Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huono ihminen kun runoilijan kuolema ei kiinnosta?

Vierailija
27.06.2026 |

Eeva Kilpi. EVVK. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki wannabe-kultturellit nyt surevat tietenkin somessa. 

Vierailija
2/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Minua ei kiinnosta kenenkään kuolema. Kaikkein vähiten omani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ihminen kuolee. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
4/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerta kiinnosta niin mitäs täällä asiasta hitsaat?

Vierailija
5/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että joku tuon niminen oli aiemmin kuollut. Mikä yllätys.

Vierailija
6/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku oikeasti nimetä jonkun Eeva Kilven teoksen? En tietäisi ainuttakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ihminen kuolee. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ei olekaan, mutta saa kai merkittävän kirjailijan kuolemasta silti uutisoida?

Vierailija
8/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kerta kiinnosta niin mitäs täällä asiasta hitsaat?

En hitsaa. Sainpa sinutkin kommentoimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku oikeasti nimetä jonkun Eeva Kilven teoksen? En tietäisi ainuttakaan. 

Omalla sivistymättömyydellä kannattaa aina keulia.

Vierailija
10/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeät ihmiset postaavat nyt jonkun Eeva Kilven kirjankannen ja kynttilän siinä vieressä palamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovinkaan arvostele runoilijoita. Runous ei ole koskaan oikein auennut. MInusta jokainen osaa runoilla. 

Vierailija
12/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin hänen muista teoksistaan välitä, mutta Häätanhu kuuluu mielikirjoihini. Onhan hänellä sitten joitain runojakin, joita usein siteerataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kovinkaan arvostele runoilijoita. Runous ei ole koskaan oikein auennut. MInusta jokainen osaa runoilla. 

Niin kaikki me voimme tulvivia tunteitamme ja aatoksiamme vuodattaa. Mikä sitten tekee toisen vuodatuksista niin paljon paremman ja oikein kelvollisen kustantamolle? 

Vierailija
14/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kiinnosta kaikkia eikä se tee kenestäkään huonomaa. Eeva Kilpi kyllä kirjoitti kauniita runoja ja jos ei oo tutustunut kannattaa tustua. Ei häviä mitään vaikkei sit oliskaan oma juttu.

Mä liikutun aina tästä:

 

Kun mummot kuolevat

heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää

ja joistakin mummoista tulee puita

ja he humisevat lastenlastensa yllä

suojaavat heitä sateelta ja tuulelta

ja levittävät talvella oksansa

lumimajaksi heidän ylleen.

Mutta sitä ennen he ovat intohimoisia.

 

Mun mummo oli puu.

M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku oikeasti nimetä jonkun Eeva Kilven teoksen? En tietäisi ainuttakaan. 

Omalla sivistymättömyydellä kannattaa aina keulia.

Sinustako se on keulimista? Minua ennemmin rasittaa tyypit jotka muka ovat niin sivistyneitä vaikka eivät olisi yhtään hänen teostaan lukeneet. 

Vierailija
16/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Kilpi oli merkittävä kirjailija. Kuinka monen teidän sukulaisista uutisoidaan valtakunnallisesti, ( vaikka olisivat olleet hyviä ihmisiä ) kun aika jättää ?

Vierailija
17/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kiinnosta kaikkia eikä se tee kenestäkään huonomaa. Eeva Kilpi kyllä kirjoitti kauniita runoja ja jos ei oo tutustunut kannattaa tustua. Ei häviä mitään vaikkei sit oliskaan oma juttu.

Mä liikutun aina tästä:

 

Kun mummot kuolevat

heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää

ja joistakin mummoista tulee puita

ja he humisevat lastenlastensa yllä

suojaavat heitä sateelta ja tuulelta

ja levittävät talvella oksansa

lumimajaksi heidän ylleen.

Mutta sitä ennen he ovat intohimoisia.

 

Mun mummo oli puu.

M35

Kauniisti sanottu, mutta kaikkihan me tiedämme, että tuo on vain kaunista haavetta ja totuus jotain aivan muuta. Mummot katoavat tomuna ikuisuuteen kuten kaikki muutkin ihmiset kuoltuaan. 

Runoilu on aika hyödytöntä ajankäyttöä. Jos joku siis sitä muka tekee "työkseen". 

Vierailija
18/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku oikeasti nimetä jonkun Eeva Kilven teoksen? En tietäisi ainuttakaan. 

"Juuri kun olin oppinut tulemaan toimeen ilman
kävi niin että ajattelin:
Tästä ihmisestä en luovu.
Ja lakanat puhkesivat kukkaan." 

Vierailija
19/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kerta kiinnosta niin mitäs täällä asiasta hitsaat?

En hitsaa. Sainpa sinutkin kommentoimaan. 

Sainpa motiivit esiin. Jatka toki hitsaustasi.

Vierailija
20/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeva Kilpi oli merkittävä kirjailija. Kuinka monen teidän sukulaisista uutisoidaan valtakunnallisesti, ( vaikka olisivat olleet hyviä ihmisiä ) kun aika jättää ?

Kenelle on merkittävä , kenelle ei. Minulle (enkä usko että olen ainoa) hän ei ole. Eikä ole moni muukaan kirjailija. Pärjään elämässä oikein hyvin ilman Eeva Kilpeäkin - onneksi. Kepeät mullat silti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi