Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
421/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska miten mammat täällä haukkuu ihan kaikki sisustukset alimpaan helvettiin :D olisi hauska nähdä millaisissa asunnoissa porukka itse asuu.

Mitä odotit? Kun kysytään mielipiteitä, niin jokaisella se on erilainen ja niinpä joka sisustustyyli tulee mainituksi.

Vierailija
422/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin moderni skandinaavinen sisustus - ryhmä. Sieltä löytyy kasoittain rumia koteja: kliinisiä, kylmiä, persoonattomia, tylsiä. Kaikki ostavat samoja sisustusesineitä ja sitten kysellään että mitä tähän voisi laittaa kun itsellä ei ole mitään näkemystä. Joku poistaa kuvan leikkaussalin näköisestä keittiöstä ja muut ihastelevat, kukaan ei uskalla sanoa että tuo on ruma kuin mikä.

Nojoo. Tavallaan olen samaa mieltä. Mä siis kyllä tykkään hyvin selkeästä, valkoisesta ja hieman jopa minimalistisesta kodista. Avokeittiö/olohuone vai mikä sen nimi nyt onkaan on kyllä mun unelma. Silti kyllä mun mielestä on kauniimpaa, jos keittiö ihan näyttää keittiöltä, vaikka onkin osana olohuonetta. Selainen pitkä rivi vaatekaapin näköisiä kaappeja on ruma. Olettaisin, että myös epäkäytännöllinen. Jos on vieraita tms, niin eikö ne kaapit pidä olla auki? Vai keitetäänkö se kahvi, tee jne termariin odottamaan? Vetimön simppeli keittiö on mun makuun kaunein, mutta kyllä mä siis haluan yläkaapit, kuivauskaapin jne. Eikä mikronkaan tarvitse olla missään kaappien takana piilossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aamiaiskaappi ja uudessa keittiössä se oli aluksi aivan ihana. Me siis laitettiin tuo aamiaiskaappi 2014 rakennettuun taloomme. Nyt ajan kanssa ne koneet on pikkuhiljaa poistunut sieltä kaapista. Kahvinkeittimen höyry vuosien aikana jätti jälkensä sinne kaappiin ja ihan siitä syystä kahvinkeitin ja vedenkeitin on ihan keittiön tasoilla. Tuolla aamiaiskaapissa on nykyään lähinnä krääsää lasten askartelukamoista lähtien. En laittaisi enää. Ei se silti mikään katastrofi ole ollut.

Vierailija
424/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalakaapissa on mun ompelukone ja ompelutarvikkeet. Sinne on todella helppo ja nopea nostaa kone ja ompelukrääsät piiloon. Aivan taivaallinen ratkaisu siihen käyttöön.

Itse kodinkoneet on otettu takaisin tasoille. Kolme vuotta ne siellä kaapissa oli ja se höyry tosiaan alkoi haurastuttaa sitä kaappia. Kaappien ovet piti olla aina auki, kun tuli vieraita ja sieltä iloisesti paistoi kaikki krääsä. Mutta siis en kadu kaappia. Se siis on aivan mahtava ratkaisu paljon ompelevalle.

Vierailija
425/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi integroitu kodinkone maksaa niin paljon enemmän? Ihan tismalleen sama mikro maksoi integroituna noin 500 ja tavallisena versiona noin 200.Mihin se 300e siis menee? Integroitu astianpesukone on kalliimpi, vaikka eihän siinä sinänsä ole mitään eroa itse pesussa?

Vierailija
426/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomein kaunein koti ohjelmassa oli yksi talo, jossa oli keittiö naamioitu tavallaan siihen seinään. Oli onnistuttu kyllä hyvin samaan saman värinen kuin seinä. Tämä talo oli ehdottomasti mun yksi lemppareita. Aivan ihana! Mutta tuo keittiö ei ehkä lopulta ollut niin kiva. Siis mun mielestä olisi ollut kauniimpi, jos olisi ollut ihan yläkaapit+välitila+taso. Siis mä haluan, että keittiö on selvästi keittiö, vaikka ehdottomasti olen avokeittiön kannalla. Toki tärkeintä on, että asukkaat viihtyvät.

Vierailija
427/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boho, boho, boho

Jää hetken aivopieruksi, sen jälkeen surutta kaikki roskiin ja uutta tyyliä siepin instagramista tilalle.

Kovin sieluttomaksi jää koti.

Vierailija
428/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Valko-Venäjälle.

Vierailija
429/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trans-Dnistria.

Vierailija
430/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kaiken jatkuvaa uusimista ilman selvää syytä. Esim sulla on muutama vuosi sitten muotiin sopinut ikean Hemnes lipasto ja laitat sen pois ja ostat tilalle malm lipaston, koska se on enemmän nykyajan tyyliä. Tai jopa vaihdetaan oikeasti arvokkaita täyspuisia huonekaluja liki identtisiin vähän trendikkäämpiin versioihin, jotka ovat jotain sotkan lastulevyä.

Me rempattiin keittiö vuosi sitten ja uusi keittiö on melko moderni. Meidän ruokailuryhmä on ehkä talonpoikaistyyliä enemmän. Mun mielestä nämä on lopulta ihan kivakin yhdistelmä. Mä varmaan ostan uudet, kunhan löytyy joku, mistä tykkään enemmän, kuin näistä. No asiaan: Montaa mun kaveria ihmetyttää tämä, että keittiön pöytä ja tuolit on vähän eri tyylisuuntaa kaappien kanssa ja ehdottavat usein "no eikö edes ikeassa olis jotain?" Siis miksi ihmeessä mä vaihtaisin Iskun täyspuisen yli 3000e maksaneen ruokailuryhmän johonkin ikean muoviin? Ikeassa ei toki ole mitään vikaa, mutta sama kuin joku haluaisi vaan eri värisen auton ja vaihtaisi jonkun tuliterän volvon vanhaan pösöön.

Vierailija
431/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se boho on kyllä niin noloa ja teennäisen, halvan näköistä. Enkä tarkoita tällä rahaa.

Vähän sama kuin suomalainen keskivartalolihava, 55-vuotias Pertti dippaamassa HK-sinistä lenkkiä kylmänä sinappilautaseen, keskellä Kanarian hiekkarantoja upean psykedeelisessä havaiji-paidassaan.

Vierailija
432/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko kommentoida nyt myös, koska on ihan samanlainen kokemus. Rakennettiin uusi talo ja tämä on aika modernia tyyliä. Ei toki voitu kerralla uusia kaikkea, joten osa huonekaluista on edelleen vanhoja. Meillä on 10v vanha, mutta täysin uudenveroinen kotimainen sohva, joka on röyhelöhelmoineen ehkä sitä maalaisromanttista muotia. Ai että kun tuo sohva tuntuu häiritsevän monia. Meille ehdotellaan tilalle ikea söderhamnia ja jotain maskun tarjoussohvia. En tosiaan aio vaihtaa laatusohvaa huonompaan. Mä ostan Hakolan tai Adean sohvan sitten, kun budjetti taipuu.

Vierailija
433/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on juuri todella kaunista ja hienostunutta, jos on sellainen moderni sileäovinen keittiö ja sitten ruokapöytä ja tuolit ovat taas enemmän jotain vähän toisenlaista tyyliä. Talonpoikaistyylinen pöytä on varmaan just bueno.

Vierailija
434/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.etuovi.com/kohde/20020725?haku=M1295075251

Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.

Vierailija
435/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko kommentoida nyt myös, koska on ihan samanlainen kokemus. Rakennettiin uusi talo ja tämä on aika modernia tyyliä. Ei toki voitu kerralla uusia kaikkea, joten osa huonekaluista on edelleen vanhoja. Meillä on 10v vanha, mutta täysin uudenveroinen kotimainen sohva, joka on röyhelöhelmoineen ehkä sitä maalaisromanttista muotia. Ai että kun tuo sohva tuntuu häiritsevän monia. Meille ehdotellaan tilalle ikea söderhamnia ja jotain maskun tarjoussohvia. En tosiaan aio vaihtaa laatusohvaa huonompaan. Mä ostan Hakolan tai Adean sohvan sitten, kun budjetti taipuu.

Miksi uuteen taloon pitäisi ostaa uudet huonekalut?

Ei skandinaavinen modernismi ja minimalismi tarkoita että pitäisi olla uutta. Se on tyylisuuntaus, jossa arvostetaan pelkistettyjä muotoja. Esimerkiksi se Artekin jakkara, mistä on tehty miljoonia kopioita, on suunniteltu jo -30 luvulla, string-hyllyt 40-luvulla.

Minäkin olen opiskelija ja asunto on täynnä designklassikoita. Osa dyykattu ihan roskalavoilta, osa saatu puoli-ilmaiseksi milloin kirppiksiltä, koulujen ja virastojen huutokaupoista, nettihuutokaupassa tai ihan vaan lahjoituksena.

60-luku on semmoista muotoilun kulta-aikaa koko pohjoismaissa. Minulle nuo sanat, skandinaavinen modernismi ja minimalismi liittyvät hyvin vahvasti tuohon vuosikymmeneen.

Vierailija
436/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samettisohvat. Ovat kauniita kyllä, mutta omaan makuuni ihan liian hiostavia. Varsinkin kesähelteillä kerrostalossa, jossa ei ole mitään viilennysjärjestelmää.

Ilmeisesti kommenteja todella julkaistaan tarkastamisen jälkeen, tosin se kestää 50 vuotta. Tiedätkö mitä sametti on?

No en tarkemmin tiedä, mutta tunnistan sametin ja olen istunut samettisohvalla ja se on minusta hirveä sohvanpäällysmateriaali.

Tässä pitää vielä erottaa sametti ja plyyssi, sametti on ihanan pehmeä ja miellyttävä.

Minulle sametti ja pyysi on synonyymejä. Vaikka näköjään plyysistä puhutaan Nykyisin lähinnä lyhyt ja tiheänukkaisten mattojen kohdalla. Se materiaali mistä sametti on kudottu ratkaisee sen tunnun.

Vierailija
437/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.etuovi.com/kohde/20020725?haku=M1295075251

Sattuipa vastaan oikein malliesimerkki tylsääkin tylsemmästä nykykodista. Tyhjää ja kolkkoa, muutama heinä ristissä maljakossa, ankea lastenhuone ja toki myös se aamiaiskaappi löytyy.

Mun mielestä tämä on aivana ihana!!! Olispa varaa..

Vierailija
438/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska miten mammat täällä haukkuu ihan kaikki sisustukset alimpaan helvettiin :D olisi hauska nähdä millaisissa asunnoissa porukka itse asuu.

Koska keskustelun aihe on mitä trendiä ei ymmärrä /pidä niin tottakai tulee vastauksia laidasta laitaan koska kirjoittajia on enemmän kuin yksi. Jokaisella on omat mieltymykset ja jotkut tykkää mustasta ja toiset mummon kalsareiSta.

Vierailija
439/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uuteen taloon pitäisi ostaa uudet huonekalut?

Ei skandinaavinen modernismi ja minimalismi tarkoita että pitäisi olla uutta. Se on tyylisuuntaus, jossa arvostetaan pelkistettyjä muotoja. Esimerkiksi se Artekin jakkara, mistä on tehty miljoonia kopioita, on suunniteltu jo -30 luvulla, string-hyllyt 40-luvulla.

Minäkin olen opiskelija ja asunto on täynnä designklassikoita. Osa dyykattu ihan roskalavoilta, osa saatu puoli-ilmaiseksi milloin kirppiksiltä, koulujen ja virastojen huutokaupoista, nettihuutokaupassa tai ihan vaan lahjoituksena.

60-luku on semmoista muotoilun kulta-aikaa koko pohjoismaissa. Minulle nuo sanat, skandinaavinen modernismi ja minimalismi liittyvät hyvin vahvasti tuohon vuosikymmeneen.

Ymmärsin, että tuossa kyse oli enemmän siitä, että se sohva oli täysin eri tyyliä. Uuden hankkimisellakaan ei välttämättä tarkoitettu kirjaimellisesti uutta, vaan onhan se huutokaupasta ostettu 200v vanha hyllykin tavallan "ostettiin uusi hylly".

Vierailija
440/1433 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiö, joka on olohuoneessa.

Keittiö, missä ei ole yläkaappeja.

Musta keittiö.

Musta sauna.

Koko löylyn mittainen lasiseinä.

Greige.

Tällaisten perheiden lapsilla on myös luonnonvalkoiset tonttulakit.