Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei palstalla hyväksytä sitä, että (Suomen) kieli on kehittyvä kokonaisuus

Vierailija
28.06.2026 |

Paljon näkee sitä kitinää, että haahaa, eipäs tämäkään kirjoittaja osaa Suomea :D:D:D ja viimeisimmät omat opit on jostain 90-luvulta. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomea

Vierailija
2/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minun oppini on 80-luvulta, suomi kielenä kirjoitetaan yhä pienellä, sivistymätön ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä palsta mikään eduskunta ole, eikä tällä vaikuteta yhtään mihinkään asiaan.

Vierailija
4/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minun oppini on 80-luvulta, suomi kielenä kirjoitetaan yhä pienellä, sivistymätön ap. 

RageBait.

Vierailija
5/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska todellisuudessa mummoutuneet palstamammat eivät enää jaksa tai osaa opetella uutta🤭🤭

Vierailija
6/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miksi miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn vain ne muutokset, jotka kielilautakunta on hyväksynyt, osan niistäkin pitkin hampain. 

Vierailija
8/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska todellisuudessa mummoutuneet palstamammat eivät enää jaksa tai osaa opetella uutta🤭🤭

Päivän totuus, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo äidinkielen opettajalle peruskoulussa, ettei aurinko paista. Paistinpannu paistaa, mutta aurinko loistaa. Aurinko ei myöskään nousu eikä laske, joten aurinkonousu ja -lasku on huijausta. Aurinko pysyy paikoillaan suhteessa maapalloon, joka pyörii, koska sen ulkoreunalla on pyörivä magneettikenttä, joka on syntynyt, koska maapallon ytimessä on voimakas sähkökenttä, jossa sähkö voimalla virtaa. Voimakkaasti virtaava sähkö saa aikaan voimakkaasti pyörivän magneettikentän. Aurinkokello mittasi muuten aikoinaan juuri maapallon pyörimisliikettä, jota ryhdyttiin kutsumaan erheellisesti ajaksi, vaikka aikaa ei ole edes olemassa itsenäisenä luonnonilmiönä, vaan se on vain kielikuva maapallon pyörimisliikkeelle. Mitään painovoimaa ei ole olemassa itsenäisenä luonnonilmiönä, vaan kaikki veto- ja työntövoimat selittyvät sähkö- ja magneettikentillä. Äidinkielen ja fysiikan opettajat eivät pidä minusta, mutta kaikkia ihmisiä on mahdotonta miellyttää.

Vierailija
10/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo äidinkielen opettajalle peruskoulussa, ettei aurinko paista. Paistinpannu paistaa, mutta aurinko loistaa. Aurinko ei myöskään nousu eikä laske, joten aurinkonousu ja -lasku on huijausta. Aurinko pysyy paikoillaan suhteessa maapalloon, joka pyörii, koska sen ulkoreunalla on pyörivä magneettikenttä, joka on syntynyt, koska maapallon ytimessä on voimakas sähkökenttä, jossa sähkö voimalla virtaa. Voimakkaasti virtaava sähkö saa aikaan voimakkaasti pyörivän magneettikentän. Aurinkokello mittasi muuten aikoinaan juuri maapallon pyörimisliikettä, jota ryhdyttiin kutsumaan erheellisesti ajaksi, vaikka aikaa ei ole edes olemassa itsenäisenä luonnonilmiönä, vaan se on vain kielikuva maapallon pyörimisliikkeelle. Mitään painovoimaa ei ole olemassa itsenäisenä luonnonilmiönä, vaan kaikki veto- ja työntövoimat selittyvät sähkö- ja magneettikentillä. Äidinkielen ja fysiikan opettajat eivät pidä minusta, mutta kaikkia ihmisiä on mahdotonta miellyttää.

Miten kertoa, ettei ymmärrä tiedekentä, vaikka pärjäsi hyvin koulussa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap tehny palstalaisten kanssa galluppikyselyn kun tommosen aloituksen teet, että muka palstalaiset eivät hyväksy. Infantiili aloitus. 

Vierailija
12/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska todellisuudessa mummoutuneet palstamammat eivät enää jaksa tai osaa opetella uutta🤭🤭

Ne eivät opi kiletämme, eivät halua eivätkä kykene. Ja meidän lastemme kieli köyhtyy, puhuvat jotain sekamölinää. En tosin tunne tapauksia henkilökohtaisesti, media nostaa esille pikkasen liikaa. Kaduilla ja kaupoissa pelkkää v*ttua hokevat toki kuuluvat kauas. Onneksi on hurjan ihania ja hyvin käyttäytyviä nuoria vielä paljon! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska todellisuudessa mummoutuneet palstamammat eivät enää jaksa tai osaa opetella uutta🤭🤭

Enemmänkin niin että kouluja käymättömät ja omasta äidinkielestään vähät välittävät juntit eivät osaa suomea kunnolla ja selittelevät kielipuolisuuttaan "kielen kehittymiseksi".

Vierailija
14/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kehittymistä sekin, että suunta on alasuuntaan. Eri asia on, onko se hyvää kehittymistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vain itse osaa omaa äidinkieltään kunnolla. Ottaahan se hermoon, mutta kun ei ego anna myöten myöntää että koulussa meni aika ihan muuhun kuin oppimiseen.

Vierailija
16/16 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii ketä oli pääosassa tsorroleffoissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä