Mitä tämä nykyinen "tapailu" tarkoittaa?
Kun minä olin nuori, käytiin treffeillä ja sitten mahdollisesti alettiin seurustella. Nyt välissä on joku ihme tapailuvaihe. Mitä se tarkoittaa?
Omaan silmään omien lasten tapailut ovat näyttäneet vahvasti seurustelulta. Mikä ero noissa on?
Kommentit (60)
Tapailu tarkoittaa sitä, että voi muitakin vilkuilla.
Tapailussa ei ole luvattu mitään. Voidaan tapailla muitakin.
Tapailuvaihe tarkoittaa sitä että, voit tapailla muitakin siinä samalla (lue, etsiä parempaa), ja sitten hävitä yhtäkkiä jälkiä jättämättä. Se on sitä kertakäyttö tapailua. Sen jälkeen voit laittaa estot päälle, ja tulla tänne surkuttelemaan.
Ihan samaa kuin ennenkin. Tapaillaan ja jos menee hyvin, aletaan seurustella.
Eihän se mikään uusi keksintö ole. Ihan samalla tavalla olen itsekin nuorena sinkkuna ollut tapailusuhteissa, kunnes on kohdalle osunut sellainen jonka kanssa alkanut seurustelemaan.
Useamman tapailukumppani samanaikaista kierrätystä ilman sitoumuksia. Sitten ihmetellään kun ei vakinaista kumppania löydy.
Eikö olekkin kivaa tämä nykypäivän "löysin netistä mukavan tyypin" treffailu? Kyllä ennen oli yksinkertaisempaa, mentiin baariin ja löydettiin elämänkumppani.
Vierailija kirjoitti:
Tapailussa ei ole luvattu mitään. Voidaan tapailla muitakin.
Lähinnä outoa touhua.
Oikeaoppisesti pareja treffejä julkisilla paikoilla ennen kun sovitaan seurustelusta. Mutta alaluokka on adoptoinut sanan ja käyttää sitä kuvaamaan panosuhteitaan ja muuta alhaista sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Useamman tapailukumppani samanaikaista kierrätystä ilman sitoumuksia. Sitten ihmetellään kun ei vakinaista kumppania löydy.
Se on juurikin näin.
Lähinnä taitaa palstajankkaajat oppineet uuden sanan ja tuhrivat pöksyjään provotessaan sanalla "tapailu."
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään uusi keksintö ole. Ihan samalla tavalla olen itsekin nuorena sinkkuna ollut tapailusuhteissa, kunnes on kohdalle osunut sellainen jonka kanssa alkanut seurustelemaan.
No enpä tiedä, ennen seurusteltiin pitkiäkin aikoja, ei vaihdettu kun sukkia helteellä. Monet mun teini-iän parit ovat vieläkin yhdessä.
Ai että mä inhosin nuorena kun yhden treffi-illan jälkeen miehillä oli jo seurustevaihe päällä kun sitä toista ei edes tuntenut. Todella ahdistavalta tuntui mutta minä en olekaan helposti ihastuvaa sorttia.
Niillä treffeillä käyminen on tapailua. Se on se vaihe ennen kuin seurustellaan, ei mikään välissä oleva vaihe.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekkin kivaa tämä nykypäivän "löysin netistä mukavan tyypin" treffailu? Kyllä ennen oli yksinkertaisempaa, mentiin baariin ja löydettiin elämänkumppani.
No eipä ennenkään fiksut ihmiset rynnänneet suoraan seurustelemaan, saati naimisiin. Tottakai ensin tapaillaan ja tutustutaan.
Kyllä 70-luvullakin tapailtiin. Sitten jos tapailu sujui hyvin niin se syveni seurusteluksi.
Mä kyllä väittäisin, että omien lasten aiemmissa tapailusuhteissa molemmat ovat olleet vain yhteen sitoutuneita, tosin tästä ei varmaan ole erikseen sovittu.
Kun vietetään lähes kaikki mahdollinen vapaa aika kaksin, käydään lomamatkoilla (jotka varataan etukäteen), puhutaan yhteisestä tulevaisuudesta yms. niin kyllä tuo minusta seurustelulta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Sitoutumiskammoiset aikuiset leikkii hetken seurustelua, mutta ilman sitoumuksia, vastuunottoa ja aitoa henkistä intiimiyttä.
Höpö höpö.
Teiltä inseleiltä ei kysytty koska ette tiedä mitään. Tapailu on seurustelua. Jos mies on vi tun kyläpyörä, sen huomaa tapaillessa. Se välttelee ihmisiä ja paikkoja ettei jäisi kiinni.
Tapaillessa tutustutaan. Te inselit kuvittelette että KAIKKI MUUT PANEE KOKO AJAN. Ja niinhän me tehdäänkin. Turha moralisoida, neitsyt.
Se on koeaika jonka kuluessa mies joutuu näyttämään ominaislaatunsa. Todistamaan, että on hyvå ja uskollinen eikä mikään persuhuora.
Ei mikään. Sitoutumiskammoiset aikuiset leikkii hetken seurustelua, mutta ilman sitoumuksia, vastuunottoa ja aitoa henkistä intiimiyttä.