Muita, joiden mies on kuin Solsidanin Fredde?
Ei siis ole yhtään Fredden näköinen, mutta kohtelee samalla tavalla eli hänelle riittää, että vaimo on vain olemassa. Rakkautta ei tarvitse ansaita millään tavalla, vaan hän jumaloi silti, vaikka välillä käyttäytyisi tyhmästi (no, rajansa kaikella, ei mitään valtavan tyhmää).
Toisaalta myös Alex ja jopa Ove tuntuvat oikeasti rakastavan vaimojaan ehdoitta, joten ehkäpä se on ruotsalaisen keskiluokan ja ylemmän keskiluokan normi. Fredde kuitenkin vie sen pitemmälle kuten oma mieheni. Hän esimerkiksi aina ostaa mulle parasta, jo nuorena, aivan liian kalliita lahjoja, mistä välillä ihan kiukustuin, kun oli paljon velkaa... Itse en siis ole yhtään luksuksen perään kuten MIckan.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut koko sarjan eikä koskaan ole käynyt mielessä Fredden kylläkään rakastavan Mickania kovinkaan paljoa.
Mistä moinen päätelmä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut koko sarjan eikä koskaan ole käynyt mielessä Fredden kylläkään rakastavan Mickania kovinkaan paljoa.
Sehän yhdessäkin jaksossa halusi olla poikamies, mutta palasi Mickanin luokse pelkästään siksi, että nuoremmat naiset nauroivat hänelle. Hankki salaa toisen asunnon pettämistä varten ja niin pois päin. Ei tosiaan ole kiinnostunut vaimostaan, vaan tuntuu antavan kaikessa periksi jotta saa olla rauhassa.
Kärjistetyt roolihenkilöt. Ei vastaa todellisuutta.
Asun Ruotsissa.
Mutta niillähän on vilkas seksielämä. Ja Mickan on hyvä kokki ja omistautuva äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole kiinnostunut vaimostaan, vaan tuntuu antavan kaikessa periksi jotta saa olla rauhassa.
Yleinen kuvio uusperheissä joissa on paljon nuorempi vaimo. Paljonko keski-ikäisiä kiinnostaa nuorten aikuisten aktivistitouhut? Olisitko mieluummin rauhassa kuin lähtisit Gaza-purjehdukselle tai tukkimaan Mannerheimintietä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän yhdessäkin jaksossa halusi olla poikamies, mutta palasi Mickanin luokse pelkästään siksi, että nuoremmat naiset nauroivat hänelle. Hankki salaa toisen asunnon pettämistä varten ja niin pois päin. Ei tosiaan ole kiinnostunut vaimostaan, vaan tuntuu antavan kaikessa periksi jotta saa olla rauhassa.
Muistisi pettää. Fredde hankki asunnon siksi, että halusi estää Alexin ja Annan muuton pois naapurista! Mutta hän selitti asuntoa noin, kun jäi kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kärjistetyt roolihenkilöt. Ei vastaa todellisuutta.
Asun Ruotsissa.
Totta kai kärjistetään, koska kyseessä on komedia, yksi parhaista mitä koskaan olen seurannut muuten. Mutta mukana on myös oikeaa asiaa kuten parhaissa komedioissa aina. Välillä komedia on melkein tragediaa kuten Alexin hahmossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistisi pettää. Fredde hankki asunnon siksi, että halusi estää Alexin ja Annan muuton pois naapurista! Mutta hän selitti asuntoa noin, kun jäi kiinni. Ap
Aa, voi olla etten muista enää kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta niillähän on vilkas seksielämä. Ja Mickan on hyvä kokki ja omistautuva äiti.
Aivan :) Ap
Tyyppiesimerkki miehestä, jolla on vaimo vain siksi, että sellainen kuuluu olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole kiinnostunut vaimostaan, vaan tuntuu antavan kaikessa periksi jotta saa olla rauhassa.
Yleinen kuvio uusperheissä joissa on paljon nuorempi vaimo. Paljonko keski-ikäisiä kiinnostaa nuorten aikuisten aktivistitouhut? Olisitko mieluummin rauhassa kuin lähtisit Gaza-purjehdukselle tai tukkimaan Mannerheimintietä?
Fredde ja Mickan ovat vanha pari. Tuollainen juonikuvio kyllä sopisi Annalle ja Alexille. Vitsi että toivon, että sarja jatkuisi ikuisesti! Katson Areenasta (vaikka voisin katsoa ahneesti Maikkarilta kaikki jaksot), ettei loppuisi niin nopeasti. "Alex" on sarjan käsikirjoittaja, melkein toivon, ettei saisi muita duuneja, että olisi pakko kirjoittaa lisää Solsidania. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tyyppiesimerkki miehestä, jolla on vaimo vain siksi, että sellainen kuuluu olla.
Mickanhan on kotirouva, mutta ei hän mikään kulissivaimo ole. Näiden dynamiikka on vanhanaikainen eli Fredde nauttii siitä, että saa hemmotella Mickania ja olla provider (kuten nykyään sanotaan), mutta toinen puoli asiasta on se lukion purkkarikenkäinen poika, jollainen hän edelleen on suhteessa naisiin eli hän ei lainkaan tajua olevansa nykyään hyvä saalis ja pitää Mickania suurena saavutuksenaan :) Se on tosi liikkistä ja tunnistan tuon omasta miehestäni, vaikka olemme olleen yhdessä vielä todella paljon kauemmin kuin Fredde ja Mickan, jotka siis ovat olleet naimisissa 20 vuotta. He siis eivät ole aivan nuorena tavanneet mitä ei aiemmin ole tullut ilmi (puhun siis uusimmasta Areenan jaksosta, missä Fredde tahtoi uudistaa avioliittolupauksen kalliilla lomalla, kun Mickan oli huolissaan avioliiton tilasta). Ap