Tunnetteko kateellisia ihmisiä?
Kommentit (13)
Minä säälin kateellisia ja toivon heille kaikkea hyvää. Kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään kateudesta ja luulen, ettei se ole aina omaa syytä.
Kaikki on nykyisin toisilleen kateellisia. Kateus vie kalatkin järvestä- sanottiin ennen ja näinhän se on. Kaikille tulee paha fiilis kateellisten parjauksesta. Heille itselleen ja myös kateuden kohteelle. Säälin saa pyytämättä, kateus pitää ansaita.
Joo tossahan ne haukkuu mua monin tavoin lapselliseksi ja tyhmäksi oikein porukalla. Onnellinen parisuhde, ihana puoliso, paljon rakkautta ja hyväksyntää.
T. Toisen ketjun Ap
Kateelliset ihmiset ovat tunnistavinaan kateellisuutta sielläkin, missä sitä ei ole.
Mulla oli joskus nuorena parikymppisenä hyvä ystävä, joka oli aivan katkeran kateellinen kaikesta. Se oli hirveää! Koko ajan oli sellainen olo, että mistä hän seuraavaksi suutahtaa, eikä hyvälle ystävälle voinut kertoa mitään omia kivoja uutisia, kun hän suutahti ja kommentoi jotakin ikävää. Kerran suuttui, kun kerroin löytäneeni kivan paidan kirpputorilta. "Miksen mä koskaan löydä mitään! Miksi mulle ei, miksi mä en saa, voi v, mä arvasin että tietysti sä taas saat..." Joka asiaan vastaus oli tuollainen.
Oli muuten pidemmän päälle todella myrkyllistä. Onneksi vaihdoin paikkakuntaa ja tapasin opiskelupiireissä uusia kavereita. Olin aivan hämmästynyt ja jotenkin riemuissani siitä, että kaverit voivatkin olla innoissaan ja onnellisia sun puolesta, ei tarvi varoa sanojaan, kaverit kannustaa aidosti...
En ole tuon nuoruuden ystävän kanssa enää ollut vuosiin tekemisissä. En tiedä, onko yhä samanlainen. Kokemus sai mut kuitenkin kavahtamaan kaikkea kateellisuutta.
Valitettavasti...Suomen kateellisimmat ihmiset löytyy arkkandianmäeltä. Aina ovat kansalaisten kukkarolla, tekemässä kiusaa milloin mitenkin, maksattavat aina itse tehdyt virheensä omalla kansaparalla... Kyllä näitä kansalaisille kateellisia ja katkeria kiusantekijöitä piisaa tässä maassa.! Kuten olette sen nytkin huomanneet tämänkin hallituksen myötä.!!
Tunnen... Yksi kaverini aina jotenkin happamalla äänensävyllä kysyy jokaisesta uudesta asiasta, jonka oon osanut ja jonka hän sattuu näkemään "Ai, paljonko makso? Ei ollu varmaan halpa?" Koittanut älyttömästi udella multa mun kk-tuloja. En todellakaan kerro hänelle. Joskus tekisi kyllä mieli, mutta en jaksaisi sitä marinaa mikä siitä alkaisi. Hän kun mm. valitti kun hoitajat lakkoili, että hehän saa ihan hyvää palkkaa, että tosita se on toimeentulotuella. Hän kun itse on ollut koko elämänsä tukien varassa, ihan omasta halustaan.
Joo, ja sanottaakoon tosiaan, että enpä ole juuri enää hänen kanssaan missään tekemisissä, ei vaan jaksa sitä ainaista valittamista kaikesta mahdollisesta...
Tulipas oikein avauduttua :D mutta teki kyllä hyvää :)
Kaikkea ei kannata sanoa jos tietää jonku olevan kade.
Valitettavasti kyllä. Hän on niin kateellinen, että se on jo vuosia välittynyt hänestä vihana, katkeruutena ja töykeytenä. En ole enää vuosiin halunnut kertoa hänelle mitään esim. jostain uudesta hakinnasta, oli se sitten miten pieni juttu tahansa,silloin saatamme jopa pystyä kommunikoimaan edes vähän paremmin, oikeastaan kuin normaalit ihmiset.
Mutta ai jestas, jos muille tapahtuu edes se pieni hyvä juttu ja hän saa kuulla siitä tavalla tai toisella,niin hän muuttuu samantien. Ei vastaa puhelimeen/viesteihin, kohdattaessa ei tervehdi kuin murahtamalla, jupisee itsekseen lapsellisella ja vähättelevällä tyylillä siitä asiasta mistä on tullut kateelliseksi, mutta tekee sen niin että tietää vastapuolen kuulevan sen, muuttuu muutenkin erittäin töykeäksi etc.
Ja jos nyt joku täällä luulee, että tämä hlö on elämän murjoma, hylätty ja kaveriton, niin ei ole. Hänellä on vakityö, missä on vielä aika korkeassa asemassa, on ystäviä joiden kanssa harrastavat erilaisia aktiviteetteja. Saa apua milloin mihinkin ongelmaan ( tosin hän ikävästi siinäkin on joidenkin kohdalla kiristänyt välien rikkoontumisella, jos ei auteta) . Ihme kyllä mulle ei ole vielä sanonut että välit menee jos en auta, mutta on vaan ajan kysymys, milloin sen sanoo. Ja jos se siihen menee, niin silloin kyllä päästänkin hänet menemään, kiristykseen en aio suostua.
En ole tekemisissä kateellisten ihmisten kanssa. Jos uusi tuttavuus osoittautuu kateelliseksi, hänestä tulee entinen tuttava. Ja kas, elämäni on itseni näköistä ja hankin mitä haluan nauttiakseni siitä.
Huonot geenit aiheuttavat kateutta.