Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko yrjöävät lapset koneeseen?

Vierailija
23.11.2006 |

Jos olisitte varanneet ulkomaanmatkan ja lapset sairastuisivat, peruisitteko sen vai lähtisittekö kuitenkin? Eräs perhe pilasi minun erittäin odotetun matkani tartuttamalla oksennustaudin koneessa. Olen tästä erittäin katkera ja vihainen myös Finnairille, että antoivat oksentelevien lasten istua muiden matkustajien seassa, eikä esim. taimmaisessa rivissä. Mitä mieltä ootte?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en ole ap, mutta 15 mielestäni vastasi jo tuohon kysymykseen myös paluulennosta.

15 puhuu matkan peruuntumisesta ennen sen alkamista, jolloin siis ollaan kotona.

Mutta oletteko te tiukkikset todellakin sitä mieltä, että jos kotiin lähdön alla lapsi sairastuu, perheen olisi syytä jäädä kohdemaahan, ties kuinka moneksi päiväksi. Vakuutushan korvaa korkeintaan yhden huoltajan sinne jäämisen.

Mahatauti voi kestää kevyesti viikonkin, meillä se kesti kolme päivää vielä paluun jälkeenkin.

Vierailija
22/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


ottakaa vakuutus, tehkää itsellenne selväksi mitä se kattaa ja varautukaa matkallanne myös siihen että lapset sairastuvat. olettehan vanhempina vastuullisia heidän hyvinvoinnistaan!

pysyn edelleen sanoissani, ettei vastuullinen vanhempi lähde pitkälle lennolle sairaan lapsen kanssa. oletko kuullut elimistön kuivumisesta ja mitä se voi aiheuttaa?

Eli sinusta esim. meidän olisi pitänyt a) jättää viisivuotias Amsterdamiin tai toisen meistä vanhemmista jäädä hänen kanssaan sinne ennakoimattomaksi ajaksi, ettei kukaan aikuinen vaan lentokoneessa saa mahatautia?

Kumma, kun lentoyhtiö ei edes maininnut moisesta, vaan ihan tietoisesti päästivät meidät lähtemään kotiin. Lapsi joi vähän väliä kolmetuntisen paluulennon ajan, ei päässyt kuivahtamaan, vaikka oksensikin kaksi kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" P.S. kunnon matkavakuutus korvaa myös sen jos ei pääse paluumatkalle oksennustaudin takia."



kuten sanottu; lue enemmän niin luulet vähemmän..

Vierailija
24/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SIIS KORVAA KOKO PERHEEN MATKOJA!!

Vierailija:


Kerro mikä vakuutus on tälläinen *kunnon* matkavakuutus ?

Ja korvaako se koko perheen matkan peruuntumisen ? Tuskin.

Jos lapsi on sairas, ei se molempien vanhempien ja sisarustan matkan peruuntumista korvaa.

Vierailija
25/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lähti thaikkuihin sairastuneiden lasten kanssa. oli nääs aika kallis matka eikä raaskinut jättää se vuoksi väliin..



damiin taitaa olla vajaan 3 tunnin matka, mikä sinänsä on vähän eri asia kuin vaikkapa yli 6 tunnin lento.

Vierailija
26/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi/lastesi turvallisuus vai oma mukavuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tajuatteko ollenkaan miten tarttuvia vatsataudit ovat? Yksi oksennuskerta levittää virusta aerosolina metrien päähän, ja riittää hyvin tartuttamaan.

Ajatteletteko koskaan muita kuin itseänne? Mistä tiedät miten tärkeällä matkalla muut koneen matkustajat ovat tai kuinka perusterveitä ovat? Vatsatauti voi hyvin olla toiselle täysi katastrofi, ja te menette ehdoin tahdoin tartuttamaan.

Vierailija:


Eli sinusta esim. meidän olisi pitänyt a) jättää viisivuotias Amsterdamiin tai toisen meistä vanhemmista jäädä hänen kanssaan sinne ennakoimattomaksi ajaksi, ettei kukaan aikuinen vaan lentokoneessa saa mahatautia?

Vierailija
28/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä lapsilla vatsataudit ovat " parhaimmillaankin" kestäneet alle vuorokauden, yleensä 12 tuntia. Korkeintaan 2xyrjö ja se on ohi.



Lapset 4v ja 6v, vatsataudissa viimeksi 1½ vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä paljon ajattele miten muut voi ja tulevatko kipeäksi.

Pääasia on oma lapsi ja hänen nopea kotiin pääsynsä.

Vierailija
30/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko ajatelleet että koneessa voi olla mukana myös raskaana olevia?



jos muiden ihmisten terveys ei kiinosta tipan vertaa, miten on omat lapsenne? mitä järkeä on lähteä vieraaseen maahan (esim. juuri thaimaa) yrjötautisen lapsen kanssa? lapsen vastustuskyky on alentunut sairauden vuoksi ja maassa on muutenkin vieras bakteerikanta.



äly hoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Pöpöjä on ihan joka paikassa, mikä ihme tekee lentokoneesta jonkun pyhän paikan??

Taudin voit saada ihan yhtä hyvin bussissa tai taksikuskilta matkalla lentoasemalle, chekkauksessa, turvatarkastuksessa, kohteessa.. lista on loputon.

Jos on kipeä niin on, minkäs sille mahtaa. Himaanko sitä pitäisi lukkiutua??

Vierailija
32/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välitön hoito paikan päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Vatsatauti voi olla jollekin katastrofi! Mieti, millaista on, kun on monta lasta ja kaikki oksentavat yhtäaikaisesti tai jokainen saa taudin toiseltaan ja parhaimmillaan perheessä oksennellaan viikkokaupalla. Joskus on hyvä miettiä omaa napaa pidemmälle!

Vierailija
34/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on otettu kallis loma mutta sitten päätetty säästää vakuutuksissa? tyhmästä päästä kärsii koko vartalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kylläkin oli vastaus. Vierailija:

Tajuatteko ollenkaan miten tarttuvia vatsataudit ovat? Yksi oksennuskerta levittää virusta aerosolina metrien päähän, ja riittää hyvin tartuttamaan.

Ajatteletteko koskaan muita kuin itseänne? Mistä tiedät miten tärkeällä matkalla muut koneen matkustajat ovat tai kuinka perusterveitä ovat? Vatsatauti voi hyvin olla toiselle täysi katastrofi, ja te menette ehdoin tahdoin tartuttamaan.

Vierailija:


Eli sinusta esim. meidän olisi pitänyt a) jättää viisivuotias Amsterdamiin tai toisen meistä vanhemmista jäädä hänen kanssaan sinne ennakoimattomaksi ajaksi, ettei kukaan aikuinen vaan lentokoneessa saa mahatautia?

Tajuan kyllä, että vatsatauti tarttuu, mutta jos lapsi ykää muovipussiin, se ei kyllä koko koneellista tartuta, ihan sama millainen ilmastointi.

Sellainen ihminen, jolle mahatauti on täysi katastrofi, ei lähde lentokoneeseen muutenkaan, koska useimmat tartuntataudit tarttuvat jo ennen oireita eli matkustamossa on joka tapauksessa tartunnan lähteitä.

Hiukan suhteellisuudentajua mukaan, naiset.

15 sen sijaan selitti, mitä vakuutusehdot sanovat. Minä tiedän varsin hyvin, että vakuutus korvaa yhden huoltajan ja potilaan paluun lykkääntymisen, tosin senkin vasta jälkikäteen. Eli sinnejäävän on kyettävä maksamaan uudet lentoliput ja täysin ennalta arvaamattoman määrän hotelliyöpymisiä siellä - mikäli fyffe ja luottokortin luotto antavat myöden. EN SIIS KYSYNYT, mitä vakuutus sanoo, vaan kysyin, mitä te tekisitte.

Olen vankasti edelleen sitä mieltä, että mahatauti ei ole sen kaltainen yleisvaarallinen tartuntatauti, jonka vuoksi paluulennolta pitää jäädä pois. Eivätkä muuten olleet siis lentokenttävirkailijatkaan, jotka tiesivät lapsemme mahataudista!

Vierailija
36/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

www. lastenlaakari. com:sta, mitä mahataudit kestävät. Rota-tautikin kestää kevyesti yli viikon.

Vierailija:


Siis meillä lapsilla vatsataudit ovat " parhaimmillaankin" kestäneet alle vuorokauden, yleensä 12 tuntia. Korkeintaan 2xyrjö ja se on ohi.

Lapset 4v ja 6v, vatsataudissa viimeksi 1½ vuotta sitten.

Vierailija
37/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisin ilomielin pidemmäksi aikaa hoitamaan sairastunutta lastani kohdemaahan! näin siis toimisin ja pitäisin huolta myös siitä että saisin kaikki vakuutukseen kuuluvat kulut pois vaikka sitten jälkikäteen.



en tuntisi huonoa omatuntoa edes joutuessani olemaan pois töistä! kuten itsekin sanoit, harvoin mahataudit kestävät kuitenkaan muutamaa päivää pidempään.. siinä ei kulut kasva kuitenkaan niin suuriksi etteikö niistä selviäisi.

Vierailija
38/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokenttävirkailija ei ole terveydenhuollon ammattilainen, eikä näin ollen voi mitenkään päättää kuinka sairaasta lapsesta on kyse.

Vierailija
39/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi sinulle on tärkeämpää: lastesi turvallisuus vai oma mukavuus?

Vierailija
40/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitkä taudit tulkitaan sellaisiksi, ettei niihin sairastuneilla ole koneeseen asiaa. Zori nyt, on ikävää, että sun lomasi kärsi mahataudista (mutta eihän se sun mukaasi ole iso riesa, kun " kestää vaan muutaman päivän" ), mutta olet nyt väärässä. Lentoyhtiöiden mielestä mahatauti ei ole syy jäädä lennolta pois.

Voipa niin muodoin olla, ettei myöskään vakuutusyhtiön mielestä.

Miksei sinulla ap muuten ollut kunnon vakuutusta, joka korvaisi lomasi? Hä? Olisithan sinä voinut saada tautisi mistä tahansa, vaikka taksissa lentokentälle!

Vierailija:


lentokenttävirkailija ei ole terveydenhuollon ammattilainen, eikä näin ollen voi mitenkään päättää kuinka sairaasta lapsesta on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi