Loistava kesä, koko ajan pilvisyyttä ja viileyttä paljon
En todellakaan pidä kuumasta ja nyt on ollut hyvä kesä. Pilvet pitää auringon kuumuuden loitolla ja ensi viikollakin satelee. Tämähän alkaa näyttää hyvältä. Tosin vielä ehtii paahtaa.
Kommentit (14)
Lämpö ja auringonpaiste ovat tuskaa lihaville ja sairaille.
Mt-ongelmainen Sinikka 64v rakastaa marraskuun loskapaskaa ja pimeyttä.
5 viikkoa ja on elokuu. Siinäpä se sitten oli. Elokuussa auringon voima ei ole enää kuten keskikesällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä. Toivon että helteet palaavat pian ja ilmastonmuutos tuo meillekin kunnon helteet joka kesäksi.
Ikävä kyllä ilmastonmuutos tuo Suomeen kylmät Siperian säät, kun Amoc-virta heikkenee. Niin kylmät, että ei välttämättä maatalouttakaan pysty harjoittamaan, vaan ruokaa pitää viljellä sisätiloissa.
Minusta tämä on surkea kesä, pitää ottaa äkkilähtö lämpimän, jollei helteitä ala näkyä. Sääli jos lapset eivät pysty jatkossa asumaan Suomessa ns jääkauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmainen Sinikka 64v rakastaa marraskuun loskapaskaa ja pimeyttä.
Minäkin rakastan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä. Toivon että helteet palaavat pian ja ilmastonmuutos tuo meillekin kunnon helteet joka kesäksi.
Ikävä kyllä ilmastonmuutos tuo Suomeen kylmät Siperian säät, kun Amoc-virta heikkenee. Niin kylmät, että ei välttämättä maatalouttakaan pysty harjoittamaan, vaan ruokaa pitää viljellä sisätiloissa.
Minusta tämä on surkea kesä, pitää ottaa äkkilähtö lämpimän, jollei helteitä ala näkyä. Sääli jos lapset eivät pysty jatkossa asumaan Suomessa ns jääkauden takia.
Tämä huomattava kylmeneminen on Suomelle ilmastonmuutoksen seurauksena sen verran todennäköistä, että hallitus asetti viime kuussa selvityksen kartoittamaan sen seurauksia Suomelle, että miten siihen pitäisi alkaa varautua.
Vierailija kirjoitti:
5 viikkoa ja on elokuu. Siinäpä se sitten oli. Elokuussa auringon voima ei ole enää kuten keskikesällä.
Elokuussa ja vielä syyskuussakin voi olla hellettä tai ainakin tukalan kosteaa säätä. Koettu on jo Suomessakin sellaisia säitä.
Ainahan kesäkuu on tätä? Oota kun päästään heinäkuuhun
Sade on kyllä kivaa välillä, mutta monta päivää jatkuvana ei. Muuten tällainen +20-23 on juuri sopiva kesäkeli, kun aurinkokin paistaa sopivasti ja yöt ovat viileämpiä. Kotikin pysyy sopivassa lämpötilassa kun yöllä voi tuulettaa. Meidän taloyhtiö kieltää ilmalämpöpumput, joten se ei ole vaihtoehto. En tosiaankaan kaipaa mitään käristyskupolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä. Toivon että helteet palaavat pian ja ilmastonmuutos tuo meillekin kunnon helteet joka kesäksi.
Ikävä kyllä ilmastonmuutos tuo Suomeen kylmät Siperian säät, kun Amoc-virta heikkenee. Niin kylmät, että ei välttämättä maatalouttakaan pysty harjoittamaan, vaan ruokaa pitää viljellä sisätiloissa.
Minusta tämä on surkea kesä, pitää ottaa äkkilähtö lämpimän, jollei helteitä ala näkyä. Sääli jos lapset eivät pysty jatkossa asumaan Suomessa ns jääkauden takia.
Tämä huomattava kylmeneminen on Suomelle ilmastonmuutoksen seurauksena sen verran todennäköistä, että hallitus asetti viime kuussa selvityksen kartoittamaan sen seurauksia Suomelle, että miten siihen pitäisi alkaa varautua.
Käytännössä se olisi niin kallista, että ei voida varautua mitenkään. Paitsi eliitti tietysti voi ostaa itselleen vara-asuntoja ulkomailta. Loput jäävät paleltumaan tai nääntymään hengiltä pakkasten keskelle.
Eilen 24,5 tänään jo 23,5 oikein mukavat ilmat
Vierailija kirjoitti:
5 viikkoa ja on elokuu. Siinäpä se sitten oli. Elokuussa auringon voima ei ole enää kuten keskikesällä.
Nyt olikin kevät niin aikaisessa, että ihan hyvillä mielin otan ainakin itse syksyn vastaan.
Ihan perseestä. Toivon että helteet palaavat pian ja ilmastonmuutos tuo meillekin kunnon helteet joka kesäksi.