Toivoisin tositv-ohjelmaa jossa suurten ikäluokkien edustajat hakee itse töitä omien ohjeidensa mukaisesti.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on idea tosi-tv-sarjaksi: otetaan ryhmä milleniaaleja ja pannaan ne elämään sellaisilla ehdoilla ja sellaisissa oloissa kuin boomerit nuorina aikuisina 60-luvulla. Alkajaisiksi poistetaan opintotuki, asumistuki, pitkät vanhempainvapaat, kotihoidontuki ja subjektiivinen päivähoito-oikeus.
Sitten katsotaan, vieläkö länkyttävät boomereille, kuinka nämä ovat saaneet kaiken hopealautasella eteen kannettuna.
Ottaisin riemusta kiljuen vastaan nuo olot. Pitkiä opintoja ei tarvita kun töihin pääsee mihin vain ja töissä voi edetä ilman koulutustakin. Ei tarvitse ottaa opintolainaa ja työllistyminen on varmaa. Asuminen on halpaa ja palkat ovat korkeat joten asumistuen puuttuminen ei tunnu missään. Päivähoito toimii joten kodinhoidontukea ja muuta ei tarvita. Eläke kertyy kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on idea tosi-tv-sarjaksi: otetaan ryhmä milleniaaleja ja pannaan ne elämään sellaisilla ehdoilla ja sellaisissa oloissa kuin boomerit nuorina aikuisina 60-luvulla. Alkajaisiksi poistetaan opintotuki, asumistuki, pitkät vanhempainvapaat, kotihoidontuki ja subjektiivinen päivähoito-oikeus.
Sitten katsotaan, vieläkö länkyttävät boomereille, kuinka nämä ovat saaneet kaiken hopealautasella eteen kannettuna.Nelivuotisella opistokoulutuksella hyviin tuloihin jo opiskeluaikana, ja työtä löytyy kun vähän kavereilta kyselee? Pankista saa lainan kävelemällä sisään, kun pärstä on tiedossa. Inflaatio syö asuntolainat? Elintaso nousee kohisten eikä loppua näy. Lapsenhoito järjestyy kun vähän naapurille maksaa? Isovanhemmat tulevat hoitamaan kun vähän vinkkaat.
Ja p*skat ! Anteeksi brutaali ilmaisu, mutta mä en tunnista yo:sta kuin isovanhemmat. Lainaa en ole koskaan saanut helposti välillä en ollenkaan. Lapsi päiväkotiin 11k vanhana ja duuniin. Työtä sai mutta ei sitäkään kävelemällä hommattu ja 90-luvun lamassa se oli lähteä alta. Monelta lähti ja myös henki. Opistokoulutuksella hyvät tulot , njaa 4000 e urani huipulla 40 vuoden jälkeen.
Kai se sitten jossain jollekin on ollut helppoa kun sitä täällä jatkuvasti huudetaan. Minulla eikä tuttavapiirissäni ole ketään jonka elämä olisi mennyt ko.kuvauksen mukaan. Elintasokin luokkaa asunto+ auto.
Mitä sinä sillä voittaisit, jos boomerit katoaisivat kuin taikaiskusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä on kyllä tarjolla mutta kun laiskat luuserit ei viitsi tehdä.Kouluttautukaa oikeille aloille niin voitte lopettaa ikänsä töitä tehneiden kadehtimisen.
Mikä on oikea ala sille, joka joutuu kolmenkymmenen vuoden työuran jälkeen työttömäksi 55-vuotiaana eikä työllisty millään, vaikka kuinka tekee hakemuksia? Kerrotko?
Minä olen tavallisella as.palvelualalla ja tälläkin hetkellä on useampi työpaikka tarjolla.Olen 64.
Haitko sinne kuusikymppisenä?[/quo
Täh? Tällä hetkellä on tarjolla useampi työpaikka ja olen 64.Määräaikainen sopimus päättyi ja pyydettiin jatkamaan ja lisäksi on toinen työpaikka johon pääsisin vaikka heti.Määräaikaisessa aloitin vuosi sitten.
Niin eli toisin sanoen olet jo tuttu naama etkä mikä tahansa uusi työnhakija. Onko noin vaikea ymmärtää että sillä on väliä?
Olisiko sellainen tosi tv ohjelma hyvä, jossa ei olisi alunperin nämä vihatut boomerit ollenkaan syntyneetkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D
Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.
Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä.
Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.
Ja sun mielestä ei ole muita työpaikkoja kuin konttorit?Katsos kun on työpaikkoja jossa on omistaja paikalla ja se ei kyyki jossain konttorissa lukittujen ovien takana.
On joo, muun muassa erilaiset myymälät.
Oli aina tosi turhauttavaa, kun jokaisen rekryn alettua paikalle ilmaantui pyörimään hakemuksen lähettäneitä, selvästi kun jossain joku mummo tai setä tai täti on sanonut, että pitää itse vielä mennä käymään, vaikka on hakemuksen jo lähettänyt.
Se oli täyttä ajan hukkaa kaikille ja vaikken itse rekrytoinneista päättänytkään, eikä yksikään omatoimisesti paikalle ilmestynyt koskaan saanut paikkaa.
Toinen ryhmä on ne, ketkä tulevat tuomaan CV:nsä, vaikkei yhtäkään paikkaa ole auki. Ne päätyivät aina suoraan silppuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 72v ja menee kesätöihin hoitamaan kehitysvammaisia. Kun ei nuoret työttömät suostu töihin, niin vihatut boomerit vievät heiltä duunit.
Taitaa äitisi olla perushoitaja tai vastaava ammatiltaan? Sinne meinaa ei oteta nykyään enää kouluttamattomia ja avustajia vaan aletaan vaatia 2/3 valmis tutkinto.
Eipä ole, oli aikanaan opettajana.
Älä valehtele, näihin hakevat kesätöihin hoitoalan opiskelijoita ja jo valmiita hoitajia. Ei opettajia. Ja kyllä niihin hakee nuoria jotka opiskelevat tai ovat jo valmistuneet ei mitään ongelmaa ole saada, vanhusten puolelle kyllä
Joku tuotantoyhtiö tuollaiseen juuri haki osallistujia meidän( kin) paikallisessa puskaradioryhmässä. Ja oli siis ihan joku näitä jotka pärjäävät, Yellow tms.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tiedä että suuret ikäluokat syntyivät 1945-1950, eli nuorimmatkin heistä täyttävät tänä vuonna 73.
Heitä ovat boomerit.
Siis nämä ovat mulkkuboomereita. Ahneita kaikkitietäviä. Esim jak nyma, joka on ylellä vieläkin, vaikka on eläkkeellä.
Nelivuotisella opistokoulutuksella hyviin tuloihin jo opiskeluaikana, ja työtä löytyy kun vähän kavereilta kyselee? Pankista saa lainan kävelemällä sisään, kun pärstä on tiedossa. Inflaatio syö asuntolainat? Elintaso nousee kohisten eikä loppua näy. Lapsenhoito järjestyy kun vähän naapurille maksaa? Isovanhemmat tulevat hoitamaan kun vähän vinkkaat.
Veikkaan, että aika moni kirkuisi riemusta. Ymmärrätkö, että nuo kaikki mainitsemasi asiat ovat suoraa seurausta siitä, että töitä ei ole kaikille halukkaille? Ihmisiä säilötään opintoihin, kotiäideiksi, ja subjektiivinen tarvitaan siksi, että vanhemmilla leviää pää kun tiedossa on, että töihin ja omistusasuntoon pitää pyrkiä niin surkealla ja epävarmalla palkalla, että sinne tarvitaan vielä paljon muutakin kuin kahden ihmisen tulot.