Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
https://www.etuovi.com/kohde/20020725?haku=M1295075251
Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.
Jotenkin valju vaikutelma tosiaan, haaleaa beigeä ja harmaata. Talven kalvaassa valossa todella ankeaa. Suurin turn off on kuitenkin se että kämppä on ihan turhaan kahdessa tasossa ja ne portaat on rumat. Eikö sitten saanut tonttia muotoiltua siten, että saa kaiken reilusti samaan tasoon.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiö, joka on olohuoneessa.
Keittiö, missä ei ole yläkaappeja.
Musta keittiö.
Musta sauna.
Koko löylyn mittainen lasiseinä.
Greige.
Tällaisten perheiden lapsilla on myös luonnonvalkoiset tonttulakit.
Tulee mieleen lehtijuttu jostain perheestä, jossa kaikilla oli vain musta-valkoisia vaatteita että sopivat sisustukseen. Ja äiti koristeli joulukuusen, ei lapset.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalakaapissa on mun ompelukone ja ompelutarvikkeet. Sinne on todella helppo ja nopea nostaa kone ja ompelukrääsät piiloon. Aivan taivaallinen ratkaisu siihen käyttöön.
Itse kodinkoneet on otettu takaisin tasoille. Kolme vuotta ne siellä kaapissa oli ja se höyry tosiaan alkoi haurastuttaa sitä kaappia. Kaappien ovet piti olla aina auki, kun tuli vieraita ja sieltä iloisesti paistoi kaikki krääsä. Mutta siis en kadu kaappia. Se siis on aivan mahtava ratkaisu paljon ompelevalle.
Ompelukaappi olisikin kätevä. Mutten ehkä silti haluaisi keittiössä ommella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiö, joka on olohuoneessa.
Keittiö, missä ei ole yläkaappeja.
Musta keittiö.
Musta sauna.
Koko löylyn mittainen lasiseinä.
Greige.
Tällaisten perheiden lapsilla on myös luonnonvalkoiset tonttulakit.
Tai ankean harmaat.
Itselläni on oltava verhoja ja mattoja tai tuntuisi kolkolta, mutta kiinnostaisi kuulla kommentteja millaista on kaikuminen niissä kämpissä tai taloissa, joissa on pelkistetty look eikä ole kumpiakaan. Eikö kaikuminen ole ongelma...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko kommentoida nyt myös, koska on ihan samanlainen kokemus. Rakennettiin uusi talo ja tämä on aika modernia tyyliä. Ei toki voitu kerralla uusia kaikkea, joten osa huonekaluista on edelleen vanhoja. Meillä on 10v vanha, mutta täysin uudenveroinen kotimainen sohva, joka on röyhelöhelmoineen ehkä sitä maalaisromanttista muotia. Ai että kun tuo sohva tuntuu häiritsevän monia. Meille ehdotellaan tilalle ikea söderhamnia ja jotain maskun tarjoussohvia. En tosiaan aio vaihtaa laatusohvaa huonompaan. Mä ostan Hakolan tai Adean sohvan sitten, kun budjetti taipuu.
Miksi uuteen taloon pitäisi ostaa uudet huonekalut?
Ei skandinaavinen modernismi ja minimalismi tarkoita että pitäisi olla uutta. Se on tyylisuuntaus, jossa arvostetaan pelkistettyjä muotoja. Esimerkiksi se Artekin jakkara, mistä on tehty miljoonia kopioita, on suunniteltu jo -30 luvulla, string-hyllyt 40-luvulla.
Minäkin olen opiskelija ja asunto on täynnä designklassikoita. Osa dyykattu ihan roskalavoilta, osa saatu puoli-ilmaiseksi milloin kirppiksiltä, koulujen ja virastojen huutokaupoista, nettihuutokaupassa tai ihan vaan lahjoituksena.
60-luku on semmoista muotoilun kulta-aikaa koko pohjoismaissa. Minulle nuo sanat, skandinaavinen modernismi ja minimalismi liittyvät hyvin vahvasti tuohon vuosikymmeneen.
Ymmärsin, että tuossa kyse oli enemmän siitä, että se sohva oli täysin eri tyyliä. Uuden hankkimisellakaan ei välttämättä tarkoitettu kirjaimellisesti uutta, vaan onhan se huutokaupasta ostettu 200v vanha hyllykin tavallan "ostettiin uusi hylly".
Jep, ja kyllähän se vähän hassulle näyttää jos joku kaluste on tyydyin eri tyyliä kuin muut. Mutta arvostan kyllä sitä, ettei kaikkea pistetä uusiksi kerralla, vaan annetaan sen vanhan hyvän sohvan olla vaikka olisikin vähän "väärän tyylinen"! Muutaman vuoden kun odottaa niin kohta se saattaa näyttää taas ihan hyvälle, toisin kuin se halppis-söderhamn.
Vanhan laadukkaan sohvan päälle voi halutessaan ommella tai ompeluttaa ihan millaisen suojahupun vaan niin että sopii paremmin ympäristöönsä
Nykyään joka kodissa on rottinkia, beigeä, greigeä ja vaaleaa puuta. Nuo ovat mun mielestä jotenkin sameita ja sotkuisia värejä.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko kommentoida nyt myös, koska on ihan samanlainen kokemus. Rakennettiin uusi talo ja tämä on aika modernia tyyliä. Ei toki voitu kerralla uusia kaikkea, joten osa huonekaluista on edelleen vanhoja. Meillä on 10v vanha, mutta täysin uudenveroinen kotimainen sohva, joka on röyhelöhelmoineen ehkä sitä maalaisromanttista muotia. Ai että kun tuo sohva tuntuu häiritsevän monia. Meille ehdotellaan tilalle ikea söderhamnia ja jotain maskun tarjoussohvia. En tosiaan aio vaihtaa laatusohvaa huonompaan. Mä ostan Hakolan tai Adean sohvan sitten, kun budjetti taipuu.
Minä olen ihan super onnellinen kun saatiin appivanhempien vanha kotimainen sohva meidän uuteen taloon. Onhan se iso ja massiivinen nyt muodikkaisiin korkeajalkaisiin siroihin sohviin verrattuna, mutta ah miten mukava siinä on löhöillä koko perheellä. Ja yli 10 vuoden iästään huolimatta täysin priima kuntoinen :) itse en olisi ikinä raaskinut/pystynyt ostamaan niin kallista sohvaa, joten kiitos vaan anopin sisustusinnolle :)
Liian kliininen keittiö, ei mitään tunnelmaa kun ihan kaikki piilossa ja mustaa/valkoista tai harmaata kaikki. Seinätekstit, boho tyyli. Pelkkä valkoinen sisustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.Jotenkin valju vaikutelma tosiaan, haaleaa beigeä ja harmaata. Talven kalvaassa valossa todella ankeaa. Suurin turn off on kuitenkin se että kämppä on ihan turhaan kahdessa tasossa ja ne portaat on rumat. Eikö sitten saanut tonttia muotoiltua siten, että saa kaiken reilusti samaan tasoon.?
Tämä nyt ei ole pahimmasta päästä. Persoonaton ehkä, mutta verrattuna keskimääräisiin suomikoteihin tämä oli ihan kiva. Ihan muut asiat huutaa itselleni tyylittömyyttä, kuten kaikenlaiset efektit, tehosteet ja ns innon marko-tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on aamiaiskaappi?
Syödäänkö aamiainen kaapissa?
Tämä harmaa ja valkomusta väritys sisustuksessa on tylsää, ankeaa, kylmää ja jo nähty juttu. Onneksi uutta tulossa.
Sitä, että sisustetaan trendien mukaan eikä omaan makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.Jotenkin valju vaikutelma tosiaan, haaleaa beigeä ja harmaata. Talven kalvaassa valossa todella ankeaa. Suurin turn off on kuitenkin se että kämppä on ihan turhaan kahdessa tasossa ja ne portaat on rumat. Eikö sitten saanut tonttia muotoiltua siten, että saa kaiken reilusti samaan tasoon.?
Tämä nyt ei ole pahimmasta päästä. Persoonaton ehkä, mutta verrattuna keskimääräisiin suomikoteihin tämä oli ihan kiva. Ihan muut asiat huutaa itselleni tyylittömyyttä, kuten kaikenlaiset efektit, tehosteet ja ns innon marko-tyyli.
Matot lattialle ja verhot ikkunaan + muuta elämästä muistuttavaa, niin tuo ei ollut ollenkaan paha. Olisiko vai stailattu ja riisuttu myyntiä varten?
Noita kuvia terassin kaiteista en kyllä ymmärtänyt yhtään. 😄 Eiköhän olisi riittänyt yhdet näkymät molempiin suuntiin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakentamista säätelee muutkin seikat, kuin rakentajan oma maku ja halu. Tuo on rinnetontilla oleva paritalo, jossa saattaa olla jo kaavassa määräys, että talo täytyy porrastaa rakennusalueella. Tai lupaviranomainen on niin päättänyt.
Paritaloja rakentaa usein grynderit, jotka menee näissä aina raha edellä. Pihan muokkaaminen tasaiseksi on kallista. Se ei tarkoita vain sitä, että tuodaan tontille tarpeeksi maata, vaan maanrakennusta tontin rajoilla. Rakennusvalvonta ei hyväksy sellaista ratkaisua, jossa yksi on eri korossa muihin nähden, jolloin tonttien rajoilla tulee ongelmia mm. sadevesien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalea ja valju kyllä mutta tuo 2 tasoisuus on mun mielestä ihana.
1. talomme oli 6 portaalla porrastettu rinteen mukaan ja aivan mahtava. Avoimuus säilyi toisin kuin 2 krs talossa eikä hukkaneliöitä tullut kuin portaiden etenemän verran eli n 1m2
Olisi ollut tontin pilaamista jos olisimme yrittäneet joko upottaa takareunan tai pengertää etureunan jolloin pihaan olisi tullut ruma kumpare tai taakse seinämä.
Beige
Oksennus
Harmaa
Oksennus
Eli BOHO 🤢
Vierailija kirjoitti:
Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.
Tuossa talossa ei ole muuta hyvää kuin se, että takapiha avautuu metsään. En todellakaan ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalakaapissa on mun ompelukone ja ompelutarvikkeet. Sinne on todella helppo ja nopea nostaa kone ja ompelukrääsät piiloon. Aivan taivaallinen ratkaisu siihen käyttöön.
Itse kodinkoneet on otettu takaisin tasoille. Kolme vuotta ne siellä kaapissa oli ja se höyry tosiaan alkoi haurastuttaa sitä kaappia. Kaappien ovet piti olla aina auki, kun tuli vieraita ja sieltä iloisesti paistoi kaikki krääsä. Mutta siis en kadu kaappia. Se siis on aivan mahtava ratkaisu paljon ompelevalle.
njaa, mulla on ompeluhuone ihan erikseen.
Jep, ja kyllähän se vähän hassulle näyttää jos joku kaluste on tyydyin eri tyyliä kuin muut. Mutta arvostan kyllä sitä, ettei kaikkea pistetä uusiksi kerralla, vaan annetaan sen vanhan hyvän sohvan olla vaikka olisikin vähän "väärän tyylinen"! Muutaman vuoden kun odottaa niin kohta se saattaa näyttää taas ihan hyvälle, toisin kuin se halppis-söderhamn.