Eikö uuden lain mukaan myös nainen tarvitse mieheltä suostumuksen seksiin ollakseen varma ettei kyseessä ole raiskaus?
Yleensä ajatellaan asiaa yksipuolisesti vain toisinpäin.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Helposti finlexistä katsot määritteleekö laki sukupuolta.
Tuomioistuinkäytäntö on sitten jotain muuta. Jos haluaa tietää, mitä laki oikeasti tarkoittaa, pitää lukea hallituksen esitys ja sen perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee.
Suostumuksen voi antaa muunmuassa olemalla aktiivinen, eli jo siitä että mies lykkii menemään voidaa päätellä hänen olevan suostuvainen.Jos nainen taas hyppää ratsaille ja mies vain makaa ilmeettömänä ja tekemättä mitään, niin suostumus ei ole varma. Mutta luulen että suurin osa naisista tällaisessa tilanteessa osaa kysyä, onko kaikki ok. Harva nainen saa mitään kiksejä seksistä passiivisen partnerin kanssa, päinvastoin.
Niin, harva nainen varmaan suhteessakaan ilmoittaa, että seksiä on saatava, halusi toinen tai ei, oli sitten pääkipuja, stressiä, ripuli tai muuten vatsa kipeänä.
Naurattaa jo pelkkä ajatus siitä, et mies kierähtäisi selälleen tekeytyen mukavastaanottavaksi, vaikka yhtään ei jaksaisi, nainen pomppisi itsensä tyytyväiseksi, kääntäisi selän ja kävisi unille.
Miten hemmetin se on toisinpäin ihan normaalia?? Ja siitä saa muka vielä tyydytyksen. Voe luoja.
Onpa mammat valinneet taas p*skoja miehiä, jos ne väkisin ottavat seksiä. Minua ei ainakaan miehenä kiinnosta seksi yhtään haluttoman oloisen kumppanin kanssa, ja siksipä meillä onkin jatkuvasti 1-2 kuukauden kuivia kausia... mutta olen päättänyt, että minua ei pihtaamisella kontrolloida enkä vonkaa koskaan. Tietenkin jos nämä kuivat kaudet ja puolison haluttomuus jatkuvat, niin minun pitää alkaa miettimään, että haluanko olla sellaisessa parisuhteessa. Seksi kuitenkin kuuluu minun mielestäni parisuhteeseen.
Ajattelit, että seksi kuuluu niinkuin tuosta vaan siihen parisuhteeseen? Ihan rutiinipanot läpi liiton?
Annan pari vinkkiä.
Selvitä, mistä kuiva kausi johtuu. Älä myöskään pelkää katsoa peiliin. Ole avoin ja kuuntele itsekin. Älä tee itsestäsi "minähän en vonkaa -urpoa", vaan työstä asiaa aikuisen tavoin. Keskustelkaa, olisiko parisuhdeterapiasta, seksuaaliterapiasta tai vaikka parsuhdeleiristä hyötyä. Puhuminen on lääke tuohonkin vaivaan, koska ilman tietoa syystä, et voi ratkaista ongelmaa. Ja kuuntele oikeasti loukkaantumatta, oli syy mikä tahansa. Eli askel aikuisuuteen.
Ja vielä... Olethan varmasti huomaavainen? Ymmärrät, jos puoliso uupuu lapsiperhearjen keskellä? Huomioit normaaleilla pikkuasioilla; hymy, autat ilman pyyntöä, olet lähellä ilman seksinnälkää, käyttäydyt kuin aikuinen, olet kiinnostunut toisen asioista, et sotke/valita/kuormita?
Se on kyllä vähän niin, että miehelle rutiinipano on ihanaa. Naiselle ehkä sitten normisti ei.
Jos vähän vertaisi, niin nainen kokee rutiinipanon ehkä miehen kannalta ajateltuna eturauhastutkimuksena. Sellainen rutiinihomma, joka ei kyllä kipinöi mitenkään, on pakko suorittaa ja jälkeen jää käpälöity olo.
Kuinka moni mies kävisi arvauskeskuksen kiireisellä, vähän huonoa suomea puhuvalla, tanakalla täti-ihmisellä roplattavana rutiinilla 2-3x viikossa? Ihan nyt sen takia, että on parisuhteessa? Niinpä.
Saisiko hommasta siis mitenkään naisen ajatusmaailmaan mukavamman homman? Eli miehet, olkaa taitavia, tuottakaa nautintoa. Yksikään nainen ei kieltäydy aikuisen herrasmiehen tarjoamasta orgasmista. Ei, vaikka niitä saisi 7x viikossa. Siis jos mies ei enempään pysty...
Miehelle rutiinipano 30 kg lihonneen vaimon kanssa on kaikkea muuta kuin ihanaa.
No jos itse on timmi ja muutenkin tolkku, niin varmaan voi helpottaa vaimon elämää ja yhdessä on kiva kuntoilla.
Laitatko muuten oman kuvan tänne? Nähtäisiin onko sinussa kaikki kohdallaan noin niinkuin rutiiniseksiä ajatellen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee.
Suostumuksen voi antaa muunmuassa olemalla aktiivinen, eli jo siitä että mies lykkii menemään voidaa päätellä hänen olevan suostuvainen.Jos nainen taas hyppää ratsaille ja mies vain makaa ilmeettömänä ja tekemättä mitään, niin suostumus ei ole varma. Mutta luulen että suurin osa naisista tällaisessa tilanteessa osaa kysyä, onko kaikki ok. Harva nainen saa mitään kiksejä seksistä passiivisen partnerin kanssa, päinvastoin.
Niin, harva nainen varmaan suhteessakaan ilmoittaa, että seksiä on saatava, halusi toinen tai ei, oli sitten pääkipuja, stressiä, ripuli tai muuten vatsa kipeänä.
Naurattaa jo pelkkä ajatus siitä, et mies kierähtäisi selälleen tekeytyen mukavastaanottavaksi, vaikka yhtään ei jaksaisi, nainen pomppisi itsensä tyytyväiseksi, kääntäisi selän ja kävisi unille.
Miten hemmetin se on toisinpäin ihan normaalia?? Ja siitä saa muka vielä tyydytyksen. Voe luoja.
Onpa mammat valinneet taas p*skoja miehiä, jos ne väkisin ottavat seksiä. Minua ei ainakaan miehenä kiinnosta seksi yhtään haluttoman oloisen kumppanin kanssa, ja siksipä meillä onkin jatkuvasti 1-2 kuukauden kuivia kausia... mutta olen päättänyt, että minua ei pihtaamisella kontrolloida enkä vonkaa koskaan. Tietenkin jos nämä kuivat kaudet ja puolison haluttomuus jatkuvat, niin minun pitää alkaa miettimään, että haluanko olla sellaisessa parisuhteessa. Seksi kuitenkin kuuluu minun mielestäni parisuhteeseen.
Ajattelit, että seksi kuuluu niinkuin tuosta vaan siihen parisuhteeseen? Ihan rutiinipanot läpi liiton?
Annan pari vinkkiä.
Selvitä, mistä kuiva kausi johtuu. Älä myöskään pelkää katsoa peiliin. Ole avoin ja kuuntele itsekin. Älä tee itsestäsi "minähän en vonkaa -urpoa", vaan työstä asiaa aikuisen tavoin. Keskustelkaa, olisiko parisuhdeterapiasta, seksuaaliterapiasta tai vaikka parsuhdeleiristä hyötyä. Puhuminen on lääke tuohonkin vaivaan, koska ilman tietoa syystä, et voi ratkaista ongelmaa. Ja kuuntele oikeasti loukkaantumatta, oli syy mikä tahansa. Eli askel aikuisuuteen.
Ja vielä... Olethan varmasti huomaavainen? Ymmärrät, jos puoliso uupuu lapsiperhearjen keskellä? Huomioit normaaleilla pikkuasioilla; hymy, autat ilman pyyntöä, olet lähellä ilman seksinnälkää, käyttäydyt kuin aikuinen, olet kiinnostunut toisen asioista, et sotke/valita/kuormita?
Se on kyllä vähän niin, että miehelle rutiinipano on ihanaa. Naiselle ehkä sitten normisti ei.
Jos vähän vertaisi, niin nainen kokee rutiinipanon ehkä miehen kannalta ajateltuna eturauhastutkimuksena. Sellainen rutiinihomma, joka ei kyllä kipinöi mitenkään, on pakko suorittaa ja jälkeen jää käpälöity olo.
Kuinka moni mies kävisi arvauskeskuksen kiireisellä, vähän huonoa suomea puhuvalla, tanakalla täti-ihmisellä roplattavana rutiinilla 2-3x viikossa? Ihan nyt sen takia, että on parisuhteessa? Niinpä.
Saisiko hommasta siis mitenkään naisen ajatusmaailmaan mukavamman homman? Eli miehet, olkaa taitavia, tuottakaa nautintoa. Yksikään nainen ei kieltäydy aikuisen herrasmiehen tarjoamasta orgasmista. Ei, vaikka niitä saisi 7x viikossa. Siis jos mies ei enempään pysty...
Kai noinkin typeriä naisia sitten on. Oli kyllä yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Itse ainakin yritän ens kesänä haastaa mahdollisiman monen naisen oikeuteen seksuaalisesta häirinnästä pukeutumalla minishortseihin, mutta se on selvää, että miehet ei hyödy tästä uudesta laista. M25
Mikä on se hyöty, jonka koet saavasi päästessäsi seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja rikosilmoitusta tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee.
Annan pari vinkkiä.
Miehelle rutiinipano 30 kg lihonneen vaimon kanssa on kaikkea muuta kuin ihanaa.
Miksei mies eroa suhteesta lakattuaan haluamasta vaimoa?
Aivan mahtavaa, että lakia muutettu ja tiukentuu. Käytönnössä kuitenki tapahtumat säilyvät yhtä tulkinnanvaraisina kuin ennenkin. Suomen oikeusasteet ovat jättäneet tuomitsematta esimerkiksi raiskaajia, joide uhrit käyneet vuosia terapiassa ja joilla ollut mustelmia tapahtuman jälkeen "näytön puutteen vuoksi". Jos nyt aletaan nostamaan suostumuksen puutteesta lisää syytteitä, en näe kuin se aktuaaleja seksuaaliväkivallan uhreja millään tavalla auttaa. Suomen oikeus suojelee rikoksentekijää hyvin usein, niin naistenhakkaajia kuin raiskaajiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä joko itkee väärää tuomiota tai tekee jotain asialle. Nykyään on aivan yleistä, että jokainen pano videoidaan. Jos joku syyttää raiskauksesta, niin pelkkä vihjaus nauhoituksesta saa monen vetämään pois rikosilmoituksen.
Näin sinun fantasioissasi. Todellisuudessa salakuvaaminen on rikos.
Mutta aika lievä sellainen verrattuna siihen, mistä syytteestä se voi vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan pari vinkkiä.
Luuletko ettei asiasta ole puhuttu? Ainoa selitys on vain, että ei ole haluja ja kysyttäessä ei ainakaan myönnä vian olevan minussa. Sillä siisti. Läheisyyttä on, koskettelua on, halailua on, ainoastaan seksiä ei juurikaan ole.
No niin, eli ette saa lukkoja omin voimin auki. Suuntana terapia ja sitä kautta asioiden purkaminen.
Monesti taustalla voi olla trauma, joka tietyssä vaiheessa nostaa päätään. Siitä voi olla todella pelottava puhua. Ja siihen voi tarvita ulkopuolista tukea. Ole rinnalla, jos oikeasti välität.
Oletko ehdottanut puolisollesi koskaan, että olette kuukauden ehdottomasti ilman seksiä? Paljon läheisyyttä, kosketusta, puhumista ja hellittelyä - ilman mitään seksuaalista. Ja lupaat toisen kuukauden, jos tarvetta on, jne. Siitä on hyvä lähteä. Monesti vyyhti purkautuu nopeasti itsestään.
Jos toinen koko ajan tällä hetkellä ajattelee, että taas pitäisi pystyä, mutta tietää ettei pysty, se tekee monta muuria matkalle. Pienistä paikoista kasvaa liian suuria.
Kunnioitan haluasi jatkaa suhdetta. Hoitele nyt vaan itsesi ja anna toiselle aikaa. Olette nyt tosi erilaisissa tilanteissa.
Kuten jo aiemmin sanoin, niin minä en ole koskaan painostanut puolisoani seksiin ja annan aikaa.
Annat aikaa mihin? Että hän yksin korjaa kaiken? Olet uhri ilman seksiä ja hyvä tyyppi, kun et silti vonkaa. Toinen hoitakoon kaiken, että pääset taas pukille? Kasva nyt jo!
Vierailija kirjoitti:
Helppo muistisääntö näille suostumuksen havaitsemisen ongelmalliseksi kokeville on innokkaan suostumuksen sääntö: kun kumppani itse kiskoo vaatteensa pois eikä pysty pitämään näppejään erossa sinusta. Itse en ylipäänsä halua seksiä, jos toinen ei ole siinä intopinkeänä mukana.
Tuohan on selviö! Ei tuota tarvitse kenellekään selittää!
Mutta entä jos se toinen kertoo seuraavana päivänä poliisille jotain ihan muuta?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tilanteen missä nainen vokotteli baaritutun vessapanolle ja teki katumapäälle tultuaan raiskaus syytteen . Varokaa miehet ja vaatikaa selkeä suostumus .
Miten voi saada suostumuksen, jonka olemassaolon voi jälkeenpäin todistaa?
Juristien vakiosuositys on, että sopimukset kannattaa aina tehdä kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Itse ainakin yritän ens kesänä haastaa mahdollisiman monen naisen oikeuteen seksuaalisesta häirinnästä pukeutumalla minishortseihin, mutta se on selvää, että miehet ei hyödy tästä uudesta laista. M25
Mikä on se hyöty, jonka koet saavasi päästessäsi seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja rikosilmoitusta tekemään?
Rahan tuloa ei voi estää!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seksissä aina tarvitaan jokaisen siihen osallistuvan henkilön suostumus sukupuolesta riippumatta. Muuten se on seksuaalista hyväksikäyttöä ja tämän minusta jokaisen pitää ymmärtää jos vähänkään omilla aivoillaan ajattelee.
Onko joku, joka ei ymmärrä?
Pelko syyttömänä syytetyksi joutumisesta on eri asia.
Miten ihmisistä on tullut niin tyhmiä. Uskon kuitenkin että lähes jokainen tietää mikä on rais..kaus ja millainen tilanne jotain muuta asiatonta seksuaalista juttua. Ei ne super valvonnalla tai jankuttamisella häviä eikä niitä saa tekemättömiksi.
Eikös nuokin ole sellaisia asianomistajarikoksia.
Esim. en kyllä tykkäisi, jos pakotettaisiin kertomaan jostain kähminnästä ja tekemään juttu, vaikka se ei olisi ehkä ok omasta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsee. Minulla on hyvä rakastaja, joka on fiksu näissä asioissa. Täytyy muistaa myös hänen suostumus, aina.
Ja jos tekee sinusta rikosilmoituksen, niin kusessa olet.
Ei jokainen rikosilmoitus johda automaattisesti syytteeseen eikä varsinkaan tuomioon.
Kiva viettää tunteja kuulustelussa, oikein kiva. Riippumatta tuleeko tuomio vai ei.
No sinusta nyt voidaan tehdä rikosilmoitus vaikka kuinka monesta eri asiasta joten ei tämä muuta tilannetta mitenkään. Kyllä syitä löytyy jos joku haluaa sinua sillä kiusata.
Rikosjutuissa pitää olla yleensä jotain todisteita. Koska mitään suostumusta tai sen puutetta ei normaalisti voi todistaa jälkikäteen, tarkoitus ilmeisesti on, että linnaa voi saada myös ilman todisteita. Muuten uudessa laissa ei ole järkeä.
No heh jotenkin tuntuu että nämä ovat isompia asioita aina joillekin ulkopuolisille kun asianomaisille itselleen loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee.
Häh, siis suostumukseksi katsotaan aktiivisuus, eihän siinä ole mitään järkeä? Uhri voi olla aktiivinen lyhentääkseen teon kestoa, mutta se ei silti poista sitä, että kyseessä oli raiskaus.
Just. Et sitten ajattele yhtään. Öyhöhöhöhöyöh! No vastasyyte napsahtaa ainakin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee.
Annan pari vinkkiä.
Miksei mies eroa suhteesta lakattuaan haluamasta vaimoa?
Miksi? Koska voi käydä myös vieraissa.
Ennen asia oli selkeästi kaksijakoinen, oli joko suostumuksellista seksiä tai sitten raiskaus. Nyt siihen tulee mukaan uusi harmaa alue, jossa voidaan venkoilla ja miettiä että halusinko vai enkö halunnutkaan ja aamulla voi mieli muuttua vielä uudestaan. Tai kahden vuoden päästä. Mitä luulette, tuleeko tästä vähemmän ongelmia vai enemmän ongelmia jatkossa?
Eihän nykyään edes tiedä oliko tekiänainen vai mies! Tämä hallitus on kyllä tehnyt maailmasta todella eriskummallisen paikan. Jos haluaa varmistaa oman oikeusturvansa, niin pitää vertailla eri rikoksia, esim aktin kuvaaminen, että kun se väärä syyte tulee, niin on todisteita. Tietenkin voi olla harrastamatta seksiä ja osa onkin, se taas johtaa sitten niihin tekoihin joita koitetaan välttää. Mitäköhän pu ku huoneissa tapahtuu kun ulkolaiset ilmoittavat itsensä naiseksi?
Olet niin mies. Ei seksiä "anneta, että tekee jotain oikein". Nainen on kokonaisuus. Nainen näkee miehen haluttavana, kun mies saa naiselle hyvän olon. Hyvä olo taas voi tulla monesta asiasta. Vaikka nyt siitä, että olet aamulla raapannut ne auton ikkunat. Se voi illalla johtaa seksiin, kun sydän sanoo aamulla, että "voi miten rakastan tuota miestä!". Ei nainen "anna palkinnoksi", vaan haluaa oikeasti seksiä ihmisen kanssa, joka välitti ja huomioi. Pienillä asioilla voi tehdä itsensä haluttavaksi.
Mies kiihottuu, kun näkee naisen hepenissä. Nainen kiihottuu, kun näkee miehen Miehenä. Eli kunnollisena, luotettavana, huomioivana ja välittävänä. Sen jälkeen sitten sytyttää se ulkomuoto.
Eikä ihme, ettei vaimosi pysty seksiin. Siis jos olet noita ajatuksiasi laukonut. Itseäni yrjöttäisi jo ajatuskin miehestä, joka luulee, että annan jostai kotityöstä tmv.