Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
401/1433 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön toimivuuteen ei kyllä vaikuta millään tavalla se, missä se sijaitsee. Siis se keittiö voi olla ihan yhtä toimiva tai toimimaton avokeittiönä, kuin erillisenä huoneena. Siis eihän se sijainti siihen vaikuta, että millaisia ratkaisuja teet keittiöösi. Meillä on erillinen keittiö ja jos kaataisin nyt tuosta seinän olkkarin puolelta niin tulisi avokeittiö, mutta ei nämä keittiön toiminnot muuksi muuttuisi.

Mä ottaisin valkoisen keittiön ehdottomasti, jos saisin nyt remontoida.

Ei vaikuta ehkä keittiön toimivuuteen, mutta muun asunnon toimivuuteen vaikuttaa paljon, että onko keittiö laitettu keskelle olohuonetta. Lehtien kuvissa nämä avokeittiöt ovat aina todella suuressa tilassa, jossa se avaruus korostaa tilan määrää, mutta samalla on tilaa tehdä saarekkeita ja näköesteitä. Käytännössä sama avokeittiö pienen kerrostaloasunnon olohuoneen ainoalla ehjällä seinällä on aika erilainen elämys. Käytännössä kyse ei ole olohuoneesta, vaan isosta keittiöstä.

Hyvä, että jotkut pitävät, mutta kun nykyään ei enää rakenneta mitään muuta, niin ei ole valinnanvaraa niillekään, jotka haluaisivat muuta. Ja jopa omistusasuntoihin tehdään samaa trendiä, koska oletus on, että pienet asunnot myydään kaikki sijoitukseen eikä ihmisten kodiksi.

Ai sijoitusasunnot eivät ole kenenkään koteja? Siat ja lampaatko niitä sitten miehittävät?

Vierailija
402/1433 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoisin, että mikroaaltouunille suunniteltaisiin jo valmiiksi paikka normaalille laskutason tasalle. Nythän niille useimmiten on kolo yläkaappien alla. Ei ole kerta eikä kaksi kun olen sopat saanut päälleni lautasta ulos ottaessa. Lautanen on kuuma ja mikron lasialustassa reuna. Kliks ja hups vaan...

Tämä! Minä olen 152 cm ja mies 170 cm ja mikro meillä on ja pysyy laskutasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kamalin sisustustrendit on sisustustrendien seuraaminen. Silloin asunnot ovat niin mitäänsanomattoman näköisiä, mikään ei kerro mitään asujasta. Tulee itselle sellainen olo että asuja on itse myös yhtä mitäänsanomaton ja väritön.

Vierailija
404/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kamalin sisustustrendit on sisustustrendien seuraaminen. Silloin asunnot ovat niin mitäänsanomattoman näköisiä, mikään ei kerro mitään asujasta. Tulee itselle sellainen olo että asuja on itse myös yhtä mitäänsanomaton ja väritön.

Vähän samaa olin kirjoittamassa eli en ymmärrä koko sisustustrendi-ajatusta.

Koti on koti ja sen pitäisi mielestäni olla asujiensa näköinen, ei trendien. Toki sekin tietenkin kertoo jotain asukkaasta, jos kotinsa sisustaa trendikkäästi ja vaihtaa tyyliä trendien mukaan. Ehkä silloin se oma maku on vielä hakusessa tai sellaista ei edes ole.

Vierailija
405/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoisin, että mikroaaltouunille suunniteltaisiin jo valmiiksi paikka normaalille laskutason tasalle. Nythän niille useimmiten on kolo yläkaappien alla. Ei ole kerta eikä kaksi kun olen sopat saanut päälleni lautasta ulos ottaessa. Lautanen on kuuma ja mikron lasialustassa reuna. Kliks ja hups vaan...

Tämä! Minä olen 152 cm ja mies 170 cm ja mikro meillä on ja pysyy laskutasolla.

Puhumattakaan lapsista jotka ovat huomattavasti lyhyempiä kuin aikuiset, vaikka ovat jo ihan mikronkäyttöiässä.

Vierailija
406/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä vähän puolustella aamiaiskaappia. En ole aiemmin edes ymmärtänyt, että se aiheuttaa näin paljon tunteita ihmisissä. Meille aamiaiskaappi oli ehdoton, kun uutta keittiötä suunniteltiin. Meillä on käytössä päivittäin kahvinkeitin, leivänpaahdin, vedenkeitin ja blenderi. Nämä sekä mikro ovat nyt aamiaiskaapissa. Vanhassa keittiössä nostelin aina kaikki muut pienkoneet kaappiin käytön jälkeen piiloon paitsi kahvinkeittimen. Helpottaa arkea ja siistii keittiön yleisilmettä. Ja ainakin meillä ovet ovat aina kiinni.

Meillä ei ole myöskään takkaa ja täysin taloudellisista syistä. Takkavaraus kyllä on, mutta takka olisi maksanut 7 000e. Lämmitykseen takkaa ei tarvita (maalämpö), joten meille liian kallis sisustuselementti, vaikka hienoja ovatkin.

Siis miksi ne koneet pitäisi olla piilossa? Joku kahvinkeitin tai leivänpaahdin? Keittiö on keittiö, kai siellä nyt saa koneita olla. Meillä vieläpä typerä tupakeittiö, mutta silti keittiön puolella on ihan iloisesti koneet ja muutakin keittiökamaa tasoilla. Mitä ne siinä häiritsevät, käytössähän ne on päivittäin!

Tuntuu, että monet sisustavat kotinsa muita varten eivätkä itseään. Itse aina ajattelen, että tämä on meidäön koti, tehdään jutut niin, miten ne on käteviä itselleen. Nykyään, kun pitää avata oma koti Instagramissa jopa tguntemattomille, että saa tykkäyksiä...huh huh !

Vierailija
407/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi. Tämä on niin joku instagramkotien juttu.

Tämä. Kaveri osti uuden rivitalonosasen, ja oli niin innoissaan aamiaiskaapista. En ollut koskaan nähnyt sellaista ennen kuin kävin kylässä. Eli kaappi jossa on kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Kätevyys oli minusta kaukana, kun ovet pitää aina avata kun jotain tekee niillä välineillä jotka kaapissa on, ja kaverillakin olen huomannut että ne ovet eivät enää ole koskaan kiinni, jolloin kaappi on pelkkä samalainen taso kuin muukin taso keittiössä.

Vierailija
408/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samettisohvat. Ovat kauniita kyllä, mutta omaan makuuni ihan liian hiostavia. Varsinkin kesähelteillä kerrostalossa, jossa ei ole mitään viilennysjärjestelmää.

Ilmeisesti kommenteja todella julkaistaan tarkastamisen jälkeen, tosin se kestää 50 vuotta. Tiedätkö mitä sametti on?

No en tarkemmin tiedä, mutta tunnistan sametin ja olen istunut samettisohvalla ja se on minusta hirveä sohvanpäällysmateriaali.

Tässä pitää vielä erottaa sametti ja plyyssi, sametti on ihanan pehmeä ja miellyttävä.

Vierailija
409/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kaveri osti uuden rivitalonosasen, ja oli niin innoissaan aamiaiskaapista. En ollut koskaan nähnyt sellaista ennen kuin kävin kylässä. Eli kaappi jossa on kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Kätevyys oli minusta kaukana, kun ovet pitää aina avata kun jotain tekee niillä välineillä jotka kaapissa on, ja kaverillakin olen huomannut että ne ovet eivät enää ole koskaan kiinni, jolloin kaappi on pelkkä samalainen taso kuin muukin taso keittiössä.

En kyllä tajua minäkään tuota aamiaiskaapin ideaa. Miksi keittiössä ei saa olla esillä siellä joka päivä tarvittavia laitteita? Miksi tasojen pitää olla tyhjät? Keittiöhän on se paikka jossa valmistetaan ruokaa, miksei siitä saa olla mitään merkkejä. Vai onko se sen vuoksi että nykyään se usein ympätään olohuoneen seinustalle.

Vierailija
410/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keittiön kaapistot eivät ole kattoon asti? Jää ikävä pölynkeräystaso niin ylös että harvoinpa viitsii kiipeillä pyyhkimään.

Kh- huoneessa kaipaisin kaapistosta vedettävää silityslautaa, on kätevä!

Vierailija
411/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua minäkään tuota aamiaiskaapin ideaa. Miksi keittiössä ei saa olla esillä siellä joka päivä tarvittavia laitteita? Miksi tasojen pitää olla tyhjät? Keittiöhän on se paikka jossa valmistetaan ruokaa, miksei siitä saa olla mitään merkkejä. Vai onko se sen vuoksi että nykyään se usein ympätään olohuoneen seinustalle.

Kyllä se taitaa olla tämän keittiö olkkarissa trendin sivujuonne.

Vierailija
412/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tuota, että nykyään pitää aivan mahdottoman paljon tilaa ja erilaisia ratkaisuja, että arki toimii. Voi tietysti olla, että olen tyytyväinen, koska en paremmasta tiedä. Pitää olla valtavia eteishalleja ja silti erikseen arkieteiset sun muut ja keittiössä valtava määrä toimintoja.

Asutaan vuonna 1984 rakennetussa omakotitalossa. Meidän lapset ovat 1v, 3v ja 9v. Meillä on vain yksi vessa ja sekään ei ole koskaan ollut ongelma. Varmasti tekisin nyt kaksi vessaa, jos esim rakentaisin. Yhdellä ollaan pärjätty silti ihan ok. Kodinhoitohuonetta ei ole. Kylpyhuoneessa on pyykkikone, pyykkinaru, pyykkikaappi, iso lavuaari ja yksi säilytyskaappi. Jokaiselle lapselle on oma huone. Keittiö on rempattu joskus 1999 ja sieltä löytyy kaikki mitä tarvitsee. Laskutilaa on runsaasti. Ei ole integroitua mikroa tai pomppuovia, mutta hyvin pärjätään. Mun mielestä meidän koti on arkea ajatellen todella toimiva ja en kaipaa erityisesti mitään. Arkieteisiä ei ole, vaan tuulikaappi. Eikä meidän eteinen tai tuulikaappi ole koskaan mitenkään sotkuinen.

Kun lapset ovat noin pieniä kaikki varmaan sujuikin vielä. Ainakin vain yksi vessa on sitten ongelma kun lapset ovat teinejä.

Meillä on yksi vessa ja lapset 13v ja 17v. Ei ongelmaa. Siis ihan käsi sydämellä: koskaan ei ole ollut tilannetta, että se toinen vessa olisi oikeasti ollut todella tarpeellinen. Toki mun lapset ovat poikia. Vessassa ei vietetä yhtään ylimääräistä aikaa.

Tuossa männä viikonloppuna noroviruksen kourissa mietin, että kyllä olisi itku päässyt, jos olisi vain yksi vessa. Kahdella selvittiin jotenkin, kun yö sujui rattoisasti kolmen ihmisen rampatessa huutoyrjöllä. Onneksi neljäs oli ehtinyt hoitaa oman tyhjentymisensä jo edellisenä päivänä...

Vierailija
413/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keittiön kaapistot eivät ole kattoon asti? Jää ikävä pölynkeräystaso niin ylös että harvoinpa viitsii kiipeillä pyyhkimään.

Meillä on 90-luvun alun keittiössä tuollainen silityslauta ja on ihan kamala! En käytä koskaan (kokeillut olen). Jos näitä vielä rakennellaan, niin toivottavasti ainakin kehitystä parempaan on tapahtunut.

Vierailija
414/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 90-luvun alun keittiössä tuollainen silityslauta ja on ihan kamala! En käytä koskaan (kokeillut olen). Jos näitä vielä rakennellaan, niin toivottavasti ainakin kehitystä parempaan on tapahtunut.

Meillä on tuo laatikkosilityslauta ja jos joskus uusitaan khh, niin se on ainoa juttu mitä vanhasta haluan uuteen. Minusta se on kätevä, vuodelta 2007 on ja toimii hyvin.

Vierailija
415/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sisätilat ja talon ulkoasu pitää kohdata edes jollain tasolla.

On outoa,jos on 80-luvun tiilirivari ja pölähdät sisälle mennessä keskelle kartano/maalaisromantiikkaa.

Kaikilla ei ole mahdollisuutta sisustusmakunsa mukaiseen rakennukseen, silloin saattaa joutua tyytymään vaikka siihen kasaririvariin. Pääasia kai kuitenkin on, että koti on sisältä sellainen, että siellä asukkaat itse viihtyy.

Vierailija
416/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuo laatikkosilityslauta ja jos joskus uusitaan khh, niin se on ainoa juttu mitä vanhasta haluan uuteen. Minusta se on kätevä, vuodelta 2007 on ja toimii hyvin.

Meillä se silityslauta on ensinnäkin lyhyempi kuin sellainen tavallinen irtomalli. Lisäksi kun se on keskeltä taittuva, että mahtuu kaapiston sisään, avattuna se notkuu siitä taitoskohdasta. Laudan pää siis avattuna vähän roikkuu. Mut hyvä, jos nämä kokenut kehitystä parempaan. 😄 Tuo meidän on ihan susi.

Vierailija
417/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on aamiaiskaappi?

Epäilen että tämä ajatus on otettu Britanniasta, jossa Bed& Breakfast- tyyppiset majoitusyritykset yleensä lataavat asiakkaille aamupalan ainekset,astiat  ym. sellaiseen isohkoon pystykaappiin. 

Vierailija
418/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä vähän puolustella aamiaiskaappia. En ole aiemmin edes ymmärtänyt, että se aiheuttaa näin paljon tunteita ihmisissä. Meille aamiaiskaappi oli ehdoton, kun uutta keittiötä suunniteltiin. Meillä on käytössä päivittäin kahvinkeitin, leivänpaahdin, vedenkeitin ja blenderi. Nämä sekä mikro ovat nyt aamiaiskaapissa. Vanhassa keittiössä nostelin aina kaikki muut pienkoneet kaappiin käytön jälkeen piiloon paitsi kahvinkeittimen. Helpottaa arkea ja siistii keittiön yleisilmettä. Ja ainakin meillä ovet ovat aina kiinni.

Meillä ei ole myöskään takkaa ja täysin taloudellisista syistä. Takkavaraus kyllä on, mutta takka olisi maksanut 7 000e. Lämmitykseen takkaa ei tarvita (maalämpö), joten meille liian kallis sisustuselementti, vaikka hienoja ovatkin.

Siis miksi ne koneet pitäisi olla piilossa? Joku kahvinkeitin tai leivänpaahdin? Keittiö on keittiö, kai siellä nyt saa koneita olla. Meillä vieläpä typerä tupakeittiö, mutta silti keittiön puolella on ihan iloisesti koneet ja muutakin keittiökamaa tasoilla. Mitä ne siinä häiritsevät, käytössähän ne on päivittäin!

Tuntuu, että monet sisustavat kotinsa muita varten eivätkä itseään. Itse aina ajattelen, että tämä on meidäön koti, tehdään jutut niin, miten ne on käteviä itselleen. Nykyään, kun pitää avata oma koti Instagramissa jopa tguntemattomille, että saa tykkäyksiä...huh huh !

Itselle sisustusratkaisut menevät aina käytännöllisyys edellä ja siksi päivittäin tarvittavien laitteiden kätkeminen kaappiin ja sieltä niiden ottaminen esille ei ole käypä sisustusratkaisu. Eli aamiaiskaappia ei ole, eikä tule. Kahvin-/vedenkeitintä tarvitaan useamman kerran päivässä, ei vain aamuisin.

Vierailija
419/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska miten mammat täällä haukkuu ihan kaikki sisustukset alimpaan helvettiin :D olisi hauska nähdä millaisissa asunnoissa porukka itse asuu.

Vierailija
420/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä se silityslauta on ensinnäkin lyhyempi kuin sellainen tavallinen irtomalli. Lisäksi kun se on keskeltä taittuva, että mahtuu kaapiston sisään, avattuna se notkuu siitä taitoskohdasta. Laudan pää siis avattuna vähän roikkuu. Mut hyvä, jos nämä kokenut kehitystä parempaan. 😄 Tuo meidän on ihan susi.

Meillä myös tuo taittuva ja on hiukan lyhyempi kuin ns normimalli, mutta ei se kyllä notku.