Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsekö kykenet ikkunasi pesemään? Entä verhojen laittaminen?
Tiedätkö, on olemassa sellainen moderni keksintö, jossa kaksi pitkää aisapuuta asetetaan vierekkäin n. puolen metrin etäisyydelle toisistaan ja niiden väliin kiinnitetään astinlautoja muutaman kymmenen sentin välein. Niitä kutsutaan tikkaiksi. Googlaa ihmeessä, löydät varmasti kuvankin.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavat koristekirjat sohvapöydillä, tuleepahan selväksi, että aitoihin kirjoihin ei kosketa.
Mitä koristekirjat ovat? En ole koskaan kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minimalismia, beige-valkoinen-harmaakomboa.
Mulla on just toi, sillä erotuksella että tammipuiset selkeät (minimalistiset) rimoitukset, portaat, yms. edustavat sitä beigeä.
On siellä muutamia värejä mattojen, pöytäliinojen yms. myötä, mutta valkoharmaata pohjalla.
On myös 5,5 m korkea olohuone ja ikkunat alkavat lähes lattiasta.
Itse en suostuisi asumaan kirjavassa mustalaismökkiä muistuttavassa talossa, mutta ymmärrän hyvin jos joku muu haluaa ja viihtyy. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsekö kykenet ikkunasi pesemään? Entä verhojen laittaminen?
Tiedätkö, on olemassa sellainen moderni keksintö, jossa kaksi pitkää aisapuuta asetetaan vierekkäin n. puolen metrin etäisyydelle toisistaan ja niiden väliin kiinnitetään astinlautoja muutaman kymmenen sentin välein. Niitä kutsutaan tikkaiksi. Googlaa ihmeessä, löydät varmasti kuvankin.
Ja sitten siellä ylhäällä ollessasi et muistakaan pesun jälkeen, millä puolella askelmat ovat. Tulet alas kolisten. Tiedän monta ihmistä, joka on tuolla tavalla katkonut sekä jalkojaan että käsiään. Monet tehdastekoisista kotitaloustikkaista on vielä niin heppoisilla ruuveilla kiinni, että tuskin kestävät monen nykynaisen yli sadan kilon painoa, eli voivat suorastaan pettää alta.
Ei nyt varsinaisesti liity kysymykseen mut se että kaikki sisustus-, remontti-, rakentamis-, rantatalon tai lomakodin etsimis ohjemat on täynnä ho...opareja. Ihan maailmanlaajuisesti tätä genreä korostetan nyt potensiin 10.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt varsinaisesti liity kysymykseen mut se että kaikki sisustus-, remontti-, rakentamis-, rantatalon tai lomakodin etsimis ohjemat on täynnä ho...opareja. Ihan maailmanlaajuisesti tätä genreä korostetan nyt potensiin 10.
Homot etsii kotia. Onpa kauheaa.
Ylipäätään suomalaista ankeaa sisustustyyliä, valkoiset seinät, vaalea sohva, valkoisia kalusteita ja tehosteseinä, jonka sävyksi on pitkän harkinnan jälkeen valittu harmaa. Miksi yksi seinä maalataan ja muut jätetään valkoisiksi? Näyttää todella typerältä.
Itse pidän tummista sävyistä, väreistä ja lämmöstä sisustuksessa.
Miksi keittiöstä pitäisi pystyä seurustelemaan olohuoneen puolelle? Kyllä ne ruoat on laitettu kuntoon ennen kuin vieraat saapuu tai joku vieras vapaasti tulee ja istahtaa keittiöön jutulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi keittiöstä pitäisi pystyä seurustelemaan olohuoneen puolelle? Kyllä ne ruoat on laitettu kuntoon ennen kuin vieraat saapuu tai joku vieras vapaasti tulee ja istahtaa keittiöön jutulle.
Minä kyllä pidänkin ihan näistä nykyaikaisista avokeittiöistä, mutta silti pääasiallinen syy ostaa asunto missä olohuone ja keittiö on samassa oli yksinkertaisesti neliöiden kalleus. Tarvitsin kaksi makuuhuonetta, niin tarpeisiini sopi parhaiten tämmöinen kompakti ja tehokas asunto missä se keittiö on olkkarin kanssa samaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että keittiö on seinä olihuoneessa
Tämän takia on loppujen lopuksi ihana asua peruskorjatussa 70-luvun talossa, jopa yksiössä on erillinen keittiö johon saa pienen ruokapäydän 😍
Totta puhut ja kun ne on peruskorjattu ammattilaisilla, niin huoletonta asumista vaikka kuinka kauan. Kaverilla juuri tämmöinen täystiilitalo ilman mitään muoveja ja hyvin tyytyväinen on. Siellä ei haise mikään ja kodin sisäilma hyvä jopa ilman koneellista ilmanvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Harmaa sohva. Torissa lähes jokainen sohva on harmaa kangassohva. Mikä saa ihmisen ostamaan harmaan kangassohvan ja parin vuoden jälkeen luopumaan siitä? Eikö ollutkaan kiva väri? Masentaako? Harmaa sohva divaanilla mielestäni ruma kuin mikä.
Mä luulen että harmaa sohva on yksinkertaisesti käytännöllinen, ja niitä myydään niin hirveän paljon, että siksi niitä näkyy myös torissa. Meillä on 7v sitten ostettu harmaa divaanisohva ja yhä edelleen tykkään siitä. Harmaa on armollinen väri lasten sotkuille ja värjäymille, eikä väri määrittele liikaa asunnon muuta sisustusta, kuten seinien väriä. Vaikka päällisiä on paljon pesty, ei niistä huomaa haalistumista, kuten monen muun värin kanssa olisi käynyt. Sohva on usein hyvin pitkäikäinen kaluste, joten sitä en osta sen hetkisten trendivärien mukaan, jotta mieli ei muutu myöhemmin.
Enemmän katson sohvan muotoa ja käytännöllisyyttä. Tarpeeksi mukava, tilava, päälliset pestävissä, ei litsahda heti, alta pitää pystyä siivoamaan helposti. Sirohkot jalat että ei ole liian raskas möhkylä.
Semmoista pohdintaa, ehkä pointti oli se että isoissa jutuissa kannatan ajattomuutta ja ehkä sitä myötä tylsyyttäkin, ainakin jos tuntee itsensä ja tietää että oma maku muuttuu silti ainakin jonkin verran trendien mukaan.
Yksi tärkeimmistä jutuista on mielestäni se, että sohvalla pitää pystyä istua rentoutumaan niin, ettei näe tiskipöydälle. Kodissa pitää olla pakopaikka, jossa keskeneräiset työt eivät koko ajan muistuttele ja pistä silmään. Me ostettiin talo, joka vaati pintaremonttia lähes kauttaaltaan, ja jouduttiin muuttamaan sinne heti. Aloitettiin remontti siis olohuoneesta, jotta kodissa oli yksi oikeasti viihtyisä ja rentouttava tila, jonne paeta remonttisotkun keskeltä.
Vähän nyt lähti ehkä laukalle taas, mutta perimmäinen ajatus oli se että nykyasuntoja suunnitellaan turhan usein niin, että tiskipöytä on suunnilleen sohvan vieressä. Edes pieni näkösuojaseinä saisi olla.
Päästään pipejä ihmisiä katsos riittää. Kerran kun tein siivousta ja kannoin mattoja ulos, niin eikö siihen pihalle pian saatu yksi ääliö ukko ihmettelemään: "Mitä sulla noin paljon mattoja on? Mulla ei oo lattioilla yhtäkään mattoa." Just se kaiken muilta kieltäminen sen varjolla, kun mulla ei ole. Sairasta. Kun yhdellä ei ole mattoja, niin sitten ei saa muillakaan olla. Kun yksi ei syö jotain tiettyä, niin sitä ei sitten saa muutkaan syödä. Ja sitä rataa. Sitten näillä potilailla se menee niinkin päin, että kun yksi tekee jotain ja/tai sillä on kotonaan jokin tietty juttu, niin sitten kaikkien muidenkin pitäisi tehdä sitä samaa ja/tai hankkia se jokin just siksi kun tämä yksi tekee ja omistaa. 🙄
Ei vaan pysty ymmärtämään. Ihmiset voisivat tunkea nenäänsä vähemmän kaikkien kaikkiin asioihin ja hoitaa vain sen oman tonttinsa.