Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kaikilla todellakaan ole varaa tehdä lisää lapsia! Miksi väitätte,

Vierailija
04.09.2006 |

että se ei ole totta. Olen joskus ajatellut tehdä aiemminkin aloituksen tästä aiheesta ja taas se tuli mieleen eräästä toisesta ketjusta.

Te jotka väitätte väittämäni olevan paskapuhetta, olette niitä onnekkaita joilla mies niin hyvätuloinen, että lapsia on varaa tehtailla enemmänkin. Meillä jo yksi lapsi ajoi meidät köyhyyden partaalle, visa vinkui ja kulutusluotot paukkui. Kusessa ollaan vielä ja pitkään. Olihan se hienoa olla kotona 2vuotta lapsen kanssa. Enempää lapsia ei tosiaankaan ole varaa tehdä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jo 150 ¿ harrastuksiin on ISO raha. Ei olisi edes siihenkään varaa jos taas jäisin hoitovapaalle KOLMANNEN kerran. Kaks kertaa olen ollut, ja taloudellisesti ei ole tosiaankaan ollut järkevää. Tällä kertaa on pakko mennä töihin kun kuopus on 1v...

Ja vaikka palaankin töihin niin siltikään ei ole varaa törsäillä. Jo elämiseen menee suurin osa meidän rahoista. Lapsiin ja heidän vaatteisiin ja pieniin harrastuksiin menee sitten loput. Esim. jo muskari kahdelle maksaa täällä 100 ¿/syksy ja 100 ¿/kevät. Kolmelle sekin on jo 150... Kyllä mä nyt sentään jotain haluan lapsilleni kustantaa. Sääliksihän heitäkin käy kun kaikki kaverit suurinpiirtein saavat mennä ja mun lapset eivät sitten voisi kun meillä ei ole varaa. Sanokaa mitä sanotte, mutta siihen en ala että alan jokaiseen heidän pyyntöönsä vastata " MEILLÄ EI OLE VARAA" . Kamalaa! Mulla itsellä on ollut sellaista eikä se ollut kivaa!!!

Vierailija
62/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiset lapsiluvun elämäntilanteen mukaan.

Me kuulutaan ekoihin. Ei meilläkään olisi ollut varaa suurperheeseen eikä isoon omakotitaloon, mutta kun lapsia tulla tupsahteli eikä siihen rivarikolmioon enää mahtunut, niin...nyt asutaan kuuden lapsemme kanssa 200 nelön okt:ssa, ja pärjätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulle ainakin sanottiin aikoinaan ja kotitöiden tekemistäkin voi harrastaa. Muotivaatteita ei ole pakko ostaa vaikka varaa olisikin.

Vierailija
64/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa meinaan aika luuseritouhulta tuo " visan vinkuminen" . eihän sitä kukaan normaaliälyinen tarvitse jokapäiväiseen elämiseen, jos osaa vähänkään kirjanpidon alkeita... Eli menot sovitetaan tulojen mukaan.

Vierailija
65/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin mulle ainakin sanottiin aikoinaan ja kotitöiden tekemistäkin voi harrastaa. Muotivaatteita ei ole pakko ostaa vaikka varaa olisikin.

Jos meidän poika haluaa harrastaa formula-autoilua, se ei tietenkään onnistu. Mutta jos hän ei halua juosta?

Tuleeko siitä sitten todella hyvä olo vanhemmille, kun koskaan lapsi ei saa sitä haluamaansa harrastusta, koska siihen ei ole varaa?

Mietinpä muuten yhtä juttua... Täällä te mammat paasaatte lasten nimistä. Jos on sellainen ja sellainen nimi, lasta kiusataan. Mutta jos lapsi kulkee aina vanhoissa, muilta perityissä vaatteissa, häntä ei kiusata?

Lapsi ei tarvitse kalliita merkkivaatteita, mutta miksi tietentahtoen pitää taas tässäkin asiassa unohtaa mitä se lapsi ehkä edes joskus toivoisi saavansa?

Meillä ei olla varakkaita. Lapset saavat vaatteensa aleista, ystäviltä yms, mutta kyllä minä haluan uuttakin ostaa. Ja kyllä minusta kiva tarjota lapsilleni mahdollisuus juuri siihen heistä kivoimpaan harrastukseen. Ja se ei ole juokseminen. :)

Tekeekö se sitten lapsuudesta ja koko perheen elämästä jotenkin arvokkaampaa, kun kärvistelään koko ajan toimeentulon rajoilla...

Vierailija
66/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienet tulot ja kuusi lasta, ja kummasti on aina jostain ne rahat revitty siihen lapselle rakkaaseen harrastukseen. Vaatteetkin on ihan tavallisia, samanlaisia kuin muillakin. Ja joskus saavat jopa jonkun merkkivaatteen. Sepäs tuntuukin sitten joltain kun ei ole itsestäänselvyys. Ei meilläkään etukäteen laskettuna olisi varaa suurperheeseen saati lasten kalliisiin harrastuksiin tai merkkivaatteisiin.

Vierailija:

Tekeekö se sitten lapsuudesta ja koko perheen elämästä jotenkin arvokkaampaa, kun kärvistelään koko ajan toimeentulon rajoilla...

Vierailija
67/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

haluatte kieltää lapselta kaiken, mitä LAPSI haluaa

Vierailija
68/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, halulan kieltää lapsiltani lähestulkoon kaiken mitä he haluavat, jos ne halut ovat täysin kohtuuttomia ja älyttömiä. Niin kuin meidän 5vuotiailla tällä hetkellä tuppaavat olemaan.

Vierailija
69/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa olisi kyllä ollut. En itsekään sitten ruvennut harratuksiin säästämään, koska vaatteet piti kustantaa omista viikkorahoista. Niihin ei vanhemmilta erikseen rahaa saanut. Pidin kyllä huolen, että elin suht säästeliäästi ja tilillä oli 6000-10 000 markkaa.

54