Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko yrjöävät lapset koneeseen?

Vierailija
23.11.2006 |

Jos olisitte varanneet ulkomaanmatkan ja lapset sairastuisivat, peruisitteko sen vai lähtisittekö kuitenkin? Eräs perhe pilasi minun erittäin odotetun matkani tartuttamalla oksennustaudin koneessa. Olen tästä erittäin katkera ja vihainen myös Finnairille, että antoivat oksentelevien lasten istua muiden matkustajien seassa, eikä esim. taimmaisessa rivissä. Mitä mieltä ootte?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päästiin lentokentälle, enpä alkanut siinä vaiheessa mitään perumaan vaan mentiin koneeseen. jokatapauksessa omasta pussista olisi menneet uudet lentoliput. en tietenkään olisi toivonut että kukaan muu saa oksutaudin mutta kyllä viruksia ja muita pöpöjä on joka paikassa missä ihmisiäkin.

Vierailija
2/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ne ruumaan laittaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ihan sama vaikka olisivat millä rivillä. Olet syystäkin vihainen, ei sairasta lasta saisi tuoda tartuttamaan koko koneellista. Sillähän ei tietysti mahda jos matkalla sairastuu. Itse en kyllä raaskisi edes sairasta lasta lähteä retuuttamaan koneesee.

Vierailija
4/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös jonkin asteinen turvallisuusriski. jos lento on pitkä, voi lasten tila huonontua nestehukan vuoksi. ja mitä jos/kun sama tauti tarttuu myös lapsista huolehtiviin vanhempiin?



sairauksia varten on olemassa vakuutukset!

Vierailija
5/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräällä etelänreissulla levisi äkäinen räkävirus ja mietin vaan saiko joku onneton sen pöpön kun koneessa oli palatessa kuumeisia ja kipeitä matkalaisia. Sen ymmärrän että jos sairastuu kesken lennon tai pahassa paikassa niin muutakaan voi kun matkustaa.

Vierailija
6/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiö ei olisi korvannut sinne jäämistä. Lentoyhtiön edustaja kysyi kentällä, että pärjäämmekö (kerroin heille tilanteen) ja antoi luvan pitää rattaat koneelle asti (meillä oli kuopuksen vuoksi rattaat, joissa sairas istui, jalat eivät olisi kantaneet).



Onhan se kurjaa, mutta mitä olisit ap itse tehnyt?



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Olen tästä erittäin katkera ja vihainen myös Finnairille, että antoivat oksentelevien lasten istua muiden matkustajien seassa, eikä esim. taimmaisessa rivissä. Mitä mieltä ootte?

onko lapsilla vatsatauti vai kärsivätkö matkapahoinvoinnista (ei tartu..). Mistä itse tiesit miksi ne oksentavat?

Vierailija
8/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpöjä on ihan joka paikassa, mikä ihme tekee lentokoneesta jonkun pyhän paikan??



Taudin voit saada ihan yhtä hyvin bussissa tai taksikuskilta matkalla lentoasemalle, chekkauksessa, turvatarkastuksessa, kohteessa.. lista on loputon.



Jos on kipeä niin on, minkäs sille mahtaa. Himaanko sitä pitäisi lukkiutua??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydätte todistuksen jonka mukaan lapsi ei saa lentää. yksinkertaista!



miten vastaat tuohon kysymykseeni, miten aiotte pitää lapsistanne huolta kun itsekin alatte oksentaa?

Vierailija
10/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Vakuutusyhtiö ei olisi korvannut sinne jäämistä. Lentoyhtiön edustaja kysyi kentällä, että pärjäämmekö (kerroin heille tilanteen) ja antoi luvan pitää rattaat koneelle asti (meillä oli kuopuksen vuoksi rattaat, joissa sairas istui, jalat eivät olisi kantaneet).

Onhan se kurjaa, mutta mitä olisit ap itse tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta pitää kotioloissakin pitää, vaikka vanhemmat olisi oksennustaudissa... Minunkin mielestäni asia on vähän niin, että vaikea on kallista matkaa lähteä oksennustaudin takia perumaan, varsinkin kun taudit tuppaavat alkamaan aika yllättäen. Mekin olemme lähdössä Thaimaahan ja matka maksaa melkein 3000 euroa, joten ihan hevin sitä ei peruta. Uskon, että vakuutuksesta korvauksen saaminen ei välttämättä ole ollenkaan yksinkertaista. Suurin osa vatsataudeista kun ei ole kovin vaarallisia.

Vierailija
12/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkikaa kunnon matkavakuutus, se korvaa myös oksennustaudista aiheutuneen matkan peruuntumisen. Ja jos käyttää valmismatkoja niin matkatoimisto jo korvaa suurimman osan lääkärintodistusta vastaan. Ja loput saa sitten matkavakuutuksesta.



En tajua niitä jotka ehdoin tahdoin lähtevät koneeseen muita tartuttamaan. Enkä tajua, miksi kukaan haluaisi lähteä sairaana matkalle. Mielummin sairastan kotona ja lomailen terveenä. Ehkä se on niin että jos matkustaminen on harvinaista herkkua ja erikoistapaus niin sitä lähtee vaikka pää kainalossa matkalle. Kokeneempi matkailija ottaa rahat vakuutuksesta ja lähtee matkalle tervehdyttyään.



P.S. kunnon matkavakuutus korvaa myös sen jos ei pääse paluumatkalle oksennustaudin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siellä vakuutusehdoissa on yleensä puhuttu vakavasta sairaudesta/vakavasta loukkaantumisesta tai jopa kuolemasta.

Vierailija
14/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taudin tarvitse olla vaarallinen jotta siitä saa rahat takaisin :)

Tarvitaan vain lääkäriltä todistus jossa ilmaistaan, ettei potilas ole matkustuskuntoinen, pelkkä nuhakuume on jo pätevä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan on oksentava lapsi sitten ottaa koneeseen.

Vierailija
16/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkoitin saman suuntaisen kirjoituksen mutta hemmetin linkityskielto tuli ja pyyhkäisi tekstini bittiavaruuteen. haluaisin lisätä vain tämän: lukekaa ne vakuutusehdot niin teidän ei tarvitse luulla mitään!

Vierailija
17/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalle en LÄHTISI sairaan lapsen kanssa, matkavakuutuksemme korvaisi toisen aikuisen kotiin jäämisen - ei kuitenkaan KOKO perheen matkan peruuntumista!

Mutta ap:n kertomassa tapauksessa on potilas voinut olla kotimatkallakin, kukapa tietää.

Vierailija:


Vierailija:


Vakuutusyhtiö ei olisi korvannut sinne jäämistä. Lentoyhtiön edustaja kysyi kentällä, että pärjäämmekö (kerroin heille tilanteen) ja antoi luvan pitää rattaat koneelle asti (meillä oli kuopuksen vuoksi rattaat, joissa sairas istui, jalat eivät olisi kantaneet).

Onhan se kurjaa, mutta mitä olisit ap itse tehnyt?

Vierailija
18/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä vakuutus on tälläinen *kunnon* matkavakuutus ?

Ja korvaako se koko perheen matkan peruuntumisen ? Tuskin.

Jos lapsi on sairas, ei se molempien vanhempien ja sisarustan matkan peruuntumista korvaa.

Vierailija
19/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastelun takia. Ei siihen todellakaan tarvita mitään kuolemanvakaavaa tautia, jo mahatauti on riittävä peruste. Ne vakuutusehdot koskevat taas korvauksia joita saa matkan aikana tapahtuneesta vahingosta, kuolemasta jne, niillä ei ole mitään tekemistä matkan peruuntumisen kanssa!



Meillä on matkoja peruttu esimerkiksi seuraavin syin: keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus, mahatauti, nuhakuume ja joka ikinen kerta olemme saaneet rahat viimeistä senttiä myöten takaisin. Ja lähteneet myöhemmin vastaavalle matkalle.

Vierailija
20/63 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa vakuutus, tehkää itsellenne selväksi mitä se kattaa ja varautukaa matkallanne myös siihen että lapset sairastuvat. olettehan vanhempina vastuullisia heidän hyvinvoinnistaan!



pysyn edelleen sanoissani, ettei vastuullinen vanhempi lähde pitkälle lennolle sairaan lapsen kanssa. oletko kuullut elimistön kuivumisesta ja mitä se voi aiheuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä