täytyy tämä hänen kanssa keskustella vielä läpi ja varmistaa, että nuori ymmärsi, että hän tekee täysin oikein ja mummo oli ihan kuutamolla.

Vierailija
98/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo laiskuuden pelko suurissa ikäluokissa on niin hirmuista, että se ajaa esim. äitini hääräämään koko ajan jotain täysin turhaa, verenpaineet katossa.

Tuossa on jotain samansukuista kuin siinä, että vastustetaan etätyön tekemistä ajattelemalla, että vain kun olet konttorilla ja puuhastelet kovasti jotain (oikeista tuloksista riippumatta), teet töitä. Sinut tulee nähdä tekemässä jotain. Vaikkapa sitten juoksemassa kopiokoneen ja kahviautomaatin väliä.

Pikkusielujen ongelma tuo ajattelutapa. Esim. sotamarsalkka Motgomery kertoo muistelmissaan, miten varasi itselleen aina useita tunteja aikaa vaan istua itsekseen ja ajatella, koska ei hyvää strategiaa voi muuten laatia. 

Melkein minkä hyvänsä suurmiehen kirjoituksia kun lukee, siellä toistuu tuo, että istuin hiljaa itsekseni ajattelemassa pitkiä aikoja.

Aika harva on päässyt maailman huipulle hääräilemällä kouristuksenomaisesti koko ajan jotain.

Ja joku joskus totesi, että kaikkein hyödyllisintä koko yhteiskunnalle on olla fiksu ja laiska, koska sellainen keksii tehokkaimmat työtavat. Pahinta on olla tyhmä ja ahkera, koska niiden aikaansaama vahinko voi olla erittäin mittavaa.

Vierailija
99/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mielestä ei ole muita työpaikkoja kuin konttorit?Katsos kun on työpaikkoja jossa on omistaja paikalla ja se ei kyyki jossain konttorissa lukittujen ovien takana.

Vierailija
100/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "laiska lähtemään" saattaa olla myös jotain ihan muuta kuin ilkeilyä ja syyttämistä sinua laiskaksi. Laiska lähtemään on myös sellainen toteamus, etteikö vaan ole huvittanut...ainakin täällä meidän murrealueella.

Äänensävy oli sen verran tiukka, että vaikka kyse olisi ollutkin "huvittamisesta", hänen mielestään oli selvästi täysin sopimatonta että minulla on TEKOSYITÄ olla käymättä kirkossa, koska selvästi kirkossa käynti on VELVOLLISUUTENI.

Tämä oli epäilemättä sitä sisarellista lähimmaisenrakkaudentäyteistä nuhtelua, jota Paavali kehotti vanhempia naisia kohdistamaan nuoremmille, vai miten se meni.

Mummeli varmaan kuolisi järkytyksestä jos tietäisi että käyn siellä vaan siksi että saan olla tunnin verran rauhassa ja kuunnella urkumusiikkia, en varsinaisesti uskonnon enkä varsinkaan lähimmäisenrakkauden takia.

OT: Yksi toinen mummeli on alkanut halata minua kadulla, jos osutaan vastakkain. Vanhat ihmiset on oikeasti ihan kamalia, et voi istua samassa kirkossa niiden kanssa ilman, että ne heittäytyvät tungetteleviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan