Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kaikilla todellakaan ole varaa tehdä lisää lapsia! Miksi väitätte,

Vierailija
04.09.2006 |

että se ei ole totta. Olen joskus ajatellut tehdä aiemminkin aloituksen tästä aiheesta ja taas se tuli mieleen eräästä toisesta ketjusta.

Te jotka väitätte väittämäni olevan paskapuhetta, olette niitä onnekkaita joilla mies niin hyvätuloinen, että lapsia on varaa tehtailla enemmänkin. Meillä jo yksi lapsi ajoi meidät köyhyyden partaalle, visa vinkui ja kulutusluotot paukkui. Kusessa ollaan vielä ja pitkään. Olihan se hienoa olla kotona 2vuotta lapsen kanssa. Enempää lapsia ei tosiaankaan ole varaa tehdä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä äitiys=uhrautumista ja jatkuvaa sellaista ja jos se ei ole, niin jotain on pielessä. siksi. yksinkertaisesti joillekin äitiys=uhrautuminen eikä muu tule kyseeseen. kun joku ehdoin tahdoin haluaa opiskelijana hankkia lapsensa, niin toistenkin pitää tajuta, että se pihtaileminen vähillä rahoilla on AINOA_OIKEA_TAPA elää jne. se on palstan henki, katsos hyvä äitiys rules! joillekin ei vain tule mieleen, ettei se taloudellisista asioista valittaminen aina tarkoita huippuelintasoa, vaan ihan sitä perussellaista, johon esim. maalla asuessa kuuluu auto ja sen ylläpito.

Vierailija
42/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on noin idiootti että väkisin tekee velkaa ja pitää lasta kotona 2vuotta kun ilmiselvästi teille ei ollut siihen varaa?

Olisit laittanut lapsen hoitoon ja mennyt töihin.

Kuka on noin tyhmä että vinguttaa visaa ja ottaa kulutusluottoa ja minkä takia??

Lapsilisällä saa kyllä vaipat ja ruokaa kunhan osaa hallita rahankäytön.

Ihan turha vinkua maailman epäreiluutta kun itse järjestää raha-asiat ja muutenkin elämän noin järkevästi kuin ap.

Varaa on, mutta ei taida paljon järkeä päässä olla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se asuinpaikka sitten mikä tahansa.

Joku on varmaan eri mieltä, mutta itse ajattelen näin.

2 työssäkäyvän aikuisen palkoilla pystyy kyllä maksamaan lapsille joitakin harrastuksia ja kunnolliset vaatteet, perheelle asunnon ja joitain muitakin mukavuuksia. On omasta itsestään kiinni, haluaako tarjota lapsilleen aina ne kalliimmat vaihtoehdot, kalleimmat harrastukset ja kalleimmat vaatteet. Pitääkö asua kalliilla asuinalueella ja täytyykö auton olla tuliterä.

Vierailija
44/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka on noin idiootti että väkisin tekee velkaa ja pitää lasta kotona 2vuotta kun ilmiselvästi teille ei ollut siihen varaa?

Olisit laittanut lapsen hoitoon ja mennyt töihin.

Kuka on noin tyhmä että vinguttaa visaa ja ottaa kulutusluottoa ja minkä takia??

Lapsilisällä saa kyllä vaipat ja ruokaa kunhan osaa hallita rahankäytön.

Ihan turha vinkua maailman epäreiluutta kun itse järjestää raha-asiat ja muutenkin elämän noin järkevästi kuin ap.

Varaa on, mutta ei taida paljon järkeä päässä olla...

Vierailija
45/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 euroa korkoihin ja lainaan on jo mielestäni ihan kelpo lyhennys.

Eli turhaan täällä syyllistätte omassa asunnossa asuvia, ei se vuokralla asuminenkaan ole ilmaista.

Vierailija
46/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli se asuinpaikka sitten mikä tahansa.

Joku on varmaan eri mieltä, mutta itse ajattelen näin.

2 työssäkäyvän aikuisen palkoilla pystyy kyllä maksamaan lapsille joitakin harrastuksia ja kunnolliset vaatteet, perheelle asunnon ja joitain muitakin mukavuuksia. On omasta itsestään kiinni, haluaako tarjota lapsilleen aina ne kalliimmat vaihtoehdot, kalleimmat harrastukset ja kalleimmat vaatteet. Pitääkö asua kalliilla asuinalueella ja täytyykö auton olla tuliterä.

Vierailija
47/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä EN HALUA lisää lapsia ja varmasti abortoisin jos nyt tulisin raskaaksi, jaa miksikö?

Haluan joskus itsellenikin jotain, haluan, että minulla on myös vapaa-aikaa.

Haluan ajaa suht uudella TURVALLISELLA autolla, haluan asua omakotitalossa, haluan maksaa ITSE oman ja lasteni elämisen enkä olla kerjäämässä yhteiskunnan rahoja asumistukien ym. muodossa.

En halua kituuttaa kuukaudesta toiseen, ehkä olen itsekäs, mutte en keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi lisää lapsia tähän maailmaan tehdä.

Jos joku haluaa kituuttaa, siitä vaan; itse ainakin haluan elämän jossa jokaisesta pennistä ei tarvii tinkiä ja siihen ei olisi varaa jos lapsia tulisi lisää.

Vierailija
48/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyse siitä, että ei ole varaa tehdä lisää lapsia. Sinä et halua lisää lapsia.

Eikö kyseessä ole kaksi eri asiaa?

Vierailija
49/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän oli vain kyse siitä, että joku haluaisi mutta ei ole varaa. Paskapuhetta.

Vierailija
50/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa syy, ehkei se oikea syy lainkaan, mutta kaikille ei sitä oikeaa syytä halua kertoa, ja kun syytä vain kahteen lapseen aina ollaan kuitenkin peräänkuuluttamassa

Vierailija
51/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajelemme ihan kivoilla autoilla, ei ihan uusinta mallia, mutta turvalliseilla. Meillä molemmilla on vakituiset työpaikat ja saamme hiukan enemmän palkkaa kumpikin, kuin keskimäärin suomalaiset palkansaajat.

Kolmannen lapsen jälkeen, sillä neljättä tekisi kovasti mieli, on kyllä jo pakko miettiä rahaakin. Tähän asti on selvitty järkevällä rahankäytöllä. Jos nyt jäisin äityislomalle ja mahdollisesti hoitovapaalle, niin kyllä tosiaan saisin miettiä, että miten rahat riittäisivät esim. esikoisen kaikkiin kolmeen kivaan harrastukseen. Tähän asti olemme esimerkiksi matkustelleet jonkin verran ja nyt jo tilanne on sellainen, että matkailua ei ole tunnuttu suunnittelevan kuin korkeintaan kaksilapsisille perheille. Valmismatkoja rantalomakohteisiin kolmilapsisille perheille on todella vähän. Matkustelu ei tietenkään ole suuri ongelma, mutta mukavaa. :)

Tekisi niin mieli kerran vielä heittäytyä vauvan saamisen ihanaan huumaan ja nauttia pienen elämän ihmeestä kodissamme, mutta taloudellisesti se olisi aika kova ponnistus. Mietin myös sitä, että kun lapset aikanaan lähtevät maailmalle ja opikelemaan, niin haluasin, että minulla olisi varaa tukea heitä silloin hiukan myös taloudellisesti. Onko se oikeasti mahdollista, jos takana ei ole rikkaan suvun perintörahoja?

Mietin.............

Vierailija
52/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa hankkia enempää lapsia, ei ainakaan niin että niille lapsille olisi sitten jotakin tarjotakin tässä elämässä. Mies käy töissä, meillä lapset 2 ja 5 v. Vuoden päästä alkaa todellinen kituutus kun kuopus täyttää 3 ja ainoat tulot ovat lapsilisät ja miehen palkka. Asumme pk-seudulla, miehen työ on täällä eikä muualla ole alan töitä. Itse vammauduin esikoiseni synnytyksessä niin pahasti etten tod. näk. koskaan tule tekemään töitä, en siihen kykene. Opinnot kesken eikä mahdollisuutta jatkaa. Työkyvyttömäksi minua ei todeta, ei riittäviä perusteita. Joitain korvauksia sain potilasvahingosta, ne ovat jo aikaa sitten menneet. Näillä näkymin ensi keväänä menee kämppä myyntiin kun pitää muuttaa pienempään. Näin isossa ei ole varaa asua kun tulot tippuvat. ( Nyt siis kotihoidontuki ja kuntalisä sekä ne lapsilisät. ) Kyllä elämä sitten on shittiä välillä, sanon minä....kaikesta huolimatta olen kuitenkin kiitollinen näistä kahdestakin lapsesta.

Vierailija
53/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim. pk-seudulla asuminen on tosi paljon kalliimpaa kuin jossain perifeiassa metsän keskellä. Ja älkää edes ehdottako että muuttakaa maalle pois työn, sukulaisten, ystävien, palveluiden ja omien juurien luota.

Kaikki on joko tai. Suloisessa Suomessa ei ole muita vaihtoehtoja kuin asua joko hulabaloo-pk-seudulla tai korpi kuusen keskellä... HALOO!!

Vierailija
54/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useamman lapsen kanssa pärjäävät kaikki uskovaiset perheetkin, vaikka heillä ei niitä kalliita harrastuksia olekaan varaa kustantaa. En minäkään ole harrastanut pienenä mitään muuta kuin halpoja harrastuksia omaksi iloksi, enkä ole kyllä yhtään katkera vanhemmille. He tarjosivat minulle rakastavan kodin, enempää en olisi voinut toivoakaan. Materia on yliarvostettua nykyään.

Vierailija
55/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan itsekin niitä, ja samoin lapseni. Musta ois tosi kurjaa jos en voisi tarjota lapsilleni sellaisia vaatteita kun he haluavat. Yleensä ne on niitä muotivaatteita, niitä on muillakin. Ois kamalaa jos ne kulkis jossain kirppisryysyissä ja niitä vielä kiusattais niistä, kamala häpeä.

Vierailija
56/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi pystyä tarjoamaan lapsilleen vaikka mitä virikkeitä tai muuten ollaan köyhiä. Ennen se on ollut ihan normaalia että kenelläkään niitä kalliita harrastuksia ei ole ollut. Mutta ehkä se on samalla myös sitä kunnianhimoa että lapsista pitäisi tulla huippu-urheilijoita, tavalliset lapset ei riitä.

Vierailija
57/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kyse ole ammattilaistasosta. Siis jos siitä pikku-pertistä ei yritetäkään tehdä mitään Jari Litmasta. 45

Vierailija
58/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastukset tekee todella ison loven lompakkoon!

Mutta teillähän onkin ihan eri luokassa nuo tulot, jos 150e on pikkuraha... :)

Vierailija
59/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 aivan, olet itsekäs. Mutta ei noin itsekkään ihmisen kannatakaan niitä lapsia tehdä.

Vierailija
60/69 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä EN HALUA lisää lapsia ja varmasti abortoisin jos nyt tulisin raskaaksi, jaa miksikö?

Haluan joskus itsellenikin jotain, haluan, että minulla on myös vapaa-aikaa.

Haluan ajaa suht uudella TURVALLISELLA autolla, haluan asua omakotitalossa, haluan maksaa ITSE oman ja lasteni elämisen enkä olla kerjäämässä yhteiskunnan rahoja asumistukien ym. muodossa.

En halua kituuttaa kuukaudesta toiseen, ehkä olen itsekäs, mutte en keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi lisää lapsia tähän maailmaan tehdä.

Jos joku haluaa kituuttaa, siitä vaan; itse ainakin haluan elämän jossa jokaisesta pennistä ei tarvii tinkiä ja siihen ei olisi varaa jos lapsia tulisi lisää.