lokakuiset keskiviikkoon.
täällä ilmoittelen itsestäni vaikka harvemmin on tullutkin kirjoitettua..
eli tilanne se että viikkoja 40+2 pari tuntia sitten alkoi supistelut ja nyt jo napakoituneet 2-3 min välein tuleviks..
supistukset tuntuu selässä ja ala mahassa... jos vaikka pääsis tänään tosi toimiin ja näkis tänään vielä hartaasti odotetun kakkosen...
ei kun jännittämään..
Kommentit (48)
Minä myös valvon, viimeiset nelisen tuntia on aika tasan kymmenen minuutin välein supistellut, melko lievänä vielä mutta säännöllisesti silti. Niin säännöllisesti, että kun saan unen päästä kiiinni, niin kohta olen jo hereillä:( Päätin nousta hetkeksi ylös sängystä ja katsoa tovin, kuinka tilanne eteneen. Hitaasti näköjään, mutta toivon mukaan myös varmasti. Tai sitten mä oon aamulla täällä tilittämässä kuinka pettynyt ja turhautunut oon kun taas lopahti...ja väsynyt kuin mikäkin:/ Kivut ei siis ole mitenkään kovia, mutta juuri riittäviä pitämään hereillä niin minua kuin toivoakin;) Taisi siitä iltalenkistä jotain apua sittenkin olla. Nyt tuli ja meni yksi tosi nopea ja lievä:(
Kai tässä vaan pitäis yrittää nukkua, oli huomenna edessä mitä tahansa. Vaikka ei tositoimiin asti pääsisi, niin huomisesta on silti selvittävä. Mutta vähän kyllä jännittää, myönnettävä se on.
Lillis40+6
Toivottavasti supparit ovat voimsituneet ja olette päässeet vaikkapa jo sairaalaan lähtemään. Onkohan ihan tavallista, että supparit lupailevat lähestyvää synnytystä, mutta sitten lopahtavat? Minusta vaan tuntuu, että monelle on näin käynyt. Itselleni näin on käynyt jo kahtena yönä. Ja täytyy myöntää, että se rasittaa kyllä päätä. Esikoisesta supparit kun alkoivat, se oli heti menoa. Mutta ei nyt.
JeNille paljon onnea! Harmi, että synnytyksesi on mennyt pitkän kaavan mukaan. Onneksi hoito auttaa ja ihan ihan pian pääsette kotiin nyytin kanssa! Lokakuisten synnytyskertomukset ovat olleetkin todella positiivisia ja melko helppoja synnytyksiä useimmat. (Jos nyt synnytystä koskaan voi sanoa helpoksi).
Oma olo on hyvä, joten sen puoleen ei pitäisi valittaa mistään. Odottavan aika on vaan pitkää... Ei osaa oikein tarttua mihinkään, kun elää niin päivän kerrallaan. Neuvolassa saa nyt ravata ihan alvariinsa, olin tiistaina ja seuraava kerta jo perjantaina, sitten maanantaina. Onko muillakin näin tiheästi, kun laskettu aika ylittyy? Kymmenen päivää kun on yli, niin sitten sairaalaan yliaikakontrolliin. Toivottavasti sitä ei tarvita.
Mukavaa keskiviikkoa, ja taas tänään pääsee aivan varmasti joku piinastaan! Tänään taisi olla myös oma veikkaukseni lapseni syntymäpäiväksi, joten katsotaan, kuinka käy. En ole vielä toivoa menettänyt asian suhteen.
K& pikku-pippuri rv 40+2
Sama tahti on jatkunut koko yön, tai oikeastaan nyt supistelee 7-11 minuutin välein ja kestää jo lähemmäs minuutin/kerta ja poweriakin on tullut lisää. Pari kertaa on jo pitänyt ihan hammasta purra, mutten kyllä edelleenkään näillä supistuksilla synnärille säntää. Jossain vaiheessa täytyy varmaan soittaa kuitenkin, niin tietää vähän miten päivää kannattaa suunnitella, lähinnä miehen töihinmenon ja lapsenvahdin suhteen. Muuten mies vois mennä tietenkin töihin ja mä voisin sieltä sitten tarpeen tullen hälyyttää hätiin, mutta arvatkaa vaan mikä on olo kun käytännössä katsoen olen valvonut koko yön...
Ihan muutaman kerran meinasi uni tulla *nyt supistaa* mutta juuri kun huomasin hengityksen muuttuvan raskaaksi ja silmien oleva ihanan painavat, alkoi taas selän puoleltä hiipiä nyt jo tutuksi tullut tunne, joka sitten jatkuu vatsan kiristymisellä ja aika usein tuntuu myöskin suoraan sanottuna persiissä=O Eniten juilii selkää, mikä sinänsä ei ole ihme, siellä mulla pahimmat menkkakivutkin yleensä oireilee. Huh huh, en tiedä oikein miten pitäisi asennoitua tähän touhuun. Toisaalta tuntuu, että se on menoa kohta mutta toisaalta taas...ei taida lähemmäs 10 minuutin välein supistelu vielä näin " ensisynnyttäjälle" riittää? Toisaalta sitä on kestänyt kohta 9 tuntia ja on ollut paljon noita seitsemän minuutein välejäkin...*ja taas*
Jaapa jaa, mä voisin jaaritella tässä vielä vaikka kuinka tulematta yhtään viisaammaksi. Ei kai auta muu kuin kellahtaa taas sohvalle ja katsoa mitä tuleman pitää.
Eli ei lähtenyt itsekseen tulemaan tämäkään vauva. Mutta eihän nämä meidän lapsukaiset muutenkaan ole mitään " luomuja" eli alullekin on jouduttu vähän avittamaan. Kovasti ovat kuitenkin toivottuja : )
Lähden tästä nyt suihkunkautta aamupalalle ja sitten osastolle kirjautumaan. Hyvää loppuviikkoa siskot, tulkaa perässä ; )
ART 41+3
Ihan ekaksi ISOT onnittelut jo vauvansa hakeneille!
Itselläni viikkoja vasta 38+6.Eilisessä neuvolassa sovittiin yhteistuumin neuvola tädin kanssa,että hän tekee minulle lähetteen Tayssiin,koska verenpaineeni on ollut jo kolmattaviikkoa hieman koholla.Samalla reissulla katsotaan myös lapsiveden määrä koska sitä oli hänen mielestä LIIKAA.
Onko teillä muilla kokemusta LIIASTA lapsiveden määrästä?
Tayssissa ne eivät ainakaan kauan aikailleet vaan sain ajan jo tälle päivälle.Hyvä näin,niin ei tarvitse murehtia asioita enään toista yötä.
Vauva liikkuu normaalisti ja oma olo on ihan hyvä.Lenkillä olen käynyt nyt koirien kanssa-se onkin sellainen unilääke että tulee otettua päikkäritkin sen jälkeen.
Hyviä vointeja kaikille!Lähden tonne pakkaseen laittamaan hevosia ulos!Hyrrrr!
Katja@Johanna (38+6)
...täällä vielä. ja tänään jo parempi olo. toiveet suunnattu to-pe yölle. isi kuulemma toivos synttärilahjaksi vauvelin. (mun miehellä on perjantaina synttärit =) ja huomennahan se LA:kin on.
viime yön nukuin, kuin pikku possu. yhesti kävin veskis ja yhesti silittelemäs esikoisen päätä, kun vähän itkeskeli lyötyään pään sängyn laitaan. voi toista.
nyt meiän pitää joutuin rientää aamupuuhiin. ois perhekerho kymmeneltä ja sinne on puolen tunnin kävelymatka (tällä lyllerö-etanavauhdilla =) sieltä mun kamu tulee hakee meiät ja mennää kiinalaiseen syömään, nam!
kirjottelen sitten iltapäivällä uusiksi, kun saan poitsun meiän reissun jälkeen päikkäreille. mulla onkin jännää kerrottavaa ;)
hyvää ja aurinkoista keskiviikkoa. täällä pohjois-pohjanmaalla ainakin näyttää taivas aika selkeältä.
-rual rv 39+6-
Täällä jälleen yksi huonosti nukuttu yö takana. Vanhempi meni yöksi miehen vanhemmille ja nuoremmalla rassukalla oli häntä niin ikävä että kiipesi nukkumaan siskon petiin pehmo muumi kainalossa. ( ei käytä yleensä unikaveria ) No hän kuitenkin nukkui siellä kohtuu hyvin mutta itsellä kaihertaa koko ajan kurkussa tuo päälle yrittävä flunssa. Joten yö on mennyt yskimällä ja kurkkukipua potemalla. Välillä rupesi närästämäänkin....
Eilen oli pitkä gallup yhdestä ja toisestakin asiasta. Vastailen nyt niihin mitä muistan:
Eli vaunuja ei ole, nukutusvaunuiksi on serkun vanhat orat ja sitten on matkarattaat jos asioille tarvii ottaa vaunut mukaan, mutta eipä niitä ihan pienellä tarvita. Vähän olen haaveillu vaunuista jos tämän kanssa ehtisi vähän kävelemäänkin, mutta luulen että haaveksi jää. Asutaan sen verran syrjässä, että jos täältä lähtee vaunujen ja sisaristuimen ja vauva ja 3+ 5 v kanssa kohti asfaltti tietä, niin tän mamman kunto loppuu puoliväliin...
Vauva nukkuu oletettavasti äidin ja isin vieressä. Aluksi äippälaatikossa jos hän siinä viihtyy. Meillä on metallinen pinnasänky johon hän voi sitten siirtyä, mutta edelliset eivät ole suostuneet nukkumaan kuin äidin vieressä ja sitten ovat siirtyneet noin 11 kk - 1 vuosi 4 kk omaan jatkettavaan sänkyyn. On ilmeisesti tuntunut noi kalterit ahdistavalta.
Tutista ainakin oli kysymys: toivoisin tämän masuasukin huolivan sen, edellinen ei huolinut ja tahtoi pitää äitiään välillä huvituttina, tosin hänellä oli muutenkin masuvaivoja joten en sitä huvituttina oloa kokenut niin pahana, sain useammankin kerran puolustaa näkemystäni terveyden hoitajalle. Tuttia ei ole kuitenkaan hankittuna.
Nimi on ollut sekä pojallle että tytölle valmiina kolme vuotta... Thih, edellistä kun odotettiin niin isäntä antoi kaikille kolmelle seuraavalle nimet... saas nyt sit nähdä miten käy. ( Isäntä kun oli sitä mieltä että edellinen on poika, oli. Nyt olis hänen mielestään tyttö ja sit vielä tulisi poika)
Kotiintulo vaatteet on valmiina laukussa. Vauvan ensi peti on tehty äippälaatikoon ja vaatteet yms. on laitettu toiseen siististi pinoon lattialle... MEillä kun edelleen remontti meneillään ja tavarat vähän muutenkin pois paikoiltaan ajattelin että on parempi pitää vauvanvaatteet mahd. pitkään siististi laatikoissa...
Olikohan vielä jotain mikä unohtu? No anti mennä. Omaa napaa sen verran että ei mitään uutta. Ainut mitä on tullut on jumaltaton tarmo. Meikäläinen tekis omin pikku kätösin tän rempan loppuun yhdessä päivässä jos käsien ulottuvuus riittäis mahan ohitse ja joku hoitais noi muut lapset... On tullut nimittäin tehtyä kaikkia vanhoja juttuja pois nurkista kuljeksimasta ja koko talon kaapit siivottua yms... Lakanatkin kun vaihdoin viimeksi niin likaiset oli jo illalla mankeloituna kaapissa kun yleensä odottavat insipiraatio mankelointiin monta päivää... Eikä supistuksen supistusta tästä touhuilusta huolimatta...
Terkut kaikille ja JENILLE erityisterkut: synnytyksen jälkeen äiti kun itkee pienimmästä asiasta muutenkin, niin ymmärrän kyllä sinua hyvin. Itse olin kuin niagara kun 5 veeni aikoinaan oli sairaalassa 13 vrk...
rapu ja önnimönniäinen 38+1
Nyt on niin, että tämä raskaus varmalla on tähän astisista pisin. Nimittäin tänään on ne raskausviikot, joilla kuopus syntyi, itseasiassa vielä ihan näihin aikoihin (klo 9.08). Esikoinen oli tässä vaiheessa jo 3 päivää vanha ja isompi tyttö yli 2-viikkoinen.
Yö meni ihan ok, vessassa piti rampata tosi tiheään mutta sain nukuttuakin. Yhdellä kerralla tuli taas paperiin sitä veristä limaa ja sen jälkeen jomotti jonkun aikaa alamahaa, mutta siinä kaikki.
ONNEA MATKAAN TE, JOTKA TOSITOIMIIN PÄÄSITTE!
Ihan muuten vaan, ei sillä että kateellinen olisin.. ;)
Juttelin tässä kyllä mahamöllille, että mitäs jos tänäiltana tulisit maailmaan, mutta vastaukseksi tuli niin vihainen potku, ettei taideta olla samaa mieltä asiasta.
No, mikäpä tässä on ollessa toisaalta, kun väistämättä jossain vaiheessa aika on täys ja synnytys käsillä. ODOTELLAAN VAAN!
Huomenaamuna klo 8 neuvolakin taas.. mulla myös on nyt loppuajan 2 x vkossa.
Ja tosiaan, täällä on maa aivan valkoisena ja muksut on nenä kiinni ikkunassa aivan haltoissaan koko ajan.
Mianni 39+4
TÄSSÄ VIESTISSÄ ON LÄHINNÄ PELKKÄÄ VALITUSTA. Niin että ei kannata lukea jos ei jaksa kuunnella samaa nauhaa!
Eli tänään siis kilahtaa 25 v lasiin ja samalla on rv 39+3, jolloin esikoinen syntyi. Kiva kun neuvolantädit ja koko suku on ladannut toiveet tähän päivään :( Mutta eipä oo mitään oiretta, ei siis minkäänlaista, että lähtöä pitäs tänään harkita, joten ei taida tulla maailman parasta synttärilahjaa tänne.
Pikemminkin päinvastoin: eilen tuli ihan kamala närästys illalla. Musta _näyttää_ kyllä, että maha olisi nyt jotenkin pudonnut (housut näytti jalassa ihan kamalalta eilen) mutta tuo närästys puhuu kyllä omaa kieltään.
On vaan tosi masentunut olo nyt kaikesta. Eilen huomasin että mulle on tullut jalkaan luupiikki ja se teki tosi kurjan olon, kun tuntuu että tämän raskauden aikana mulla on aivan koko kroppa mennyt paskaksi. On liitoskivut, iskiaskivut, lantio levinnyt, turvotusta niin h-tisti, peräpukamia, ne 24 ylikiloa, päätä särkee, on niiiiin hiton iso olo ja sitten vielä tääkin päälle! EN JAKSA ENÄÄ RASKAANAOLOA! Harmittaa ennen kaikkea se kun esikoisesta kaikki meni _niin_ hyvin eikä ollut mitään vaivaa, ja nyt on sitten joka paikka ihan rikki.
Tää luupiikki harmittaa sen vuoksi tosi paljon että 1) en pääse nyt lenkkeilemään supparien toivossa tahi hakemaan raitista ilmaa, pihalla en oikein enää jaksa kyykistellä lapsen kanssa joten ollaan sitten sisällä, 2) olin niin innolla tässä kaks viimestä kuukautta suunnitellut että heti kun vaan synnytyksen jälkeen pystyn niin jaksan rakasta juoksuharrastusta. No enpä paljon jatka jos ei jalalle pysty kunnolla edes varaamaan.
Niin että näitä sitä tässä on sitten harmiteltu ja itkeskelty. Tuntuu jo tosiaan että en enää _jaksa_. Henkisesti varmaan tää päiväkin vaikuttaa, koska tietysti sitä jossain mielensä sopukassa on ajatellut että ei mene ainakaan tästä päivästä yli ja nyt kuitenkin näyttää että voi vielä pitkäänkin joutua olemaan vaivaisena.
NYT VALITUS LOPPUU.
Hyvää reissua ainakin ARTILLE käynnistykseen, ja eiköhän tuo LILLISKIN pääse hakemaan vauvaa tänään, jospa se FIIKUNA vielä odottelisi osastolla sua! :) Ja oli muitakin lähtijöitä, vähän uudempia nimimerkkejä, jotka nyt tuossa valituksen lomassa katosivat mielestä...
LILLIS vielä: Mulle ainakin neuvolan täti sanoi että uudelleensynnyttäjällä tärkeintä on että supparit on säännöllisiä, joten jos vaan teillä mahdollista niin käykää ainakin vilkaisemassa tilannetta, pääsettehän tuota takas kotia jos ei ole mitään tapahtunut.
Jospa rupean tästä keksimään jotain " synttäritekemistä" . Kuten laittamaan tiskejä koneeseen, kivaa...
Siitä huolimatta hyvää keskiviikkopäivää kaikille!
Coe rv 39+3
Kuka jakaa niitä vuoronumeroita Haikaranpesään? Siellä taitaa olla pari kärkkymässä ennen mua, mutta voisin kernaasti ottaa seuraavan vapaan vuoron!! Yöllä klo 5.16 yksi kipeä suppari - seuraavaa odottelen edelleen... :):)
Odottavan aika on pitkä, mutta onneksi sain eilen Lost 2 DVD-boxin veljeltäni lainaan... Siispä sen pariin!
Bluewish 40+0
ONNEA Santsu, MaryJ ja Wades ja myös muut vauvan saaneet, jos unohdin!
Eilen tosiaan oli muka niitä tuntemuksia, että synnytys saattais olla aluillaan. No huomasin sitten, että vauva onkin muuttanut asentoaan ja erilaiset kivut johtuivat varmaan siitä. 3 kuukautta vauva on potkinut tasan samaan paikkaan tuonne aika alas oikealle vähän lonkkaluun yläpuolelle. Eilen asento muuttui niin, että potkut tuntuvat enemmän ylhäällä kylkikaaressa. No jospa se vaan asettuu siellä lähtöasemiinsa. :) Mihin muiden vauvat potkiskelee?
Illalla supistelikin kivasti. Kävin pojan kanssa lenkillä ja saunottiinkin pitsajuhlien jälkeen. Sänkyyn mennessä supistuksia tuli n. 12 min välein. Jotain reilun tunnin niitä laskeskelin ja nukahdin jälleen kerran.
Tänä aaamuna taas tuntuu, että ei ole mitään toivoa päästä yhtäkkiä synnyttämään. Ei minkäänlaista vuotoa edes tule. Tulis edes limatulppa, niin se antais hieman toivoa. Nyt tuntuu, että tässä mennään sinne ens viikon perjantain yliaikaiskontrolliin. :(
Kramppaako muuten muilla nivuset? Mulla on pari päivää krampannut oikea nivus. Välillä ei pysty jalkaa liikuttamaan, kun kipu on niin inhottava.
Parempi, että lopetan, kun ainakin näin aamusta vielä masentaa, kun ei tullutkaan yöllä lähtö..
Pixelina rv 40+1
Ottaa taas päästä, yllättäin...
Huomenna laskettuaika ja kauhukuvia on että vielä voisi mennä 2 VIIKKOA ennen kun syntyy.
Tuntuu että mikään ei nyt pysty piristämään...(No, ehkä se ensilumi voisi hetkellisesti;)
Yöllä ravasin vessassa vähän väliä ja joka vessareissulla supisti kovasti. Ajattelin jo mielessäni että jos kävisin vessassa vaikka alle 10 min. välein niin sitten voislähteä sairaalaan kun jokakerta supistelis =O
No joo, ei taitais onnistua moinen =P
Mies lähtee TAAS iltavuoroon, ärsyttää kun tää elämä on vaan pelkästään odottelua...*huokaus*
Monella minun tutullakin on tässä lähipäivinä synttärit. Omalla isälläni sunnuntaina ja kaverilla lauantaina. Kummipojalle pitäis lähteä ostamaan nimpparilahjaa :o)
ONNEA paljon Coelle synttäreiden johdosta!!!*puhaltaa torveen*
Käyt ostamas suklaalevyn ja puputat sen kun tyttösi nukkumassa ;o)
Mutta nyt pukemaan ja sitten kaupoille...
Onnea sairaalaan lähteville ja onnea nyytin lunastaneille!
Camelot 39+6
Eli maanantaina aamuyöstä laitoin viestiä, että nyt supistaa. Ja eipä siitä sitten kauaa mennyt kun tyttö oli maailmassa. Eli klo 3.50 alkoi säännölliset supistukset joita tuli ensin 8min välein. Tunnin kuluttua jo 3-4min. välein ja sairaalaan lähdettiin klo 06.00 jolloin supistuksilla ei ollut enää väliä, niitä tuli siis koko ajan! Klo 6.15 olimme sairaalassa, paikat auki 8cm ja klo. 06.59 tyttäremme syntyi :) Eli luomusti synnytin ja se teki todella kipeää.. Kirjottelen synnytyskertomusta kun ehdin. kotiuduttiin jo eilen ja eka yö meni mukavasti, esikoien (2v.) ei herännyt kertaakaan kun vauva itki.
Niin ja ne mitat 3360g ja 51.5cm, viikkoja oli 40+6
Aada ja tytteli 2vrk
Ulkona käyty ja odotus senkun jatkuu. :)
Pixelina
Heipat kaikille,
täällä myös yksi väsynyt odottaja.
Valvoin kl.2-8, oli jo vähän tuntuvampia suppareita, mutta katos sitten ja sain kax tuntia nukuttua aamulla ennen kuin kundi heräs ja herätti tietty äidinkin!!!
Ajattelin kyllä että jos ens yönä lähtisin synnyttämään.
Uni kun näytti että vauva syntyy torstaina.
Saas nähdä taas :)
Kovin alkaa jengii putoo täältä... ottakaa mut mukaan !!!
IIIIISOT ONNITTELUT TAAS TÄNÄÄNKIN KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE. NIITÄ OLI TULLUT TAAS ROPPAKAUPALLA ! ONNEA !
ONNITTELUT MYÖS JENILLE,
JONKA ENSISYNNYTYS EI MENNYT IHAN " KAAVAN" MUKAAN,
MUTTA ONNEKSI LOPPU HYVIN KUITENKIN.
Voin vaan kuvitella miten haikeelta tuntuu jättää vauva sairaalaan ja lähteä yksin kotiin. Tsemiä paljon, toivotaan että saatte poitsun jo pian kotiin.
SYNTTÄRI ONNITTELUT COELLE!!!
Itellä tulee 30.päivä jo 30 täyteen (ikäloppu...ko)
Nyt koitan lähteä nauttimaan raikkaasta syysilmasta,
jos tää olokin sitten tokenis.
Mutta koittakaamme kestää ja jaksaa loppuun asti :)
Zimppu 40+1
Heippa kaikki mahakkaat ja mitä parhaimmat onnittelut teille jotka olette vauvan jo saaneet. Tippa tulee silmään aina noista vauvailmoituksista, eikä mitenkään vähiten tuosta Je_nin kertomuksesta. Toivottavasti poika pääsee pian kotiin. ONNEA!!!
Täällä ei mitään meininkiä mihinkään suuntaan vieläkään. No eipä viikkojakaan ole kun 40+2, joten mikäs hoppu tässä oliskaan!!!! Se kirottu yläkerran remontti saatiin valmiiksi 2pv ennen laskettua aikaa, eli mielenrauha on sillä alueella. Se onkin nyt HIENO!!! Varsinkin vauvan huone on ihana, siellä vois istua tunti tolkulla.
Ostin edellispäivänä luontaistuotekaupasta IMETYSTEETÄ, vähän nauratti kyllä....nyt ei TAATUSTI puutu MITÄÄN kun on imetysteetäkin!!! Mulla on aina äärettömän hankalaa ollut maidon herumaan lähteminen. Nousee kyllä jo kolmantena päivänä mutta lähtee herumaan vasta seistemäntenä. Välipäivät on TUSKALLISIA! Eli ei tosta teestä mitään haittaakaan siinä varmaan ole, saa nähdä onko hyötyä..... Se tee haisi ihan karmeelle pussin läpi, siinä on esim. tilliä, anista osiko kuminaakin ollut, mutta maistuu ihan ok:lle.
Voi hitsi sitä Saimi Nousiaista siinä muotiohjelmassa , piti oikein keskaria sille näyttää läpi ruudun. Sillä ärsyttävän honottavalla äänellä se totes että kannattaa käyttää välillä korkkareitakin että sääret näyttäis soukemmilta tai jotain vastaavaa.....GRRRRRR....Olis ihanaa käyttääkkin korkkareita, mut valitettavasti ei oo kun yhdet tennarit jotka mahtuu jalkaan =D
Joku ihana Galluppikin by Coe (onnea syntsistä muuten =D ) oli eilisessä pinossa, voisin käydä sen kaivamassa sieltä:
* Missä vauva tulee nukkumaan päivisin, entä öisin?
-Päivisin aluksi joko alakerrassa riippukeinussaan, tai omassa huoneessa sängyssään, kun ikä ja sää sallii niin ulkona vaunuissa. Öisin omassa huoneessaan pinniksessä.
* Millaiset menopelit vauvalle on, miten aiotte liikkua?
-Hartanin Top Line yhdistelmät odottaa , meiltä on n.2,5km esikoisen eskariin, joten edes silloin tällöin yritän mennä kävellen ja eskarilainen fillarilla, mutta jos täytyy ottaa tuo keskimmäinen mukaan niin autolla.
* Mitä vaippoja on ostettu vai onko mitään?
-Ostin kaksi pakettia pamperseja, ensin minejä, kunnes kotona tajusin ettei ne olekaan niitä pienimpiä ja hain vielä new bornejakin.
* Missä vaipat vaihdetaan, löytyykö hoitopöytää vai onko joku muu paikka?
-Vauvan huoneessa on hoitopöytä ja huoneen vieressä on vessa.
* Onko kotiintulovaatteet valkattu, millaiset?
-Sinistä, sinistä sinistä bodyt ja potkarit, sekä 50 että 56cm. Sitten valkoinen IHANA nallehaalari, oisko Name Itin ollut.
* Onko aikomuksia antaa tuttia tai olla antamatta?
-Annan tuttia alusta asti, otan varmuudeksi sairaalaankin mukaan, jos sieltä ei saa, ennen on kyllä saanut.
* Entä tuttipulloa, korviketta?
- Ensimmäisellä viikolla luultavasti pitää antaa korviketta, kun sitä maitoa oikeasti ei tule. Ei sen kumempaa stressiä suuntaan eikä toiseen asiasta.
* Onko vauvalle nimi mielessä? Paljastetaanko nimi heti vai vasta ristiäisissä?
-Nimi on ollut siitä asti kirkkaana mielessä kun näime pojan kasvot 3Dssä, sitä nimeä olimme mittineet, ja ajatus vahvistui 3D:n jälkeen. Paljastetaan heti, tai aika moni sen jo tietää. Edelliset sukupuolet ja nimet on olleet salaisuuksia, mutta nyt poiketaan kaavasta =)
Semmosta tänään, jatketaan tätä odotusta =D
loka_mama ja 40+2
Elikkäs neuvola taas takana. Painoa oli tullu ihan liikaa, ku 400g/vko, siis mun mielestä liikaa, ei th:n. Niin, pissa oli onneks puhas ja vauvan sydänäänetki kuulu hienosti. Mutta- ku oon tässä parina päivänä ollu huolissaan nuista vauvan vähistä liikkeistä, niin eipä se saanu terkkarikaa sitä liikkeelle. Vähän vauva jalkoja liikutteli, mutta ei kunnon potkuja. Nyt pitää sitte seurata iltapäivän ajan että tuleeko kunnollisia potkuja ja liikkeitä ja jos ei tule niin lähtä synnärille näytille. Ilmeisesti jos ei potkuja tule, se voi olla merkki istukan huonosta toiminnasta- jota epäiltiin syyksi myös esikoisen pienuudelle. Eli vauva ei saa tarpeeks ravintoa, eikä kasva tai muuta...Että nyt sitte oon täällä masu tarkkana ja ootan nuita potkuja. Saas nähä..no, iltaan mennessä aion sitte käydä jos vähänkää epäilyttää.
Voi että on harmi ettei Jenin synnytys menny kovin hyvin, mutta onneksi vauva on kuitenki terve ja hengissä ja etteköhän te pian saa sen kotiin!
Mutta voimia nyt teille!
No Wadeshan ei kovin pitkään ollu laitoksella :) Mutta onnea kuitenkin tosi paljon vauvasta!
Nyt pitää lähtä ruokaa laittaan, josko sitte sais syömisellä vauvaanki eloa.
Jääsydän rv 38+1
Minä unohdin onnitella AADAA ja WADESIA! En vissiin suostunut ajattelemaan teitä jakautuneita lainkaan aiemmin :)
Coe
Tuntuu, että aika vaan matelee, kello ei mene eteenpäin ja ennenkaikkea vauva ei synny ikinä!
No mutta, AADALLE ISOT ONNITTELUT TYTÖSTÄ!
Ja COELLE SYNTTÄRIONNITTELUT!! Onhan tässä vielä päivää jäljellä.. :)
Kukas se sanoikaan, että supistuksen aikana tuntuu kuin persus repiäis? No, täällä on samanlaisia tuntemuksia. Ja muutenki viimeiset 3 päivää on ollu jotenki niin kipeä olo JOKApaikasta, ettei enää oikein tiedä mikä kipu on mitäkin. Alkaa muistuttaa erehdyttävästi edellisen raskauden loppuaikoja, ne oli yhtä TUSKAA. Mutta, nyt sentään saan jotenkin nukuttua öisin, silloin käytännössä valvoin viimesen viikon ihan yhtäsoittoa, kun missään asennossa ei kivut lievittyny sen vertaa, että ois unen saanu. Toivottavasti nyt ei mene sinne saakka tämä kipuilu vaan vauva tajuais syntyä!
Jääsydämelle tsemppiä liikelaskentaan. Kyllä nuo on inhottavia, kun joutuu miettimään. Mulla oli toisen lapsen kans ihan sama juttu.
Nyt melkeen toivos, että tämä masukki ei liikkus paljoo, nimittäin liikkeet sattuu! Vauvalla tuntuu olevan tila NIIN ahtaalla, että jokainen liike on vaivalloista. Silti se vaan vehtaa siellä kovasti. Mulla on alkanu pikkasen epäilyttää, että kuinkahan iso tämä sälli mahtaa olla, kun koskaan ennen ei oo minun maha tuntunu näin täyteen ahdetulta!
Juu, mutta siis mitään asiaa ei taaskaan juuri ollut, kunhan kulutan aikaa. Jos tästä reipastus ja lähtis viikkaamaan pyykkejä ja järkkäilemään paikkoja.
ja olo on tuskaa kun ei oo tullu pienintäkään supistusta :) Mikäs sulla on nyt tilanne?