Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä olisivat helppoja biisejä aloittelevalle karaoke-laulajalle?

Vierailija
23.02.2008 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOtiviini-vinkistä. KOkeilin laulaa sitä, ja sehän meni tosi hienosti. Helppo kappale.

Mutta Kirje? Onko se Hurmeen biisi? Muistan kertosäkeen, mutta en muuten.

Harjoittelen täällä niin, että etsin netistä sanat ja laulan.

Lisää vinkkejä?

Vierailija
2/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lulun lauloin tuossa, ja sekin on tuollainen helppo aloittelijan kappale. Ja kaiken lisäksi hieno kappale!

Tuollaisia just lisää!

Mitä laulaisin seuraavaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vielä ei oo ei tuu ei tipu lämpöö enkä sano juu juu-u :)

Vierailija
4/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta alkaen, mutta Lea Lavenin vetäisin tuossa. Siinä on vetävä tuo kertosäe.

Nyt kokeilen seuraavaksi Joutsenlaulua.

Mutta mitä sitten? Lisää ehdotuksia?

Vierailija
5/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei mennyt ihan niin hyvin kuin olisin halunnut.

On vähän vaativampi biisi? Helposti lähtee menemään ääni epävireeseen, joten täytyy säästää tuo sinne kun vähän harjantuu. Hieno biisi, ettei viitsi raiskata.

Mutta Aikuista naista kai voi hoilottaa aloittelijakin. Nyt kokeilen sitä. Kiitos vinkistä!

Vierailija
6/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan tosissasi tunnut ottavan :)

Vierailija
7/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aika paljon pohjoisemmassa.

Ja ihan oikeasti hoilaan täällä, ja ihan innoissani, kun saan hyviä lauluvinkkejä. Kerään rohkeutta, että jonakin kertana menen sitten yleisölle laulamaan karaokeen. Mutta täytyyhän sitä ekana harjoitella.

Tähän mennessä Kotiviini on mennyt parhaiten, se ollut helpoin biisi.

Aikuinen nainen meni aika hyvin.

Lisää helppoja ehdotuksia?

Vierailija
8/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletuskorkeus on aivan omituinen, koska kyseessä on miehen ja naisen laulama duetto. Tuntuu muutenkin omituiselta, jos joku laulaa sen yksin.

Vierailija
9/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta?

Siis minä laulan tavallaan tällaista köyhän naisen karaokea täällä. Eli googletan vain biisin sanat, ja siitä laulan, jos muistan sävelen. Kaikkiin muihin ehdotuksiin olen muistanut, paitsi Kirjeen säveltä en muista kokonaan.

Harjoittelen tällä tavoin. En tiedä, onko oikeaa karaokea netissä. Epäilen.

ap

Vierailija
10/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hankalin mitä itse yrittänyt(ja vielä yleisellä paikalla) oli Anssi Kelan 1972(meistä tuli muurareita, taksikuskeja...se luokkakokousjuttu)

Vierailija
11/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut ketju koko illalta mikä saa mut nauramaan, ja hyvä jos tuo ehdottamani kotiviini oli hyvä, harmi ettet kirjettä muistanut, sitä aika moni laulelee karaokessa eläytyen.

Voin kysyä mieheltäni vähän myöhemmin että mitä biisejä aloittelijan kannattaa koittaa, se on ollu karaokevetäjänä nuoruudessa hommissa ni voi varmaan tietää vinkkejä sulle, jos siis illemmalla vielä laulelet täällä :)

Vierailija
12/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos piristin iltaasi. :)

Itsellänikin on rattoisaa täällä laulellessa.

Äsken kokeilen Pop-musiikkia, mutta siitä en muista kuin kertosäkeen. Helppo kertosäe sinänsä.

ja Anssi Kelan 1972 oli mullekin vaikea, paitsi taas kerran kertosäe, joka on jäänyt mieleen muutaman vuoden takaa.

Mikan faijan BMW:tä kokeilin, mutta se meni ihan poskelleen.

Kiva, jos Kotiviiniä ehdottanut laitat lisää helppoja kappaleita. Voin katsoa myöhemmin illalla, jos jaksan vielä hoilata.

Nyt voisin vielä pari biisiä vetäistä.

Onko Mombasa helppo? Meneekö se kovin alas?

Vierailija
13/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanoisin, että laula vaikka ' varrella virran' tai ' daada-daada' tai ' olen suomalainen' :)

Vierailija
14/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mombasaa, mutta en tiedä meneekö se hyvin vai huonosti.

Tuosta kappaleesta kyllä tykkäisin, mutta ei taida olla vielä taidot niin hyvät että uskaltaisin tuota laulaa.

Tähän mennessä Kotiviini ja Lea Laven menneet parhaiten.

Oiskohan Leevi and the Leavingsilla jotakin helppoa?

Vierailija
15/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilenpa nyt tuota Varrella virran.

Vierailija
16/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt hoilattu. Se meni kyllä hyvin, ja lapsikin sanoi vieressä, että sinusta äiti tulee kyllä laulajamestari :)

Että positiivista palautetta satelee.

Mutta vähän tylsä biisi oli tuo Varrella virran, ja ihmeen reipas sävel sanoihin nähden :O

Daa-da on muistaakseni kanssa aika tylsä ja toistava kappale, mutta kokeilen kumminkin.

Olen suomalainen - se on hieno! Sen kokeilen sitten.

Vierailija
17/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myös muistaa laittaa biisi omalle äänelle. Välillä kauheaa kitkumista kun ääni ei ritä

Vierailija
18/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasti hoilaamiseksi, kun kokeilin tuon Daa dan ja Olen suomalainen

Voi ei!

Just kun lapsi kehui Varrella virran, niin sitten menin oikein pahasti epävireisenä kiekumaan nuo seuraavat kappaleet. En ole siis todellakaan mikään laulaja vielä. Peruskoulussa viimeksi olen musiikkitunneilla ollut, ja siitä on parikymmentä vuotta.

Mutta jokin vain vetää laulamaan. Kehtaanko ikinä mennä karaokeen?

Omasta mielestäni kumminkin on hyvin mennyt näistä kokeiluistani nyt Kotiviini, Lulu, Ei oo, ei tuu sekä Varrella virran.

Voiko näistä mitään päätellä millaiset biisit ylipäätään minulle sopii? Ja mitkä ei?

Nyt vielä hoilaan tuon Kaduilla tuulee.

Vierailija
19/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et sä soita ja klassikkona oikeesti( joudun laulmaan sen kaksi ylös)

Vierailija
20/30 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kertoa että toodella usein tuttu helppo biisi muuttuukin biisin mittaiseksi tuskaksi. Minä ensimmäisiä kertoja kipusin tosi arkana lavalle kaverin suosituksesta laulamaan yhtä biisiä (mitä en enää onneksi edes muista). Kaveri hyräili sen minulle ja yksinäni sitä ensin lauleskelin ja meni hiensti mutta lavalla tajusin että biisi alkaa ihan kauhean matalalta. Ei kuulunut kuin pihinää ja jengi alkoi huutelee että kovempaa :(. Sitten koitin oktaavia korkeammalta mutta se meni hyvin vain hetken sillä alkuperäinen biisikin nousi korkeammalle ja huomasin vaihteeksi piipittäväni tosi kimeästi. Laulelin sitten koko biisin välillä korkeammalta välillä matalammalta ja tunsin oikein yleisön myötähäpeän... Ja minä oikeasti osaan laulaa ihan hyvin (koulussa laulukokeesta 10 vaikka ei se nyt niin kauheasti tietty kerro). Opetus kuuluu että harjoittele aina alkuperäisen biisin tahdissa, yksinään sitä aloittaa biisin aina itselleen sopivalta korkeudelta jos ei niin tarkasti muista.

Kotiviini on helppo, se alkuperäinen eikä Ville Valon versio. Ja Samuli Edelmanin Peggy on myös helpolla korkeudella, vaikka taitaa olla enemmän miehelle tehty.