Kela hylkäsi toimeentulotuki hakemuksen uusiin silmälaseihin
Oli kaikki silmälääkärin todistukset mukana, ja hinta arvio 670€. En näe vanhoilla laseilla enää hyvin. Ottaako kela sen riskin, että voin joutua, esim auto onnettomuuteen huonojen silmälasien takia kun en näe ajaa? Työkyvyttömyyselläkeestä ei ole varaa ostaa uusia laseja. Eläke kuluu asunnon vuokraan, sähköön, nettiin, autoon ja ruokaan. =(
Kommentit (45)
Ei vaan sinä itse otat sen vastuun. Voitko kuvitella, sinä itse olet itsestäsi vastuussa? Aika uskomaton ajatus, mutta kyllä siihen tottuu kun muistuttaa itselleen, että on aikuinen. Myyt auton ja ostat ne lasit. Niin muutkin tekevät, luopuvat jostain saadakseen jotain.
Aikuisvauva siellä avuttamana uhriutuu ja parkuu taas muita apuun. Hoidapa kuule ihan itse itsellesi ne lasit. Mitä edes teet autolla kun kerran olet työtön?
Mee töihin. Työkyvyttömyyseläkkeellä voi käydä töissä. Eläkepäätöksestä löytyy summa, jonka saat tienata ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin. Työkyvyttömyyseläkkeellä voi käydä töissä. Eläkepäätöksestä löytyy summa, jonka saat tienata ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen.
Mutta sitten se vaikuttaa asumistukeen,.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Harvoin työkyvytön käy töissä.
Haet täydentävää kotikuntasi sossusta. Kun olet jo Kelan toimeentulotuen asiakas, se on piece of cake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ihme tukimärisijöitä taas ketju täynnä. Mistä lähtien suomalaiset ovat olleet moisia valtion nisällä roikkujia. "tuet menee tuet menee, kuka maksaa mulle tähän tukia...:"
Ei toimeentulotukea saa, jos on omaisuutta. Myy auto pois. (tai siirrä jonkun tutun nimiin)
Jos ajat kolarin sen takia ettet näe ajaa, syy on sinun. Ajokortti menee hyllylle. Sinulla ei siis ole ajo-oikeutta, jos et näe tarpeeksi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotukea saa, jos on omaisuutta. Myy auto pois. (tai siirrä jonkun tutun nimiin)
Autoa ei tarvitse myydä.
tossa siis kela myös pudottaa sen tuottavuuden käsitteen kun laseilla ei kykene katsomaan ruutua jota useimmat katsovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ihme tukimärisijöitä taas ketju täynnä. Mistä lähtien suomalaiset ovat olleet moisia valtion nisällä roikkujia. "tuet menee tuet menee, kuka maksaa mulle tähän tukia...:"
Sellasta se on työkyvyttömän ja köyhän elämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy työssä kun on työkyvyttömyyseläkkeellä, ei siis ole työkyvytön. Eläke tuollaisilta pois. Taidat olla työhaluttomuuseläkkeellä.
Ei Kela sitä sinun autoa aja. Onpa taas uhriutumista.