Ottaisitteko yrjöävät lapset koneeseen?
Jos olisitte varanneet ulkomaanmatkan ja lapset sairastuisivat, peruisitteko sen vai lähtisittekö kuitenkin? Eräs perhe pilasi minun erittäin odotetun matkani tartuttamalla oksennustaudin koneessa. Olen tästä erittäin katkera ja vihainen myös Finnairille, että antoivat oksentelevien lasten istua muiden matkustajien seassa, eikä esim. taimmaisessa rivissä. Mitä mieltä ootte?
Kommentit (63)
joten ihan sama vaikka olisivat millä rivillä. Olet syystäkin vihainen, ei sairasta lasta saisi tuoda tartuttamaan koko koneellista. Sillähän ei tietysti mahda jos matkalla sairastuu. Itse en kyllä raaskisi edes sairasta lasta lähteä retuuttamaan koneesee.
mutta myös jonkin asteinen turvallisuusriski. jos lento on pitkä, voi lasten tila huonontua nestehukan vuoksi. ja mitä jos/kun sama tauti tarttuu myös lapsista huolehtiviin vanhempiin?
sairauksia varten on olemassa vakuutukset!
Meillä eräällä etelänreissulla levisi äkäinen räkävirus ja mietin vaan saiko joku onneton sen pöpön kun koneessa oli palatessa kuumeisia ja kipeitä matkalaisia. Sen ymmärrän että jos sairastuu kesken lennon tai pahassa paikassa niin muutakaan voi kun matkustaa.
Vakuutusyhtiö ei olisi korvannut sinne jäämistä. Lentoyhtiön edustaja kysyi kentällä, että pärjäämmekö (kerroin heille tilanteen) ja antoi luvan pitää rattaat koneelle asti (meillä oli kuopuksen vuoksi rattaat, joissa sairas istui, jalat eivät olisi kantaneet).
Onhan se kurjaa, mutta mitä olisit ap itse tehnyt?
Vierailija:
Olen tästä erittäin katkera ja vihainen myös Finnairille, että antoivat oksentelevien lasten istua muiden matkustajien seassa, eikä esim. taimmaisessa rivissä. Mitä mieltä ootte?
onko lapsilla vatsatauti vai kärsivätkö matkapahoinvoinnista (ei tartu..). Mistä itse tiesit miksi ne oksentavat?
Pöpöjä on ihan joka paikassa, mikä ihme tekee lentokoneesta jonkun pyhän paikan??
Taudin voit saada ihan yhtä hyvin bussissa tai taksikuskilta matkalla lentoasemalle, chekkauksessa, turvatarkastuksessa, kohteessa.. lista on loputon.
Jos on kipeä niin on, minkäs sille mahtaa. Himaanko sitä pitäisi lukkiutua??
pyydätte todistuksen jonka mukaan lapsi ei saa lentää. yksinkertaista!
miten vastaat tuohon kysymykseeni, miten aiotte pitää lapsistanne huolta kun itsekin alatte oksentaa?
Vierailija:
Vakuutusyhtiö ei olisi korvannut sinne jäämistä. Lentoyhtiön edustaja kysyi kentällä, että pärjäämmekö (kerroin heille tilanteen) ja antoi luvan pitää rattaat koneelle asti (meillä oli kuopuksen vuoksi rattaat, joissa sairas istui, jalat eivät olisi kantaneet).Onhan se kurjaa, mutta mitä olisit ap itse tehnyt?
lapsesta pitää kotioloissakin pitää, vaikka vanhemmat olisi oksennustaudissa... Minunkin mielestäni asia on vähän niin, että vaikea on kallista matkaa lähteä oksennustaudin takia perumaan, varsinkin kun taudit tuppaavat alkamaan aika yllättäen. Mekin olemme lähdössä Thaimaahan ja matka maksaa melkein 3000 euroa, joten ihan hevin sitä ei peruta. Uskon, että vakuutuksesta korvauksen saaminen ei välttämättä ole ollenkaan yksinkertaista. Suurin osa vatsataudeista kun ei ole kovin vaarallisia.
hankkikaa kunnon matkavakuutus, se korvaa myös oksennustaudista aiheutuneen matkan peruuntumisen. Ja jos käyttää valmismatkoja niin matkatoimisto jo korvaa suurimman osan lääkärintodistusta vastaan. Ja loput saa sitten matkavakuutuksesta.
En tajua niitä jotka ehdoin tahdoin lähtevät koneeseen muita tartuttamaan. Enkä tajua, miksi kukaan haluaisi lähteä sairaana matkalle. Mielummin sairastan kotona ja lomailen terveenä. Ehkä se on niin että jos matkustaminen on harvinaista herkkua ja erikoistapaus niin sitä lähtee vaikka pää kainalossa matkalle. Kokeneempi matkailija ottaa rahat vakuutuksesta ja lähtee matkalle tervehdyttyään.
P.S. kunnon matkavakuutus korvaa myös sen jos ei pääse paluumatkalle oksennustaudin takia.
kyllä siellä vakuutusehdoissa on yleensä puhuttu vakavasta sairaudesta/vakavasta loukkaantumisesta tai jopa kuolemasta.
ei taudin tarvitse olla vaarallinen jotta siitä saa rahat takaisin :)
Tarvitaan vain lääkäriltä todistus jossa ilmaistaan, ettei potilas ole matkustuskuntoinen, pelkkä nuhakuume on jo pätevä syy.
Pakkohan on oksentava lapsi sitten ottaa koneeseen.
kirkoitin saman suuntaisen kirjoituksen mutta hemmetin linkityskielto tuli ja pyyhkäisi tekstini bittiavaruuteen. haluaisin lisätä vain tämän: lukekaa ne vakuutusehdot niin teidän ei tarvitse luulla mitään!
Matkalle en LÄHTISI sairaan lapsen kanssa, matkavakuutuksemme korvaisi toisen aikuisen kotiin jäämisen - ei kuitenkaan KOKO perheen matkan peruuntumista!
Mutta ap:n kertomassa tapauksessa on potilas voinut olla kotimatkallakin, kukapa tietää.
Vierailija:
Vierailija:
Vakuutusyhtiö ei olisi korvannut sinne jäämistä. Lentoyhtiön edustaja kysyi kentällä, että pärjäämmekö (kerroin heille tilanteen) ja antoi luvan pitää rattaat koneelle asti (meillä oli kuopuksen vuoksi rattaat, joissa sairas istui, jalat eivät olisi kantaneet).Onhan se kurjaa, mutta mitä olisit ap itse tehnyt?
Kerro mikä vakuutus on tälläinen *kunnon* matkavakuutus ?
Ja korvaako se koko perheen matkan peruuntumisen ? Tuskin.
Jos lapsi on sairas, ei se molempien vanhempien ja sisarustan matkan peruuntumista korvaa.
sairastelun takia. Ei siihen todellakaan tarvita mitään kuolemanvakaavaa tautia, jo mahatauti on riittävä peruste. Ne vakuutusehdot koskevat taas korvauksia joita saa matkan aikana tapahtuneesta vahingosta, kuolemasta jne, niillä ei ole mitään tekemistä matkan peruuntumisen kanssa!
Meillä on matkoja peruttu esimerkiksi seuraavin syin: keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus, mahatauti, nuhakuume ja joka ikinen kerta olemme saaneet rahat viimeistä senttiä myöten takaisin. Ja lähteneet myöhemmin vastaavalle matkalle.
ottakaa vakuutus, tehkää itsellenne selväksi mitä se kattaa ja varautukaa matkallanne myös siihen että lapset sairastuvat. olettehan vanhempina vastuullisia heidän hyvinvoinnistaan!
pysyn edelleen sanoissani, ettei vastuullinen vanhempi lähde pitkälle lennolle sairaan lapsen kanssa. oletko kuullut elimistön kuivumisesta ja mitä se voi aiheuttaa?
kun päästiin lentokentälle, enpä alkanut siinä vaiheessa mitään perumaan vaan mentiin koneeseen. jokatapauksessa omasta pussista olisi menneet uudet lentoliput. en tietenkään olisi toivonut että kukaan muu saa oksutaudin mutta kyllä viruksia ja muita pöpöjä on joka paikassa missä ihmisiäkin.