Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivoisin tositv-ohjelmaa jossa suurten ikäluokkien edustajat hakee itse töitä omien ohjeidensa mukaisesti.

Vierailija
24.03.2023 |

Muitakin variantteja tästä mallista voisi olla.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla rekrytointeihin osallistuvilla on säännöstään kalenterit aivan täynnä, ei ne ehdi yhtäkkiä kesken päivän osallistua tuollaiseen pelleilyyn.

Ennen vanhaan ehkä oli niin paljon löysempää töissä, että yrityksissä oli joutilasta henkilökuntaa keskustelemaan tällaisten ovelle pyrkijöiden kanssa.

Vierailija
42/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.

Missä oikein törmäät tällaiseen jatkuvaan kehoittamiseen? Ainoa missä olen tuosta lukenut on, kun nettikeskusteluissa tuosta puhutaan. Sitä alkuperäistä kehotusta ei näe missään. Onko tämä urbaanilegenda, miten joku aina kehottaa tuollaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tiedä että suuret ikäluokat syntyivät 1945-1950, eli nuorimmatkin heistä täyttävät tänä vuonna 73.

Heitä ovat boomerit.

Kyllä ap tietää tämän varsin hyvin. Kyse oli tositv-ideasta, ei uudesta työllisyyspolitiikan linjauksesta.

Vierailija
44/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seitsemänkymppiset eläkeläiset hakisivat töitä?

Koska kuulemma tietävät niin valtavan hyvin, miten se tapahtuu.

Moniko eläkeläinen oikeasti antaa nuoremmille mitään työnhakuohjeita?

Ei tarvitse, kun vilkaista esim. Facebookiin, missä juuri eläkeläiset parveilevat. Olen aika monta tälläistä mennään sinne työpaikalle kyselemään kommenttia nähnyt.

Vierailija
45/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian moni, ja täysin pyytämättä.

Vierailija
46/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotiaana menin töihin. Eläkettä alkoi kertyä 23 vuotiaana.

Vierailija
47/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.

Missä oikein törmäät tällaiseen jatkuvaan kehoittamiseen? Ainoa missä olen tuosta lukenut on, kun nettikeskusteluissa tuosta puhutaan. Sitä alkuperäistä kehotusta ei näe missään. Onko tämä urbaanilegenda, miten joku aina kehottaa tuollaista?

Jatkuvasti ainakin Facessa näkee Pirjoirmelien kommentteja. Kyllä töitä saa, aina olen saanut, mennyt vaan ainne työpaikalle kyselemään jne.

Vierailija
48/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, kun vilkaista esim. Facebookiin, missä juuri eläkeläiset parveilevat. Olen aika monta tälläistä mennään sinne työpaikalle kyselemään kommenttia nähnyt.

Missähän ryhmissä tuollaista tapahtuu, kun omissa ryhmissä en ole tuollaista ilmiötä havainnut?

Vierailija
49/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D

Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.

Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä. 

Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.

No sitten ei ole ihme, jos ohjeet ei toimi. Jos työnantajapuolikin on noin tärkeä omasta itsestään. Normaali kohtaaminen ei ole enää trendikästä.

Meillä täällä on kahvila-lounasravintola, jossa on töissä ainoastaan eläkeläisiä. Nuoret ei kuulemma tule töihin, vaikka palkkakin on ihan kohtuullinen. Kun se ei ole tyylikäs baristakahvila.

Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.

Vierailija
50/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaahan ne hokee kuin papukaija MENE TÖIHIN.

Taidamme liikkua sitten eri porukoissa, kun minulle ei ole yksikään eläkeläinen tuollaista kertonut.

Mene kuule ihan mihin tahansa vaikka nuorisotyöttömyyttä käsittelevään uutiskeskusteluun ja siellä on joku Raija 65 vee hurskastelemassa että hän oli jo 14-vuotiaana kesät peltotöissä, että kyllä töitä aina löytyy kun vaan kysyy.

Vierailija
51/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valituisessa työssä 16 vuotiaana ja sitä ennen lomilla/iltaisin.

Vierailija
52/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on todella yleinen näkemys vanhemman ikäluokan keskuudessa. Itse keskustelin vähän aikaa sitten erään naisen kanssa joka kiihtyi haukkumaan nuoria kuinka nämä eivät tee töitä toisin kuin hän joka on tehnyt niitä koko ikänsä. Kerroin hänelle että työtä on vaikea saada johon hän tokaisi juuri nämä kuuluisat sanat, että töitä kyllä saa kun haluaa ja riittää kun menee kysymään. Tämä nainen ei edes ollut paljoakaan päälle viittäkymmentä.

Vierailija
53/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaahan ne hokee kuin papukaija MENE TÖIHIN.

Taidamme liikkua sitten eri porukoissa, kun minulle ei ole yksikään eläkeläinen tuollaista kertonut.

Tai oisko sulla koulutus ja/tai töitä? Täysyy sanoa, että kyllä mä sitä boomeri-ikäistä, eli reilusti yli 70v äippä ymmärrän, että tuollaista suustaan päästää, kun peräkammarin poika vätystelee passattava vielä melkein viisikymppisenä, kun kukaan ei vieläkään ole tullut kotoa töihin hakemaan. Tai naimisiin. 

Vierailija
54/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D

Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.

Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä. 

Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.

No sitten ei ole ihme, jos ohjeet ei toimi. Jos työnantajapuolikin on noin tärkeä omasta itsestään. Normaali kohtaaminen ei ole enää trendikästä.

Meillä täällä on kahvila-lounasravintola, jossa on töissä ainoastaan eläkeläisiä. Nuoret ei kuulemma tule töihin, vaikka palkkakin on ihan kohtuullinen. Kun se ei ole tyylikäs baristakahvila.

Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.

Normaali kohtaaminen on sitä, että soitetaan tai lähetetään sähköpostia ja kysytään milloin toisella olisi hyvä hetki tavata. Ei tuntemattoman kotiinkaan marssita kutsumatta, ei myöskään työpaikoille. Se on yksiselitteisesti huonoa käytöstä, ei mitään muuta.

Vierailija
55/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka tietää? Mainitse yksi, edes yksi!

Esim. jokainen boomeri jonka kanssa olen koskaan aiheesta keskustellut. Siis *omasta* mielestään tietää.

Monenko kanssa olet keskustellut?

Taidat olla vielä sen ikäinen, että äitisi vaihtaa sinulle vaipat

Vierailija
56/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isoäitini oli tällainen. Työllistyi aikanaan hyväpalkkaiseen toimistotyöhön johon ei todellakaan nykyään pääse ilman koulutusta. Valmistuttuani jankkasi ja jankkasi että hae samaan firmaan töihin, kyllä ne ottaa, otti ne hänetkin, no ei se koulutus ole niin nöpönuukaa. Kun en suostunut tähän hänpäs päätti itse marssia kyseisen työpaikan konttoriin ja soitti minulle pöyristyneenä että "eivät päästäneet pomon puheille tai edes alaovista sisään, vaikka hän on ollut täällä töissä joskus!!!"

Vierailija
57/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-vuotiaat eivät kuulu ns. suuriin ikäluokkiin.

Tällä hetkellä Suomen suurin ikäluokka on vuonna 1983 syntyneet.

Vierailija
58/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin ehdottomasti. Tiukka kädenpuristus ja katse silmiin, kyllä töitä tekevälle löytyy:D Sitten pyydetään poistumaan ja seuraamaan rekrytointisivua tai laittamaan avoin hakemus. Näihin tulee sitten 4kk kuluttua vastaus että valintamme ei juuri tällä kertaa osunut teihin.

Minun piti joitain vuosia sitten hakea opintolainaa, ja 50-luvulla syntynyt äitini väitti kivenkovaan että on pakko käydä pankissa (omien sanojensa mukaan kyllä tietää nämä asiat, että ei muuta kuin kävelet tiskille ja kysyt) ja kun kävelin siihen tiskille selvittämään asiani niin virkailijakin oli vähän hämillään ja sanoi että teet vain netissä sen hakemuksen. Äiti oli tietysti aivan tuohtunut että ei hän ollut väärässä kun ennen ainakin tehtiin näin...

Vierailija
59/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän ryhmissä tuollaista tapahtuu, kun omissa ryhmissä en ole tuollaista ilmiötä havainnut?

No se on ainainen ilmiö ; kun yksi eläkeläinen on jotain sanonut, se on heti KAIKKI. Varsinkin nuoret naiset on kärkkäitä tarttumaan jonkun yhden sanomisiin ja kauhea loukkaantuminen ja närä sitten kaikkia vanhempia ihmisiä kohtaan. Kun MITÄÄN ei saisi sanoa, minähän olen maailman tärkein ihminen! Minulta ei saa kysyä mitään, minua ei saa neuvoa missään, minulle ei saa edes puhua. Kun MINÄ.

Vierailija
60/150 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin 13-vuotiaana ja 23-vuotiaana alkoi eläke kertyä. T. 70-lukulainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi