Toivoisin tositv-ohjelmaa jossa suurten ikäluokkien edustajat hakee itse töitä omien ohjeidensa mukaisesti.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D
Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.
Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä.
Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.
No sitten ei ole ihme, jos ohjeet ei toimi. Jos työnantajapuolikin on noin tärkeä omasta itsestään. Normaali kohtaaminen ei ole enää trendikästä.
Meillä täällä on kahvila-lounasravintola, jossa on töissä ainoastaan eläkeläisiä. Nuoret ei kuulemma tule töihin, vaikka palkkakin on ihan kohtuullinen. Kun se ei ole tyylikäs baristakahvila.
Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.
Tärkeä?
Kiireinen, vähän burn out, kireä, terveys menossa, ja ihan helkkarin väsynyt. Kun päivä on ohjelmoitu ja silti tulee yllätyksiä väkisinkin, pieni tarpeeton tai haitallinen katko sotkee sen kokonaan.
Terveisin tällaisen puoliso. Yksi vanha asiakas piti tapanaan hurauttaa paikalle "katselemaan". Ei vieläkään uskalla puhua mulle, kun kerran kärähdin ja sanoin, ettet sä voi tota tehdä, koska sä tapat tuon miehen jos teet noin. Toinen on ohjelmoinut päivänsä ja rukoilee, ettei tulisi liikaa keskeytyksiä, ettei toisten hommat jää seisomaan kun hän ei pysy tahdissa. Niin sitten yksi tulisi siihen seurustelemaan ja puhumaan paskaa. Ei ei ei. Sanoin, että tulkoon illalla viimeiseksi niin voivat sitten rentoutua siinä, kaksi vanhaa yrittäjää. Mutta ei mennyt perille, koska tämä asiakaskin on niin uupunut itse, ettei muista huomenna mitä on puhuttu tänään. Avioero jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, olisi mahtavaa nähdä kun marssivat yrityksiin ja pankkeihin sisälle ja kysyvät töitä. Sillä tavallahan heidän mukaansa jokainen työllistyy halutessaan :'D
Luuletko et tälläisiä työpaikkoja ei ole?Ei kaikkia työpaikkoja ilmoiteta koska turhia hakemuksia tulee paljon.
Nykyajan isoilla yrityksillä ei edes ole konttoreita joihin marssitaan noin vain sisään ja jos onkin niin ei sillä vastaanottovirkailijalla ole mitään valtuuksia antaa sulle töitä.
Itse olen osakkaana pienessä yrityksessä enkä arvostaisi jos joku marssisi meidän toimistolle reippaana lakki kourassa töitä kysymään. Kyllä vähintään pitää laittaa sähköpostilla cv ja sopia tapaamisaika. Tuo sisälle paukkaaminen jota suuret ikäluokat aina kehuvat näyttäytyy röyhkeänä toisten aikataulujen ylikävelemisenä tänä päivänä.
Tämä. Olen tälläkin palstalla viimeksi pari päivää sitten lukenut jonkun ilmeisesti kuusikymppisen vätkytystä siitä miten nuoremmasta polvesta ei ole enää mihinkään ja että pitää soitella ja tunkea sisään yrityksiin jopa siitä huolimatta, että mahdollisessa ilmoituksessa lukee "emme vastaa puhelintiedusteluihin". Omaa työpaikkaani kun mietin niin tuollainen taukki ei takuulla saisi töitä, vähintään pidettäisiin hiukan yksinkertaisena tai vaihtoehtoisesti todella röyhkeänä. Kaikilla rekrytointeihin osallistuvilla on säännöstään kalenterit aivan täynnä, ei ne ehdi yhtäkkiä kesken päivän osallistua tuollaiseen pelleilyyn.
Meidän työpaikalle ei edes pysty marssimaan sisään. Ovesta kuljetaan lätkällä tai erikseen jonkun kutsumana ja opastamana. Kai boomerin ohje sitten tässä tapauksessa olisi vaania oven vieressä ja hyökätä kiinni heti kun joku tulee ulos tai menee sisään. Varmasti tekisi lähtemättömän vaikutuksen![/qu
Ja minun työpaikalle pystyy pystyy marssimaan sisäälle ja on jopa päästy töihin kysymällä.Sinun työpaikka ei ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei ole ihme, jos ohjeet ei toimi. Jos työnantajapuolikin on noin tärkeä omasta itsestään. Normaali kohtaaminen ei ole enää trendikästä.
Meillä täällä on kahvila-lounasravintola, jossa on töissä ainoastaan eläkeläisiä. Nuoret ei kuulemma tule töihin, vaikka palkkakin on ihan kohtuullinen. Kun se ei ole tyylikäs baristakahvila.
Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.En usko hetkeäkään tuohon kohtuulliseen palkkaan. Tässä on 100% varmasti kyse siitä että yrittäjä maksaa niin vähän että työtä ei pysty ottamaan vastaan kukaan muu kuin sellainen jolla on jo jokin muu toimeentulo alla (eläke, jokin kehitysvammaisten tukimuoto). Tämä on todennäköisesti täysin tarkoituksellista ja suunniteltua, eikä mitään "vapaamielisyyttä". Lisäksi saa asiakkailta sympatiaa ja vapaamielisen maineen kun uhriutuu kuvailemallasi tavalla ja palkkaa ihmisiä joiden ei edes tarvitse elää palkallaan.
Olet väärässä, hän maksaa täysin normaalit alan sopimusperäiset palkat. Siitä hän on jopa hyvin tarkka. Tunnen hänet henk.koht. ja tiedän muustakin syystä, koska olen itsekin siinä kahvilassa työskennellyt.
Hän on iso yrittäjä, omistaa muun alan liikkeitä kolmella tai neljällä paikkakunnalla. Nuoret ei tule töihin kahvilaan koska siellä pitää tehdä työtä säännöllisesti ja pienissä tiloissa, netin näpyttämiselle ei ole aikaa, sille ei anneta arvoa, että työnantaja on hyvä ja antaa monenlaisia etuja työntekijöilleen.
Paikka ei ole trendikäs, siellä ei käy nuoria juuri asiakkainakaan.
Työnantaja laittoi ilmoituksen paikallisen ravintola-alan oppilaitokselle, että tarjoaisi kesätöitä opiskelijoille ja valmistuneille, mahdollisesti vakituisestikin. Ei kiinnostanut kuin yhtä.
Miksi se palkkaa vain nuoria, niin kuin muutkin työntekijäpulaa valittavat työnantajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sun mielestä ei ole muita työpaikkoja kuin konttorit?Katsos kun on työpaikkoja jossa on omistaja paikalla ja se ei kyyki jossain konttorissa lukittujen ovien takana.
No jonkun yksinyrittäjän tai mikroyrityksen ovesta voit ehkä vielä marssia sisään niin että törmäät heti tiskillä juuri omistajaan tai toimariin. Kaikkialla muualla se olisikin sitten jo melkoista tuuria, oli kyse sitten ravintolasta, raksasta tai kaupasta. Ja ne yksin/mikroyrittäjät on sitä sitten taas yleensä ihan syystä, eli suomeksi sanottuna niillä ei ole töitä tarjolla.
Haluan boomeri-ohjelmaan ehdottomasti kohdan, jossa annetaan työnäyte!
Voi mennä sormi suuhun heilläkin, kun puolen tunnin hommaan ei enää annetakaan kahta tuntia aikaa, tai pitäisi osata peräti joku alansa uudehko sovellus...t. katselin vierestä kun eräs voiteli käsin verkkaisesti satoja korvapuusteja, sen sijaan että ruiskutti parissa sekunnissa pellillisen ruiskun avulla. Esimies ei uskaltanut sanoa mitään, koska boomerin pahansisuisuus tiedettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.Eläke lisää kummasti motivaatiota, kaikki raha on sen lisäksi on plussaa. Tavan ihmisillä ei ole perustuloa pohjalla näihin orjapiiskurihommiin.
Ai laiskoille pitäisi palkan lisäksi vielä perustuloakin maksaa?Älä nyt viitsi oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä sormi suuhun heilläkin, kun puolen tunnin hommaan ei enää annetakaan kahta tuntia aikaa, tai pitäisi osata peräti joku alansa uudehko sovellus...t. katselin vierestä kun eräs voiteli käsin verkkaisesti satoja korvapuusteja, sen sijaan että ruiskutti parissa sekunnissa pellillisen ruiskun avulla. Esimies ei uskaltanut sanoa mitään, koska boomerin pahansisuisuus tiedettiin.
Heh-heh!Kuule kyllä näitä hitaita on nuorissa aivan kuten vanhemmissakin.Monen nuoren kohdalla saa ihmetellä miten tuollaiset aikoo pärjätä työelämässä kun ei saada mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.Eläke lisää kummasti motivaatiota, kaikki raha on sen lisäksi on plussaa. Tavan ihmisillä ei ole perustuloa pohjalla näihin orjapiiskurihommiin.
Ai laiskoille pitäisi palkan lisäksi vielä perustuloakin maksaa?Älä nyt viitsi oikeasti!
Tämä kommentti epäilemättä on saatava boomerirealityyn mukaan. Ei taideta siihen päästä ennen kuin nämä lopettavat äänestämisen.
Tosi hämmentävää itse asiassa, ettei tähän ole aiemmin ymmärretty vedota. Meillähän on perustulokokeilu meneillään koko ajan. Eläkeläiset tekevät ne työt, joihin heitä nuoremmat eivät voi tulla, koska eivät vielä ole päässeet perustulolle.
Aloittajan kanssa samaa mieltä: sinne hakemus pinoon vain olemaan hakija nro 85 ja soittelemaan työpaikkoihin nöyryyttävää puheluita.
Lisäksi liirum-laarum-kursseja ja työkkäri/Kelan kuristusotetta.
tätönen 23
Jaa, mitenkähän itse nyt mummona hakisin... No koulut on käyty ajat sitten ja osaamista moneen kertaan päivitetty. Ansioluettelo (cv) pitäisi tietty olla aina ajan tasalla. Googlea vinguttaisin oikein kunnolla ja säännöllisesti. Somesta en tykkää, mutta yritysten asioita voi silti seurata sieltä. Uutisista tarkkailisin, jos jotakin isompaa tai pienempääkin rekrytointia olisi vireillä. Avoimet hakemukset vetämään kaikkialle, mikä vain vähänkin kiinnostaisi. Tarkalla korvalla kuuntelisin, jos tuttujen työpaikoilla olis jotakin vaihtuvuutta. Mitähän vielä keksi? Kyllä siitä mielenkiintoinen reality voisi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi seitsemänkymppiset eläkeläiset hakisivat töitä?
Koska kuulemma tietävät niin valtavan hyvin, miten se tapahtuu.
Siis kuka tietää? Mainitse yksi, edes yksi!
Esim. jokainen boomeri jonka kanssa olen koskaan aiheesta keskustellut. Siis *omasta* mielestään tietää.
Ja kuinkahan monen boomerin kanssa olet näistä asioista keskustellut? Ninpä niin, et yhdenkään.
Kuule, kyllä se asenne on suurilla ikäluokilla vahvassa, että a) joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä ja b) töitä saa kaikki jotka tahtoo.
Ensimmäistä kertaa törmäsin tuohon asenteeseen, toki edeltävän sukupolven suusta, kun en 90-luvulla saanut kesätyöpaikkaa. Pappani veli kysyi, mihin olen menossa kesätöihin, ja kun kerroin etten päässyt mihinkään (en päässyt ikinä edes niihin kaupungin kahden viikon paikkoihin, koska isäni oli virkamies), tuo isosetä, maailman lempein mies muuten, sanoi oikein vihaisesti: "Kyllä töitä tekevälle aina löytyy." Kiitos, että teit selväksi vian olevan minussa...
Nyttemmin olen törmännyt samaan omien 40-luvun lopulla syntyneiden vanhempieni kanssa. Minulla on useampikin sairaus, joiden takia olen vajaakuntoinen työnhankija, mikä tietysti merkittävästi heikentää työmahdollisuuksiani. No, isäni sanoi juuri tuon "ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä..." -lausahduksen, ja kertoi mm., että "kyllä ennen vanhaan piti sinnitellä töihin vaikka olisi vähän väsyttänytkin, muuten tuli nälkä". Isä kyllä itse aikanaan teki lyhennettyä työviikkoa työuupumuksen takia, mutta se on päässyt kätevästi unohtumaan.
Äitini taas ehdottelee minulle koko ajan uusia mahdollisia sairauksia, jos löytyisi jotain fibromyalgiaa ja CFS:ää kunniallisempa podettavaa. Se, että minä olen joskus kontannut kauppareissulta loppumatkan kotiin kun jalat petti, ei merkitse mitään: vain se merkitsee, että diagnooseillani on lorvikatarrin maine, ja olen siten suvun häpeäpilkku. Täsmälleen samat oireet MS-taudin aiheuttamina olisivat ilmeisesti hyväksyttävämpiä.
Suoritin tuossa yhden tutkinnon, kun ajattelin voivani sen alan töitä tehdä, ja koko koulutuksen ajan vanhempani suhtautuivat minuun paljon myönteisemmin. Nyt, kun olen taas luuseri työtön kuntouttavassa työtoiminnassa, mitään mitä sanon ei oteta vakavasti. Koska en käy töissä, en voi tietää mistään mitään.
-eri, N40-
Jos itse tiedät, että vika ei ole sinussa niin miksi välität vanhojen ihmisten puheista? Jos he eivät ymmärrä, että ajat ovat toiset niin kai sinä silti voit ymmärtää, että heidän nuoruudessaan olisi ollut mahdotonta olla tekemättä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi niin täydellinen kohtaus tähän sarjaan, suoraan elävästä elämästä tältä päivältä. Meidän 14v oli hoksannut, että Tokmannille voi päästä jo tuossa iässä ja kertoi äidilleni vm 50, että tekee hakemuksen. Siihen kuului tehdä video. Äitini oikein suuttui asiasta, että mikä on, kun ei viitsi pyöräillä kun lähimpään Tokmanniin on vain 3km. Nuori ihmetteli, että pyörällähän minä kulkisinkin, että sehän tässä on se hieno juttu, että on joku pyöräilymatkan päässä oleva työpaikka, jonne voi hakea jo alle 15-vuotiaat. Kunnes nuorikin tajusi, että mummo on nyt aidosti sitä mieltä, että sähköiset hakemukset kiinni ja videot jätetään tekemättä, vaikka niitä erityisesti ohjeissa pyydetään ja suoraan vaan pyörällä lähimpään Tokmanniin työtä pyytämään.
Ja tämähän on sinällään ihan huvittavaa, mutta todella kaameaa siinä mielessä, että nuoreni innokkuus vaihtui hämmentyneeseen häpeään ja varmasti hänelle jäi sellainen olo, että hän tekee nyt jotain puolinaisesti, huonosti tai laiskasti. Täytyy tämä hänen kanssa keskustella vielä läpi ja varmistaa, että nuori ymmärsi, että hän tekee täysin oikein ja mummo oli ihan kuutamolla.
Onneksi sinä olet kartalla, ja voit paikata tilanteen! Ja onnittelut hienosta teinistä. Itse olin teininä niin arka, että en olisi voinut mennä noin nuorena töihin, ihailen suuresti jokaista joka uskaltaa.
Kiitos, lämmitti aidosti mieltä! Oikeastaan olen vähän yllättynyt äitini käytöksestä, vaikka tässäkin ketjussa on paljon dataa siitä, että kuvattu käytös on tyypillistä ikäluokalle. Luulen, että se video jotenkin triggeröi äitiäni, ehkä hän olisi pitänyt nuo jutut sisällään ilman tätä video-yksityiskohtaa. Ehkä hänelle tuli joku väärä käsitys, että nuoreni aikoo lähettää yritykseen jonkun Tiktokin tms.. Pitää ehkä puhua vielä äidinkin kanssa. En minä sitä sano, että joka asiasta täytyy olla perillä ja kartalla. Mutta sitä kritisoin, että miksi ryhtyä tuolla tavalla paatostamaan ja neuvomaan ikävään sävyyn, kun kerran ei ole asioista perillä ja sen hänen pitäisi itsekin hoksata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sun mielestä ei ole muita työpaikkoja kuin konttorit?Katsos kun on työpaikkoja jossa on omistaja paikalla ja se ei kyyki jossain konttorissa lukittujen ovien takana.
No jonkun yksinyrittäjän tai mikroyrityksen ovesta voit ehkä vielä marssia sisään niin että törmäät heti tiskillä juuri omistajaan tai toimariin. Kaikkialla muualla se olisikin sitten jo melkoista tuuria, oli kyse sitten ravintolasta, raksasta tai kaupasta. Ja ne yksin/mikroyrittäjät on sitä sitten taas yleensä ihan syystä, eli suomeksi sanottuna niillä ei ole töitä tarjolla.
Aika erikoista että kaupassa tai ravintolassa ei ole koskaan kauppiasta paikalla?En ole kyllä pitkän työurani aikana törmännyt sellaisiin.Meidän työpaikalle on näitä kyselijöitä myös palkattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. jokainen boomeri jonka kanssa olen koskaan aiheesta keskustellut. Siis *omasta* mielestään tietää.
Esim. Mikä on boomeri? Minä en eläkeläisenä tiedä aiheesta muuta kuin sen, että pakko on niitä hakemuksia lähettää tietty määrä, vaikka ei olisi toivoakaan työn saamisesta. Mutta miksi vaahdota siitä täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinkahan monen boomerin kanssa olet näistä asioista keskustellut? Ninpä niin, et yhdenkään.
Kuule, kyllä se asenne on suurilla ikäluokilla vahvassa, että a) joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä ja b) töitä saa kaikki jotka tahtoo.
Ensimmäistä kertaa törmäsin tuohon asenteeseen, toki edeltävän sukupolven suusta, kun en 90-luvulla saanut kesätyöpaikkaa. Pappani veli kysyi, mihin olen menossa kesätöihin, ja kun kerroin etten päässyt mihinkään (en päässyt ikinä edes niihin kaupungin kahden viikon paikkoihin, koska isäni oli virkamies), tuo isosetä, maailman lempein mies muuten, sanoi oikein vihaisesti: "Kyllä töitä tekevälle aina löytyy." Kiitos, että teit selväksi vian olevan minussa...
Nyttemmin olen törmännyt samaan omien 40-luvun lopulla syntyneiden vanhempieni kanssa. Minulla on useampikin sairaus, joiden takia olen vajaakuntoinen työnhankija, mikä tietysti merkittävästi heikentää työmahdollisuuksiani. No, isäni sanoi juuri tuon "ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä..." -lausahduksen, ja kertoi mm., että "kyllä ennen vanhaan piti sinnitellä töihin vaikka olisi vähän väsyttänytkin, muuten tuli nälkä". Isä kyllä itse aikanaan teki lyhennettyä työviikkoa työuupumuksen takia, mutta se on päässyt kätevästi unohtumaan.
Äitini taas ehdottelee minulle koko ajan uusia mahdollisia sairauksia, jos löytyisi jotain fibromyalgiaa ja CFS:ää kunniallisempa podettavaa. Se, että minä olen joskus kontannut kauppareissulta loppumatkan kotiin kun jalat petti, ei merkitse mitään: vain se merkitsee, että diagnooseillani on lorvikatarrin maine, ja olen siten suvun häpeäpilkku. Täsmälleen samat oireet MS-taudin aiheuttamina olisivat ilmeisesti hyväksyttävämpiä.
Suoritin tuossa yhden tutkinnon, kun ajattelin voivani sen alan töitä tehdä, ja koko koulutuksen ajan vanhempani suhtautuivat minuun paljon myönteisemmin. Nyt, kun olen taas luuseri työtön kuntouttavassa työtoiminnassa, mitään mitä sanon ei oteta vakavasti. Koska en käy töissä, en voi tietää mistään mitään.
-eri, N40-
Jos itse tiedät, että vika ei ole sinussa niin miksi välität vanhojen ihmisten puheista? Jos he eivät ymmärrä, että ajat ovat toiset niin kai sinä silti voit ymmärtää, että heidän nuoruudessaan olisi ollut mahdotonta olla tekemättä työtä.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta itseäni on lapsesta asti rasittanut tämä ihmeellinen tarve hyväksyä vanhempien ihmisten täysin kivikautiset asenteet, vaikka mitä sammakkoja pääsisi suusta. Että nykypäivänäkin pitäisi vaan katsoa vierestä kun vanhat papat tytöttelevät perheellisiä naisia, puristavat teiniä persuksista ja puhuttelevat työpaikan ulkomaalaista siivoojaa n-sanalla? Enpä usko. Ihan sama asennevamma on pohjimmiltaan kyseessä, kyvyttömyys muuttua.
t. tappakaa minut, jos vanhana jumitun nuoruuteni aikaisiin toiminta/yhteiskuntamalleihin
Vierailija kirjoitti:
Joo voi elämän kevät, meillä on töissä sellainen noin 60 v. matami joka vastustaa ärhäkästi jokaista sellaista uudistusta jonka avulla asiat vois tehdä nopeammin ja helpommin. Kauhea valitus alkaa aina jos pitäis opetella käyttämään jotain sovellusta. Intrasta tai Teamsista ei voi katsoa mitään. Ja kaikki - KAIKKI - pitää tulostaa, koska jotenkin asiat tulevat ymmärretyksi vasta a-neloselta luettaessa. Varmaan vähintään puolet koko reilun sadan hengen työpaikan tulosteista on sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä on kyllä tarjolla mutta kun laiskat luuserit ei viitsi tehdä.Kouluttautukaa oikeille aloille niin voitte lopettaa ikänsä töitä tehneiden kadehtimisen.
Mikä on oikea ala sille, joka joutuu kolmenkymmenen vuoden työuran jälkeen työttömäksi 55-vuotiaana eikä työllisty millään, vaikka kuinka tekee hakemuksia? Kerrotko?
Minä olen tavallisella as.palvelualalla ja tälläkin hetkellä on useampi työpaikka tarjolla.Olen 64.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi niin täydellinen kohtaus tähän sarjaan, suoraan elävästä elämästä tältä päivältä. Meidän 14v oli hoksannut, että Tokmannille voi päästä jo tuossa iässä ja kertoi äidilleni vm 50, että tekee hakemuksen. Siihen kuului tehdä video. Äitini oikein suuttui asiasta, että mikä on, kun ei viitsi pyöräillä kun lähimpään Tokmanniin on vain 3km. Nuori ihmetteli, että pyörällähän minä kulkisinkin, että sehän tässä on se hieno juttu, että on joku pyöräilymatkan päässä oleva työpaikka, jonne voi hakea jo alle 15-vuotiaat. Kunnes nuorikin tajusi, että mummo on nyt aidosti sitä mieltä, että sähköiset hakemukset kiinni ja videot jätetään tekemättä, vaikka niitä erityisesti ohjeissa pyydetään ja suoraan vaan pyörällä lähimpään Tokmanniin työtä pyytämään.
Ja tämähän on sinällään ihan huvittavaa, mutta todella kaameaa siinä mielessä, että nuoreni innokkuus vaihtui hämmentyneeseen häpeään ja varmasti hänelle jäi sellainen olo, että hän tekee nyt jotain puolinaisesti, huonosti tai laiskasti. Täytyy tämä hänen kanssa keskustella vielä läpi ja varmistaa, että nuori ymmärsi, että hän tekee täysin oikein ja mummo oli ihan kuutamolla.
Miksei teidän 14 vuotias selittänyt tälle vanhalle mummolle, että kun nimenomaan vaaditaan sähköinen hakemus. Pitäisi nyt nuorellakin vähän itsetuntoa olla ja jättää vanhan höpinät omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistaja on vapaamielinen, työllistää toisessa kohteessaan lievästi kehitysvammaisia. Sanoi minkäs teet kun ei kelpaa muille. Ja sitäpaitsi hänen työntekijänsä on motivoituneita ja hyviä työssään.En usko hetkeäkään tuohon kohtuulliseen palkkaan. Tässä on 100% varmasti kyse siitä että yrittäjä maksaa niin vähän että työtä ei pysty ottamaan vastaan kukaan muu kuin sellainen jolla on jo jokin muu toimeentulo alla (eläke, jokin kehitysvammaisten tukimuoto). Tämä on todennäköisesti täysin tarkoituksellista ja suunniteltua, eikä mitään "vapaamielisyyttä". Lisäksi saa asiakkailta sympatiaa ja vapaamielisen maineen kun uhriutuu kuvailemallasi tavalla ja palkkaa ihmisiä joiden ei edes tarvitse elää palkallaan.
Olet väärässä, hän maksaa täysin normaalit alan sopimusperäiset palkat. Siitä hän on jopa hyvin tarkka. Tunnen hänet henk.koht. ja tiedän muustakin syystä, koska olen itsekin siinä kahvilassa työskennellyt.
Hän on iso yrittäjä, omistaa muun alan liikkeitä kolmella tai neljällä paikkakunnalla. Nuoret ei tule töihin kahvilaan koska siellä pitää tehdä työtä säännöllisesti ja pienissä tiloissa, netin näpyttämiselle ei ole aikaa, sille ei anneta arvoa, että työnantaja on hyvä ja antaa monenlaisia etuja työntekijöilleen.
Paikka ei ole trendikäs, siellä ei käy nuoria juuri asiakkainakaan.
Työnantaja laittoi ilmoituksen paikallisen ravintola-alan oppilaitokselle, että tarjoaisi kesätöitä opiskelijoille ja valmistuneille, mahdollisesti vakituisestikin. Ei kiinnostanut kuin yhtä.Miksi se palkkaa vain nuoria, niin kuin muutkin työntekijäpulaa valittavat työnantajat?
Niin, miksi siellä on töissä vain eläkeläisiä ja töihin halutaan opiskelijoita tai vastavalmistuneita?
Koska liksat ovat niin pienet ja työ osa-aikaista eikä kokopäiväistä?
Onneksi sinä olet kartalla, ja voit paikata tilanteen! Ja onnittelut hienosta teinistä. Itse olin teininä niin arka, että en olisi voinut mennä noin nuorena töihin, ihailen suuresti jokaista joka uskaltaa.