Ilkein asia mikä sinulle on sanottu päin naamaa?
Mitä törkeää, loukkaavaa, asiatonta, ilkeää teille on joku (ihan kuka tahansa) sanonut ja miten käsittelit asian mielessäsi? Kuka sen sanoi?
Mikä on kaikkein pahin asia mitä sinulle on sanottu?
Kommentit (151)
"ruma läski aknehuora"
"läski" ei sattunut koska aina olen ollut alipainoinen, eli tiesin etten ole. enkä mä niille finneillekään mitään siinä teini-iässä mahtanu :D ruma vähän sattu koska itsetunto-onglemat. mut kokonaisuutena aika rumasti sanottu.
Toisessa lukiossa opiskeleva kaverini kirjoitti kuusi laudaturia niin äitini sanoi että olisit sinäkin kirjoittanut kuusi älllää. Lähes kirjoitin. Mutta se mikä loukkasi oli se että koko lukioaikanani vanhempani eivät koskaan sanoneet minulle sanaa hyvä. Oli aivan niinkuin ilmaa mitä tein. Koko lukioaikani vanhemmat ja varsinkin äitini vouhotti veljestäni ja siitä pääseeköhän se yläasteelta. Veljelle luvattiin kaikkea tavaraa ym kunhan pääsisi yläasteelta jäämättä luokalle.. Veli ei tehnyt yhtään mitään asian eteen. Tuon äidin lauseen lisäksi veli sai koulun päättäjäispäivänä mopon kun ei jäänyt luokalle ja minä sain halvan hopeaketjun vanhemmiltani ylioppilaslahjaksi.
Jaa a, mitäs kaikkea sitä nyt sellaisen 10 vuoden koulukiusaamistaustalla ehtikään kuulemaan... Isoimman osan olen ehtinyt jo unohtaa ja hyvä näin. Mutta se itsetunnon paikkaaminen on kyllä vienyt vuosia, kun noita asioita on käynyt läpi ja alkanut tajuamaan että ei minussa ole mitään vikaa. Ne loukkaukset menee kyllä niin syvälle tuonne sieluun.
"sä oot muuten meidän luokan rumin jätkä"
Tuo on 14-vuotiaalle aika rajua kuultavaa.
Äitini sanoi minulle että olen "lettua levittelevä huora". Olin tuolloin 17-vuotias ja seurustellut poikaystäväno kanssa jo kolme vuotta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:39"]Äitini sanoi minulle että olen "lettua levittelevä huora". Olin tuolloin 17-vuotias ja seurustellut poikaystäväno kanssa jo kolme vuotta.
[/quote]
Sama jatkaa, olen täysin suomalainen mutta olin koulukiusattu ja kuullut koulussa myös haukkumasanat manne, neekeri ja vinosilmä. Kerran kävellessäni kaupungilla noin 18-vuotiaana puliukot huutelivat myös ryssäksi.
"This Car is Like a fucking shit box!" Joo'o ei ollu kovin helppoo sitä suunnitella ja koota ja sitten vielä kuskit raivoaa... No onneks meni kuskit vaihtoon.
Anoppini haukkui minut kesken sukujuhlien, kutsuen mm. rahanahneeksi pyrkyriksi ja vanhuksia hyväksikäyttäväksi huoraksi. Kertoi, miten minun sukuni on alempiarvoista, ja ei ymmärrä, mitä mieheni näkee minussa. Ei ole koskaan ollut niin nöyryytetty olo. Tuota kohtausta ennen olin mielestäni tullut ihan hyvin anopin kanssa juttuun, vaikka toki tiesin, ettei hän arvosta kaikkia valintojani elämässä.
Anopillani on sittemmin todettu muistisairaus, joten osan tuosta voi kai laittaa alkavan sairauden piikkiin. Mutta kyllä minua loukkasi kamalasti, kun koko sukunsa edessä saattoi minut epäilyksen alle (oli ihan arvostettu hahmo suvussansa). Ja minä kun olin vielä antanut omista rahoistanikin miehelleni, että hän voisi tukea pienieläkkeisen äitinsä elämistä hulppeassa kämpässään. Tuon episodin jälkeen muutama miehen sukulainen katsoi minua pitkään kuin halpaa makkaraa, ikäänkuin olisin jotain anopilta varastanut. Tuon jälkeen en ole käynyt anoppilassa edes syömässä. Kuulemma edelleen toitottaa ihmisille, miten minä vien häneltä rahaa.
17-vuotiaana seurustelin erään paskiaisen kanssa. Olen koulukiusattu jonka takia itseluottamukseni oli aikoinaan heikko ja käytin todella paljon meikkiä sekä käytin aikaa muutenkin laittautumiseen. Yhden kerran kun riideltiin, niin exä sanoi, että "olet ruma vaikka meikkaisit koko päivän".. Meni kyllä tunteisiin.
Vittu toi *nimeni* on läski
Ja naurua perään, ikää oli silloin 14 vuotta ja tätä sai kuulla useinkin vaikken edes ollut ylipainoinen
Anoreksian sairastaneena ihmisenä tuo osaa edelleen satuttaa
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:20"]Liittyy vapaaehtoiseen lapsettomuuteeni.
[/quote]
Tuollaista ilmiötä ei ole olemassakaan, miksi valehtelet.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"]
Usein mietin, eikö haukkujia hävetä, miten avoimesti he haukkuvat toisia ihmisiä just niistä piirteistä, joista itse kärsivät. "Joka toista haukkuu, on itse" on niin totta.
[/quote]
Hämmästyttävän usein näin on. Projektiota tai jotain.
Tästä on jo kauan, mutta tuli mieleen hulluksi haukkumisesta. Työkaverini haukkui päin naamaa hulluksi (siis pahalla ja tosissaan ja usein), koska vietin vauhdikasta sinkkuvuotta kahden pitkän suhteen välillä. Bilettämistä, valvomista aamuun asti rannalla, reissaamista, muutama suhde. Itse asui avoliitossa tunnetusti väkivaltaisen kuumakallen kanssa. Oli ylpeä ylpeä siitä. Hän oli niin hyvä, ettei tämä mies häntä lyönyt, plus hän oli "kiltti tyttö joka ei jakele".
Ei mulla ole oikeastaan muistissa esimerkkejä, mutta en ole oikein vieläkään oppinut tajuamaan ihmisten epärehellisyyttä. Vielä vähemmän epäoikeudenmukaisuutta.
Eikös moni tämän ketjun nimittelyistä täyttäisi kunnianloukkaksen kriteerit? Törkeää ja lisäksi aika uhkarohkeaa. Kannattaisi miettiä millä sanoilla täräyttää päin naamaa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:16"]
En, koska sä et ole "kukaan".
Sanoi kaverin kaveri kun pyysin toistamaan juuri muille kertomansa hauskan jutun jota en kuullut alusta asti kokonaan. Yllättäen kieltäytyi ja kysyin että miksi et. Oltiin teinejä. Eikä todellakaan "suosittujen" porukkaa. Tuo kaverin kaveri ei varsinkaan.
Monesti ajatellaan että suositut olisivat pinnallisempia ja töykeitä, mutta kyllä mun kokemuksen mukaan ne luuserit on luusereita myös vuorovaikutustaidoissa yms. Ajatelkaa nyt tuotakin. Eihän kukaan normaali sanoisi noin ellei sitten haluaisi olla ilkeä.
[/quote]
Hrr, tulee mieleen omat yläasteajat. Muutama luokkani tyttö ei pitänyt minusta, ja saivat luokan muutkin tytöt lähtemään mukaan minun "vihaamiseeni". Naurava ja jutteleva porukka hiljeni kun minä liityin seuraan, kun heitin jonkun oman kommentin, sain vain kylmiä katseita vastaani. Oli järjestelmällistä ulkopuolelle jättämistä ja nimittelyä. Eräältä tytöltä sain kuulla olevani "rasite", ja että mulla "ei ole väliä".
Tuo samainen tyttö on myöhemmin pyydellyt minua facekaveriksi, en ole hyväksynyt. En myöskään ole tervehtinyt häntä nähdessäni. Oli ihmetellyt eräälle kaverilleni, että miksihän en pidä hänestä enää. Niin, miksiköhän.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:35"]
Mä olen pahoillani näistä kaikista pahoista sanoista joita olette joutuneet kuulemaan. Ihan kamalaa. Halaus kaikille.
[/quote]
Sitten et kyllä tiedä juuri mitään siitä, mitä kaikkea oikeasti joku on voinut kuulla. Nämä täällä kuulostaa vielä aika kesyiltä, varsinkin jos vain yksittäisiä asioita.
Ollessani murrosiässä, isäni muutamaan otteeseen (eri tilanteissa) sylki kasvoilleni ja kutsui minua ihmishirviöksi ääni halveksuntaa tihkuen.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:30"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:29"]"Sä et ansaitse sun lastasi, jos et pysty muutamaa kuukautta olla polttamatta kunnes se syntyy. Jos lapsen etusijalle asettaminen on noin vaikeaa jo nyt, mieti mitä se on jatkossa"
Näin sanoi vieras aikuinen, kun kävin sisäpihalla tupakalla. Ei se lopettaminen ole kaikille mahdollista, mutta olen silti paras äiti lapselleni <3
[/quote]
Todellakin. Parhaat äidit tunnistaa juuri siitä, että he vammauttavat lapsensa loppuelämäksi jo ennen näiden syntymää <3
[/quote] eivät ne lapset siitä vammaudu. Äitini poltti kun olin mahassa ja minusta kasvoi ihan normaali ihminen. Samoin siskostani
Kännissä oleva nuorimies hoiperteli ohitseni baarissa ja huusi minulle "pois tieltä saatanan vompatti"
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:48"]Mitä törkeää, loukkaavaa, asiatonta, ilkeää teille on joku (ihan kuka tahansa) sanonut ja miten käsittelit asian mielessäsi? Kuka sen sanoi?
Mikä on kaikkein pahin asia mitä sinulle on sanottu?
[/quote]
Olen ottanut sinut kasvatti lapsekseni vain saadakseni sinusta elatusmaksut ja lapsilisät kun täytät 18 heitän sut ulos. Et merkitse minulle mitään muuta kuin 2000mk kuussa rahaa -lasu-/sijaishuolto-helvetistä selvinnyt. PS. Hän myöskin pahoinpiteli muutenkin fyysisesti ja henkisesti kaikilla aapiskirjan tavoilla.
[/quote]
Ps. Henkilö oli se jota olin pitänyt ainoana vanhempanani koko siihen asteisen Elämäni.