En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä
Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.
Kommentit (473)
Painot nousee kun laitat lisää painoja tankoon.
Ruoka? Paljonko syöt? Jos haluat kasvattaa lihasta, pitää tulla pluskaloreita. Ja tarvitset riittävästi myös hiilihydraatteja! Ja tietysti proteiinia ja rasvaa.
Ikävä tosiasia on, että kaikilla ei vaan se lihas kasva. Kovinkaan helpolla ainakaan.
Jos oot oikeasti treenannut vuoden eikä mitään tapahdu, niin joku kusee pahasti. Salitreeni menee hukkaan, jos ei hoida kaikkea muuta kuntoon. Ilman kunnon proteiinia, ravintoa ja unta koko treeni on tyhjän kanssa. Sun kroppa ei rakenna lihasta ilman rakennuspalikoita. Sitä varten sitä safkaa ja protskua tarvitaan. Hanki vaikka tota suklaan makuista https://www.vitamiini.org/proteiinijauhe-testi/ protskujauhetta niin johan alkaa maistumaan ja lihaksia näkymään.
Todennäköisesti rytkyttelet liian isoja painoja liian nopeilla liikkeillä ja hermotus ei ole kunnossa.
Korjauksena tilanteeseen, tee pitkää hidasta sarjaa. Hidas lasku ja hiukan nopeampi nosto. Hitailla toistoilla saa hermotuksen kuntoon ja treeni käy paremmin treenattavaan lihakseen. Aloita vaikka 3x12 sarjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tosiasia on, että kaikilla ei vaan se lihas kasva. Kovinkaan helpolla ainakaan.
Niin, oletko säap ektomorfi? Eli hoikka?
Vähän jää aloituksesta fiilis, että käyt suorittamassa, et treenaamassa. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että viimeiset toisto todellakin tuntuvat siltä, että ollaan suorituskyvyn rajoilla, treenin jälkeen on hiki ja paikat tuntuvat siltä, että on muutakin tehty kuin selfieitä napsittu.
Salilla käyminen on 70-85% kiinni ravinnosta ja 15-30% kiinni itse treenaamisesta.
Aika vaikea kertoa mitään kun et itse kerro yhtään mitä siellä salilla teet/olet tehnyt. Jos istuu reidenloitontajassa selaamassa instaa, niin ei varmaan juu painot paljoa nouse.
Jos haluaa lihaksia, pitää syödä aika paljon. Todella paljon. Ei lihakset tyhjästä kasva.
Usein kehityksen puute johtuu jostain muusta kuin itse treenistä esim. ravitsemuksesta, palautumisesta tai stressistä. Syötkö varmasti tarpeeksi kaloreita ja erityisesti proteiinia? Lihas tarvitsee rakennusaineita, eikä se kasva pelkällä treenillä.
Sulla on siis ohjelma, jossa on määritelty toistomäärät. Jääkö sinulla siis sarjat joka kerta kesken, eli et saa tehtyä kaikkia toistoja, mitä ohjelmaan on laitettu? Vai mitä tarkoitat, että painot ei nouse?
Yleensähän toimitaan niin, että kun saat tehtyä kaikki sarjat puhtaasti, on aika nostaa seuraavalla kerralla painoja.
Oon treenannu 30 vuotta ja tässä viime vuosina on yleistynyt ihan selvästi yks semmonen juttu mikä sabotoi monen treenin.
Puhelin.
Salilla istutaan puhelin kourassa eikä keskitytä oikeaan tekemiseen eli siihen treenaamiseen.
Tami Tamminenkin jo sanoi että "98% fokus on 50% suoritus" tms. Tämä toimii myös salila, jos lihas ei saa tarpeeksi ärsykettä se ei kasva.
Kun treeni on tarpeeksi vaativaa niin sitte pitää syödä kunnolla ja sen jälkeen levätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa lihaksia, pitää syödä aika paljon. Todella paljon. Ei lihakset tyhjästä kasva.
Eikä pidä.
Palautuminen on huonoa, et joko syö tarpeeksi, nukut liian vähän tai unen laatu huonoa. Tai sitten et treenaa tarpeeksi kovaa. Jos tulosta haluaa, niin mukavuusalueelta on pakko välillä poistua.
Vierailija kirjoitti:
Salilla käyminen on 70-85% kiinni ravinnosta ja 15-30% kiinni itse treenaamisesta.
Laitatko väitteesi tueksi tutkimusfaktaa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuloksia (sellaisia, että aika ajoin saa lisätä tankon / laitteeseen lisää painoj) tulee ihan tavallisellakin syömisellä.
Syömisen ohessa muista tehdä myös saliohjelmassa vaihtelevuutta.
Esim. 2kk voimapainoitteista, sitten vaihto volyymipainoitteiseen jne
Ei se määrä vaan se laatu, jo 3 kertaa viikossa riittää kunhan tekee treenit hyvin käyden koko kehon läpi viikon aikana
Saatko lisättyä toistoja tai painoja? Jos et, treeni on suunniteltu väärin tai treenaat muuten tehottomasti.
Esim. itse aloitin treenaamisen 1.5v tauon jälkeen ja sain nostettua esim. prässissä painoja 80kg -> 180kg parissa kuukaudessa. Toki mulla on salitaustaa ja aloitus oli tarkoituksella tosi varovainen